Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #1 Skrevet 7. september 2014 Jeg har en stedatter som stjeler penger og til stadighet er frekk mot andre voksne og barn. Hun har ingen venner her vi bor pga hennes oppførsel. Hennes tante sier at hun burde vært til utredning, men sier ikke disse tingene til far som er til min mann. Bestemor vil ikke ha hun på overnattingsbesøk lenger . Fetter ville ikke lekt med hun hvis hun ikke var familie . Hun er med andre ord meget ufyselig og jeg er redd for å la hun være alene med min snart 2 år gamle datter. Hun er ikke til å stole på. Hun er 11 år og er her annenhver helg. Hva kan man gjøre med dette?hva slags utredning kan det være snakk om? Vil liksom ikke snakke for mye med tanten om det. Jeg liker ikke å ha henne hos oss i det hele tatt, og er flau av å ha henne med bort . Vil ikke at min datter skal bli påvirket av hun. Faren hennes vet at det er noe "feil" med henne og men prøver å overse det på en måte for han er flau over hvordan hun er. Anonymous poster hash: eb5ec...6ec
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #2 Skrevet 7. september 2014 For en trist situasjon for alle parter! Håper du ser at slik kan det ikke fortsette. Få mannen din til å gå inn i en ordentlig dialog med sin ekskone, slik at de kan skaffe både barnet og begge familiene hjelp. Anonymous poster hash: 2d46f...d7f
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #3 Skrevet 7. september 2014 Mannen din og kona MÅ gå sammen og finne en felles løsning på dette, med felles regler og konsekvenser for dårlig oppførsel. Hvis man ikke mistenker noen diagnose, og dette kun er ren frekkhet og ufyselighet, så MÅ foreldrene på banen med en eneste gang. Å overse dette er ren idioti, dette er et sinnsykt skrik om oppmerksomhet og antageligvis et ubevisst ønske om fastere rammer. Hvordan har barnet det hos mor? Hva slags konsekvenser får stjeling? Hva slags konsekvenser får ting hos dere? Anonymous poster hash: e9a73...a06
*Nøtta* Skrevet 7. september 2014 #4 Skrevet 7. september 2014 Da blir det dessverre din "jobb" og ruske opp i familien og sørge for at en av foreldrene tar med seg jenta så hun får hjelp et sted. Kjempetrist for jenta og gå rundt og ha det på den måten hun helt sikkert har det inni seg.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #5 Skrevet 7. september 2014 Kan det ha skjedd noe i livet hennes som gjør at hun oppfører seg slik? Oppsto det plutselig? Tenker siden du skriver bestemoren vil ikke lenger ha henne der, hun er under utredning osv. Istedet for å være flau over henne, så gjør ditt beste for å hjelpe henne! Få faren til å hjelpe datteren sin istedet for å si det er noe "feil" med henne! Anonymous poster hash: 2c8f5...c7b
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #6 Skrevet 7. september 2014 Jeg har sett tendens siden hun var 5 år. Prøvd å ta det opp med far men han har bare blitt sur. Tror bare at jeg ikke liker henne.moren hennes virker til å være mest opptatt av å ødelegge for far og tenker ikke på konsekvenser for datter. Hun har også en eldre datter med annen mann som er litt rebelsk, bla rømt hjemmefra hun er 16 nå. Sier jeg noe til far blir det bare krangling mellom oss så jeg har gitt opp det. Men snakker med resten av familien om det og de er jo enig med meg at noe et galt. De sier bare at vi ikke skal snakke med far om det så mye for han blir lei seg, tragiskt. Jeg vet snart ikke hva jeg skal gjøre.. Vil ikke ha et slikt menneske i nærheten av mitt barn.. Anonymous poster hash: eb5ec...6ec
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #7 Skrevet 7. september 2014 Det nytter ikke snakke med noen i familien, finnes det noe sted man kan ta kontakt med? Anonymous poster hash: eb5ec...6ec
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #8 Skrevet 7. september 2014 Da må du tvinge far til å høre. Han bli sur? Javel, so what? Det er DATTEREN hans for faen. Han kan ikke stikke hodet i sanden lenger. Sett deg ned foran ham og si at NÅ skal dere prate, for nå har ting gått for langt. Du er lei av å ha det sånn, og du er IKKE interessert i å høre på svada om at du tar dette opp fordi du ikke liker datteren hans. Du er BEKYMRET, og nå er du lei av at foreldrene hennes ikke ser det. Er han mann skjønner han dette, hvis ikke hadde jeg faktisk vurdert å melde moren til barnevernet bak ryggen hans, og deretter vurdert om jeg orket å bo med en så tafatt mann. Anonymous poster hash: e9a73...a06
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #9 Skrevet 7. september 2014 Hvis jeg melder moren til bv, vil det vel ende opp med at hun kanskje må være her hos oss mer. Det vil jeg ikke.. Vil ha henne her minst mulig da jeg ikke vil at min datter skal bli påvirket . Mannen min er ikke tafatt , han setter vår datter i fullt fokus på alle områder. Man kan vel si at han har gitt opp litt sin andre datter pga hennes mor , krangling i 10 år Anonymous poster hash: eb5ec...6ec
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #10 Skrevet 7. september 2014 Hvis jeg melder moren til bv, vil det vel ende opp med at hun kanskje må være her hos oss mer. Det vil jeg ikke.. Vil ha henne her minst mulig da jeg ikke vil at min datter skal bli påvirket . Mannen min er ikke tafatt , han setter vår datter i fullt fokus på alle områder. Man kan vel si at han har gitt opp litt sin andre datter pga hennes mor , krangling i 10 år Anonymous poster hash: eb5ec...6ec Der mistet du all respekt fra meg. Da får dere bare være vitne til at dere kjører den stakkars jenta i grøfta, lykke til på ferden. Når hun ender opp som kriminell eller narkoman kan du sette deg tilbake i sofaen, og være stolt av at du slapp å løfte en finger for å hjelpe henne. Fy faen for et menneske du er. Anonymous poster hash: e9a73...a06
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #11 Skrevet 7. september 2014 Hvis jeg melder moren til bv, vil det vel ende opp med at hun kanskje må være her hos oss mer. Det vil jeg ikke.. Vil ha henne her minst mulig da jeg ikke vil at min datter skal bli påvirket . Mannen min er ikke tafatt , han setter vår datter i fullt fokus på alle områder. Man kan vel si at han har gitt opp litt sin andre datter pga hennes mor , krangling i 10 år Anonymous poster hash: eb5ec...6ec Men dette er ett barn som trenger hjelp og alle dere voksne svikter henne. Dere er like ille hele gjengen og ødelegger en annens liv. Anonymous poster hash: 4e43b...27e
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #12 Skrevet 7. september 2014 Hvis jeg melder moren til bv, vil det vel ende opp med at hun kanskje må være her hos oss mer. Det vil jeg ikke.. Vil ha henne her minst mulig da jeg ikke vil at min datter skal bli påvirket . Mannen min er ikke tafatt , han setter vår datter i fullt fokus på alle områder. Man kan vel si at han har gitt opp litt sin andre datter pga hennes mor , krangling i 10 år Anonymous poster hash: eb5ec...6ec Der mistet du all respekt fra meg. Da får dere bare være vitne til at dere kjører den stakkars jenta i grøfta, lykke til på ferden. Når hun ender opp som kriminell eller narkoman kan du sette deg tilbake i sofaen, og være stolt av at du slapp å løfte en finger for å hjelpe henne. Fy faen for et menneske du er. Anonymous poster hash: e9a73...a06 HI sier jo også at hun ikke liker stedatteren. Det er snakk om Et barn som selvsagt preges over å måtte vokse opp med ustabile voksne rundt seg. Utfra det som skrives er det ingen av de voksne rundt henne som noen gang har satt henne i første rekke, og selvsagt vokser en opp med det i bagasjen da. Og selvsagt får det følger for selvfølelse og oppførsel. Anonymous poster hash: f7e59...d62
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #13 Skrevet 7. september 2014 Jeg vil bare legge til.. Jeg har vokst opp som din stedatter. Skilte foreldre i begge ender som fikk nye kjærester som fikk barn som var viktigere enn meg. Frem og tilbake mellom to hjem, aldri være med på familiegreier, for slike ting gjorde de når jeg var hos den andre forelderen. Du er JÆVLIG som lar ungen vokse opp på den måten. Jeg hadde det helt forferdelig, og følte at ingen var glad i meg. De bare "måtte" ha meg. Jeg løy, stjal, snek meg ut på natta osv fra jeg var ganske ung. Jeg gråter inni meg for barnet dere ignorerer og ikke tar på alvor. For noen mennesker dere er. Anonymous poster hash: e9a73...a06
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #14 Skrevet 7. september 2014 Hvis jeg melder moren til bv, vil det vel ende opp med at hun kanskje må være her hos oss mer. Det vil jeg ikke.. Vil ha henne her minst mulig da jeg ikke vil at min datter skal bli påvirket . Mannen min er ikke tafatt , han setter vår datter i fullt fokus på alle områder. Man kan vel si at han har gitt opp litt sin andre datter pga hennes mor , krangling i 10 år Anonymous poster hash: eb5ec...6ec Gitt opp sin egen datter pga krangling med moren? Jo, han der er tafatt!!! Anonymous poster hash: ac373...3c5
Twintipp og himmelblå Skrevet 7. september 2014 #15 Skrevet 7. september 2014 Jeg kan ikke tro at det finnes mennesker som tenker sånn som du beskriver her. Er dere handlingslammet? -Neivel, da ser dere til helvete å reagerer og hjelper den stakkars jenta! Det er IKKE synd på deres felles barn. Men dere som voksne med hjelpe den største. Vær litt handlekraftig, ikke sitt som en høygaffel og skyv henne mere ut i kulden. Skulle skrive et konstruktivt innlegg, men sånne som deg gjør at jeg mister TOTALT respekt for menneskeheten, at hvem som helst kan produsere, men ikke oppdra barn. Jeg er sjokkert!
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #16 Skrevet 7. september 2014 Hele familien kjører jenta i grøfta og skylder på at det feiler jenta noe når ting går galt! Herregud for e gjeng med "voksne" dere er! Det er DERE som har gjort barnet til et monster og nå som hun er det så skal hun få diagnoser og medisiner. Var det planen? Anonymous poster hash: ea6a5...1ec
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #17 Skrevet 7. september 2014 Mist respekt så mye dere vil og kall meg hva dere vil. For det første er det ikke min datter, for det andre setter jeg ikke min egen datter i fare for å redde dette ustabile menneske og for det tredje dere vet heller ikke om alt som har skjedd tidligere.! Anonymous poster hash: eb5ec...6ec
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #18 Skrevet 7. september 2014 Mist respekt så mye dere vil og kall meg hva dere vil. For det første er det ikke min datter, for det andre setter jeg ikke min egen datter i fare for å redde dette ustabile menneske og for det tredje dere vet heller ikke om alt som har skjedd tidligere.! Anonymous poster hash: eb5ec...6ec Men du har valgt å stifte familie med en mann som ødelegger datteren sin, som ikke stiller opp for henne og som ikke hjelper henne. Du har valgt hennes far til mann og da har du også valgt å ha henne i livet ditt. Og så står du bare og ser på at jenta blir ødelagt..... Anonymous poster hash: ea6a5...1ec
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #19 Skrevet 7. september 2014 Det har vært flere episoder med min datter hvor hun som baby plutselig ble mistet i gulvet av stedatter samt andre lignende ting de få gangene hun har fått lov til å gjøre noe med henne. Hun har ikke lenger lov til å være alene med min datter, jeg stoler null på henne. Jeg kommer aldri til å sette min stedatter fremfor min egen datter på noen måte...Jeg har prøvd å snakke med både far og familie om problemet . Jeg gidder ikke mer da jeg blir sett på som den onde hver gang..dere kan enten prøve å sette dere i min situasjon eller velge å se på meg som den stygge ulven..valget er deres Anonymous poster hash: eb5ec...6ec
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #20 Skrevet 7. september 2014 Det har vært flere episoder med min datter hvor hun som baby plutselig ble mistet i gulvet av stedatter samt andre lignende ting de få gangene hun har fått lov til å gjøre noe med henne. Hun har ikke lenger lov til å være alene med min datter, jeg stoler null på henne. Jeg kommer aldri til å sette min stedatter fremfor min egen datter på noen måte...Jeg har prøvd å snakke med både far og familie om problemet . Jeg gidder ikke mer da jeg blir sett på som den onde hver gang..dere kan enten prøve å sette dere i min situasjon eller velge å se på meg som den stygge ulven..valget er deres Anonymous poster hash: eb5ec...6ec Hadde selvsagt ALDRI fått barn med en tufs av en "mann". Videre hadde jeg meldt begge foreldrene til barnevernet! Disse menneskene, inkl. deg selv, bør ikke ha omsorg for barn. Å ikke hjelpe, å ignorere og å ødelegge et barn som dere alle har gjort er en stor svikt i omsorgen! Anonymous poster hash: ea6a5...1ec
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #21 Skrevet 7. september 2014 Det har vært flere episoder med min datter hvor hun som baby plutselig ble mistet i gulvet av stedatter samt andre lignende ting de få gangene hun har fått lov til å gjøre noe med henne. Hun har ikke lenger lov til å være alene med min datter, jeg stoler null på henne. Jeg kommer aldri til å sette min stedatter fremfor min egen datter på noen måte...Jeg har prøvd å snakke med både far og familie om problemet . Jeg gidder ikke mer da jeg blir sett på som den onde hver gang..dere kan enten prøve å sette dere i min situasjon eller velge å se på meg som den stygge ulven..valget er deres Anonymous poster hash: eb5ec...6ec Da er det helt utrolig at du ikke har skaffet denne jenten hjelp tidligere. Det er et barn vi snakker om her, et barn som tydeligvis vil gjøre alt for å bli sett. Du har en rolle i å ødelegge jenten når du ser at hun trenger hjelp men velger å ikke gjøre noe. Meld i det minste fra, det kan virke som om hun hadde hatt det bedre i fosterhjem uten dere. Anonymous poster hash: ac373...3c5
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #22 Skrevet 7. september 2014 Jeg må si, jo mer jeg leser av det du skriver, jo mer mister jeg respekt og medlidenhet for deg. Det er tydelig at du ikke ser hvilken skade og sorg du selv er med på å påføre stedatteren din. Hun har det vondt, og føler seg tydeligvis ikke sett hverken hjemme hos mor eller hos dere. Du sier mannen din ser datteren deres, men at han har "gitt opp" sin eldste datter. Det vitner ikke om en handlekraftig mann og god pappa. Hvem skriver fra seg et barn fordi det blir vanskelig? Og han blir sur dersom du tar opp at hun er vanskelig? Vet du, jeg ville ha slått i bordet for lenge siden. Han kan ikke stikke hodet i sanden og unngå å ta tak i det fordi det er ubehagelig. Alle dere voksne skyver jenta fra dere og dytter ansvaret for henne over på de andre. Ikke rart hun utagerer. Hun må være knust. Uansett hva som skjer så vil hun alltid være en del av familien din. Hun vil aldri forsvinne fra ditt eller din datters liv. Men du er medansvarlig for hvordan livet hennes kan bli. Som steforelder har du gitt ditt samtykke til å påta deg ansvar for mannen din sitt barn, og da kan du ikke komme nå og si at hun ikke er din datter og heller ikke ditt ansvar. Hvis hun er farlig for sine omgivelser, så må dere få hjelp til henne. Ikke skyve det hele vekk og tenke at det ikke er deres problem. Det er ikke snakk om å velge mellom din datter og din stedatter, men ser du ikke at det kommer til å gå ut over din datter også, dersom dere ikke gjør noe? Mannen som skal være en farsfigur for denne jenta er også far til ditt barn, synes du han setter et godt eksempel? Du snakker med de andre i familien, og de er enige med deg, da får dere danne en samlet front og si at dette ikke lenger er akseptabelt, at mor og far må ta tak i problemene til jenta, og at du som mor til et søsken av denne jenta ikke kan la din datter vokse opp i en familie som ikke tar ansvar og forsøker å løse problemer i familien, men heller ekskluderer medlemmer som oppfører seg trøblete. Hun er vanskelig, ja, men tenk på hvor vondt hun må ha det inni seg. Hvis hun "alltid" har vært et problem så har hun sikkert heller aldri lært seg hvordan man skal oppføre seg, hvordan man skal fungere sammen med andre, og hvordan man oppnår positivt samspill. Dere burde vært i familieterapi alle sammen, for å være ærlig. Jeg får inntrykk av at dere trenger like mye hjelp som jenta, dersom dere setter deres egen komfort og familieidyll foran jenta. Anonymous poster hash: 0a3cc...782
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #23 Skrevet 7. september 2014 ...for å legge til; du ser alle svarene du har fått her, HI. Og du velger å ikke ta til deg noe av det som skrives. Greit nok, så vet vi bare en brøkdel av det som skjer, men samtlige ber deg om å skaffe jenta hjelp. Og hvor vanskelig er det for deg? Det er en telefon, enten til barnevern, en psykolog, familievernkontoret eller et annet sted, så har du gjort noe! Det koster deg fem minutter av ditt liv, men kan redde hele framtiden til stedatteren din. Fortjener hun ikke det? Anonymous poster hash: 0a3cc...782
Kyllingbein Skrevet 7. september 2014 #24 Skrevet 7. september 2014 Hun er 11? Det er fortsatt mulig å snu situasjonen, men dere trenger hjelp utenfra. Jeg forstår at du misliker og ikke stoler på henne, men du er nødt til å støtte henne likevel. Det er det man gjør når man er en familie. Hva med å få far til å kontakte fastlegen slik at det kan sendes en henvisning til bup? Av erfaring tar det litt tid, det kommer til å bli fristbrudd. Da må dere klage til helfo, så er hun inne i løpet av 14 dager. Hvis du ikke stoler på henne så lar du henne ikke være alene med datteren din, men ikke si det til henne. Du må jo passe på en toåring hele tiden likevel så det er jo ikke noe problem. Far må melde seg på og han må stå på for datteren sin. Hun trenger helt tydelig noen å snakke med. En oppførsel endres ikke ved at alle tar avstand fra henne, og dette er deres og mors oppgave å ta tak i.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2014 #25 Skrevet 7. september 2014 Så du mener at jeg bør bli meldt, det er ikke mitt barn som er problemet. Mitt barn har det hun trenger av omsorg og andre ting fra både mor og far. Og som sagt vil jeg ikke utsette hun for noe, så hvordan du kan si det du sier er helt utrolig. Ville du utsatt ditt eget barn for et utstabilt menneske? Anonymous poster hash: eb5ec...6ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå