Anonym bruker Skrevet 8. september 2014 #1 Skrevet 8. september 2014 Inviterer dere hele gruppa der barnet går? Eller kun de i samme alder? Bare gutter eller bare jenter? Hvordan inviterer dere til bursdag når barnet går i barnehagen? Anonymous poster hash: 3ca90...0b3
Anonym bruker Skrevet 8. september 2014 #2 Skrevet 8. september 2014 Inviterer de nærmeste barna. Anonymous poster hash: 76612...ae6
Anonym bruker Skrevet 8. september 2014 #3 Skrevet 8. september 2014 Vi har invitert samme årskull og ev. 1-2 barn utenom som barnet vårt har lekt ekstra mye med. F.eks. har de vært 9 stykker på kullet og 10 i kullet under, og da har vi invitert de 8 andre i samme kull og 2 fra kullet under som han eller hun har lekt mye med. Det samme ser jeg at de fleste andre gjør. Noen få tar hele avdelingen. I en stor barnehage med veldig store årskull (type 15-20 barn) ville jeg antagelig invitert de av samme kjønn. Anonymous poster hash: 921f6...1bd
Kathrine. Skrevet 8. september 2014 #4 Skrevet 8. september 2014 Alle som er født samme år på avdelinga.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2014 #5 Skrevet 8. september 2014 Inviterer selvsagt alle i samme årskull Anonymous poster hash: 51421...a07
Gjest Julia1984 Skrevet 8. september 2014 #6 Skrevet 8. september 2014 Inviterer alle guttene på samme årskull fra avdelingen.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2014 #7 Skrevet 8. september 2014 Alle i samme årskull, begge kjønn. Pluss noen få fra kullet over og under. Anonymous poster hash: 46517...17d
3 i april Skrevet 8. september 2014 #8 Skrevet 8. september 2014 i bhg der mine unger går så har de regler for hvordan dette skal foregå om invitasjonen skal leveres i bhg. Enten så må du invitere alle guttene eller jentene av samme årskull. Bhg er dessuten delt inn i 4 avd : 2 småbarnsavd : 0-2 år , 2-3 år Før de større barna : 3-5 år Førskolebarna Her ser jega t mange invitere alle på av for 3-5 år, noe jeg selv også har pleid og gjort siden sønnen min er fødd sent på året så har han også lekt en del med og er god venn med de under sitt årskull. Så derfor har jeg ent opp med å inviter alle mellom 3-5 år. Jeg har da droppet førskolegruppen. I år er min førskolegutt så da ender jeg vel opp med å invitere alle mellom 3-6 år tenker jeg
Sint naken biltyv Skrevet 8. september 2014 #9 Skrevet 8. september 2014 Alle fra samme gruppe i barnehagen. Og aldri noen fra andre grupper. Barn skjønner ikke sånt og kan føle seg utestengt. Jeg er ikke interessert i å la noen barn føle seg utestengt. Men det er klart at barnet mitt har noen ganger syns at det er kjipt å ikke kunne invitere noen fra noen andre grupper som hun har lekt mye med.
Kanutten83 Skrevet 8. september 2014 #10 Skrevet 8. september 2014 Vi inviterer avd, er 18 barn inkl vårt. Er bare 2 avd i barnehagen, 1-2 år og 3-5/6 år I vår barnehage pleier de ikke å starte med barnebursdag før de fyller 4 år, og med unntak av ett barn har alle invitert hele avd
Anonym bruker Skrevet 8. september 2014 #11 Skrevet 8. september 2014 Vi inviterer avd, er 18 barn inkl vårt. Er bare 2 avd i barnehagen, 1-2 år og 3-5/6 år I vår barnehage pleier de ikke å starte med barnebursdag før de fyller 4 år, og med unntak av ett barn har alle invitert hele avd Blir ikke det veldig fullt? Mange av de minste har vel med seg foreldre også? Anonymous poster hash: 46517...17d
Gjest Tale30 Skrevet 8. september 2014 #12 Skrevet 8. september 2014 Så lenge det inviteres i kategorier som barna forstår er det ok, for eksempel alle født i 2008, jentene i gruppe, guttene i gruppa, hele førskolegruppa osv Vi har i tillegg en vennebursdag for venner utenfor Bhg, og da har vi invitert et par på en annen avdeling fordi vi er familievenner også privat, men det inviteres på privaten, og ikke med invitasjon på Bhg
Anonym bruker Skrevet 8. september 2014 #13 Skrevet 8. september 2014 I barnehagen til datteren min inviterer man enten alle fra samme kjønn, eller alle fra samme årskull. Datteren min er den eneste jenta i sitt årskull. Dessverre har alle foreldrene til jentene (med unntak av en), valgt å invitere etter årskull, mens alle guttene har invitert etter kjønn. Jeg skjønner at de fleste mener at dette er en inndeling som er enkel å forklare for barna, men jeg får en liten klump i halsen hver gang det er utdeling av innbydelser i barnehagen. I løpet av tre år i barnehagen og med 20 barn på avdelingen har datteren min kun vært i en bursdag. Har prøvd å ta det opp på foreldremøte, men til ingen nytte. Anonymous poster hash: 50362...7eb
Anonym bruker Skrevet 8. september 2014 #14 Skrevet 8. september 2014 I barnehagen til datteren min inviterer man enten alle fra samme kjønn, eller alle fra samme årskull. Datteren min er den eneste jenta i sitt årskull. Dessverre har alle foreldrene til jentene (med unntak av en), valgt å invitere etter årskull, mens alle guttene har invitert etter kjønn. Jeg skjønner at de fleste mener at dette er en inndeling som er enkel å forklare for barna, men jeg får en liten klump i halsen hver gang det er utdeling av innbydelser i barnehagen. I løpet av tre år i barnehagen og med 20 barn på avdelingen har datteren min kun vært i en bursdag. Har prøvd å ta det opp på foreldremøte, men til ingen nytte. Anonymous poster hash: 50362...7eb Dette tenker jeg også på hver gang det er snakk om at det skal inndeles etter disse reglene. Det ER faktisk mulig at noen blir utelatt selv om alle følger "reglene". Da jeg gikk i barnehage og på barneskole, så inviterte man vennene sine. Men hun som ble invitert i flest bursdager var hun som ikke hadde noen faste venner hun lekte mye med, fordi ALLE passet på å inkludere henne. Det må da være mye viktigere å være obs på å inkludere de som er i fare for å bli utelatt, enn å absolutt skulle inndele etter kjønn og alder. Anonymous poster hash: 46517...17d
Anonym bruker Skrevet 8. september 2014 #15 Skrevet 8. september 2014 Da de to eldste gikk i barnehagen inviterte alle årskullet, så da min 2001-gutt hadde bursdag ble alle barna født i 2001 invitert, både gutter og jenter. Men de siste årene har det vært mer vanlig å be samme kjønn. Da min jente ble 5 år tidligere i år inviterte vi alle jentene på avdelingen (18 barn på avdelingen, 10 jenter). Det viktigste er at barna selv skjønner fordelingen, da føler ingen seg utestengt. Ber du hele 5-årsgruppa og en 4-åring lurer på hvorfor han ikke er invitert er det lett å svare, det er bare 5-års gruppa som er invitert denne gangen. Ber du alle jentene og en gutt spør hvorfor han ikke er invitert er svaret at denne gangen er det en jentebursdag og ingen gutter er invitert. Men det er noen foreldre som ikke tenker seg om, f.eks blir den hjerneskadede og handikappede jenta på avdelingen veldig ofte utelatt. Hun er utagerende og hun må ha med seg en av foreldrene sine, men hun har følelser og hun elsker å gå i bursdag hun også. Hun har mange mange ganger stått i garderoben og hørt de andre snakke om bursdag som hun ikke er bedt i, og det synes jeg er hjerteskjærende. Det burde være en selvfølge å be henne, foreldrene er alltid med og vi har aldri hatt noen problemer med å ha henne i bursdag her. Datteren min prøvde seg også med at hun ikke ville be denne jenta fordi hun var slem (hun kan godt finne på å slå eller dytte), men da måtte vi ta en liten snakk om at selv om hun ikke var så flink til å skjønne hva som er å være snill og hva som ikke er greit ville hun bli veldig lei seg om hun ikke fikk komme i bursdag, å utelate henne var virkelig helt uaktuelt. Anonymous poster hash: 393c4...3a2
Chl85 Skrevet 8. september 2014 #16 Skrevet 8. september 2014 Jeg ba alle jentene på avdelingen i barnehagen Det ble 10 stk og det går absolutt ann Min største frykt er at noen skal føle seg utelatt Og bursdager har jeg skjønt er stooore greier blant 3-4 åringer
Anonym bruker Skrevet 8. september 2014 #17 Skrevet 8. september 2014 I barnehagen til datteren min inviterer man enten alle fra samme kjønn, eller alle fra samme årskull. Datteren min er den eneste jenta i sitt årskull. Dessverre har alle foreldrene til jentene (med unntak av en), valgt å invitere etter årskull, mens alle guttene har invitert etter kjønn. Jeg skjønner at de fleste mener at dette er en inndeling som er enkel å forklare for barna, men jeg får en liten klump i halsen hver gang det er utdeling av innbydelser i barnehagen. I løpet av tre år i barnehagen og med 20 barn på avdelingen har datteren min kun vært i en bursdag. Har prøvd å ta det opp på foreldremøte, men til ingen nytte. Anonymous poster hash: 50362...7eb Dette tenker jeg også på hver gang det er snakk om at det skal inndeles etter disse reglene. Det ER faktisk mulig at noen blir utelatt selv om alle følger "reglene". Da jeg gikk i barnehage og på barneskole, så inviterte man vennene sine. Men hun som ble invitert i flest bursdager var hun som ikke hadde noen faste venner hun lekte mye med, fordi ALLE passet på å inkludere henne. Det må da være mye viktigere å være obs på å inkludere de som er i fare for å bli utelatt, enn å absolutt skulle inndele etter kjønn og alder. Anonymous poster hash: 46517...17d Er forresten ganske overrasket over at det ikke hjalp å ta det opp på foreldremøte, hva var responsen da? Jeg ser det som en selvfølge å bidra det man kan til at ikke noen skal bli utelatt, kan ikke skjønne at noen rett og slett ikke bryr seg. I kullet til sønnen min er det også bare ei jente, og er det noe jeg er sikker på når det gjelder bursdager her, så er det at hun skal inviteres. Bare litt mer usikker på hvilken jente jeg evt skal invitere fra kullet over eller under for at hun ikke skal være eneste jente (eller om det er nødvendig), men vi finner ut av det også... Anonymous poster hash: 46517...17d
Anonym bruker Skrevet 8. september 2014 #18 Skrevet 8. september 2014 Her er det regel om at enten alle på avd blir bedt, eller samme årskull. En av de to. Syns det er greit for å unngå at noen blir utelatte! Anonymous poster hash: 28061...be3
Anonym bruker Skrevet 8. september 2014 #19 Skrevet 8. september 2014 Her er det regel om at enten alle på avd blir bedt, eller samme årskull. En av de to. Syns det er greit for å unngå at noen blir utelatte! Anonymous poster hash: 28061...be3 Jeg synes også det er en logisk måte å gjøre det på, syns det er tullete å dele inn etter kjønn når de er så små. Men så er det bare 5 i "vårt" årskull, og det syns jeg kanskje blir litt stusslig? De er 16 på avdelingen, og det blir litt mye igjen, vi har på ingen måte plass til så mange, spesielt siden minst halvparten har med en forelder. Er det ikke greit å invitere kullet og 2-3 andre i tillegg? Anonymous poster hash: 46517...17d
♥ Snøblomst ♥ Skrevet 8. september 2014 #20 Skrevet 8. september 2014 Men hvordan løse det dersom ham/henne har mest venner i Bhg som er ett år eldre? Skal man da invitere alle i samme årskull samt alle som er ett år eldre?
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #21 Skrevet 9. september 2014 Men hvordan løse det dersom ham/henne har mest venner i Bhg som er ett år eldre? Skal man da invitere alle i samme årskull samt alle som er ett år eldre? Nei da blir jo det tredje årskullet utelatt, så da må man vel invitere hele avdelingen da? :S Anonymous poster hash: 46517...17d
Sint naken biltyv Skrevet 9. september 2014 #22 Skrevet 9. september 2014 Men hvordan løse det dersom ham/henne har mest venner i Bhg som er ett år eldre? Skal man da invitere alle i samme årskull samt alle som er ett år eldre? Nei da blir jo det tredje årskullet utelatt, så da må man vel invitere hele avdelingen da? :S Anonymous poster hash: 46517...17d Hvorfor ikke bare be hele avdelingen? Det gjør vi. Be til utebursdag, fyr bål og grill pølser. Lei skolegymsalen, dra på lekeland eller lignende.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #23 Skrevet 9. september 2014 I barnehagen til datteren min inviterer man enten alle fra samme kjønn, eller alle fra samme årskull. Datteren min er den eneste jenta i sitt årskull. Dessverre har alle foreldrene til jentene (med unntak av en), valgt å invitere etter årskull, mens alle guttene har invitert etter kjønn. Jeg skjønner at de fleste mener at dette er en inndeling som er enkel å forklare for barna, men jeg får en liten klump i halsen hver gang det er utdeling av innbydelser i barnehagen. I løpet av tre år i barnehagen og med 20 barn på avdelingen har datteren min kun vært i en bursdag. Har prøvd å ta det opp på foreldremøte, men til ingen nytte. Anonymous poster hash: 50362...7eb Dette tenker jeg også på hver gang det er snakk om at det skal inndeles etter disse reglene. Det ER faktisk mulig at noen blir utelatt selv om alle følger "reglene". Da jeg gikk i barnehage og på barneskole, så inviterte man vennene sine. Men hun som ble invitert i flest bursdager var hun som ikke hadde noen faste venner hun lekte mye med, fordi ALLE passet på å inkludere henne. Det må da være mye viktigere å være obs på å inkludere de som er i fare for å bli utelatt, enn å absolutt skulle inndele etter kjønn og alder. Anonymous poster hash: 46517...17d Er forresten ganske overrasket over at det ikke hjalp å ta det opp på foreldremøte, hva var responsen da? Jeg ser det som en selvfølge å bidra det man kan til at ikke noen skal bli utelatt, kan ikke skjønne at noen rett og slett ikke bryr seg. I kullet til sønnen min er det også bare ei jente, og er det noe jeg er sikker på når det gjelder bursdager her, så er det at hun skal inviteres. Bare litt mer usikker på hvilken jente jeg evt skal invitere fra kullet over eller under for at hun ikke skal være eneste jente (eller om det er nødvendig), men vi finner ut av det også... Anonymous poster hash: 46517...17d Nå skal det sies at det kun var seks-syv foreldre som møtte opp på dette foreldremøtet da. De var selvfølgelig veldig forståelsesfulle, men allikevel har ingen tatt hensyn til det når de har invitert. Jeg har også tatt det opp med de ansatte og nevnt det for et par av foreldrene som min datter har hatt spesielt god kontakt med, men det hjelper ikke. Senest forrige uke feiret bestevenninna bursdagen sin med alle jente på sitt årskull. Det vil si alle jentene utenom min og en som er to år yngre. Veldig trist, men ikke lett å få gjort noe med det. Anonymous poster hash: 50362...7eb
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #24 Skrevet 9. september 2014 Her er det regel om at enten alle på avd blir bedt, eller samme årskull. En av de to. Syns det er greit for å unngå at noen blir utelatte! Anonymous poster hash: 28061...be3 Jeg synes også det er en logisk måte å gjøre det på, syns det er tullete å dele inn etter kjønn når de er så små. Men så er det bare 5 i "vårt" årskull, og det syns jeg kanskje blir litt stusslig? De er 16 på avdelingen, og det blir litt mye igjen, vi har på ingen måte plass til så mange, spesielt siden minst halvparten har med en forelder. Er det ikke greit å invitere kullet og 2-3 andre i tillegg? Anonymous poster hash: 46517...17d Tullete? Vi har ikke plass til så mange hos oss, så da må vi gjøre det sånn, har sett på alle de andre alternativene, men det passer best å invitere bare guttene på begge avdelingene hos oss Anonymous poster hash: aa057...fe7
Anonym bruker Skrevet 9. september 2014 #25 Skrevet 9. september 2014 Men hvordan løse det dersom ham/henne har mest venner i Bhg som er ett år eldre? Skal man da invitere alle i samme årskull samt alle som er ett år eldre? Nei da blir jo det tredje årskullet utelatt, så da må man vel invitere hele avdelingen da? :S Anonymous poster hash: 46517...17d Hvorfor ikke bare be hele avdelingen? Det gjør vi. Be til utebursdag, fyr bål og grill pølser. Lei skolegymsalen, dra på lekeland eller lignende. Vel, hadde jeg visst at det kom til å bli fint vær så hadde jeg gjerne gjort det, men siden jeg ikke vet det så må jeg begrense hvem som kommer, har desverre ikke plass til alle... Anonymous poster hash: aa057...fe7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå