Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #1 Skrevet 3. september 2014 Ifølge Finansavisen koster hver innvandrer Norge over 4 millioner kroner og kostnadene totalt er ca det samme som oljefondet. Kan noen forklare meg hvorfor det ikke har vært folkeavstemning om slike valg ? Hvordan kan Jens og hans forgjengere ha tatt dette valget alene? Vil legge til at jeg slett ikke er noen rasist, men finner disse kostnadene forferdelige. Hvordan i alle dager skal vi opprettholde velferdsstaten når det nå er bevist at det koster mer enn det smaker ? Anonymous poster hash: 8a91f...0a9
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #2 Skrevet 3. september 2014 Hvilke innvandrere? Snakker du om flyktninger? Asylsøkere? Arbeidsinnvandrere? Anonymous poster hash: 7ec3e...12c
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #3 Skrevet 3. september 2014 Nei, det kan du si. Jeg gråter for landet mitt. Måtte flytte fra Oslo hvor jeg har bodd i hele mitt liv. Ble helt ulevelig der inne. Husker de gjorde en avstemning i en større avis en gang og flertallet ville IKKE ha innvandring. Landssvik! Anonymous poster hash: db5a3...144
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #4 Skrevet 3. september 2014 Finansavisen er en lavmålsavis, uten god journalistikk. Sjekk kildene, sjekk SSB. En innvandrer koster oss ikke nødvendigvis mer enn en nordmann. De fleste innvandrere har jobber og betaler skatt. Når det gjelder asylsøkere er det en kostnad knyttet til dette, men jeg håper du vet forskjellen mellom asylsøkere of innvandrere. Anonymous poster hash: 232a0...0bc
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #5 Skrevet 3. september 2014 Sier finansavisen noe om hvor mye Norge tjener på hver innvandrer? Norge er avhengig av arbeidsinnvandring for å få hjulene til å gå rundt. Anonymous poster hash: 3042e...48a
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #6 Skrevet 3. september 2014 Dette er SSB - tall og ikke kom med det at jeg ikke vet forskjell på sånn og slikt. Les artikkelen selv. http://m.hegnar.no/okonomi/artikkel325140.ece Anonymous poster hash: 8a91f...0a9
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #7 Skrevet 3. september 2014 Sier finansavisen noe om hvor mye Norge tjener på hver innvandrer? Norge er avhengig av arbeidsinnvandring for å få hjulene til å gå rundt. Anonymous poster hash: 3042e...48a Les artikkel, det er denne påstanden som tilbakevises. Link i mitt andre innlegg. Anonymous poster hash: 8a91f...0a9
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #8 Skrevet 3. september 2014 Finansavisen er en lavmålsavis, uten god journalistikk. Sjekk kildene, sjekk SSB. En innvandrer koster oss ikke nødvendigvis mer enn en nordmann. De fleste innvandrere har jobber og betaler skatt. Når det gjelder asylsøkere er det en kostnad knyttet til dette, men jeg håper du vet forskjellen mellom asylsøkere of innvandrere. Anonymous poster hash: 232a0...0bc Dette ER SSB !!! Les artikkelen Anonymous poster hash: 8a91f...0a9
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #9 Skrevet 3. september 2014 Dette har jo FRP advart mot i ååååååresvis!!!!! Ingen overraskelse for meg, og værre skal det bli! Anonymous poster hash: 477ce...6b3
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #10 Skrevet 3. september 2014 Dette har jo FRP advart mot i ååååååresvis!!!!! Ingen overraskelse for meg, og værre skal det bli! Anonymous poster hash: 477ce...6b3 Ja, og mange har bare ledd av de :-( Verden vil virkelig bedras. Anonymous poster hash: 8a91f...0a9
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #11 Skrevet 3. september 2014 Jeg tenker at det er helt uvesentlig hva det koster, og hva som skjer med "den norske kulturen" Ingen av oss har gjort oss mer fortjent til å bli født i en rik, trygg krok av verden enn andre. Tilfeldigheter har ført oss hit og ikke til sentrum av kampene i Syria. Vi har alle en plikt til å hjelpe, og forsvar av velferdsstaten er et hån mot alle de menneskene som ikke spiser mat hver dag og som ikke vet om huset fortsatt står i morgen eller om det er bombet sønder og sammen. Eller om gjenger med menn stormer landsbyen, dreper menn og voldtar kvinner og barn. Vi er utrolig heldige som har den norske virkeligheten. 1 milliard mennesker lever i absolutt fattigdom. Vårt ansvar er å spre vår velstand til flest mulig, og kanskje må vi gå ned i levestandard for å få det til. Jeg vet det er utopisk at folk skal gjøre det frivillig, det er derfor vi har ansvarlige politikere som skal ta ansvar. Bare synd at ingen tar det ansvaret. Sier Jordan "nei, nå kan vi ikke ta imot flere, for da ryker velferdsstaten?" Nei, de ser at de er pent nødt til å hjelpe. Mens vi her oppe i vår trygge avkrok sier at vi bare vil ha hele familier, for hvis vi tar inn enslige mindreårige kan vi risikere at de er så heldige at familien allikevel ikke var drept i krigen og må komme på familiegjenforening. Noen ganger er jeg flau over å være norsk. Helt til jeg kommer på at jeg har ikke noe skyld i det - akkurat som jeg ikke har æren for det. Anonymous poster hash: 4b7bc...77e
Iiiiik Skrevet 3. september 2014 #12 Skrevet 3. september 2014 Men hva koster du da? En ekte hvit nordmann med brunost i skjegget og ski på beina? Og hva er rimeligheten i at noen fødes med ski på beina og kan bade i melk og honning, mens noen fødes i Syria og skal bade i krig og elendighet. Shit happens? Er ikke ditt problem?
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #13 Skrevet 3. september 2014 Dette har jo FRP advart mot i ååååååresvis!!!!! Ingen overraskelse for meg, og værre skal det bli! Anonymous poster hash: 477ce...6b3 Ja, og mange har bare ledd av de :-( Verden vil virkelig bedras. Anonymous poster hash: 8a91f...0a9 bedras? Nei, jeg vet ikke. Blir jo feil å stenge landegrensene og... Hadde det vært Norge det var krig i, og vi ble forfulgt, min mann ble drept, mine jenter voldtatt... så hadde jeg jo syntes det var helt umennesklig om ett land ikke ville tatt oss i mot! Men... det er ingen tvil om at det herper Norges økonomi... men hva er viktigst, menneskeverd, eller penger? Men... FRP har hatt så rett som det går ann å ha når det kommer til denne saken.... Anonymous poster hash: 477ce...6b3
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #14 Skrevet 3. september 2014 Jeg tenker at det er helt uvesentlig hva det koster, og hva som skjer med "den norske kulturen" Ingen av oss har gjort oss mer fortjent til å bli født i en rik, trygg krok av verden enn andre. Tilfeldigheter har ført oss hit og ikke til sentrum av kampene i Syria. Vi har alle en plikt til å hjelpe, og forsvar av velferdsstaten er et hån mot alle de menneskene som ikke spiser mat hver dag og som ikke vet om huset fortsatt står i morgen eller om det er bombet sønder og sammen. Eller om gjenger med menn stormer landsbyen, dreper menn og voldtar kvinner og barn. Vi er utrolig heldige som har den norske virkeligheten. 1 milliard mennesker lever i absolutt fattigdom. Vårt ansvar er å spre vår velstand til flest mulig, og kanskje må vi gå ned i levestandard for å få det til. Jeg vet det er utopisk at folk skal gjøre det frivillig, det er derfor vi har ansvarlige politikere som skal ta ansvar. Bare synd at ingen tar det ansvaret. Sier Jordan "nei, nå kan vi ikke ta imot flere, for da ryker velferdsstaten?" Nei, de ser at de er pent nødt til å hjelpe. Mens vi her oppe i vår trygge avkrok sier at vi bare vil ha hele familier, for hvis vi tar inn enslige mindreårige kan vi risikere at de er så heldige at familien allikevel ikke var drept i krigen og må komme på familiegjenforening. Noen ganger er jeg flau over å være norsk. Helt til jeg kommer på at jeg har ikke noe skyld i det - akkurat som jeg ikke har æren for det. Anonymous poster hash: 4b7bc...77e Mennesker som deg gjør meg uvel. Anonymous poster hash: db5a3...144
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #15 Skrevet 3. september 2014 Jeg tenker at det er helt uvesentlig hva det koster, og hva som skjer med "den norske kulturen" Ingen av oss har gjort oss mer fortjent til å bli født i en rik, trygg krok av verden enn andre. Tilfeldigheter har ført oss hit og ikke til sentrum av kampene i Syria. Vi har alle en plikt til å hjelpe, og forsvar av velferdsstaten er et hån mot alle de menneskene som ikke spiser mat hver dag og som ikke vet om huset fortsatt står i morgen eller om det er bombet sønder og sammen. Eller om gjenger med menn stormer landsbyen, dreper menn og voldtar kvinner og barn. Vi er utrolig heldige som har den norske virkeligheten. 1 milliard mennesker lever i absolutt fattigdom. Vårt ansvar er å spre vår velstand til flest mulig, og kanskje må vi gå ned i levestandard for å få det til. Jeg vet det er utopisk at folk skal gjøre det frivillig, det er derfor vi har ansvarlige politikere som skal ta ansvar. Bare synd at ingen tar det ansvaret. Sier Jordan "nei, nå kan vi ikke ta imot flere, for da ryker velferdsstaten?" Nei, de ser at de er pent nødt til å hjelpe. Mens vi her oppe i vår trygge avkrok sier at vi bare vil ha hele familier, for hvis vi tar inn enslige mindreårige kan vi risikere at de er så heldige at familien allikevel ikke var drept i krigen og må komme på familiegjenforening. Noen ganger er jeg flau over å være norsk. Helt til jeg kommer på at jeg har ikke noe skyld i det - akkurat som jeg ikke har æren for det. Anonymous poster hash: 4b7bc...77e Ja og det er veldig stor forskjell på FN kvoteflyktninger og innvandrere. Man kan ikke la hele verden komme hit, selv om man selvfølgelig skal hjelpe de i nød. Anonymous poster hash: 8a91f...0a9
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #16 Skrevet 3. september 2014 Men hva koster du da? En ekte hvit nordmann med brunost i skjegget og ski på beina? Og hva er rimeligheten i at noen fødes med ski på beina og kan bade i melk og honning, mens noen fødes i Syria og skal bade i krig og elendighet. Shit happens? Er ikke ditt problem? Jeg bringer nok inn mer enn jeg koster. Anonymous poster hash: 8a91f...0a9
Iiiiik Skrevet 3. september 2014 #17 Skrevet 3. september 2014 Men hva koster du da? En ekte hvit nordmann med brunost i skjegget og ski på beina? Og hva er rimeligheten i at noen fødes med ski på beina og kan bade i melk og honning, mens noen fødes i Syria og skal bade i krig og elendighet. Shit happens? Er ikke ditt problem? Jeg bringer nok inn mer enn jeg koster. Anonymous poster hash: 8a91f...0a9 Ja, men da er det greit da. Det gir deg selvfølgelig rett til å mene at noen kan sulte og noen andre kan bombes. Hvem har sagt at verden skal være rettferdig?
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #18 Skrevet 3. september 2014 Men hva koster du da? En ekte hvit nordmann med brunost i skjegget og ski på beina? Og hva er rimeligheten i at noen fødes med ski på beina og kan bade i melk og honning, mens noen fødes i Syria og skal bade i krig og elendighet. Shit happens? Er ikke ditt problem? Jeg bringer nok inn mer enn jeg koster. Anonymous poster hash: 8a91f...0a9 Ja, men da er det greit da. Det gir deg selvfølgelig rett til å mene at noen kan sulte og noen andre kan bombes. Hvem har sagt at verden skal være rettferdig? Det går uansett ikke å få alle til Norge. Sier ikke at jeg ikke reagerer på konfliktene i verden, men hva om 4 mill heller kunne brukes i katastroferammede områder? Vi snakker 4 mill for EN person. Hva er den valutaen verdt i et annet land? Helt på trynet å prøve å få alle hit, det sier seg selv at det går ikke. Og er det ikke like urettferdig at Norge bruker 4 mill på en enkelt person istedenfor å hjelpe flere der de trengs? Anonymous poster hash: 8a91f...0a9
Cat.68 Skrevet 3. september 2014 #19 Skrevet 3. september 2014 Jeg trur ikke jeg kostet den Norske stat spesielt mye. Jeg jobber og betaler min skatt. Jeg er innvandrer fra Sverige, og jeg villet bli veldig lei meg hvis jeg plutselig ikke skulle få blitt her lenger, for dere vil jo ha ut alle innvandrere. Men det var kanskje ikke nordiske innvandrere du siktet til?????
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #20 Skrevet 3. september 2014 Hva forteller Finansavisen om hva Norge tjener på kriger og konflikter som igjen gir f.eks asylsøkere ? Hver gang det begynner en konflikt så hopper stort sett oljeprisen opp noen hakk. I tillegg så tjener Norge noen kroner på salg av våpen. Bare i 2013 økte transport av norskproduserte bomber og granater til 1 milliard. I tillegg til det som ikke rapporteres http://www.abcnyheter.no/nyheter/2014/01/15/norsk-vapeneksport-stuper Det er da virkelig ikke for mye å forlange at vi tar imot et knippe asylsøkere som har blitt ofre for disse bombene, rakettene og minene produsert av oss. Anonymous poster hash: e91f9...1a4
Pengetreet Skrevet 3. september 2014 #21 Skrevet 3. september 2014 De priviligertes selvrettferdighet kjenner visst ingen grenser.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #22 Skrevet 3. september 2014 Jeg trur ikke jeg kostet den Norske stat spesielt mye. Jeg jobber og betaler min skatt. Jeg er innvandrer fra Sverige, og jeg villet bli veldig lei meg hvis jeg plutselig ikke skulle få blitt her lenger, for dere vil jo ha ut alle innvandrere. Men det var kanskje ikke nordiske innvandrere du siktet til????? Men det er jo de som ikke bidrar noe særlig det er snakk om. Svensker er en ressurs. Kan dessverre ikke si det samme om mange av de ikke vestlige innvandrerne. Snakker ikke om spanjoler heller for å si det sånn. Det er ikke alle kulturer som er forenelige med norske verdier og da ser jeg ikke vitsen i å prøve å integrere de her. De fleste liker da godt svensker. Anonymous poster hash: 8a91f...0a9
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #23 Skrevet 3. september 2014 Hva forteller Finansavisen om hva Norge tjener på kriger og konflikter som igjen gir f.eks asylsøkere ? Hver gang det begynner en konflikt så hopper stort sett oljeprisen opp noen hakk. I tillegg så tjener Norge noen kroner på salg av våpen. Bare i 2013 økte transport av norskproduserte bomber og granater til 1 milliard. I tillegg til det som ikke rapporteres http://www.abcnyheter.no/nyheter/2014/01/15/norsk-vapeneksport-stuper Det er da virkelig ikke for mye å forlange at vi tar imot et knippe asylsøkere som har blitt ofre for disse bombene, rakettene og minene produsert av oss. Anonymous poster hash: e91f9...1a4 Å, kom igjen. Anonymous poster hash: 8a91f...0a9
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #24 Skrevet 3. september 2014 Jeg kunne forstått at folk reagerte på dette hvis nordmenn flest hadde slitt med å få endene til å møtes. Men å klage på at vi bruker penger på å hjelpe andre når vi har det så PERVERST bra selv??? Herregud, vi lever i et samfunn hvor man er "fattig" om man ikke kjøper vinterdress til tusen kroner til barna sine, reiser til syden hver sommer og lar lillebror arve vinterstøvlene til storesøster som er brukt i tre uker (IIIIIK!!!). Ungdom går i vinterjakker til flere tusen kroner, ungjenter og mødrene deres flotter seg med designvesker til en verdi av en halv bil, mens far selvsagt må ha det feteste av fiskeutstyr første gang han skal på fisketur. Hvor fuckings mye skal dere ha før det er greit for dere å hjelpe de som ikke er like heldige som dere??? Neida, ikke alle nordmenn er rike. Men om vi blir syke eller arbeidsledige, så hjelper samfunnet oss. Hvorfor har vi mer rett på hjelp enn andre? Det er MANGE nordmenn der ute som er en kostnad for staten, enten direkte eller ved å ikke være med på spleiselaget: trygdede, frivillig hjemmeværende... Jeg håper virkelig at ingen av disse har nerver til å klage over at Norge hjelper andre enn dere - OGSÅ! Anonymous poster hash: aa57b...d2e
Anonym bruker Skrevet 3. september 2014 #25 Skrevet 3. september 2014 Jeg tenker at det er helt uvesentlig hva det koster, og hva som skjer med "den norske kulturen" Ingen av oss har gjort oss mer fortjent til å bli født i en rik, trygg krok av verden enn andre. Tilfeldigheter har ført oss hit og ikke til sentrum av kampene i Syria. Vi har alle en plikt til å hjelpe, og forsvar av velferdsstaten er et hån mot alle de menneskene som ikke spiser mat hver dag og som ikke vet om huset fortsatt står i morgen eller om det er bombet sønder og sammen. Eller om gjenger med menn stormer landsbyen, dreper menn og voldtar kvinner og barn. Vi er utrolig heldige som har den norske virkeligheten. 1 milliard mennesker lever i absolutt fattigdom. Vårt ansvar er å spre vår velstand til flest mulig, og kanskje må vi gå ned i levestandard for å få det til. Jeg vet det er utopisk at folk skal gjøre det frivillig, det er derfor vi har ansvarlige politikere som skal ta ansvar. Bare synd at ingen tar det ansvaret. Sier Jordan "nei, nå kan vi ikke ta imot flere, for da ryker velferdsstaten?" Nei, de ser at de er pent nødt til å hjelpe. Mens vi her oppe i vår trygge avkrok sier at vi bare vil ha hele familier, for hvis vi tar inn enslige mindreårige kan vi risikere at de er så heldige at familien allikevel ikke var drept i krigen og må komme på familiegjenforening. Noen ganger er jeg flau over å være norsk. Helt til jeg kommer på at jeg har ikke noe skyld i det - akkurat som jeg ikke har æren for det. Anonymous poster hash: 4b7bc...77e Mennesker som deg gjør meg uvel. Anonymous poster hash: db5a3...144 Enig. Anonymous poster hash: 0afe1...e23
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå