Gå til innhold

Er jeg urimelig??!!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Det virker som dere er relativt unge, og jeg forstår veldig godt at mannen din ikke vil sterilisere seg. Hvorfor i alle dager skal du få bestemme det? Det er da ganske drastisk å gjøre, og dere begge har sett tidligere at forhold kan skjære seg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Greit!!!! Da steriliserer jeg meg når jeg er 35! Får begynne å spare....

 

Anonymous poster hash: c6ecb...130

Skrevet

Greit!!!! Da steriliserer jeg meg når jeg er 35! Får begynne å spare....

 

Anonymous poster hash: c6ecb...130

Ohoiiii... Haha :lol: Du spør helt frivillig innpå et åpent forum, men når du ikke får det svaret du vil ha så reagerer du sånn?! Snedig :P

 

Anonymous poster hash: 96458...333

Skrevet

Vi har brukt kondom i 2 år, og denne mannen klager over det hver gang. Flere ganger har han "mistet" den uten å si ifra og til og med kommet inni meg. På med angrepillen osv!

 

Så derfor jeg blir irritert, når han er så løssluppen på dette også!

 

Anonymous poster hash: c6ecb...130

Det er ikke riktig å presse noen til å sterilisere seg, ei heller bruke prevensjon. Jeg liker ikke bruke andre prevensjonsmidler enn kondom, så noe annet her kommer ikke på tale. Jeg har satt et ultimatum til min mann; Jeg bruker ikke prevensjon av noe slag som går på meg (p-piller, spiral osv) og jeg kommer aldri til å sterilisere meg (faktisk fordi jeg vil ha muligheten for flere barn senere), så vil han ha sex, må han frem med kondomen eller sterilisere seg selv. Har han "glemt" kondomen, har jeg "glemt" hvor jeg la sexlysta. Så enkelt har det vært her i heimen. 

 

Anonymous poster hash: c992a...349

Skrevet

Hvis du dør i morgen, så vil mannen din ha mulighet til å få flere barn med en annen.

 

Anonymous poster hash: c9363...5f8

Skrevet

Ja du er utrolig urimelig faktisk. Stakkars mann, skal han sterilisere seg fordi du ønsker det? Den som ønsker å sterilisere seg får gjøre det selv. Han har jo bare et biologisk barn, skjønner godt at han ønsker å ha mulighet til å få flere.

Skrevet

Ja, litt urimelig er du faktisk selv om jeg skjønner hvordan du tenker. Mange som ikke vil ha flere barn som fortsatt ikke vil sterilisere seg og for mange menn er sterilisering er stor emosjonell beslutning som har innvirkning på så mye mer enn bare om du kan få barn eller ikke. 

 

Synes dere burde snakke litt sivilisert sammen og så kommer dere sikkert frem til en løsning dere begge kan leve med. 



Anonymous poster hash: 6a33a...8ac
Skrevet

Videre fra innlegget mitt oppe, vil jeg tro at han har følgende grunner;

 

- dere er unge og han har kun ett barn

- å sterilisere seg for en mann kan oppleves som man fjerner manndommen

- som nevnt; hvis du dør i morgen vil han jo få seg en annen dame etterhvert og vil holde alternativ for barn åpen

- dersom dere skilles vil han holde muligheter åpne. Ingen kan forutse fremtiden selvom alt er rosenrødt nå

 

Anonymous poster hash: b5348...18a

Skrevet

Hvis du dør i morgen, så vil mannen din ha mulighet til å få flere barn med en annen.

 

Anonymous poster hash: c9363...5f8

Fryktelig fælt å si men jeg er enig. Man vet aldri hva som skjer her i livet, jeg ville aldri fratatt mannen min mulighet til å fåflere barn (om han ønsket) HVIS jeg skulle falle fra - menn kan jo tross alt lage barn hele livet. Enig med flesteparten her, "dessverre" - så lenge dere ikke er enige kan du absolutt ikke pålegge et annet menneske et slikt inngrep. Prøv å være konstruktiv - både her og ikke minst mot mannen din😉 Lykke til, håper dere finner ut av det!

 

Anonymous poster hash: 41dac...4e2

Skrevet

Mannen din er urimelig som "mister" kondomen eller lar være å ta den på (men seriøst, merker du ikke om han har den på eller ikke?), men du er urimelig som krever at han skal sterilisere seg når han ikke ønsker det, og til og med kanskje ser for seg flere barn.

 

Uansett hvordan ting ligger an, så er faktum det at man aldri kan tvinge andre til å foreta inngrep de selv ikke vil ta. Her er det du som er helt ferdig med barn, da må i tilfelle du sterilisere deg, eller nekte mannen sex inntil han skjerper seg med kondombruken.

Samme her, bare at ingen av oss ønsker barn. Jeg ønsker hverken inngrep eller horminer i min kropp. Mannen ønsker ikke å gå på mannep-pillen eller sterilisere seg, så da blir det kondom eller ingenting. Å hadde klikka for meg om han fortsatte uten om han "mistet" den, så det hadde kun skjedd den ene gangen

 

Anonymous poster hash: 5c669...2a6

Skrevet

Greit!!!! Da steriliserer jeg meg når jeg er 35! Får begynne å spare....

 

Anonymous poster hash: c6ecb...130

Legger du ca 5kr hver dag så har du plenty til inngrepet. Det koster ca 6-7000kr å gjøre det. For mannen koster det 1500-2000kr, så prisforskjellen er ikke så himmelfarende som du skal ha det til.

 

Men, for å svare på spørsmålet ditt; ja du er urimelig. Og komentaren din her fremstår du som en furt fjortis....

 

Anonymous poster hash: 9f8ba...4de

Skrevet

Ja du er urimelig.

 

Hos oss er det mannen som absolutt ikke vil ha flere barn, han vil heller ikke bruke kondom, eller at jeg skal bruke p-piller fordi jeg da får mindre sexlyst, OG han vil ha masse sex. I DETTE tilfelle er det rimelig å forvente at han tar ansvar og steriliserer seg. Heldigvis gjør han det også.



Anonymous poster hash: fe259...f13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...