Anonym bruker Skrevet 5. september 2014 #26 Skrevet 5. september 2014 Jeg tror forresten ikke alle helt skjønner hva "kuverten" er. Kuverten er ikke all gratis mat og drikke du får i løpet av et bryllup. Kuverten er mat og drikke til middag. Og det kommer aldri (med mindre det kanskje er snakk om kongelige bryllup) på flere tusen kr. Anonymous poster hash: 4e058...bab Hvis man blir invitert i bryllup med sine fire barn blir det brått nettopp flere tusen kroner. 6*750 = 3000, faktisk. Anonymous poster hash: 25cb5...b94 Det er vel ikke så vanlig å invitere barn til sånne store, dyre hotellmiddager? Ellers er jo kuvertprisen på barneposjon også billigere enn voksen. Til barn er det jo ingen alkohol og i tillegg liten posjon. Så jeg tenker at det vil være naturlig å kanskje halvere "barnekuverten", men der vet jeg ikke hva som er etiketten. Jeg bare gjetter. Ellers synes jeg jo at hvis dere tropper opp mannsterke 6 stk. Så burde dere i det minste duppe er par tusen, avhengig av hvor nære man er. Dere skal jo ikke være en belastning heller. Anonymous poster hash: 4e058...bab
Anonym bruker Skrevet 5. september 2014 #27 Skrevet 5. september 2014 I alle bryllupene vi har vært i. Er en vennegjeng, så jeg har ikke hatt lyst til å differensiere. Ser nå av den andre tråden at ingen andre gir så lite. Er det en ting jeg ikke er, så er det gjerrig eller kjip. Nå skjønner jeg jo at bryllupsgavene kanskje har fått meg til å fremstå sånn. Er det virkelig bare jeg som synes 800,- er en grei sum å bruke på en bryllupsgave? Utdrikningslag, kjole, reise etc. kommer jo i tillegg. Jeg merker det godt på økonomien når noen gifter seg, for å sindet sånn. Anonymous poster hash: fcf45...90e Jeg synes det er litt stusselig når man er to. Hvis jeg var singel hadde jeg tenkt at 800,- var en fin gave. God skikk og bruk er jo å dekke prisen på kuverten, altså betale for seg på en måte. Men så tar man jo selvfølgelig hensyn til livssituasjon og hvor nære man er. Jeg ville syntes det var raust av en student jeg kjente sånn passe å få 800,- men å få 800,- av et godt etablert og nært par ville jeg tenkt var litt gnient. Anonymous poster hash: 4e058...bab Det der med å skulle dekke kuverten er jo tullete. Betyr det at manskal gi en mye dyrere gave dersom man er invitert til et fancy festlokale/restaurant enn om det er låvebryllup eller liknende? Min beste venninne feiret bryllupet på mannens hjemgård, med hjemmelaget mat. En litt perifer slektning feiret på flott herregård. Det siste kostet sikkert flere ganger så mye som det første, men det var min beste venninne som fikk den dyreste gaven. Gjester kan ikke ta ansvar for hvilket prisnivå brudeparet har lagt seg på. Anonymous poster hash: d05f9...b1f Ja, jeg mener det. Som sagt er det jo andre hensyn å ta også, som livssituasjon og hvor nære man er, men akkurat som det er forskjellige kleskoder og bordskikkregler er det også forskjellige gavekoder. Du kan jo selvfølgelig la være og følge etiketten, men da må du jo også regne med at noen vil synes du er gnien.. Anonymous poster hash: 4e058...bab Ja, da får de bare synes jeg er gnien. Kostnadene til bryllupet er ikke mitt ansvar. Jeg beregner penger til gaver ut i fra hvor nært forhold jeg har til brudeparet. Kleskode er forresten greit nok, men hvis brudeparet har veldig spesifikke ønsker som vil koste meg mye å oppfylle, så melder jeg avbud. Jeg gjorde det en gang kleskoden var bunad. Jeg har ikke bunad, og ingen mulighet til å låne. Hvis det var viktigere for brudeparet at jeg passet inn som rekvisitt i deres bryllup enn at jeg faktisk kom, så tenkte jeg at det var like greit å droppe det. Anonymous poster hash: d05f9...b1f Ja, da får de bare synes du er gnien da jeg synes det er rart at du blir så innmari defensiv over at andre kanskje synes du er noe spesiell når du velger å ikke følge de sosiale kodene.. Det er ingen som _krever_ noe av deg. Men det er altså normen. Og tanken bak er jo at alle skal bidra til at brudeparet får det bryllupet de vil ha. Synes det er en flott ting jeg så bidrar man med det man kan liksom.. Anonymous poster hash: 4e058...bab Jeg er ikke defensiv. Jeg skriver hva jeg tenker om saken. Som en annen skriver, den regelen om at man skal betale kuverten er bare noe jeg har lest om her inne, og den synes jeg er tullete. Tror ikke det er en vanlig tankegang. Og om det er det, så synes jeg uansett at det er tullete, og ikke noe jeg ønsker å følge opp. Sånn er det. Anonymous poster hash: d05f9...b1f Så ikke gjør det da, gnienpeis Anonymous poster hash: 4e058...bab Å, sånne "nå skal jeg jaggu være litt svær i kjeften"-troll som deg er egentlig litt søte Nei, jeg gjør det ikke. For det første fordi det er en tankegang jeg misliker, og for det andre fordi jeg blir bedt i så mange brylluper at jeg rett og slett ikke har råd. Anonymous poster hash: d05f9...b1f Gnienpeis, gnienpeis, gnienpeis Anonymous poster hash: 4e058...bab Du fremstår ikke akkurat som troverdig når dette er din måte å argumentere på. Selv har jeg heller aldri hørt om regelen at man skal kjøpe gave som gjenspeiler kuvert prisen. Nå kan det hende jeg ikke går i den rette kretsen til å innhente slik kunnskap, men i min omgangskrets som er innenfor finans og jus så er ikke dette vanlig sosial kode. Anonymous poster hash: 158de...d53
Kathrine. Skrevet 5. september 2014 #28 Skrevet 5. september 2014 Jeg tror forresten ikke alle helt skjønner hva "kuverten" er. Kuverten er ikke all gratis mat og drikke du får i løpet av et bryllup. Kuverten er mat og drikke til middag. Og det kommer aldri (med mindre det kanskje er snakk om kongelige bryllup) på flere tusen kr. Anonymous poster hash: 4e058...bab Hvis man blir invitert i bryllup med sine fire barn blir det brått nettopp flere tusen kroner. 6*750 = 3000, faktisk. Anonymous poster hash: 25cb5...b94 Det er vel ikke så vanlig å invitere barn til sånne store, dyre hotellmiddager? Ellers er jo kuvertprisen på barneposjon også billigere enn voksen. Til barn er det jo ingen alkohol og i tillegg liten posjon. Så jeg tenker at det vil være naturlig å kanskje halvere "barnekuverten", men der vet jeg ikke hva som er etiketten. Jeg bare gjetter. Ellers synes jeg jo at hvis dere tropper opp mannsterke 6 stk. Så burde dere i det minste duppe er par tusen, avhengig av hvor nære man er. Dere skal jo ikke være en belastning heller. Anonymous poster hash: 4e058...bab Belastning faktisk? Hadde eg trudd at dei som inviterte meg i bryllup såg på meg som en belastning i bryllupet hadde eg Ikkje gått. Er sjokkert over kor opptatt folk er av pris. Vi fekk både dyre og billige gaver. Rynka Ikkje et øyebryn over valg av pris. (Stort sett aner eg heller Ikkje kva ting koster)
Anonym bruker Skrevet 5. september 2014 #29 Skrevet 5. september 2014 Jeg tror forresten ikke alle helt skjønner hva "kuverten" er. Kuverten er ikke all gratis mat og drikke du får i løpet av et bryllup. Kuverten er mat og drikke til middag. Og det kommer aldri (med mindre det kanskje er snakk om kongelige bryllup) på flere tusen kr. Anonymous poster hash: 4e058...bab Hvis man blir invitert i bryllup med sine fire barn blir det brått nettopp flere tusen kroner. 6*750 = 3000, faktisk. Anonymous poster hash: 25cb5...b94 Det er vel ikke så vanlig å invitere barn til sånne store, dyre hotellmiddager? Ellers er jo kuvertprisen på barneposjon også billigere enn voksen. Til barn er det jo ingen alkohol og i tillegg liten posjon. Så jeg tenker at det vil være naturlig å kanskje halvere "barnekuverten", men der vet jeg ikke hva som er etiketten. Jeg bare gjetter. Ellers synes jeg jo at hvis dere tropper opp mannsterke 6 stk. Så burde dere i det minste duppe er par tusen, avhengig av hvor nære man er. Dere skal jo ikke være en belastning heller. Anonymous poster hash: 4e058...bab Belastning faktisk?Hadde eg trudd at dei som inviterte meg i bryllup såg på meg som en belastning i bryllupet hadde eg Ikkje gått. Er sjokkert over kor opptatt folk er av pris. Vi fekk både dyre og billige gaver. Rynka Ikkje et øyebryn over valg av pris. (Stort sett aner eg heller Ikkje kva ting koster) Nei, brudeparet skal jo ikke se på dere som en belastning, men det er høflig av deg å ikke gjøre deg til en større økonomisk byrde enn du må være heller. Det handler ikke om hvilken holdning brudeparet skal ha til deg, men hvilken holdning du som gjest bør innta. Akkurat som hvis du går på restaurant eller drar på ferie, så bør du betale for deg i et bryllup. Du har vært så heldig å ta del i deres store dag og du bør være ydmyk nok til å bidra med det du kan, ikke telle kronene på en slik dag. Det er høflig i hvertfall. Så kan du jo velge å være kjip om du har lyst. Ingen kommer til å avinvitere deg av den grunn. Anonymous poster hash: 4e058...bab
Anonym bruker Skrevet 5. september 2014 #30 Skrevet 5. september 2014 Jeg tror forresten ikke alle helt skjønner hva "kuverten" er. Kuverten er ikke all gratis mat og drikke du får i løpet av et bryllup. Kuverten er mat og drikke til middag. Og det kommer aldri (med mindre det kanskje er snakk om kongelige bryllup) på flere tusen kr. Anonymous poster hash: 4e058...bab Haha, jeg vet, folk hisser seg uten å ha forstått hvorfor. Og det er jo ikke som om man spør hva maten koster. Man kan jo tenke seg til sånn omtrent hva en middag koster. Anonymous poster hash: 17b8e...4e1
QueeenBeee Skrevet 5. september 2014 #31 Skrevet 5. september 2014 Da vi giftet oss fikk vi gaver/penger for mellom 100kr og 3000kr. Alt etter hva den enkele kunne stille med. Ble like glad fir alle gavene vi fikk. Det at folk kom var den største gaven. Det de hadde med seg var bare en bonus. Hadde jeg fått høre at folk blakket seg for å passe inn til de tullereglene dere bruker så hadde jeg ikke villet ha gaven. Giftet oss faktisk ikke for gavene sin del. Vi var i bryllup i fjor og de fikk gave for 400kr. Det var det vi hadde råa til og nei vi er ikke gnien. Vi hadde bare dårlig rå. Så det på gave bordet at det var flere som gav det samme og til og med mindre. Håper jeg ikke kjenner noen av dere som har så strenge regler. Hadde ikke for alt her i verden ville dratt i deres bryllup. Bryllup er for å feire at noen gifter seg, ikke for å konkurrere med slektninger og venner om å gi dn dyreste gaven.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2014 #32 Skrevet 5. september 2014 Forstår heller ikke hvor den "regelen" at man skal gi like mye i gave som kuverten koster, kommer fra... Da vi giftet oss, fikk vi gaver og pengegaver alt fra 200 til 1000,- Tror ikke noen andre enn foreldrene våre gav dyrere gave enn det. Vi giftet jo oss ikke fordi at gjestene skulle betale bryllupet. Vi hadde bryllupsfest etter vår lommebok, og derfor trengte vi heller ikke store donasjoner. Vil man gifte seg, får man betale kalaset selv, er min mening... Anonymous poster hash: 9c9aa...f0f
Anonym bruker Skrevet 5. september 2014 #33 Skrevet 5. september 2014 I alle bryllupene vi har vært i. Er en vennegjeng, så jeg har ikke hatt lyst til å differensiere. Ser nå av den andre tråden at ingen andre gir så lite. Er det en ting jeg ikke er, så er det gjerrig eller kjip. Nå skjønner jeg jo at bryllupsgavene kanskje har fått meg til å fremstå sånn. Er det virkelig bare jeg som synes 800,- er en grei sum å bruke på en bryllupsgave? Utdrikningslag, kjole, reise etc. kommer jo i tillegg. Jeg merker det godt på økonomien når noen gifter seg, for å sindet sånn.Anonymous poster hash: fcf45...90e Jeg synes det er litt stusselig når man er to. Hvis jeg var singel hadde jeg tenkt at 800,- var en fin gave. God skikk og bruk er jo å dekke prisen på kuverten, altså betale for seg på en måte. Men så tar man jo selvfølgelig hensyn til livssituasjon og hvor nære man er. Jeg ville syntes det var raust av en student jeg kjente sånn passe å få 800,- men å få 800,- av et godt etablert og nært par ville jeg tenkt var litt gnient.Anonymous poster hash: 4e058...bab Det der med å skulle dekke kuverten er jo tullete. Betyr det at manskal gi en mye dyrere gave dersom man er invitert til et fancy festlokale/restaurant enn om det er låvebryllup eller liknende? Min beste venninne feiret bryllupet på mannens hjemgård, med hjemmelaget mat. En litt perifer slektning feiret på flott herregård. Det siste kostet sikkert flere ganger så mye som det første, men det var min beste venninne som fikk den dyreste gaven. Gjester kan ikke ta ansvar for hvilket prisnivå brudeparet har lagt seg på.Anonymous poster hash: d05f9...b1f Ja, jeg mener det. Som sagt er det jo andre hensyn å ta også, som livssituasjon og hvor nære man er, men akkurat som det er forskjellige kleskoder og bordskikkregler er det også forskjellige gavekoder.Du kan jo selvfølgelig la være og følge etiketten, men da må du jo også regne med at noen vil synes du er gnien..Anonymous poster hash: 4e058...bab Ja, da får de bare synes jeg er gnien. Kostnadene til bryllupet er ikke mitt ansvar. Jeg beregner penger til gaver ut i fra hvor nært forhold jeg har til brudeparet. Kleskode er forresten greit nok, men hvis brudeparet har veldig spesifikke ønsker som vil koste meg mye å oppfylle, så melder jeg avbud. Jeg gjorde det en gang kleskoden var bunad. Jeg har ikke bunad, og ingen mulighet til å låne. Hvis det var viktigere for brudeparet at jeg passet inn som rekvisitt i deres bryllup enn at jeg faktisk kom, så tenkte jeg at det var like greit å droppe det. Anonymous poster hash: d05f9...b1f Ja, da får de bare synes du er gnien da jeg synes det er rart at du blir så innmari defensiv over at andre kanskje synes du er noe spesiell når du velger å ikke følge de sosiale kodene.. Det er ingen som _krever_ noe av deg. Men det er altså normen. Og tanken bak er jo at alle skal bidra til at brudeparet får det bryllupet de vil ha. Synes det er en flott ting jeg så bidrar man med det man kan liksom..Anonymous poster hash: 4e058...bab Er du selveste dronningen av etikette? Anonymous poster hash: cd4f2...c42
Anonym bruker Skrevet 5. september 2014 #34 Skrevet 5. september 2014 I alle bryllupene vi har vært i. Er en vennegjeng, så jeg har ikke hatt lyst til å differensiere. Ser nå av den andre tråden at ingen andre gir så lite. Er det en ting jeg ikke er, så er det gjerrig eller kjip. Nå skjønner jeg jo at bryllupsgavene kanskje har fått meg til å fremstå sånn. Er det virkelig bare jeg som synes 800,- er en grei sum å bruke på en bryllupsgave? Utdrikningslag, kjole, reise etc. kommer jo i tillegg. Jeg merker det godt på økonomien når noen gifter seg, for å sindet sånn. Anonymous poster hash: fcf45...90e En tommelfinger regel er vel å gi tilnærmet kuverten. Altså, prisen de betaler for maten din. Vil tro den ligger på litt mer enn 400,- nå til dags. Er man kun bedt til kaffe, gir man litt mindre, også om man ikke er bedt. Anonymous poster hash: 69ba3...27a
Anonym bruker Skrevet 5. september 2014 #35 Skrevet 5. september 2014 Bryllupsgave (gjennomsnitt): Til eget barn (foreldrepar) - 10.370 kr. Til eget barn, når man er singel - 8.220 kr. Til barnebarn - 4.390 kr. Til familiemedlemmer - 990 kr. Til nære venner - 800 kr. Til nære venner, singel -780 kr. Til andre venner - 440 kr. Hvor mye mener du man må gi i gave? - Fra tidligere har regler for skikk og bruk beskrevet at gaven skal dekke kuvert-prisen. Man må gjerne bruke dette som en rettesnor, men samtidig må man få det til å passe med egen økonomi, sier Warloe. Anonymous poster hash: 69ba3...27a
Anonym bruker Skrevet 5. september 2014 #36 Skrevet 5. september 2014 Bryllupsgave (gjennomsnitt): Til eget barn (foreldrepar) - 10.370 kr. Til eget barn, når man er singel - 8.220 kr. Til barnebarn - 4.390 kr. Til familiemedlemmer - 990 kr. Til nære venner - 800 kr. Til nære venner, singel -780 kr. Til andre venner - 440 kr. Hvor mye mener du man må gi i gave? - Fra tidligere har regler for skikk og bruk beskrevet at gaven skal dekke kuvert-prisen. Man må gjerne bruke dette som en rettesnor, men samtidig må man få det til å passe med egen økonomi, sier Warloe. Anonymous poster hash: 69ba3...27a For meg spiller det ingen rolle hvor det står skrevet, det er en tankegang jeg ikke liker og ikke ønsker å følge. Anonymous poster hash: d05f9...b1f
Anonym bruker Skrevet 5. september 2014 #37 Skrevet 5. september 2014 Ja, da får de bare synes du er gnien da jeg synes det er rart at du blir så innmari defensiv over at andre kanskje synes du er noe spesiell når du velger å ikke følge de sosiale kodene.. Det er ingen som _krever_ noe av deg. Men det er altså normen. Og tanken bak er jo at alle skal bidra til at brudeparet får det bryllupet de vil ha. Synes det er en flott ting jeg så bidrar man med det man kan liksom.. Anonymous poster hash: 4e058...bab Jeg er ikke den du argumenterte med, men jeg reagerer på noen av uttalelsene dine. Du sier at andre annie "velger å ikke følge de sosiale kodene" og du snakker om "normen". Til din informasjon så varierer sosiale koder og norm mye. Du snakker tydeligvis ut fra dine miljøer og dine erfaringer, det betyr ikke at det er det som er eneste gjeldende sosiale koder eller eneste gjeldende norm. Jeg gir det økonomien tillater og ut fra hvor nær jeg står de som gifter seg. Jeg har til og med vært i bryllup hvor jeg ikke har gitt gave - fordi bruden ville ha meg der og visste jeg ikke hadde råd om jeg skulle betale både tur og klær, hun ordnet overnatting for meg. Jeg har også kjøpt bryllupsgave på 50 % salg, så da regner jeg med at jeg har brutt enda flere normer eller koder Anonymous poster hash: 7a2c0...1fe
Anonym bruker Skrevet 5. september 2014 #38 Skrevet 5. september 2014 Bryllupsgave (gjennomsnitt): Til eget barn (foreldrepar) - 10.370 kr. Til eget barn, når man er singel - 8.220 kr. Til barnebarn - 4.390 kr. Til familiemedlemmer - 990 kr. Til nære venner - 800 kr. Til nære venner, singel -780 kr. Til andre venner - 440 kr. Hvor mye mener du man må gi i gave? - Fra tidligere har regler for skikk og bruk beskrevet at gaven skal dekke kuvert-prisen. Man må gjerne bruke dette som en rettesnor, men samtidig må man få det til å passe med egen økonomi, sier Warloe. Anonymous poster hash: 69ba3...27a Ut fra dette så skal altså et gift foreldrepar gi gave for kr 5.185,- hver, tilsammen kr 10.370,-. En singel forelder skal derimot gi gave for kr 8.220,-, mer enn 50 % mer enn hva hver av de gifte foreldrene skal bidra med. Et par skal gi gave for 800,- til nære venner mens en singel nær venn skal kjøpe gave for kr 780,-. Her betaler den single mer eller mindre dobbelt så mye som en person i et forhold. Og når det gjelder ikke nære venner så skilles det ikke på gavepris, her skal den single kjøpe gave for nøyaktig samme beløp som et par. Det er helt ulogisk at det er sivil status som skal bestemme hvor mye man skal gi gave for. Og enda mer idiotisk blir det når de som trolig har best økonomi (pga delte utgifter) skal ha minst utgifter. Idiotiske regler! Anonymous poster hash: 7a2c0...1fe
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #39 Skrevet 6. september 2014 Syns 800 var en grei sum HI. :-) Anonymous poster hash: d79b5...6e6
LittLykkelig Skrevet 6. september 2014 #40 Skrevet 6. september 2014 Er det ikke tanken som teller? Viktigste for meg er at folk følger hjertet og pengeboka når de gir. Om en rik onkel gir 100 kr er det å være gnien og om et par med dårlig råd gir 2000 så synes jeg de gir over evne (og det gir meg dårlig samvittighet).
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #41 Skrevet 6. september 2014 Bryllupsgave (gjennomsnitt):Til eget barn (foreldrepar) - 10.370 kr.Til eget barn, når man er singel - 8.220 kr.Til barnebarn - 4.390 kr.Til familiemedlemmer - 990 kr.Til nære venner - 800 kr.Til nære venner, singel -780 kr.Til andre venner - 440 kr. Hvor mye mener du man må gi i gave?- Fra tidligere har regler for skikk og bruk beskrevet at gaven skal dekke kuvert-prisen. Man må gjerne bruke dette som en rettesnor, men samtidig må man få det til å passe med egen økonomi, sier Warloe.Anonymous poster hash: 69ba3...27a Ut fra dette så skal altså et gift foreldrepar gi gave for kr 5.185,- hver, tilsammen kr 10.370,-.En singel forelder skal derimot gi gave for kr 8.220,-, mer enn 50 % mer enn hva hver av de gifte foreldrene skal bidra med. Et par skal gi gave for 800,- til nære venner mens en singel nær venn skal kjøpe gave for kr 780,-. Her betaler den single mer eller mindre dobbelt så mye som en person i et forhold. Og når det gjelder ikke nære venner så skilles det ikke på gavepris, her skal den single kjøpe gave for nøyaktig samme beløp som et par. Det er helt ulogisk at det er sivil status som skal bestemme hvor mye man skal gi gave for. Og enda mer idiotisk blir det når de som trolig har best økonomi (pga delte utgifter) skal ha minst utgifter. Idiotiske regler! Anonymous poster hash: 7a2c0...1fe Dette er jo ikke hva du "skal" gi, men gjennomsnittet av hva folk faktisk gir (da er både rikingene som gir barna bryllupsdagen til 500.000,- og vanlige folk med. Noen gir mer og noen gir mindre enn gjennomsnittet. Anonymous poster hash: 6749d...dc6
It's all about me Skrevet 6. september 2014 #42 Skrevet 6. september 2014 Ang. å gi i forhold til kuvertprisen. Jeg har vært i bryllup hvor vi måtte betale maten selv. Skulle jeg fått gave av brudeparet da?
Planleggendemamma Skrevet 6. september 2014 #43 Skrevet 6. september 2014 Man blir jo invitert i bryllup fordi brudeparet ønsker at en skal være der og dele dagen med de. I alle bryllupene jeg har vært i så har jeg gitt etter evne på daværende tidspunkt, men prøvd å gi noe som blir satt pris på.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2014 #44 Skrevet 6. september 2014 Jeg tror forresten ikke alle helt skjønner hva "kuverten" er. Kuverten er ikke all gratis mat og drikke du får i løpet av et bryllup. Kuverten er mat og drikke til middag. Og det kommer aldri (med mindre det kanskje er snakk om kongelige bryllup) på flere tusen kr. Anonymous poster hash: 4e058...bab Hvis man blir invitert i bryllup med sine fire barn blir det brått nettopp flere tusen kroner. 6*750 = 3000, faktisk. Anonymous poster hash: 25cb5...b94 Det er vel ikke så vanlig å invitere barn til sånne store, dyre hotellmiddager? Ellers er jo kuvertprisen på barneposjon også billigere enn voksen. Til barn er det jo ingen alkohol og i tillegg liten posjon. Så jeg tenker at det vil være naturlig å kanskje halvere "barnekuverten", men der vet jeg ikke hva som er etiketten. Jeg bare gjetter. Ellers synes jeg jo at hvis dere tropper opp mannsterke 6 stk. Så burde dere i det minste duppe er par tusen, avhengig av hvor nære man er. Dere skal jo ikke være en belastning heller. Anonymous poster hash: 4e058...bab Belastning?! Altså.. Anonymous poster hash: 5aea7...00e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå