Gå til innhold

Sengetøy og golvvask

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når dere vasker toalett flere ganger i uken - hva legger dere i det? Et det frem med vaskebøtte og kluter, eller en runde med dobørsten?

Vi har tre toalett og små barn, men jeg ser ikke behov for vask oftere enn 1 gang i uken - men da brukes toalettkosten ved behov og Evt en våtserviett eller toalettpapir om det skulle være behov- men anser ikke det som vask...?

Anonymous poster hash: 12e3a...8ce

Jeg tar klorin eller annen såpe rundt kantene i doene. Skrubber litt med dokosten og lar det virke litt før jeg skyller ned. Så tar jeg et par vanlige våtservietter (med en dæsj klor ca. annen hver gang) og vasker doringen og rundt kanten på sisternen. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vasker bad 2 ganger i uken minimum ( do vask hver dag) stue gang og soverom 1 gang i uken skifter sengetøy hver uke på alle sengene.

Kjøkkenet vaskes gulvet én gang i uken men benker og innredning ( utvendig) vaskes samtidig med at jeg rydder daglig.

Hele huset støvsuges daglig.

Mine barn leker mye ute og går inn og ut så det blir en del sang OL.

Skrevet

Hvor ofte:

- bytter du/dere sengetøy?

- vasker du/dere badet (inkluderer vask,toalett,dusj,gulv)?

- vasker dere gulvene i hele huset/leiligheten?

- vasker dere tak/vegger?

Bare lurer, er flink på de to øverste, men ikke de to nederste :P

Anonymous poster hash: 528d4...086

Annenhver uke. Blir for mye tøyvask om ikke. Lukter det vondt/det kommer skitt på før det, så skifter jeg det selvfølgelig.

Vasker badet èn gang i uka. Da tar jeg alt. Ellers etter behov, så do og vask blir gjerne vasket både 3 og 5 ganger pr uke. 

Vasker ALLE gulv èn gang i uka, unntatt i rommet vi bruker som bod, kottet, og et gjesterom som sjeldent er i bruk (det vaskes før overnattingsbesøk og etter overnattingsbesøk, og ellers kanskje 1-2 ganger pr mnd utenom besøk). Støvsuger ellers etter behov. Blir gjerne 2-3 støvsuginger i uka nede, hvor stue og kjøkken er.

Vasker veldig sjeldent vegger, kanskje hvert 3-4 år (ser likevel ikke forskjell, og kluten blir ikke skitten), men tar det om det ser skittent ut. Har et barn (for såvidt en mann også) som ofte legger igjen søle og andre skitne fingermerker på veggene, dørkarmer osv. 

Anonymous poster hash: 3c8ee...b05

Skrevet

SKifter på sengen ca hver 14 dag (når jeg vasker soverom)

Bad vaskes en gang i uken

Gulvvask varierer. Stue og kjøkken blir gjerne vasket 2 ganger i uken, resten 1 gang i uken.

Har fri på fredagen og da er det husvask på programmet.

Tak og vegger har jeg aldri vasket foruten da vi flyttet inn i nytt hus.

Skrevet

Bytter sengetøy ca hver 14. dag.

Bad vaskes ca hver 10. dag....? Tørker av og til over vasken og bak ved doskålfestet fordi det blir støvete etter 2-3 dager...

Støvsuger alle rom 1-3 ganger pr uke, avhengig av sand/støv og tid. (Må feie litt rundt spisebordet i stua 2-3 ganger pr dag da minsten øver seg på å spise selv).

Vasker gulvene med mikrofibermopp og vann ca hver 14. dag tror jeg, kanskje en gang pr mnd? (mannen som gjør dette)

Vasker aldri vegger og tak om ikke det kommer flekker på dem eller støv etter oppussing.

Ser at vi generelt har dårlige rutiner på ting... Mye avhenger om vi har vært mye hjemme/fått besøk osv.

Anonymous poster hash: 68c51...ae4
Skrevet

Vasker bad 2 ganger i uken minimum ( do vask hver dag) stue gang og soverom 1 gang i uken skifter sengetøy hver uke på alle sengene.

Kjøkkenet vaskes gulvet én gang i uken men benker og innredning ( utvendig) vaskes samtidig med at jeg rydder daglig.

Jeg må virkelig si at jeg er mektig imponert over hvor mye dere vasker. Føler meg "skitten" i forhold til dere, men hvor lang tid bruker dere på vaskingen? Og vasker dere slik at dere flytter på alle møblene eller vasker dere "rundt" møblene? Vi vasker badet en gang i måneden, men da gjøres det så grundig at det tar minst 1 time og i tillegg tørker jeg over vask og toalett hver dag samt tørker over golvet flere ganger i uka hvis jeg ser synlig støv. Støvsuger hele leilighet gjør vi hver 3.-4. uke, men ser jeg antydning til støv/smuler, går jeg over golvet med kost og støvbrett :)

Skrevet

Tror jeg må svare altfor sjeldent på alle!

Sengetøy ca en gang i mnd.

Badet vaskes grundig noen ganger i året.

Vegger = når vi flytter ut

Gulvet vaskes ved synlig skit, men støvsuger hver dag.

Anonymous poster hash: a31af...c04

Skrevet

Tror jeg må svare altfor sjeldent på alle!

Sengetøy ca en gang i mnd.

Badet vaskes grundig noen ganger i året.

Vegger = når vi flytter ut

Gulvet vaskes ved synlig skit, men støvsuger hver dag.

Anonymous poster hash: a31af...c04

Godt å høre at ikke alle er like "perfekte" på denne vaskinga :P

Skrevet

-Bytter sengetøy en gang i uken.

-Baderomsgulvet vaskes en -to gang i uken. Vasken og området rundt der pleier jeg som regel ta hver dag, samt bytter håndhånkler daglig. Dusjen ett par ganger i uken.

- alle gulv vaskes minst en gang i uken, men 1 etg kan jeg vaske opp til tre-fire ganger per uke. Bruker tørrmopp nesten daglig. Må vaske oftere nede pga en katt som går endel inn og ut, avhengig av været kan det bli endel potemerker på gulvet.

- tak og vegger en gang i året. Noe smått her og der ved behov.

Skrevet

Jeg må virkelig si at jeg er mektig imponert over hvor mye dere vasker. Føler meg "skitten" i forhold til dere, men hvor lang tid bruker dere på vaskingen? Og vasker dere slik at dere flytter på alle møblene eller vasker dere "rundt" møblene? Vi vasker badet en gang i måneden, men da gjøres det så grundig at det tar minst 1 time og i tillegg tørker jeg over vask og toalett hver dag samt tørker over golvet flere ganger i uka hvis jeg ser synlig støv. Støvsuger hele leilighet gjør vi hver 3.-4. uke, men ser jeg antydning til støv/smuler, går jeg over golvet med kost og støvbrett :)

Flytter på det vi har av møbler, det er ikke så mye og hiver alle mattene ut, det tar ca 6 timer og vaske hele huset, ellers så har jeg rutine på alt så det er fort gjort.
Skrevet

Jeg går kanskje ikke under de som vasker mye, men jeg kan si hvor lang tid det vil ta (jeg har svart lengre oppe i tråden, hvor ofte jeg gjør ditten og datten). Bruker 10-15 min på badet med badekar, noe lengre tid på badet hvor vi har dusjkabinett. 

Jeg flytter på stuebord og alle stoler/puffer, og vi har ganske høy sofa i hovedstua, så den støvsuger jeg alltid under. Hadde jeg ikke kommet under med støvsuger, ville jeg flyttet på sofaen 2-4 ganger i året for å støvsuge og vaske under den. Sofaen i tvstua kan man ikke støvsuge under, så jeg støvsuger så langt jeg kommer under (ikke mer enn maks 5-10 cm), og kanskje en gang hver andre måned tar jeg av teleskoprøret og bruker bare den enden av slangen (om du skjønner), og støvsuger overalt hvor jeg kommer til under den. Den sofaen er blytung å flytte på, og den lager stygge merker i gulvet, så den blir stående bom stille til vi kvitter oss med den. Kommer heldigvis dugende til med støvsugeren, og vi er nesten ikke i tvstua, så det får bare være sånn. 

Å støvsuge hele huset tar kanskje 15-20 minutter (tida avhenger litt av hvor god tid jeg har og hvor lenge det er siden sist). Har ca 150 kvm å vaske på. Skal jeg støvsuge og vaske gulv, tar det ca 45 minutter. 

Anonymous poster hash: 3c8ee...b05

Skrevet

Har vaskehjelp annenhver uke, hun vasker skikkelig. Skrubber bad, dusj, badekar og do, støvsuger hele huset, vasker alle gulver (også under sofa og seng) osv.

Mellom hver gang hun er her tar jeg hurtigversjonen. Doen tørkes av mange ganger i uken, med antibac våtservietter som er til det bruk. Speil og vask på badet tørker jeg over med mikrofiberklut ved behov, det går raskt.

Tørrmopper over gulvet eller støvsuger over gulvene ved behov, alt fra daglig til ukentlig, ettersom hva vi har gjort, hvor mye ungene har smulet osv (har ikke dyr). Vasker aldri gulvene utenom de annenhver uke som vaskehjelpen tar, jeg vasker bare gulvet om det er grist noe og da vasker jeg bare der det er grist.

Anonymous poster hash: ea4c6...9f9
Skrevet

Hele huset får seg ein vask ( gulv, støvtørk, skifter sengkler) ein gang i veka.

Kjøleskap, komfyr ol. Ein grundig vask ca 1 gang i mnd. Tørkes ellers lett av ved behov.

Toalett, vask daglig.

Tømmer alle skuffer og skap rydder sorterer og vasker der+ tak og vegger 1 gang i året.

Ellers ved behov.

Jobber også fullt + går på skule. Har 3 barn å der er vi veldig engasjert med i alle fritidsaktiviteter ( type trener ol)

Rekker også å trene litt sjølve.

Men klart det kan verte litt heftig til tider, periodevis ganske sliten så jobber litt med meg sjølv for å klare å slakke på krava.

Anonymous poster hash: 30f60...9bd

Skrevet

Hvor ofte:

- bytter du/dere sengetøy?

- vasker du/dere badet (inkluderer vask,toalett,dusj,gulv)?

- vasker dere gulvene i hele huset/leiligheten?

- vasker dere tak/vegger?

Bare lurer, er flink på de to øverste, men ikke de to nederste :P

Sengetøy hver fredag.

Bad hver torsdag.

Gulv ellers ved behov. Er det stygt ute kan det bli tre ganger i uka.

Vegger og tak i november.

Inni alle kjøkkenskap tidlig desember (så kan jula komme)

:P

Anonymous poster hash: 0356e...543

Skrevet

Seriøst? Hvordan får dere det så skittent at gulvene må vaskes hver uke? Vi har tre barn. De griser rundt kjøkkenbordet men de får ikke gå rundt med mat. Gulvene vasker vi ved behov, feks om sommeren hvis vi går mye barbeint, eller etter store besøk med kakesøl og sånt.

Og veggene? Blir veggene i stuen deres skitne?

Vegg og tak samler støv.

Vask feks veggen bak tv'en din. Jeg skal love deg at du blir overrasket over hvor skittent vannet blir.

Anonymous poster hash: 0356e...543

Skrevet

Ved behov. Altså langt fra ukentlig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...