GÃ¥ til innhold

Jeg er en elendig mor..


Anbefalte innlegg

Skrevet

... For idag serverte jeg nemlig spaghetti ala capri til middag😋

Snakk om barnemishandling!

 

Anonymous poster hash: 7b173...179

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh nå ble jeg sulten!

Jeg syns faktisk spaghetti ala Capri er ganske godt, men vi har det aldri fordi mannen ikke liker det. :/



Anonymous poster hash: 04f4a...7f5
Skrevet

Du er ihvertfall et ufattelig tåpelig menneske.

 

Prøver du å provosere, eller håner du de som virkelig sliter?

 

Idiotisk tråd.

 

Anonymous poster hash: 78be4...dce

Skrevet

Du er ihvertfall et ufattelig tåpelig menneske.

 

Prøver du å provosere, eller håner du de som virkelig sliter?

 

Idiotisk tråd.

 

Anonymous poster hash: 78be4...dce

Tenkte ikke på at den kunne tolkes på det viset :)

Jeg prøver å fortelle at det er menneskelig å servere slik mat, og at man trenger ikke å være udugelig selv om man ikke disker opp med luksusmiddag på en lørdag! Synes det har vært så mye negativ snakking om boksmat, og at mange prøver å få slike som meg til å føle seg som en mindre god mor pga maten!

 

 

 

Anonymous poster hash: 7b173...179

Skrevet

Æsj, det går jo ikke an å spise det skvipet? Er jo bare vassen spaghetti, fysj.



Anonymous poster hash: 1c808...e94
Skrevet

Jeg er verre! Hatt tvn på hele dagen

 

Anonymous poster hash: 8b3d1...1f2

Skrevet

Det er ikke snakk om å alltid ha kjempe bra mat, men man serverer ikke barna slikt med mindre man er på tur. Skjønner du prøver å være ironisk, men ja, jeg synes det er drøyt med boksmat på en lørdag eller hvilken som helst annen dag. Noe lettvint ja, men ikke fra en boks!

 

Anonymous poster hash: 66e68...85a

Skrevet

Her blir det hjemmelaget pizza som ikke en gang er sunn :o 

:P

Ikke er det grov bunn,å ikke er det noe sunt på den.

Det er vel på grensen til omsorgsvikt visst en spør her inne :P

Skrevet

Pizza grandiosa helmax! :) Etter størstejentas ønske.



Anonymous poster hash: 36a15...da5
Skrevet

Poenget mitt er at det der a la capri-skvipet er dyrt i forhold til hva man får. Det er jo faktisk billigere og bedre å slenge noe spaghetti i en gryte vann og steke litt kjøttdeig eller bare lage en saus man kan putte noen kjøttboller i. 

 

Hvorfor betale for noe som smaker så jævlig?



Anonymous poster hash: 1c808...e94
Skrevet

 

Pizza grandiosa helmax! :) Etter størstejentas ønske.

 

Anonymous poster hash: 36a15...da5

Synes det er stor forskjell på å servere en Grandiosa i ny og ne og å servere hermetikk til barna.

 

Anonymous poster hash: 66e68...85a

Skrevet

Kos dere med MUK maten dere :) Men ille godt innimellom da. Her blir det hjemmelaget pizza for 7 personer og litt til :)

Skrevet (endret)

Her blir det straks taco. Mmmmmmmm, herlig lørdagsmat :D

Endret av pussigskrue
Skrevet

Nok et tankevekkende innlegg. Takk, HI.



Anonymous poster hash: e7029...264
Skrevet

 

Pizza grandiosa helmax! :) Etter størstejentas ønske.

 

Anonymous poster hash: 36a15...da5

Synes det er stor forskjell på å servere en Grandiosa i ny og ne og å servere hermetikk til barna.

 

Anonymous poster hash: 66e68...85a

 

 

Hva er så forferdelig med hermetikk? Jeg er oppriktig nysgjerrig, fordi jeg er vokst opp med at det er helt vanlig mat, og har aldri hørt at det er noe galt med det annet enn her inne.

 

Skal man unngå makrell i tomat og de runde leverposteiboksene også? Eller blir det annerledes, og evt hvorfor?

 

Anonymous poster hash: 04f4a...7f5

Skrevet

Her blir det god hjemmelaget pizza. :) Kos dere med MUK maten deres, får i dere mye drit da men....

Skrevet

Her har det vært bursdagsfeiring med pølser, kaker og godtepose. Nå er de hos sin mormor og får masse dritt der i et døgn.

 

Ofrer det ikke en tanke!

Skrevet

Her blir det straks taco. Mmmmmmmm, herlig lørdagsmat :D

Her og! Men tenåringen bestilte middag klokka 21.00. Fint ska det værra:D

Skrevet

 

 

 

Pizza grandiosa helmax! :) Etter størstejentas ønske.

 

Anonymous poster hash: 36a15...da5

Synes det er stor forskjell på å servere en Grandiosa i ny og ne og å servere hermetikk til barna.

 

Anonymous poster hash: 66e68...85a

Hva er så forferdelig med hermetikk? Jeg er oppriktig nysgjerrig, fordi jeg er vokst opp med at det er helt vanlig mat, og har aldri hørt at det er noe galt med det annet enn her inne.

 

Skal man unngå makrell i tomat og de runde leverposteiboksene også? Eller blir det annerledes, og evt hvorfor?

 

Anonymous poster hash: 04f4a...7f5

Fordi det smaker helt grusomt og fordi det tar 5 min å steke litt kjøtt, tilsette hvitløk, chili, tomatpure, løk, gulrøtter og fløte og få en helt ok kjøttsaus. Det samme gjelder kjøttkaker i forhold til sånne bokseboller. Trodde virkelig at ingen i Norge serverer hermetikk til middag lenger. Det er viktig at barn blir glad i mat og gode smaker. Det trenger jo ikke være fancy, bare vanlig norsk husmannskost. Prøvde lapskaus på boks på hyttetur og det var grusomt. Og lager jeg det selv er det ingen tilsettningsstoffer i. Mener du virkelig at foreldrene dine serverte mat fra en boks regelmessig ? Det er jo helt ok å ha dårlig tid, men det er mye man kan slenge sammen i en fei som alternativ til boksmat. Eggerøre og skinke, salat, enkle pastaretter. Vi lager store posjoner av lapskaus, chili con carne, couscous, kjøttssus, thai kyllingsuppe og norsk hønsesuppe og fryser ned. Slik slipper vi å spise dritt fra en boks på travle dager.

 

Anonymous poster hash: 66e68...85a

Skrevet

Det er ikke snakk om å alltid ha kjempe bra mat, men man serverer ikke barna slikt med mindre man er på tur. Skjønner du prøver å være ironisk, men ja, jeg synes det er drøyt med boksmat på en lørdag eller hvilken som helst annen dag. Noe lettvint ja, men ikke fra en boks!

 

Anonymous poster hash: 66e68...85a

ta deg en bolle!

 

Anonymous poster hash: 26f10...058

Skrevet

Jeg er en elendig mor og har kastet mann og barn ut for helgen slik at jeg får skrevet ferdig hovedoppgaven min. Innlevering mandag.

 

Jeg aner ikke hva de spiser til middag, og kunne ikke brydd meg mindre akkurat nå. Ble ferdig med oppgaven tidligere i dag, og har store planer om rolig pastamiddag foran tv-en med 1/2 flaske vin.

 

I morgen skal jeg sove sent, ta en rolig frokost og lese gjennom en siste gang. Mennene kommer sikkert tilbake en gang etter lunsj.

 

Anonymous poster hash: 32d42...3bd

Skrevet

 

 

 

 

Pizza grandiosa helmax! :) Etter størstejentas ønske.

 

Anonymous poster hash: 36a15...da5

Synes det er stor forskjell på å servere en Grandiosa i ny og ne og å servere hermetikk til barna.

 

Anonymous poster hash: 66e68...85a

 

og ta deg en bolle du da..

Hva er så forferdelig med hermetikk? Jeg er oppriktig nysgjerrig, fordi jeg er vokst opp med at det er helt vanlig mat, og har aldri hørt at det er noe galt med det annet enn her inne.

 

Skal man unngå makrell i tomat og de runde leverposteiboksene også? Eller blir det annerledes, og evt hvorfor?

 

Anonymous poster hash: 04f4a...7f5

Fordi det smaker helt grusomt og fordi det tar 5 min å steke litt kjøtt, tilsette hvitløk, chili, tomatpure, løk, gulrøtter og fløte og få en helt ok kjøttsaus. Det samme gjelder kjøttkaker i forhold til sånne bokseboller. Trodde virkelig at ingen i Norge serverer hermetikk til middag lenger. Det er viktig at barn blir glad i mat og gode smaker. Det trenger jo ikke være fancy, bare vanlig norsk husmannskost. Prøvde lapskaus på boks på hyttetur og det var grusomt. Og lager jeg det selv er det ingen tilsettningsstoffer i. Mener du virkelig at foreldrene dine serverte mat fra en boks regelmessig ? Det er jo helt ok å ha dårlig tid, men det er mye man kan slenge sammen i en fei som alternativ til boksmat. Eggerøre og skinke, salat, enkle pastaretter. Vi lager store posjoner av lapskaus, chili con carne, couscous, kjøttssus, thai kyllingsuppe og norsk hønsesuppe og fryser ned. Slik slipper vi å spise dritt fra en boks på travle dager.

 

Anonymous poster hash: 66e68...85a

Anonymous poster hash: 26f10...058

Skrevet

 

Pizza grandiosa helmax! :) Etter størstejentas ønske.

 

Anonymous poster hash: 36a15...da5

Synes det er stor forskjell på å servere en Grandiosa i ny og ne og å servere hermetikk til barna.

 

Anonymous poster hash: 66e68...85a

 

Ikkje for å kverulere eller noko, men kvifor synst du det? Er hermetikk så ille? Ferdigmiddag på boks blir vel ikkje servert her heller, men det er fordi eg ikkje ser poenget. Spagetti på boks er ikkje like godt som ein spagettirett ein lagar sjølv, for eksempel. Men eg har ikkje noko imot hermetikk, av prinsipp liksom. Kan godt servere vannkastanjer, bønner, mais, fiskeboller frå boks...

 

Anonymous poster hash: 36a15...da5

Skrevet

 

 

 

 

Pizza grandiosa helmax! :) Etter størstejentas ønske.

 

Anonymous poster hash: 36a15...da5

Synes det er stor forskjell på å servere en Grandiosa i ny og ne og å servere hermetikk til barna.

 

Anonymous poster hash: 66e68...85a

Hva er så forferdelig med hermetikk? Jeg er oppriktig nysgjerrig, fordi jeg er vokst opp med at det er helt vanlig mat, og har aldri hørt at det er noe galt med det annet enn her inne.

 

Skal man unngå makrell i tomat og de runde leverposteiboksene også? Eller blir det annerledes, og evt hvorfor?

 

Anonymous poster hash: 04f4a...7f5

Fordi det smaker helt grusomt og fordi det tar 5 min å steke litt kjøtt, tilsette hvitløk, chili, tomatpure, løk, gulrøtter og fløte og få en helt ok kjøttsaus. Det samme gjelder kjøttkaker i forhold til sånne bokseboller. Trodde virkelig at ingen i Norge serverer hermetikk til middag lenger. Det er viktig at barn blir glad i mat og gode smaker. Det trenger jo ikke være fancy, bare vanlig norsk husmannskost. Prøvde lapskaus på boks på hyttetur og det var grusomt. Og lager jeg det selv er det ingen tilsettningsstoffer i. Mener du virkelig at foreldrene dine serverte mat fra en boks regelmessig ? Det er jo helt ok å ha dårlig tid, men det er mye man kan slenge sammen i en fei som alternativ til boksmat. Eggerøre og skinke, salat, enkle pastaretter. Vi lager store posjoner av lapskaus, chili con carne, couscous, kjøttssus, thai kyllingsuppe og norsk hønsesuppe og fryser ned. Slik slipper vi å spise dritt fra en boks på travle dager.

 

Anonymous poster hash: 66e68...85a

Trodde du for alvor at ingen i Norge spiser hermetikk? Tror du de hadde vært hermetikk i butikkene hvis ingen kjøpte det?

 

Jeg syns faktisk det er ganske ufint å betegne fult brukbar mat som dritt. At du selv ikke spiser det (det gjør ikke jeg heller) betyr ikke at du er bedre enn andre.

 

Og nei, det tar ikke '5 min' å lage en tomatsaus - samme hvor dyktig du er. Det tar uansett lengre tid å lage ting fra bunn enn å åpne og varme en boks.

 

Vi spiser aldri hermetikk fordi vi ikke liker det, men vi har rett som det er frossenpizza og Toro lasagne. Fordi det er lettvint, ok smak og fordi vi ikke syns det er krise å spise litt usunt avogtil.

Skrevet

 

Det er ikke snakk om å alltid ha kjempe bra mat, men man serverer ikke barna slikt med mindre man er på tur. Skjønner du prøver å være ironisk, men ja, jeg synes det er drøyt med boksmat på en lørdag eller hvilken som helst annen dag. Noe lettvint ja, men ikke fra en boks!

 

Anonymous poster hash: 66e68...85a

ta deg en bolle!

 

Anonymous poster hash: 26f10...058

Ja, du baker sikkert en til meg? Ikke mitt problem at noen oppdrar barna sine til campingvogn og boksmat :-) Nå kommer sikkert en " hva ser du på som mat for ressurssvake" tråd. Jeg bare gir opp :-)

 

Anonymous poster hash: 66e68...85a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...