Anonym bruker Skrevet 5. september 2014 #1 Skrevet 5. september 2014 Vi er en familie på 4. 2 voksne, 3 åring og baby som ammes. Vi har satt av 6000kr mnd til mat og husholdningsartikler, men vi går likevel nesten alltid over denne summen. Og da handler vi kjøttdeig, kyllingfilet, oksekjøtt og vaskemidler i Sverige i tillegg... Anonymous poster hash: ba8a4...8d4
Anonym bruker Skrevet 5. september 2014 #2 Skrevet 5. september 2014 Vi er 2 voksne, en 3åring og en 5åring og bruker ca 7000. Syns det er litt mye. Men vi er glad i å kose oss Anonymous poster hash: 0766d...7ba
Gjest Sekretøsa Skrevet 5. september 2014 #3 Skrevet 5. september 2014 ALTFOR mye! Har budsjett på 7500, men handler alltid langt over det! Tror nok vi hadde hatt mer å rutte med om vi hadde blitt flinkere der
Anonym bruker Skrevet 5. september 2014 #4 Skrevet 5. september 2014 Vi kjøper jo andre ting enn mat i butikken, men handler i matbutikk for 15000 kr i måneden. Altfor mye og skyldes dårlig planlegging. Anonymous poster hash: 63b1e...28a
Anonym bruker Skrevet 5. september 2014 #5 Skrevet 5. september 2014 Rundt 10000. Prioriterer gode råvarer og sunn mat. Anonymous poster hash: 809b3...09c
Anonym bruker Skrevet 5. september 2014 #6 Skrevet 5. september 2014 Vi er to voksne, et skolebarn og en baby. Bruker vel 10-12000 i mnd på mat. Vi skriver ukesmeny og handler hver mandag. Det vi bruker mye penger på er frukt og grønnsaker egentlig. Vi lager alt fra bunnen og det går fryktelig mye grønnsaker. Anonymous poster hash: 7270f...4c8
Anonym bruker Skrevet 5. september 2014 #7 Skrevet 5. september 2014 Vi pleier å ligge rundt 6000 kr i måneden og da spiser vi godt og sunt. Kjøper da ikke veldig mye 'kosemat'. Anonymous poster hash: ba043...c70
Anonym bruker Skrevet 5. september 2014 #8 Skrevet 5. september 2014 #7 her igjen: og vi har en god del ting i skapene som vi har kjøpt i Frankrike og Nederland, så vi sparer nok litt på det. Anonymous poster hash: ba043...c70
Anonym bruker Skrevet 5. september 2014 #9 Skrevet 5. september 2014 Det er egentlig godt å se at andre også bruker ganske mye på mat. Synes jeg har sett så mange tråder der to voksne og to barn klarer seg på 4000 kr til mat i måneden. Vi er fire til sammen, og har ikke sjanse! Skiller ikke mellom mat og andre husholdningsartikler, men ligger mellom 6000 og 7000 imåneden. Vi handler inn stort en gang i uka og planlegger godt, men om man skal spise noenlunde ren mat (altså ikke overveiende mye farseprodukter) så blir det såpass. Vi baker brød selv, og lager det meste fra bunnen av. Vi kjøper rent kylling- og svinekjøtt, og fisk fra frysedisk. Sjelden storfekjøtt og fersk fisk, så det er ingen luksus. Kjøper ganske mye frukt og grønnsaker. Anonymous poster hash: 54027...547
Anonym bruker Skrevet 5. september 2014 #10 Skrevet 5. september 2014 Det er egentlig godt å se at andre også bruker ganske mye på mat. Synes jeg har sett så mange tråder der to voksne og to barn klarer seg på 4000 kr til mat i måneden. Vi er fire til sammen, og har ikke sjanse! Skiller ikke mellom mat og andre husholdningsartikler, men ligger mellom 6000 og 7000 imåneden. Vi handler inn stort en gang i uka og planlegger godt, men om man skal spise noenlunde ren mat (altså ikke overveiende mye farseprodukter) så blir det såpass. Vi baker brød selv, og lager det meste fra bunnen av. Vi kjøper rent kylling- og svinekjøtt, og fisk fra frysedisk. Sjelden storfekjøtt og fersk fisk, så det er ingen luksus. Kjøper ganske mye frukt og grønnsaker. Anonymous poster hash: 54027...547 Når to voksne og to barn klarer seg på 4000 kr på mat i måneden, spiser de enten for lite eller for usunt. Jeg bruker ca. 4000-7000 kr per mnd på mat, vet ikke hvor mye min samboer bruker, da han ikke regner det ut en gang i måneden slik som jeg gjør. Vi spiser paleo og dermed blir det litt dyrere. Vi er veldig opptatt av å spise ren og naturlig mat og holder oss unna "søppelprodukter". Jeg tenker at det er en investering å ta seg råd til sunn og ordentlig mat, men hver enkelt ser jo selv hva en gjør. Vi holder oss frisk året rundt og har mye energi og ser dermed på det som en god investering Anonymous poster hash: 13845...c93
Anonym bruker Skrevet 5. september 2014 #11 Skrevet 5. september 2014 8-10000. To voksne. En fireåring. Anonymous poster hash: 825ee...de8
Anonym bruker Skrevet 5. september 2014 #12 Skrevet 5. september 2014 Det er egentlig godt å se at andre også bruker ganske mye på mat. Synes jeg har sett så mange tråder der to voksne og to barn klarer seg på 4000 kr til mat i måneden. Vi er fire til sammen, og har ikke sjanse! Skiller ikke mellom mat og andre husholdningsartikler, men ligger mellom 6000 og 7000 imåneden. Vi handler inn stort en gang i uka og planlegger godt, men om man skal spise noenlunde ren mat (altså ikke overveiende mye farseprodukter) så blir det såpass. Vi baker brød selv, og lager det meste fra bunnen av. Vi kjøper rent kylling- og svinekjøtt, og fisk fra frysedisk. Sjelden storfekjøtt og fersk fisk, så det er ingen luksus. Kjøper ganske mye frukt og grønnsaker. Anonymous poster hash: 54027...547 Når to voksne og to barn klarer seg på 4000 kr på mat i måneden, spiser de enten for lite eller for usunt. Jeg bruker ca. 4000-7000 kr per mnd på mat, vet ikke hvor mye min samboer bruker, da han ikke regner det ut en gang i måneden slik som jeg gjør. Vi spiser paleo og dermed blir det litt dyrere. Vi er veldig opptatt av å spise ren og naturlig mat og holder oss unna "søppelprodukter". Jeg tenker at det er en investering å ta seg råd til sunn og ordentlig mat, men hver enkelt ser jo selv hva en gjør. Vi holder oss frisk året rundt og har mye energi og ser dermed på det som en god investering Anonymous poster hash: 13845...c93 Vi lager alt fra bunnen av og spiser i hovedsak kjøtt, fisk, fugl, egg, nøtter, bær, frukt og grønnsaker Bruker totalt ca 10.000 kr i måneden på husholdning og vi er to stk. Vi styrer unna farseprodukter. Anonymous poster hash: 13845...c93
Anonym bruker Skrevet 5. september 2014 #13 Skrevet 5. september 2014 Det er egentlig godt å se at andre også bruker ganske mye på mat. Synes jeg har sett så mange tråder der to voksne og to barn klarer seg på 4000 kr til mat i måneden. Vi er fire til sammen, og har ikke sjanse! Skiller ikke mellom mat og andre husholdningsartikler, men ligger mellom 6000 og 7000 imåneden. Vi handler inn stort en gang i uka og planlegger godt, men om man skal spise noenlunde ren mat (altså ikke overveiende mye farseprodukter) så blir det såpass. Vi baker brød selv, og lager det meste fra bunnen av. Vi kjøper rent kylling- og svinekjøtt, og fisk fra frysedisk. Sjelden storfekjøtt og fersk fisk, så det er ingen luksus. Kjøper ganske mye frukt og grønnsaker. Anonymous poster hash: 54027...547 Når to voksne og to barn klarer seg på 4000 kr på mat i måneden, spiser de enten for lite eller for usunt. Jeg bruker ca. 4000-7000 kr per mnd på mat, vet ikke hvor mye min samboer bruker, da han ikke regner det ut en gang i måneden slik som jeg gjør. Vi spiser paleo og dermed blir det litt dyrere. Vi er veldig opptatt av å spise ren og naturlig mat og holder oss unna "søppelprodukter". Jeg tenker at det er en investering å ta seg råd til sunn og ordentlig mat, men hver enkelt ser jo selv hva en gjør. Vi holder oss frisk året rundt og har mye energi og ser dermed på det som en god investering Anonymous poster hash: 13845...c93 Jeg tenker som deg. Selv om man må være økonomiske (vi må i alle fall det), så er det ikke om å gjøre å spare inn så mye som mulig på mat. Det er tross alt maten som holder liv i oss. Anonymous poster hash: 54027...547
Mamalarma Skrevet 5. september 2014 #14 Skrevet 5. september 2014 To voksne og en 6 åring. vi bruker ca 8000 kr på mat og husholdningartikler måneden. Bruker mye grønnsaker og frukt, rene produkter og det meste laget fra bunnen. Skal bli flinkere å lage alt fra bunnen, men er stolt over å ha kuttet mye halvfabrikat. Vi koser oss med brus, øl, chips og sjokolade i helger og der går en del penger, men vi har råd til det.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2014 #15 Skrevet 5. september 2014 Ca ti tusen. To voksne og en syvåring. Vi unner oss gjerne det vi har lyst på og går heller for biff enn kjøttdeig. Vi kunne nok brukt en hel del mindre, men hvorfor nekte oss det vi har lyst på, man lever bare en gang Anonymous poster hash: a5940...932
Anonym bruker Skrevet 5. september 2014 #16 Skrevet 5. september 2014 Vi er to voksne og bruker 5000. Spiser sunt og lager det meste fra bunnen av, men ukeshandler og handler bare på rema1000. Velger også ofte billige varer (rema sine) der man kan velge det, f.eks juice, frosne rundstykker, taco produkter og sånne ting. Nå er vi bare to personer da og begge spiser lunsj og frukt og sånt på jobb så det er stort sett bare den daglige middagen, brød, pålegg, juice og yoghurt vi trenger av mat hjemme. Blir nok annerledes når lillemann kommer og når han skal ha mat Anonymous poster hash: f5522...7fe
Miamimom Skrevet 5. september 2014 #17 Skrevet 5. september 2014 Rundt 12 000,-. Vi er fire, to voksne og to barn. En skolegutt som spiser mer en meg. Og jeg synes jeg er bevisst når jeg handler..
Gjest Julia1984 Skrevet 5. september 2014 #18 Skrevet 5. september 2014 Ca 9-10.000 To voksne og 3 barn i alder 1-7 år.
Anonym bruker Skrevet 5. september 2014 #19 Skrevet 5. september 2014 5—6000. To voksne, tre små. Anonymous poster hash: f3c04...656
Gjest lillehi Skrevet 5. september 2014 #20 Skrevet 5. september 2014 1500-2000kr. En voksen og en på 14😃
Anonym bruker Skrevet 5. september 2014 #21 Skrevet 5. september 2014 1500-2000kr. En voksen og en på 14 Wow, hvordan klarer du det? Tar gjerne i mot tips Anonymous poster hash: 74bb2...681
Anonym bruker Skrevet 5. september 2014 #22 Skrevet 5. september 2014 Så akkurat i oversikten i banken at vi brukte 15 000 på mat/husholdning i august 😰😱 Vi er to voksene + en treåring 😱 En er veggis, så vi kjøper ikke mye kjøtt, men heller ei noen farseprodukter eller halvfabrikata. Det meste lages fra bunnen med mye grønnsaker og frukt. Er opptatt av å spise sunt, men 15 000 er jo alt for mye! Må tydliigvis ta noen grep.... Anonymous poster hash: 27335...430
millemille Skrevet 5. september 2014 #23 Skrevet 5. september 2014 Vi bruker ca. 6000,- i måneden. To voksne, der en har cøliaki.
Vera831 Skrevet 5. september 2014 #24 Skrevet 5. september 2014 Vi er to voksne + baby. Handler for 6500 kr. Kjøper øko kylling + grønnsaker og lager mat fra bunnen av.
Gjest lillehi Skrevet 5. september 2014 #25 Skrevet 5. september 2014 Nå har ikke jeg noe valg blir nødt til å klare det😃 det er klart at det kunne vært et sunnere kosthold på oss, men synes vi klarer oss bra! Lager store porsjoner av pastasaus, lapskaus, kjøttsuppe ol og fryser ned, havregrøt er god og sunn middag, baker brød selv, bruker billigmerkene, frosne grønnsaker, ser etter kjøtt/fisk som snart går ut på dato, de er ofte til 50%, bruker alle rester. Blir svært sjelden kjøpt kosemat eller unødvendige ting. Billigmerkene på sjampo, tannkrem, dopapir. Men det krever planlegging, og vi kan ikke være kresne. Men, vi er alltid mett og det er ekstra koselig de gangene vi unner oss noe ekstra😃
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå