Gå til innhold

Er jeg urimelig??!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt en diskusjon med mannen min.. Vi har tre barn, jeg to fra før og fikk sistemann med min nåværende mann.

Jeg ønsker ikke flere barn, og det har han sagt seg enig i. Men vi har snakket om prev. osv.. Han har vært både enig og uenig om sterilisering. Men blir alltid like sur hver gang...

Det endte i at jeg satt inn spiral. Jeg er 35 år når den skal ut/byttes, og sa at da har han 4 år på å tenke seg om. Ser virkelig ikke problemet...

Helt til han sa; Jeg ønsker ikke flere barn, men jeg vil ha den muligheten.

Jeg; Jeg skal ikke ha flere barn (pga formen min er elendig i svangerskapet, de skal følges opp alle mann, vi har ikke supergod økonomi, og jeg må da mitt 3. Keisersnitt-noe som ikke er problemfritt!)

Så da får du finne deg ei barnløs ei å få en 2-3 unger til med! (Sint ja!)

Han svarer ikke... Blir bare sur på meg!

Jeg sitter igjen med følelsen av at han egentlig vil ha flere barn etterhvert, noe jeg ikke vil!

Hersens dritt altså, blir faktisk såret av tankegangen hans...

Hvorfor skal jeg måtte stå for/ordne alt?

Anonymous poster hash: c6ecb...130

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dramaqueen....du er som damer flest. Legger alt for mye i det!

Anonymous poster hash: 985cf...bcd
Skrevet

Min mening er at den som ønsker sterilisering bør sterilisere seg selv.Ja, jeg vet at det er en større operasjon for en kvinne enn for en mann, men jeg mener likevel at det er den som ønsker det som bør gjennomføre det. Hvis det fungerer greit for deg med spiral ser jeg ikke helt hvorfor du skal kreve at han skal sterilisere seg? Hvis det ikke fungerer å må dere selvsagt finne en annen løsning, men jeg skjønner virkelig ikke hvorfor du i så fall ikke kan sterilisere deg selv.

Anonymous poster hash: 0d990...008
Skrevet

Legger jeg virkelig alt for mye i det? Har blødd sammenhengende i 4 mnd, pga spiralen, ødelagt kroppen min etter komplikasjoner ved keisersnittene. Og så ber jeg om at han kan sterilisere seg (noe som faktisk KAN omgjøres om man ønsker det!)

Han har tilogmed sagt at jeg kan sterilisere meg! Litt annen måte å gjøre det på kvinner enn på menn, men det bryr han seg visst lite om... For ikke snakke om pris! Stort, dyrt inngrep på damer, lite, "billig" inngrep på menn....

Men da er jeg vel urimelig da....

Skrevet

Jeg syns du er urimelig.

Det er du som ønsker sterilisering og da gjør du det selv.

Skrevet

Jeg mener at du er urimelig. Han uttrykker at han ikke ønsker å sterilisere seg og du flyr i taket fordi han vil holde mulighetene åpen for flere barn. Det mener jeg du bør respektere og så får du heller sterilisere deg selv om du absolutt ikke ønsker flere barn.

At du tolker hans barneønske som at han vil forlate deg for å få barn med noen andre får stå for din egen regning.

Anonymous poster hash: 47eb6...ffb
Skrevet

Må si meg enig med de andre.

Du er faktisk litt urimelig.

Du har ikke rett til å kreve det av ham, mens du samtidig nekter å gjøre det selv

Anonymous poster hash: 47a23...3d6

Skrevet

Jeg syns det er urimelig å presse andre ting sterilisering. 

Skrevet

For en mann kan det føles som å ta vekk litt av mandommen å sterilisere seg og å ikke kunne få barn, selvom han faktisk ikke skal ha flere barn. Er enig med de som sier du krever for mye. Enten steriliserer du deg selv, det er jo du som ikke ønsker flerre barn, eller går på prevensjon. Hos oss ønsker ingen å sterilisere seg, selvom vi ikke vil ha flere barn. Jeg nekter å gå på prevensjon pga av alle komplikasjoner og bivirkninger som følger med (dette er da mitt eget valg, ingen som tvinger meg til å gjøre noe av dette heller). Vi har kondomer liggende, men blir jo sjeldnere sex, siden han sjelden synes det er like bra. Men sånn er det da. Om du ikke vil sterilisere deg eller gå videre på prevensjon så får dere gjøre det samme som oss da. Kanskje tilogmed mannen forandrer mening etter en stund ;)

Anonymous poster hash: 5c669...2a6
Skrevet

Vi har brukt kondom i 2 år, og denne mannen klager over det hver gang. Flere ganger har han "mistet" den uten å si ifra og til og med kommet inni meg. På med angrepillen osv!

Så derfor jeg blir irritert, når han er så løssluppen på dette også!

Skrevet

Ja, du er urimelig..

Anonymous poster hash: 96458...333

Skrevet

Vi har brukt kondom i 2 år, og denne mannen klager over det hver gang. Flere ganger har han "mistet" den uten å si ifra og til og med kommet inni meg. På med angrepillen osv!

Nå kommer du bare med tilleggsforklaring når folk ikke er enige med deg. Klassisk.

Da kutter du ut sex om han ikke klarer å hole kondomen på.

Anonymous poster hash: b62c9...d79

Skrevet

Du har ingen rett i verden til å kreve at han skal sterilisere seg. Han vil ikke. Det er du som vil. Ta konsekvensen av egne ønsker og steriliser deg selv! At du har slitt med spiralen betyr ingenting i denne sammenhengen!

Du er svært urimelig!

Anonymous poster hash: cc6fb...922

Skrevet

Du er ekstremt urimelig! Om du har problemer spm gjør at prevensjonsmetoder funker og DU er den som mener det er helt krise med barn, vel ja.. Da er du som må fikse det og da... Det er jo ingen felles avgjørelse dette. Du har bestemt at noen har steriliseres... Han mener det ikke er nødvendig. Da er dette din beslutning ikke deres, og det er grunnen til at du faktisk må ta ansvaret også.

Anonymous poster hash: 6a0fe...3f5

Skrevet

Eg er også ferdig med å få barn utan å ønske sterilisering. Er det så vanvittig sært da?

Skrevet

Du er veldig urimelig!

Anonymous poster hash: 20478...6fe

Skrevet

Vel tja jeg vet ikke helt om jeg synes du er urimelig eller ikke. Jeg skjønner begges følelser, og det er klart man kan jo ikke tvinge noen til å ta et ingrep på sin egen kropp.

Samtidig er man to i et sexforhold, og jeg synes ikke at det kun er kvinnens ansvar å tenke på beskyttelse.

Om han ikke ønsker å sterilisere seg, så får han nøye seg med kondom uten å klage, evt avstå fra å ha sex.

Jeg er litt i samme situasjon med at jeg ikke ønsker flere, og blir litt hormontroll på div prevensjonstyper. Har hormonspiral nå, men har ytret ønske om han kan sterilisere seg når den skal ut. Han skjønner men er ikke veldig velvillig...

Kondom blir da eneste løsningen for oss, men pga frykt for at den skal sprekke tror jeg nok at sex blir skjeldnere enn normalt. Vil gjerne slippe å få et sett med tvillinger til, men vet jeg ikke har hatt hjerte til å tatt abort om det skulle skje. Det vil jo ikke mannen heller.

Nei den tid den sorg.

Skrevet

Denne mannen respekterer deg ikke...

Anonymous poster hash: 366b2...a72

Skrevet

Jeg ønsker meg på ingen måte flere barn, men vil ikke sterilisere meg alikavel.

Så jeg skjønner mannen din godt jeg.

TENK om han skulle angre seg en dag..

Dette har ingenting med deg å gjøre i det hele tatt, så slutt å lag drama rundt det.

Skrevet

Du kan ikke kreve at han steriliserer seg, om du ikke tåler spiral og ikke vill ha flere barn så må enten du bytte prevansjon eller sterilisere deg!

Skrevet

Ja, du er svært urimelig!

Da får du sterilisere deg i så fall.

Du kan ikke presse noen til dette.

Og slutt med å kom med tilleggsinfo utover tråden. Hadde det vært sant at han slurvet med kondomen hadde du sagt dette i hovedinnlegget for å backe din egen sak. Så det tror jeg ikke på!

Anonymous poster hash: b5348...18a

Skrevet

Kobberspiral. Ingen hormoner. Der har du en løsning for deg.

Ja du er urimelig. Slutt å press ham!

Selvfølgelig blir han sur, og når du i tillegg lirer av deg noe så umodent som "Ja ja finn en annen å få barn med da!!"

Altså, voks opp. Si unnskyld til mannen og kom frem til en løsning som fungerer for alle!

Anonymous poster hash: 47a23...3d6

Skrevet

Mannen din er urimelig som "mister" kondomen eller lar være å ta den på (men seriøst, merker du ikke om han har den på eller ikke?), men du er urimelig som krever at han skal sterilisere seg når han ikke ønsker det, og til og med kanskje ser for seg flere barn.

Uansett hvordan ting ligger an, så er faktum det at man aldri kan tvinge andre til å foreta inngrep de selv ikke vil ta. Her er det du som er helt ferdig med barn, da må i tilfelle du sterilisere deg, eller nekte mannen sex inntil han skjerper seg med kondombruken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...