Anonym bruker Skrevet 10. september 2014 #1 Skrevet 10. september 2014 Hvor ofte: - bytter du/dere sengetøy? - vasker du/dere badet (inkluderer vask,toalett,dusj,gulv)? - vasker dere gulvene i hele huset/leiligheten? - vasker dere tak/vegger? Bare lurer, er flink på de to øverste, men ikke de to nederste Anonymous poster hash: 528d4...086
Kliko Skrevet 10. september 2014 #2 Skrevet 10. september 2014 - Bytter sengetøy hver søndag -vvaskerbadet skikkelig 1 gang i uka, doen og vasken hver dag. -Gulvet vaskes ved behov, blir ca hver uke det også, noen ganger flere ganger på en uke. - vegger vaskes til jul
Anonym bruker Skrevet 10. september 2014 #3 Skrevet 10. september 2014 Imponerende! Vasker du gulvet så grundig at du flytter alle møblene eller vasker du "rundt" møblene? Hvor stort areal vasker du ca hver uke? Anonymous poster hash: 528d4...086
Gjest Skrevet 10. september 2014 #4 Skrevet 10. september 2014 (endret) Skifter sengetøy hver torsdag slik at vi har rent til helgen Og vasker badet hver uke, og toalett opptil flere ganger i uken. Samme med kranene der inne. Smittekilder vettu Og når jeg ellers vasker huset, så er det golvvask overalt ja. Men tak? Blir vel julevasken hvert år det, men støvsuger spindelvevene som blomster Endret 10. september 2014 av Gjest
Anonym bruker Skrevet 10. september 2014 #5 Skrevet 10. september 2014 Så flinke dere er! Vi bytter sengetøy hver 7.-10.dag, vasker badet en gang i måneden og da gjøres det grundig. Daglig tørker jeg av toalettet lett samt vasken. Tak og vegger har vi ikke vasket på 5 år mens gulv på soverom, gang, stue og kjøkken vaskes bare en gang i året. Føler ikke tida strekker til da det går mye tid til trening + matlaging + annet. Anonymous poster hash: 528d4...086
*Yuna* Skrevet 10. september 2014 #6 Skrevet 10. september 2014 Bytter sengetøy annenhver helg, oftere om sommeren. Vasker hele badet en gang i uka, tørker over do og vask oftere. Gulv vaskes en gang i uka. Tak og vegger har vi ingen rutine på, burde nok gjøres snart.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2014 #7 Skrevet 10. september 2014 Sengetøy skiftes hver uke, samtidig slm jeg vasker hele leiligheten, inkl. bad og gulv. Do og vask vaskes oftere, ved behov. Tak og vegger pleier vi å vaske når vi flytter ut, siden vi har aldri bodd mer enn 4 år på et sted... Anonymous poster hash: e666b...662
Elsker livet Skrevet 10. september 2014 #8 Skrevet 10. september 2014 Bytter sengetøy ca. en gang i uka, sjeldnere hos barna. De svetter ikke så mye om natta. Gulv vasker jeg ved behov. Kjøkkengulvet blir gjerne tatt en eller to ganger i uka. Stue og bad ca. en gang i uka. Andre rom sjeldnere. Badet i kjelleretasjen blir ikke brukt så ofte så det tar jeg sjelden. Vasker ikke tak, har gips, så de må males. Vasker veggene på badet en gang eller to i løpet av året, men oftere de over badekarene. Vegger generelt blir ikke vasket i sin helhet, men jeg vasker flekker. Toalett som brukes mye vaskes nesten hver dag, det samme med speil og rundt vaskene. Badekaret blir vasket etter bruk, dusjene litt for sjelden. Men dusjdørene vasker jeg over når jeg ser flekker og holder på med andre ting på badet.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2014 #9 Skrevet 10. september 2014 Jeg tror dib-damer vasker myyyye mer enn gjennomsnittet... Vi skifter på sengene ca hver andre uke. Da tørrmoppes gulvene på soverommene også. Vasker vask og toalett ca 1-2 ganger i uka på det badet som brukes mest. Kanskje en gang i mnd på bad nr to. Gulvet på badene tørrmoppes ca en gang i uka og vaskes ca hver andre uke. Gulvene på stue, kjøkken og ganger tørrmoppes el støvsuges ca en gang i uka. Kjøkken og yttergang vaskes ca en gang i mnd. Stue vaskes ca 2-4 ganger i året. Vasker innimellom veggene rundt toalett og vask på badet, men ellers vaskes det lite vegger og tak her i huset. Kan ikke se at de er støvete eller at det er edderkoppspinn der heller. Dette høres lite ut i forhold til de fleste av dere, men vi har det renere enn mange jeg kjenner. Vi har et stort hus. Dersom vi skulle vasket like mye som enkelte av dere, kunne vi ikke gjort annnet... Anonymous poster hash: bf86f...61f
Anonym bruker Skrevet 10. september 2014 #10 Skrevet 10. september 2014 Hva mener du med dib-damer? Jeg føler meg elendig på vasking kontra mange andre her. Imidlertid er jeg flink på å lage mat fra grunnen og trene. Golvvask er noe jeg synes er ett stort tiltak og når i tillegg samboer er demotivert på det, blir det dessverre ikke gjort så ofte som det kanskje burde gjøres. Anonymous poster hash: 528d4...086
Anonym bruker Skrevet 10. september 2014 #11 Skrevet 10. september 2014 Når dere vasker toalett flere ganger i uken - hva legger dere i det? Et det frem med vaskebøtte og kluter, eller en runde med dobørsten? Vi har tre toalett og små barn, men jeg ser ikke behov for vask oftere enn 1 gang i uken - men da brukes toalettkosten ved behov og Evt en våtserviett eller toalettpapir om det skulle være behov- men anser ikke det som vask...? Anonymous poster hash: 12e3a...8ce
Blondzilla Skrevet 10. september 2014 #12 Skrevet 10. september 2014 Jeg har vaskehjelp som vasker alt engang i uken. Hun tar ikke tak og vegger da. Skifte sengetøy gjør jeg annenhver uke. Vaske do gjør jeg nesten hver dag. I perioder støvesuger jeg raskt over daglig da vi har en hund som røyter masse i perioder.
Gjest Skrevet 10. september 2014 #13 Skrevet 10. september 2014 Når dere vasker toalett flere ganger i uken - hva legger dere i det? Et det frem med vaskebøtte og kluter, eller en runde med dobørsten? Vi har tre toalett og små barn, men jeg ser ikke behov for vask oftere enn 1 gang i uken - men da brukes toalettkosten ved behov og Evt en våtserviett eller toalettpapir om det skulle være behov- men anser ikke det som vask...? Anonymous poster hash: 12e3a...8ce Vasker grundig. Blir alltids noen flekker her og der etter 4 gutter
Anonym bruker Skrevet 10. september 2014 #14 Skrevet 10. september 2014 - litt for lite nå, synes jeg. Annenhver uke nå, skal begynne å ta det hver uke. -badet hver uke - gulvet i stua/kjøkken hver uke. resten annenhver uke - vegger bad 1 gang i mnd, resten en gang i året kanskje? Anonymous poster hash: 8dedb...720
Anonym bruker Skrevet 10. september 2014 #15 Skrevet 10. september 2014 Hvor ofte:- bytter du/dere sengetøy? - Hver Søndag - vasker du/dere badet (inkluderer vask,toalett,dusj,gulv)? Ja, hver Søndag og Onsdag. vasker dere gulvene i hele huset/leiligheten? Alle gulvene i huset vaskes hver Søndag. vasker dere tak/vegger? Tak og vegger vaskes på Våren og Høsten. Anonymous poster hash: 0a2de...2f2
Optatium Skrevet 10. september 2014 #16 Skrevet 10. september 2014 Bytter sengetøy en gang i uka. Vasker bad grundige en gang i uka. Gulv vaskes ved behov, minimum en gang i uka. Tak og vegger vaskes en gang i året, som oftest om sommeren når jeg har god tid.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2014 #17 Skrevet 10. september 2014 Sengetøy annenhver uke. Vaskedamen tar begge badene grundig, støvsug/tørk og gulvvask i alle rom annenhver uke. I tillegg må jo vi støvsuge ved behov (ofte nesten daglig i de rom som er mest brukt), vaske lett over vask og toalett, og gjerne bruke en klut til litt flekkvask på gulvene mellom vaskedamen sine husvasker. Tak og vegger og sånn...vel... ved julevasken? Eller annahvert år kanskje.. Anonymous poster hash: f0b81...548
Anonym bruker Skrevet 10. september 2014 #18 Skrevet 10. september 2014 Hvor ofte: - bytter du/dere sengetøy? - vasker du/dere badet (inkluderer vask,toalett,dusj,gulv)? - vasker dere gulvene i hele huset/leiligheten? - vasker dere tak/vegger? Bare lurer, er flink på de to øverste, men ikke de to nederste Anonymous poster hash: 528d4...086 Hver 14-dag. Toalettene 2-3 ganger i uken, resten 1 gang i uken og ved behov. Vasker to ganger i uken og drar over 1 gang ellers. Boden og loftet vaskes 1 gang hver 14.dag. Vegger vaskes over hver 2-3 uke, samt dørhåndtak og dørblad, tak 2-3 ganger i året. (Vinduer 3-4 ganger i året eller ved behov) Anonymous poster hash: be481...7f6
Fandens Oldemor Skrevet 10. september 2014 #19 Skrevet 10. september 2014 Hvor ofte: - bytter du/dere sengetøy? - vasker du/dere badet (inkluderer vask,toalett,dusj,gulv)? - vasker dere gulvene i hele huset/leiligheten? - vasker dere tak/vegger? Bare lurer, er flink på de to øverste, men ikke de to nederste Anonymous poster hash: 528d4...086 Sengetøy: Hver uke/14. dag, alt etter hvor mye vi har vært hjemme. Bad: ukentlig. Vasking av gulv: Støvsuger de mest brukte oppholdsrommene flere ganger i uka, mens vask er mye sjeldnere. Rundvask: altfor sjelden. Ikke årlig, engang.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2014 #20 Skrevet 10. september 2014 Hvor ofte: - bytter du/dere sengetøy? - vasker du/dere badet (inkluderer vask,toalett,dusj,gulv)? - vasker dere gulvene i hele huset/leiligheten? - vasker dere tak/vegger? Bare lurer, er flink på de to øverste, men ikke de to nederste Anonymous poster hash: 528d4...086 Sengetøy: Hver uke/14. dag, alt etter hvor mye vi har vært hjemme. Bad: ukentlig. Vasking av gulv: Støvsuger de mest brukte oppholdsrommene flere ganger i uka, mens vask er mye sjeldnere. Rundvask: altfor sjelden. Ikke årlig, engang. Godt å høre at det ikke bare er vi som er dårlige på vasking av gulv. Anonymous poster hash: 528d4...086
Edelweis Skrevet 10. september 2014 #21 Skrevet 10. september 2014 Jeg har vaskehjelp som vasker alt engang i uken. Hun tar ikke tak og vegger da. Skifte sengetøy gjør jeg annenhver uke. Vaske do gjør jeg nesten hver dag. I perioder støvesuger jeg raskt over daglig da vi har en hund som røyter masse i perioder. Som jeg skulle sagt det selv. Deilig med rent hus hver uke da. :-)
Moosh Skrevet 11. september 2014 #22 Skrevet 11. september 2014 Seriøst? Hvordan får dere det så skittent at gulvene må vaskes hver uke? Vi har tre barn. De griser rundt kjøkkenbordet men de får ikke gå rundt med mat. Gulvene vasker vi ved behov, feks om sommeren hvis vi går mye barbeint, eller etter store besøk med kakesøl og sånt. Og veggene? Blir veggene i stuen deres skitne?
Anonym bruker Skrevet 12. september 2014 #23 Skrevet 12. september 2014 Grei motivasjon dette! Nå gleder jeg meg til å dra hjem og rydde og vaske Hva bruker dere når dete vasker do? Klut eller papir? Anonymous poster hash: 24c69...c6e
Anonym bruker Skrevet 12. september 2014 #24 Skrevet 12. september 2014 Seriøst? Hvordan får dere det så skittent at gulvene må vaskes hver uke? Vi har tre barn. De griser rundt kjøkkenbordet men de får ikke gå rundt med mat. Gulvene vasker vi ved behov, feks om sommeren hvis vi går mye barbeint, eller etter store besøk med kakesøl og sånt. Og veggene? Blir veggene i stuen deres skitne? I stuen har vi et billiggulv som var her når vi kjøpte huset. Det blir utrolig fort skittent! Er bare det og badegulvet vi vasker en gang i uken. Heldigvis, hater gulvvask Anonymous poster hash: 43cbc...34b
Optatium Skrevet 12. september 2014 #25 Skrevet 12. september 2014 Dersom man fyrer med ved, tenner stearinlys eller steker mat trenger vegger og tak en vask. Og at man ikke får møkkete gulv sier meg at man ikke kan å vaske dem :-P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå