Anonym bruker Skrevet 8. september 2014 #1 Skrevet 8. september 2014 Hvis barn hadde kommet med vanskelighetsgrad - hvilken hadde ditt barn hatt? På en vanskelighetsskala fra 1-10 hvor 1 var lett som en plett/trenger nesten ikke oppdragelse og 10 er at barnet krever ekstrem oppdragelse og omtrent er en heltidsjobb. (Jeg mener ikke om barnet er "slemt" eller sånn. Man kan ha et herlig barn selv om det er vanskelig å oppdra og krever mye. Men noen barn er faktisk lettere enn andre) Jeg har selv en gutt som varierer litt mellom 5-6. Anonymous poster hash: c9195...121
Anonym bruker Skrevet 8. september 2014 #2 Skrevet 8. september 2014 Tja, det varierer, men eldste jenta er nok en 6er. Gutten er bare baby, men foreløpig mye enklere, jeg vil si en 3er. Anonymous poster hash: 7c9b9...d01
Anonym bruker Skrevet 8. september 2014 #3 Skrevet 8. september 2014 2 Anonymous poster hash: 3d187...e5d
Anonym bruker Skrevet 8. september 2014 #4 Skrevet 8. september 2014 Vanskelig å si, han har noen områder der han er ekstremt utfordrende og jeg er totalt rådvill angående hvordan jeg skal håndtere det. Men på andre områder er han en drøm. 5 i snitt kanskje? Anonymous poster hash: d7ccc...900
Anonym bruker Skrevet 8. september 2014 #5 Skrevet 8. september 2014 6-7 Anonymous poster hash: d169b...a84
Anonym bruker Skrevet 8. september 2014 #6 Skrevet 8. september 2014 Vanskelig å si, han har noen områder der han er ekstremt utfordrende og jeg er totalt rådvill angående hvordan jeg skal håndtere det. Men på andre områder er han en drøm. 5 i snitt kanskje? Anonymous poster hash: d7ccc...900 Litt som min det Akkurat nå om dagen er han en 6, men han har fine 4 perioder også... Anonymous poster hash: 00661...69a
Elsker livet Skrevet 8. september 2014 #7 Skrevet 8. september 2014 Det har variert. 3. klassingen 3, 2. klassingen 2, 4.5 åringen 4, 3 åringen 5-8. Venner av oss ville nok sagt 1-2 på alle sammen, men de er ikke her hele tiden, og barna er flinke å vise sin beste side sammen med andre.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2014 #8 Skrevet 8. september 2014 Eldste har vært veldig enkel hele veien, nesten så jeg håper han kan protestere litt mer. Tror faktisk han havner på 1. Kanskje opp mot 2 når han var mindre og sov litt uregelmessig. Yngste vil jeg beskrive som en 8 fram til treårsalderen, etter det havnet han på 4. Anonymous poster hash: a9bfe...0e3
Gjest Sekretøsa Skrevet 8. september 2014 #9 Skrevet 8. september 2014 2klassingen er en 1er, 5klassingen en god 9 er. .. han på 1 år er ca 4-5
Anonym bruker Skrevet 8. september 2014 #10 Skrevet 8. september 2014 Min ene er kansje en 5 er, altså helt vanlig. Min andre vil nok de fleste sette 1 på. Hun er av seg selv ekstremt velloppdragen, høflig og pliktoppfyllende. Selv vill jeg derimot sette henne som en åtter. Det krever mye å lære henne å opponere, gi henne mot til å sloss og si ifra om ting, lære henne at det er greit å krangle og være uenig osv. Anonymous poster hash: f36e0...4ab
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 8. september 2014 #11 Skrevet 8. september 2014 Oh! Jeg er med! Jeg har en gutt på 6 år, han er en 2er, har alltid vært det! Så kom nr to, ei jente, hun er akkurat fylt to år, hun har vært en 8er siden dag en! Null søvn, mye frustrasjon, laktoseintoleranse som har klusset til hele kroppen hennes, trassig og brysk siden dag en. Nyyyydelig pie, men gu for en vanskelighetsgrad hun har! Så kom nr 3, hun er 8 mnd, hun er nok en 4er tror jeg, hun er blid som dagen er lang, men hun er lik søsteren sin på soving. Hun er våken ca en gang i halvtimen hele natten slik som søster, det selv om hun er nattavvent, ligger på eget rom og spiser godt. Jeje, tre heeeelt forskjellige arvinger.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2014 #12 Skrevet 8. september 2014 Morsomt å se at så mange har flere barn som er så forskjellige Anonymous poster hash: 00661...69a
Chl85 Skrevet 8. september 2014 #13 Skrevet 8. september 2014 (endret) Vil vel si at for tiden er 3 åringen rundt 6 på den skalaen, imens lillesøster på 3 mnd er en 2er;) Da storesøster var baby var hun en drøy 8 nesten 9 på den skalaen, he he Men det varierer vel ved alder osv Endret 8. september 2014 av Chl85
Twintipp og himmelblå Skrevet 8. september 2014 #14 Skrevet 8. september 2014 8 1/2 åring. 1-2, helt siden babystadiet.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2014 #15 Skrevet 8. september 2014 7-8er. Prøver å trøste meg med at akkurat det som gjør at han er så vanskelig i småbarnsfasen kan gjør han til en selvstendig og ansvarsfull tenåring, men foreløpig er det nesten en fulltidsjobb. Anonymous poster hash: 7786a...af2
Anonym bruker Skrevet 8. september 2014 #16 Skrevet 8. september 2014 7-8er. Prøver å trøste meg med at akkurat det som gjør at han er så vanskelig i småbarnsfasen kan gjør han til en selvstendig og ansvarsfull tenåring, men foreløpig er det nesten en fulltidsjobb. Anonymous poster hash: 7786a...af2 Det blir bedre Min kjære "5-6er" sønn var en klar 9 en periode i beste trassalder. Hadde det ikke vært for at det har vært litt vanskeligere igjen nå ved skolestart ville jeg gitt han en 4-5. Anonymous poster hash: 00661...69a
Anonym bruker Skrevet 8. september 2014 #17 Skrevet 8. september 2014 6 åringen er 4-5, protesterer litt, sutrer litt og er en tanke lat, men ingenting virkelig ille. 4 åringen er en 9, Jeg kan ikke snu ryggen til før spetakkelet er igang med å plage søsknene/ skrike eller ødelegge ting. Absolutt alle måltider vi har i sammen saboteres med skriking og sure miner og spisenekt. Ingen beskjeder blir mottatt 1.2.eller 3. gangen de gies. Jeg har nesten kapitulert på oppdragelsen der, og har prøvd alle tilnærmelser som er anbefalt av eksperter, uten at det har hjulpet. Nå har vi akkurat vært hos manuellterapeut og funnet låsninger i ryggen som kan forklare mye av oppførselen, så jeg krysser fingrene for bedring. Det er uansett ikke enkelt å være i midten, så det vil vel alltid være et stort behov for oppmerksomhet der i gården. 2 åringer er en 2er. Han har vært en drøm å ha med å gjøre siden fødsel. sover godt, spiser godt og er alltid i godt humør. Han protesterer selvsagt, og blir sur når han ikke får viljen sin, men han tar et nei for et nei, og går på rommet sitt og furter noen minutter før han er tilbake i like godt humør igjen. Anonymous poster hash: dc034...dff
Anonym bruker Skrevet 8. september 2014 #18 Skrevet 8. september 2014 Eldste på tre er en klar 1. Mens yngste på ett er en 2. Foreløpig... Anonymous poster hash: bcf10...9de
BareMas Skrevet 8. september 2014 #19 Skrevet 8. september 2014 Eldste var en 1'er fra dag en til hun fant viljen sin rundt 18mnd, da ble hun en 4'er, ligger og vipper mellom 4-5, mistenker at vi kommer til å bevege oss oppover skalaen. Babyen på 1mnd er en 2'er.
Leirha Skrevet 8. september 2014 #20 Skrevet 8. september 2014 Nå vet ikke jeg om man her mener "normale" barn, elle også barn med fysiske utfordringer, som utviklingshemming osv.. Det vil jo kreve litt.Men ihverfall, mine barn, sett på det hele pluss minus gode og dårlige sider og tider...eldste- 9 Mellomste-3-4 Minste-6
Anonym bruker Skrevet 8. september 2014 #21 Skrevet 8. september 2014 En ungdom som var en 1-2 som barn, nå 11.. En 3 åring som er 7-8 nå.. Lekkert å ha to vanskelige samtidig! Anonymous poster hash: 68b90...401
Anonym bruker Skrevet 8. september 2014 #22 Skrevet 8. september 2014 Min ene er kansje en 5 er, altså helt vanlig. Min andre vil nok de fleste sette 1 på. Hun er av seg selv ekstremt velloppdragen, høflig og pliktoppfyllende. Selv vill jeg derimot sette henne som en åtter. Det krever mye å lære henne å opponere, gi henne mot til å sloss og si ifra om ting, lære henne at det er greit å krangle og være uenig osv. Anonymous poster hash: f36e0...4ab Wow. En åtter av den grunn?! Da vet du ikke hva et krevende barn er.... Anonymous poster hash: 09528...f47
Anonym bruker Skrevet 8. september 2014 #23 Skrevet 8. september 2014 Eldste på ti er langt over på minussiden. Han er en skikkelig ressurs. Hjelper til masse hjemme, alltid blid og positiv, utrolig tålmodig med småsøsknene. Niåringen er en syver. Hissig og tempramentsfull, men en skikkelig god gutt også. Fire- og toåringen er 2-3. Snille, rolige og omtenksomme gutter. Anonymous poster hash: e6f69...0cc
stratosku Skrevet 8. september 2014 #25 Skrevet 8. september 2014 Eldste på 4 år ligger mellom 2 og 3. Tvillingene på 2 år ligger mellom 5 og 6, og en 10'er når de rotter seg sammen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå