lavendelblomst Skrevet 1. september 2014 #26 Skrevet 1. september 2014 Husk at det ikke nødvendigvis er morens skyld om ei jente er en jålebukk. Fikk selv jente etter to gutter, og var/er veldig opptatt av at hun ikke skal oppdras noe annerledes. Har holdt meg unna rosa og sukkersøte ting, og latt henne arve mye av brødrene, og har ikke fokusert på utseende når jeg roser henne. Etter at hun begynte i barnehagen har hun blitt ei stor jåle, hun ELSKER å pynte seg med kjoler, sko, smykker og spenner... Til å bli gal av! Men altså ikke noe jeg har oppmuntret til, snarere tvert imot. MEN, det skal også sies at jenta mi er supertøff, hun leker mest med gutta, er aktiv og motorisk sterk, og overhode ikke redd for å skitne seg til. Hun har gjerne plaster i panna, skrubbsår på knærne, bustete hår, møkk på henda og snørr under nesa, men mener selv hun ser smashing ut bare hun har en kjole på Så lenge jåleriet ikke hemmer henne i hverdagen og hun viser andre sider ved seg selv også, så tenker jeg at det er helt ufarlig. Er nok en fase som går over. Anonymous poster hash: 8ccff...2cf Jeg har ei sånn jente. Møkk på hendene, sand i håret, skrubbsår på knærne. Men er kjempefin så lenge hun har på kjole. Og dette har hun funnet ut av selv.Gutta mine har jo også likt å kle seg ut og gjøre seg til, men stikkordet der har vært "tøff" snarere enn "fin". Det var uproblematisk for meg at de i perioder dro på seg Spiderman/Sabeltann-drakter og fløy rundt og tøffa seg med sverd. Det gikk over, og de var bare morsomme og søte når de trodde de var tøffest i verden fordi Spiderman-drakta har innebygde, vatterte brystmuskler Åpenbart er det mer problematisk at jenter vil være fine prinsesser enn at gutta vil være tøffe og sterke superhelter. Anonymous poster hash: 8ccff...2cf Min datter liker å være kaptein sabeltann, darth vader osv. Og hun elsker kjoler, og det er i grunn ikke et problem, men det er et problem at finnes foreldre som som gjør barna sine til levende dukker. Min datter kan være så mye prinsesse som hun bare vil, men hun kan ikke bli redd for møkk og skit, da har får vi problemer i heimen. Enig med deg. Det finnes grader her, og når behover for å være ren og pen blir begrensende for utfoldelse og utvikling av personlighet, da har det gått ALTFOR langt.Poenget mitt var bare at ei jente kan være opptatt av kjoler og "stæsj" og samtidig ha en hel haug av andre sider ved seg selv - som å elske å klatre i trær og sparke fotball Anonymous poster hash: 8ccff...2cf Da misforsto jeg:p Beklager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå