Gå til innhold

Sover mannen din på dagtid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her kommer mannfolket hjem fra jobb, og har ikke noe dårlig samvittighet for å etterlate meg med barnet mitt for å ta seg en time eller to på øya.

Jeg synes det er sånn passe irriterende, men kanskje jeg bare er teit.

Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: 19fb9...c11

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at han høres ut som er slabbedask uten like.

Anonymous poster hash: 6b951...176

Skrevet

Det gjør vi begge to. Vi bytter på dager.

Da får du prate med mannen om dette. Men hvis du går hjemme hele dagen så syns jeg han burde få hvile litt.

Anonymous poster hash: b4029...a94

Skrevet

Aldri.

Det gjør ingen av oss så lenge vi er friske. Når vi har vært borte fra barna en hel dag, vil vi være sammen med dem til de legger seg.

Skrevet

Nei, middagskvilen er inndratt for oss begge på ubestemt tid.

Skrevet

Etter jobb gjør han det ikke. Han er ikke hjemme før i 18-tiden så da prioriterer han tid med datteren vår før hun skal legge seg. 

I helgene kan det hende at han legger seg nedpå for å få en time på øyet midt på dagen, kommer litt an på hvor mye han har hatt å gjøre på jobben iløpet av uka (de ukene han har jobbet 70 timer trenger han litt ekstra søvn og jeg skal da ikke nekte han det)

Skrevet

Støtt og stadig, men nå jobber han netter så han sover til fire etter en nattevakt. Om noen unger har vekt han før det så sliter han med å få sove igjen så han står opp, men sovner på sofaen på ettermiddagen.

Han sliter litt etter han har gått av nattevakter også, så han kan sovne på sofaen.

Helt greit for meg, for jeg vet at om jeg treng en blund på øyet eller å slappe av litt alene kan jeg vekke han og be han ta over. Men har ikke noe stort behov for det egentlig, så jeg vekker han etter en times tid slik at han ikke sliter med å få sove til natta. For jeg vil nemlig ha han med når jeg legger meg, kjedelig å ha senga for meg selv i veldig mange dager i strekk.

Idag sleit han veldig, og hadde planer om å legge seg når jeg dro på jobb. Men plutselig kom han innom jobben, trillende på barnebarnet. Så da var han plutselig våken nok. Han er en familiefar, så legge seg for å sove for å slippe unna noe er ikke han. Han jobber jo natt for å ha friuker for å være mye hjemme med ungene.

Anonymous poster hash: 54b7c...2be

Skrevet

Her kommer mannfolket hjem fra jobb, og har ikke noe dårlig samvittighet for å etterlate meg med barnet mitt for å ta seg en time eller to på øya.

Jeg synes det er sånn passe irriterende, men kanskje jeg bare er teit.

Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: 19fb9...c11

Ja sånn er min og, men så unnskylder han seg etterpå fordi han var trøtt. Tenker egentlig det er OK siden jeg akkurat nå er i permisjon når han starter jobb kl 06 og vi begge deler på våkenetter sånn relativt. Men enkelte dager blir jeg irritert ja, når to unger skal bades og legges.

Anonymous poster hash: 29f33...9ce

Skrevet

He he :fnise:

Skrevet

He he :fnise:
Ikkje noko å le av, vi kan begge få kort lunte utpå kvelden under slike vilkår :P
Skrevet

Nei, ikke så lenge han er frisk. Det går jo ikke når man har små barn.

Skrevet

Ja, han tar seg en "dupp" på ettermiddagen. "ingen" har lyst til å innse det, men menn trenger å få duppe litt etter en lang arbeidsdag ettersom testoronproduksjonen deres skjer i hovedsak når dem sover :)

Anonymous poster hash: b1835...5dd
Skrevet

Tja, av og til en dupp på sofaen på ettermiddagen. Men det gjør også jeg.

Skrevet

Ikke mannen min nei, men jeg gjør det, er helt avhengig av en lur eller to for å klare å fungere.

Anonymous poster hash: 97d2a...ca7

Skrevet

Min mann sover hver ettermiddag hele vinteren. Nå er jeg så vant til det at jeg ikke orker å irritere meg mer.. På sommeren sover han kanskje 1-3dager i uka..

Han har blitt sjekket hos lege, men det er ikke noe galt med han..

Han kan sove fra 15.00-16.30, spise middag, så sove videre frem til klokka er rundt 7-8..

Anonymous poster hash: 99de5...fa5
Skrevet

Hender at min sover etter at ungen har sovna, ikke før fordi da vil han være sammen med sønnen sin og gjør gjerne nesten alt (mat og legging)

Anonymous poster hash: 459a7...138
Skrevet

Min sover, men det skyldes turnusarbeid. Ingen av oss andre er hjemme når han sover midt på dagen fordi han har jobbet natt.

Anonymous poster hash: 7dd48...64b
Skrevet

I hverdagene sover ingen av oss middag, men i helgene tar vi en hvil hver i løpet av dagen. Utrolig deilig å få lukket øynene litt i helgen.

Skrevet

Jeg det Gjør han. Irriterende ja. Han sier jeg kan få lov å ta en dupp innimellom å men de dagene jeg har benyttet meg av det har jeg våknet og sett at han sover han å. Har derfor sluttet med det nå. Dupper kanskje av når barnet er med venner hjem eller er ute å leker. Men kun når jeg har migrene eller noe. Samboer sover nesten ettermiddagslur hver dag. Han er verken syk eller vondt noen steder. Han er med på ting når det skjer noe men sover enten Før eller etter aktiviteten.

Anonymous poster hash: f4165...a16

Skrevet

Nei, jeg gjør. Ikke en time eller to da, men halvtime- tre kvarter. 

Skrevet

Ja, han tar seg en "dupp" på ettermiddagen. "ingen" har lyst til å innse det, men menn trenger å få duppe litt etter en lang arbeidsdag ettersom testoronproduksjonen deres skjer i hovedsak når dem sover :)

Anonymous poster hash: b1835...5dd

Er det mannen din som har fortalt deg det?....Hva med oss kvinner og østrogenproduksjonen?!..,,,

Anonymous poster hash: cebc5...e99

Skrevet

Bare i helgene og da bytter vi på. Nå når jeg er i permisjon kommer han hjem fra jobb og tar baby resten av dagen inkludert legging. Jeg trenger jo en pause jeg også og ingen tjener på at jeg gjør alt med baby. Når jeg begynner å jobbe vil jeg gjøre det samme, da har jeg vel gledet meg hele dagen til å se baby og da kan han få hvile på kvelden.

Anonymous poster hash: df8ac...de3

Skrevet

Hender han tar en halvtime hvis han er kjempetrøtt. Han er oppe grytidlig hver dag, så hvis han er sliten så synes jeg det er bedre at han legger seg en halvtime enn at han må legge seg for kvelden så fort ungene er i seng.

Samme gjelder for meg også.

Skrevet

Hmm, han sover en halv time på toget hjem hver dag. Litt slabbedask aktig, men jeg må vel bare godta det. Jeg liker det ikke, men det er vanskelig å gå stoppet det....

Anonymous poster hash: ec744...359

Skrevet

Hmm, han sover en halv time på toget hjem hver dag. Litt slabbedask aktig, men jeg må vel bare godta det. Jeg liker det ikke, men det er vanskelig å gå stoppet det....

Anonymous poster hash: ec744...359

Hva kan du ha imot det da? Er vel samme for deg om han stirrer ut vinduet eller sover? Og godt for han å hvile før han kommer hjem når han likevel må sitte der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...