Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #1 Skrevet 7. september 2014 Hva tenker dere om det? Anonymous poster hash: f16ef...c27
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #2 Skrevet 7. september 2014 Ingenting! Jeg var firebarnsmor i en alder av 25. Men tror ikke noen tenker over det!? Anonymous poster hash: c8463...734
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #3 Skrevet 7. september 2014 Tenker at det er tragisk og at mor går glipp av å være ung voksen. Anonymous poster hash: 290bf...862
Edelweis Skrevet 7. september 2014 #4 Skrevet 7. september 2014 At jeg hadde det og det var helt normalt for meg. To barn eller tre barn, spiller det noen rolle? Når man først har fått barn i ung alder synes jeg antallet har lite å si. Vi fikk nr 4 da jeg var 26 og mannen 27. :-)
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #5 Skrevet 7. september 2014 Ingenting! Jeg var firebarnsmor i en alder av 25. Men tror ikke noen tenker over det!?Anonymous poster hash: c8463...734 er 27 nå og har fem barn. Anonymous poster hash: c8463...734
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #6 Skrevet 7. september 2014 Er så usikker på om vi skal gå for nr 3 skjønner dere. Hi Anonymous poster hash: f16ef...c27
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #7 Skrevet 7. september 2014 Tenker at det er tragisk og at mor går glipp av å være ung voksen. Anonymous poster hash: 290bf...862 jeg er veldig glad for at jeg er ferdi med småbarn. Er 27 år. Vennene mine får sitt første barn nå. Anonymous poster hash: c8463...734
Edelweis Skrevet 7. september 2014 #8 Skrevet 7. september 2014 Tenker at det er tragisk og at mor går glipp av å være ung voksen. Anonymous poster hash: 290bf...862 Går jo ikke glipp av det da, er jo fortsatt ung voksen. Bare en ung voksen med barn. Har opplevd det samme som mange av mine venner. Det jeg ikke har opplevd er; reise mye rundt med lite penger, dra it på byen hver helg for å ende opp med ons, flytte til en ukjent by for å studere. Men dette er ting jeg ikke har hatt ønske om å oppleve uansett.
Kremtopp Skrevet 7. september 2014 #9 Skrevet 7. september 2014 Tenker vel ikke så mye på det, jeg hadde selv nettopp fylt 24 da nr.4 ble født. Og før noen kommer ned noen spydigheter; barna har samme far
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #10 Skrevet 7. september 2014 Tenker at det er tragisk og at mor går glipp av å være ung voksen. Anonymous poster hash: 290bf...862 Går jo ikke glipp av det da, er jo fortsatt ung voksen. Bare en ung voksen med barn. Har opplevd det samme som mange av mine venner. Det jeg ikke har opplevd er; reise mye rundt med lite penger, dra it på byen hver helg for å ende opp med ons, flytte til en ukjent by for å studere. Men dette er ting jeg ikke har hatt ønske om å oppleve uansett. Ja, livet blir det man selv får ut av det. Jeg ville ikke gått glipp av å studere, bo i forskjellige land, ti år med mannen alene uten barn, reiser med god økonomi, faste jobber, to biler og hus før barn. Også fint å ha hatt økonomisk frihet så lenge slik at man slipper å få babyutgifene sammen med andre store utgifter som f. eks bil. Kan også nevne fjellturer, helger der man bare slapper av og venninneturer. Så ONS er litt fjernt fra min verden. Anonymous poster hash: 290bf...862
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #11 Skrevet 7. september 2014 Tenker ikke noe over det. Selv fikk jeg mitt første barn som 21 åring. Syns det var overveldende og bekymra meg over å ha så stort ansvar. Så jeg venta med flere i noen år, til jeg var moden for det. Men alle er forskjellig Anonymous poster hash: 35de5...3d1
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #12 Skrevet 7. september 2014 Jeg fikk min første da jeg var 18 og andre når jeg var 22. Jeg var ansvarlig og pliktoppfyllende. Men jeg merker nå at jeg har en mye modnere måte å tenke på. Barna har hatt en trygg og god oppvekst, men jeg tror nok egentlig ikke man er ``moden`` nok før man er 25 og opp. Ikke det at man ikke klarer å gi trygghet tidligere, men valg jeg tok når jeg var feks 20 hadde jeg kanskje ikke tatt den dag i dag. Noen som sjønner hva jeg mener? Det handler liksom ikke bare om at barna har kjærlighet og det de trenger.. jeg tenker litt på utdanning, praktiske, langsiktige planer og hvordan man håndterer forskjellige situasjoner:) Anonymous poster hash: 1ec08...9c3
MammantilNurket Skrevet 7. september 2014 #13 Skrevet 7. september 2014 Jeg synes at tre barn høres skrekkelig slitsomt ut uavhengig av alder. Med full jobb, hjem og masterstudiet har jeg såvidt tid til ett barn
ung.mor.89 Skrevet 7. september 2014 #14 Skrevet 7. september 2014 Jeg er 25 år. Nr 3 kommer snart. Ikke fått reaksjoner på dette, Vi har stort hus, og bil. Har råd til dette.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #15 Skrevet 7. september 2014 Jeg er 27 år og venter barn nummer 1 snart, men kunne godt fått barn tidligere hvis det hadde klaffet. Man velger selv når man vil få barn, men jeg tror at stort sett er det for tidlig å få barn før fylte 20 år. Ofte er ikke hjernen ferdig utviklet før man er 21 år. Anonymous poster hash: 406a0...519
Elskerhøsten2014 Skrevet 7. september 2014 #16 Skrevet 7. september 2014 er man klar,så kjør på jeg var ikke klar til et barn engang når jeg var 23, rundt 26 begynte jeg og bli klar og fikk min første 27 år
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #17 Skrevet 7. september 2014 Jeg er 27 år og venter barn nummer 1 snart, men kunne godt fått barn tidligere hvis det hadde klaffet.Man velger selv når man vil få barn, men jeg tror at stort sett er det for tidlig å få barn før fylte 20 år. Ofte er ikke hjernen ferdig utviklet før man er 21 år. Anonymous poster hash: 406a0...519 jeg var 16 når jeg fikk mitt første barn. Hadde ikke vært en annerledes mor selv om jeg hadde vært 27 før jeg fikk barn. Hva er ikke ferdi utviklet før man er 21? Anonymous poster hash: c8463...734
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #18 Skrevet 7. september 2014 Hva tenker dere om det? Anonymous poster hash: f16ef...c27 Heldiggris jeg fikk min første da jeg var 23 (nesten 24) og min andre da jeg var 25. Synes folk generelt er så negative til å få barn. "Det er så slitsomt", "så utrolig mye jobb", man har ikke tid til venner eller hobbyer, sexlivet dør og man "mister" kroppen sin (akkurat som om kroppen din kan gå noe sted uten deg ) Så jeg ble veldig overraska over hvor hyggelig det er å få barn. Hadde jeg visst at lykken er å gå tur i skogen og gomle kalde pølser med en ettåring, så hadde jeg fått barn før Anonymous poster hash: e6398...680
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #19 Skrevet 7. september 2014 Hva tenker dere om det? Anonymous poster hash: f16ef...c27 Heldiggris jeg fikk min første da jeg var 23 (nesten 24) og min andre da jeg var 25. Synes folk generelt er så negative til å få barn. "Det er så slitsomt", "så utrolig mye jobb", man har ikke tid til venner eller hobbyer, sexlivet dør og man "mister" kroppen sin (akkurat som om kroppen din kan gå noe sted uten deg ) Så jeg ble veldig overraska over hvor hyggelig det er å få barn. Hadde jeg visst at lykken er å gå tur i skogen og gomle kalde pølser med en ettåring, så hadde jeg fått barn før Anonymous poster hash: e6398...680 Fint skrevet og jeg er enig. Men akkurat nå sloss vi for å få de til å legge seg! Så tar mine 2 et par år til før jeg slenger meg på 3.mann Anonymous poster hash: 6d36f...e04
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #20 Skrevet 7. september 2014 Tenker at det er tragisk og at mor går glipp av å være ung voksen. Anonymous poster hash: 290bf...862 Går jo ikke glipp av det da, er jo fortsatt ung voksen. Bare en ung voksen med barn. Har opplevd det samme som mange av mine venner. Det jeg ikke har opplevd er; reise mye rundt med lite penger, dra it på byen hver helg for å ende opp med ons, flytte til en ukjent by for å studere. Men dette er ting jeg ikke har hatt ønske om å oppleve uansett.Ja, livet blir det man selv får ut av det. Jeg ville ikke gått glipp av å studere, bo i forskjellige land, ti år med mannen alene uten barn, reiser med god økonomi, faste jobber, to biler og hus før barn. Også fint å ha hatt økonomisk frihet så lenge slik at man slipper å få babyutgifene sammen med andre store utgifter som f. eks bil. Kan også nevne fjellturer, helger der man bare slapper av og venninneturer. Så ONS er litt fjernt fra min verden. Anonymous poster hash: 290bf...862 Vi som har fått barn tidlig kan jo også gjøre de tingene. Bare vi gjør de når vi er 40, ikke 20. Vi får ti år alene med mannen vår når vi er voksne, og er vi heldige får vi barnebarn samtidig. Dobbel lykke. Studere gjør vi samtidig som vi har barn. Vi bare drikker oss ikke fulle på fritiden. Jeg rakk for så vidt også å reise verden rundt og drikke meg full mer enn nok før jeg fikk barn som 21-åring, og da var jeg lei. Det er bare gøy å sove i en hengekøye på stranda på en øde øy under åpen himmel så så lenge, for på den stranda er det nemlig no j***** mye mygg, og du kan ikke gå på do om natta uten å dra med deg sand opp igjen i køya (som dessuten er skitten). Alle medaljer har en bakside det er ikke såååå kult å være ung å fri.. Anonymous poster hash: e6398...680
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #21 Skrevet 7. september 2014 Tenker at du er heldig Her møtte ikke mannen min og jeg hverandre før jeg var 26 og han 32 år Og så må man jo være kjærester, bo sammen, og gjerne forlove seg og gifte seg før barna kommer (hvert fall så ønsket vi det). Så vi fikk ikke førstemann før jeg var 29 og han 35. Nr 2 kom når jeg var 31 og han 37. Vi har et vennepar som er ti år yngre enn oss med barn som er akkurat like gamle, og jeg misunner dem ofte den unge alderen. De får jo statistisk sett 5-10 år lengre tid med barna enn hva vi får i dette livet, de blir trolig mye yngre besteforeldre enn hva vi blir og så videre. Utdannelse kan man tross alt ta etter hvert, så lenge man har et økonomisk stabilt liv og et langvarig, sunt forhold så skjønner ikke jeg hvorfor man skal vente med å få barn. Anonymous poster hash: 090a4...86a
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #22 Skrevet 7. september 2014 Tenker at jeg skulle ønske det var meg. Dersom dere vil ha nr 3 så lager dere nr 3 Anonymous poster hash: 3f659...c72
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #23 Skrevet 7. september 2014 Tenker vel ikke så mye på det, jeg hadde selv nettopp fylt 24 da nr.4 ble født. Og før noen kommer ned noen spydigheter; barna har samme far Spørsmålet er, er dere fremdeles sammen? Må være utrolig vanskelig å pleie parforholdet, med så mange barn på så kort tid. Anonymous poster hash: efc81...92a
Kremtopp Skrevet 7. september 2014 #24 Skrevet 7. september 2014 Tenker vel ikke så mye på det, jeg hadde selv nettopp fylt 24 da nr.4 ble født. Og før noen kommer ned noen spydigheter; barna har samme far Spørsmålet er, er dere fremdeles sammen? Må være utrolig vanskelig å pleie parforholdet, med så mange barn på så kort tid. Anonymous poster hash: efc81...92a Det er vi. På 10.ende året
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #25 Skrevet 7. september 2014 da er vi 2;) hadde 4 som 25 åring og nr 5 kom når jeg var 27;) første kom forøvrig når jeg var 21.5 Ingenting! Jeg var firebarnsmor i en alder av 25. Men tror ikke noen tenker over det!?Anonymous poster hash: c8463...734 er 27 nå og har fem barn. Anonymous poster hash: c8463...734 Anonymous poster hash: 823d3...a79
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå