Gå til innhold

hvor mye penger bruker dere på mat i mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ikke nødvendigvis slik at man må bruke 10.000 for å få et sunt kosthold med mat fra bunnen.

Vi begrenser frukten, drikker få kalorier (lite melk og juice og saft) og spiser mye rene produkter. Kjøper på salg og fryser ned feks.

To voksne bruker 4000kr i mnd, kunne lett ha kuttet en 1000lapp ved å spise mindre snop og biff :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altfor mye!
Vi er 5 stk, oss to 17åring, 6 åring og 2 åring.

Jeg står for maten, har satt grensen på 8000,-, men går ofte godt over det.

Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Her er vi en voksen og to barn (+ kjæresten min som spiser her innimellom og de helgene jeg ikke har barna), bruker 4000 i måneden på husholdning og mat, vi lever sunt og godt og mangler ikke noe særlig. Lager stort sett alt fra bunnen, og spiser veldig lite farsemat. MEN(!) vi kjøper ikke brus eller godis! Skal vi ha noe søtt baker jeg det selv, der sparer vi veldig mye penger tror jeg :)

Skrevet

Her er vi en voksen og to barn (+ kjæresten min som spiser her innimellom og de helgene jeg ikke har barna), bruker 4000 i måneden på husholdning og mat, vi lever sunt og godt og mangler ikke noe særlig. Lager stort sett alt fra bunnen, og spiser veldig lite farsemat. MEN(!) vi kjøper ikke brus eller godis! Skal vi ha noe søtt baker jeg det selv, der sparer vi veldig mye penger tror jeg :)

Hva menes med farsemat? Kjøttdeig?

Anonymous poster hash: 74bb2...681

Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Hva menes med farsemat? Kjøttdeig?

Blant annet, ikke så mye pølser heller.. Det skjer jo såklart innimellom ;) Prøver å spise lite rødt kjøtt generelt, mer fugl og fisk. Noen dager spiser vi ikke dyr i det hele tatt. Kolesterolet mitt var litt høyt for noen år siden, har hjulpet mye å legge om kosten :)
Skrevet

Nå har ikke jeg noe valg blir nødt til å klare det det er klart at det kunne vært et sunnere kosthold på oss, men synes vi klarer oss bra! Lager store porsjoner av pastasaus, lapskaus, kjøttsuppe ol og fryser ned, havregrøt er god og sunn middag, baker brød selv, bruker billigmerkene, frosne grønnsaker, ser etter kjøtt/fisk som snart går ut på dato, de er ofte til 50%, bruker alle rester. Blir svært sjelden kjøpt kosemat eller unødvendige ting. Billigmerkene på sjampo, tannkrem, dopapir. Men det krever planlegging, og vi kan ikke være kresne. Men, vi er alltid mett og det er ekstra koselig de gangene vi unner oss noe ekstra

Tar av meg hatten for deg lillehi :)

Skrevet

Nå har ikke jeg noe valg blir nødt til å klare det det er klart at det kunne vært et sunnere kosthold på oss, men synes vi klarer oss bra! Lager store porsjoner av pastasaus, lapskaus, kjøttsuppe ol og fryser ned, havregrøt er god og sunn middag, baker brød selv, bruker billigmerkene, frosne grønnsaker, ser etter kjøtt/fisk som snart går ut på dato, de er ofte til 50%, bruker alle rester. Blir svært sjelden kjøpt kosemat eller unødvendige ting. Billigmerkene på sjampo, tannkrem, dopapir. Men det krever planlegging, og vi kan ikke være kresne. Men, vi er alltid mett og det er ekstra koselig de gangene vi unner oss noe ekstra

Tar av meg hatten for deg lillehi :)

Takk skal du ha😃 det var koselig sagt💕

Skrevet

Kanskje 12000kr. Med restaurant, kantinemat, osv.

Skrevet

Budsjettet er på 12.000,- 

Klarer det akkurat om det ikke er noe ekstra, men er det bursdag eller andre selskapeligheter, middagsgjester og slikt som man svir litt ekstra penger på går det fort over.

Er 6 stk, to voksne, fire barn på 13, 10, 7 og 5 år.

Er ganske bevisst, handler på salg og fryser ned, bruker stort sett billigbutikkene som Rema, og sløser ikke med mat. Men det går jo litt på vaskemidler, frukt, brus og snop i helgene o.l. Jeg kunne nok spart mye på å bake brød for her går det fort 2 brød om dagen, men ungene er ikke noe glad i hjemmebakt brød og jeg tar meg sjelden tid til å bake.

Anonymous poster hash: f51c1...cf4
Skrevet

2 voksne og 3 barn (under 5). Bruker rundt 10.000-12.000 kr i mnd.

Skrevet

6000 tusen jaffal. 1 voksen 2 barn. Drikker mye pepsi max. Har råd, så tenker ikke så mye på det. Småhandler en god del ja;)

Anonymous poster hash: b2712...ea7
Skrevet

Vi er to voksne og to barn og bruker ca 5000 kr på mat i mnd. Vi spiser sunt og lager det meste fra bunnen. Absolutt mulig å spise god og sunn mat på vårt budsjett. Man må rett og slett bare være veldig bevisst, og sjekke priser og tilbud.

Anonymous poster hash: fbd08...9bc

Skrevet

Har ikke peiling på hvor mye vi bruker. Tipper 7000-8000 kr inkludert kantine for to voksne. Har ett barn og en sulten katt.

Anonymous poster hash: ee2e9...202

Skrevet

2000,- Ca. 
Meg og et barn på seks år. 
Litt fordyret siden vi spiser glutenfritt, men vi spiser også vegetarisk, så det går litt opp i opp. Når jeg sier hvor mye vi bruker i måneden blir folk sjokkerte, men tror det eller ei: Jeg ser sjeldent på tilbud. Handlet det jeg vil, føler jeg, men er opptatt av miljøet og dyrene. Kjøper derfor en del på internasjonale butikker, siden de har større pakker med f.eks ris, linser, bønner osv. 

Anonymous poster hash: b4d44...a1b
Skrevet

Bruker 8000-10000, er 2 voksne og 4 barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...