Gå til innhold

Har din 4 åring fritidsaktiviteter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, synes det er helt sprøtt hvor mange organiserte aktiviteter barn går på. Jeg skal ikke sette opp barnet mitt på noe før han eventuelt ber om det, og tror ikke det vil skje før skolealder. Han har herlige dager etter barnehage med fri lek sammen med nabobarna til det er tid for kveldsmat og legging. For meg er den ideelle barndommen mest mulig ustrukturert.

Anonymous poster hash: f58c5...057

Signerer.

Anonymous poster hash: 0f676...e4d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her går yngste på ballett. Hun har hatt lyst siden hun var tre og måtte være med når storesøster danset. Var på første dansetime i går (4 år nå) og har ikke snakket om annet siden. Det var det artigste hun hadde gjort. 1 aktivitet i uken synes jeg er greit, mister ikke barndommen av den grunn. 6 dager igjen til lek med nabobarn.

Anonymous poster hash: c4705...849

Skrevet

Nei, synes det er helt sprøtt hvor mange organiserte aktiviteter barn går på. Jeg skal ikke sette opp barnet mitt på noe før han eventuelt ber om det, og tror ikke det vil skje før skolealder. Han har herlige dager etter barnehage med fri lek sammen med nabobarna til det er tid for kveldsmat og legging. For meg er den ideelle barndommen mest mulig ustrukturert.Anonymous poster hash: f58c5...057

Signerer. Anonymous poster hash: 0f676...e4d

Jeg tenker at organisert ettermiddag med program kommer tidsnok. Akkurat før skolestart har de liksom tid til å bare...være? Leke fritt, uten styring fra foreldre og voksne.

Men dette kan kanskje henge litt sammen med hvordan man bor. Her løper 4-åringen ut alene og det er alltid andre å leke med ute på plassen. Jeg tenker at den sosiale kompetansen hun opparbeider seg er viktigere enn turn på denne alderen. Synes det er nok styring og organisert i barnehagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...