Gå til innhold

På en skala på 1 til 10....

Anbefalte innlegg

Skrevet

På det verste var det 10.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

10. Nå har jeg født to ganger og det holder for meg. Aldri igjen!

Skrevet

Åpningsriene er rundt 7.... Men så hopper det rett opp til 10 under pressriene for min del.. Grøss... :sprettoy:

Skrevet

2 ikke vonde, synes nedpresset var det verste

Skrevet

10!!

Jeg vet at fødselssmerter er veldig individuelle, men min første fødsel var rett og slett grusom. Jeg har styrtrier og skulle få epidural, men dessverre så hadde det akkurat skjedd en bilulykke og da var ikke jeg prioritert. (det var ingen som kunne sette epidural på meg - pga helligdag så var det kun 1 anestetilege på jobb fikk jeg vite) Så jeg lå i timesvis med sinnsyke smerter og når jeg endelig fikk epidural stoppet alt opp. Endte med at babyen ble tatt med sugekopp, jeg måtte sy mye og babyen fikk en infeksjon.

Før fødsel nr 2 hadde (maaange år senere) hadde jeg samtale med sykehuset for å gå gjennom min første fødsel og da innrømte jordmor at jeg hadde vært veldig uheldig med min første fødsel!!

Anonymous poster hash: 26fc2...506

Det er det som er ulempen ved epidural. Det er mange som deg som opplever at fødselen stopper opp når de får det. Dette igjen medfører at barnet må taes med sugekopp eller tang og risikoen for da å revne er også større. Derfor vil jeg råde de som klarer det til heller å komme seg gjennom smertene på den naturlige måten slik at fødselen kan få best mulig betingelser. Jeg er ikke imot at epidural settes inn ved langvarige fødsler -type rier i er døgn hvis det ennå er lenge til barnet skal ut, men nærmere selve fødselen bør den slåss. Slik kan kroppen få jobbet i fred.

Anonymous poster hash: 55016...b7c

Skrevet

Har hatt gallestein - 10 +

Anonymous poster hash: f7094...fcb

Skrevet

4

Syntes ikke fødsel var spesielt vondt jeg.

På tross av at det var styrtfødsel uten noen form for smertelindring.

Anonymous poster hash: 0f20f...538

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...