Gå til innhold

Hva er den j... maten dere noensinne har smakt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjeder meg :fnise:

Her må det bli surstrømming!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haggis. Ingen over, ingen ved siden.

Anonymous poster hash: eeb93...0d5

Skrevet

Rømmegrøt.

Anonymous poster hash: f69e2...329

Skrevet

Kona til onkelen min lagde lasagne. Utan tomatsaus, av krydder var det kanel som utmerka seg. Ellers var det mykje mjøl og melk, og herligheten hadde tilbrakt over 3 timar i omnen ("dei tidene som står på pakken med plater er aaalt for lite", så veit de det..). Fantasien strekk nok ikkje til, dette må smakast for å kunne innsjå kor ille ein lasagne kan bli.

Skrevet (endret)

Vegemite..
Og røklaks.. 

Endret av Bustetroll
Skrevet

Jeg tror det het "mauienga" (??): polentagrøt (bittert så fy, seigt som lim og lå som en murstein i magen i maaaange timer etterpå).

Smørjen ble servert med en solid dose naturell youghurt over. Det ekstremt bitre mot syren i youghurten var FÆL!!!

Fikk det servert i øst-Europa på 90-tallet.

Har heldigvis ikke fått det igjen :P

Skrevet

Vegemite..

... og Marmite *grøss*
Skrevet

Vegemite..

... og Marmite *grøss*

Ja, samme ulla :P

Skrevet

Haggis 😨😨😨😨😨

Anonymous poster hash: 77bf6...d53

Skrevet

En gang jeg var i Frankrike bestilte jeg sneiler. Ja for det spiser dem jo der hadde jeg hørt. En delikatesse. Det er AKKURAT så nasty som det høres ut.. Fysj

Skrevet

Hva er Haggis?

:fnise:

Anonymous poster hash: b19b4...32f
Skrevet

En kyllingsuppe som hadde sikkert ett tonn med ingefær i seg. Var syk i utgangspunktet og ble da kjempe kvalm, spiste ikke opp. Er 4 år siden og bare tanken på ingefær gjør meg kvalm. Har ikke spist ingefær (som jeg vet) siden.

Anonymous poster hash: 7d19a...723

Skrevet

glemte marmite ja... Grøss!!!

Skrevet

En kald jordbærsuppe med chilli.

Var i Tyskland.

I samme land på en veikro, brattwurst med en FEIT karrysaus. Pølsa badet i creepy saus.

Anonymous poster hash: 4203b...e9d

Skrevet

Okeeeej... takk til wikipedia

Haggis er en skotsk pølse som er laget av innmat av får blandet med løkhavregryn og krydder og kokt i en dyremage. Den kommer i pølseform, det vil si maten er stappet inn i et pølseskinn, men ved servering skjæres skinnet opp og retten fortæres som en kjøttmos. Haggis serveres vanligvis med «neeps and tatties» (kålrotstappe og potetmos).

Anonymous poster hash: b19b4...32f
Skrevet

Haggis er irsk eller skotsk nasjonalrett. Hva som er i det aner jeg ikke, men har hørt nok om det til å vite at jeg aldri skal smake det.

Hos meg så er det stemoren min sine forsøk på elgkjøtt og svigermors saueretter som går av med seieren, seig gamal kamel var delikatesse i forhold...

Anonymous poster hash: b9dbb...aac

Skrevet

Må være det jeg spiste på en kinarestaurant i syden, brakk det ned (3-5 biter) og senere matforgiftet og spydde det opp igjen

Skrevet

Fylte vinblader, Riktignok dem jeg fikk servert i utlandet, som vegetaralternativ på en arrangert tur vi var på. Jeg var sulten, og vurderte faktisk å spise fisken de andre fikk servert fremfor hva som lå på min egen tallerken. Det sier gjerne mest om hvor sulten jeg var, men de fylte vinbladene smakte jævlig. Det er eneste gangen jeg har hatt lyst på fisk - eller kjøtt for den del - som vegetarianer. 

De var heller ingen fryd for øynene. Fikk Robinsonassosiasjoner da servitøren kom med dem til meg. Det så ut som store, svarte biller. Da jeg skjærte i dem, kom det ut en gugge som minnet om hvite mark, slim og sand. Tok en bit, men angret fort. Jeg klarer ikke å beskrive smaken, men det smakte noe ala eddik, jord, salt, og soya. 

Jeg er vanligvis altetende, men der gikk grensen, altså. Har smakt fylte vinblader i ettertid, og det var jo kjempegodt! :) De så bedre ut også, forresten. 

Anonymous poster hash: 29c99...477
Skrevet

Potetball, komle eller hva det nå heter. Grusomt!

Anonymous poster hash: 359c4...fdb

Skrevet

Toast med vegemite og masse smør er NAM! Har 4 krukker i skapet. Sliter fryktelig med rakfisk derimot, og ansjos

Anonymous poster hash: e81a1...437

Skrevet

Kukost

Anonymous poster hash: 762a3...bd1

Skrevet

Rakfisk er jo så deilig :-)

På min versting liste er kokt sei med rogn, levergryte og en seig og forferdelig paella aktig ting jeg fikk i India.. Skrekk og gru!

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg må si McDonalds eller Burger King. OK, chipsen på Burger King kan være spiselig sånn en gang i året. Men er dette mat, egentlig? Og det at McDonald severer noe de kan/vil kalle frokost fra klokka 7 på morgenen? Gud bede!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...