Gå til innhold

Blåmerker på ryggen til fireåringen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Seks - sju runde små blåmerker midt på / nederst på ryggen, hva kan det komme av? Han husker selvfølgelig ikke, og mamma og pappa tenker det verste, siden det har kommet et par nye i personalgruppa i bhg.

Trøst, takk? :(

Anonymous poster hash: 20a4d...98b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror han hadde husket å bli slått i hvert fall, det gjør iallefall min fireåring. Dersom noen barn slår han i barnehagen, får jeg som regel vite det. 

Anonymous poster hash: 2bdcf...b97
Skrevet

Sannsynligvis ramlet og slått seg, det skjer ofte her i hvert fall.

Anonymous poster hash: 3e8e3...ed1
Skrevet

Men det er det som er så rart, han pleier jo å si hvis det har vært en konflikt. Men nå har han rare blåmerker som han ikke har noen forklaring på, da tenker jeg lett at det er fordi han har undertrykt noe eller er redd eller noe.. æsj, fælt å være så hysterisk :/

Skrevet

De er helt runde, omtrent så store som diameter på blåbær, ser veldig ut som de er påført og ikke resultat av knall og fall. Skal selvfølgelig spørre pedagogen vi stoler på på mandag, men mandag føles så lenge til nå..

Skrevet

Ta bilder av dem før de forsvinner

Anonymous poster hash: 8248d...529

Skrevet

Ta bilder av dem før de forsvinner

Anonymous poster hash: 8248d...529

Takk for tips, hadde ikke falt meg inn. Skal gjøre det i morgen.

Skrevet

Ikke bekymre deg. Det finnes nok en naturlig forklaring. Kan ha ligget oppå en leke, noen so har løftet han og truffet et område som lett får blåmerker e.l. Mitt barn går iallfall rundt me mye blåmerker, og husker bare hva som var grunnen til det is hun har falt e.l. Og ikke is ikke det var så veldig vondt og skjedd under lek feks.

Anonymous poster hash: 42a12...b94

Skrevet

Hvis det er langsmed ryggraden, så kan han ha sklidd langsmed noe og slått seg på den måten. Vår gutt har stadig vekk blåmerker, både på leggene og på ryggen og jeg har aldri tenkt tanken på at noen er slemme med han. Han er som meg, litt klønete og i tillegg får han lett blåmerker, så det trenger ikke å ha skjedd noe voldsomt.

Anonymous poster hash: b53e1...e21
Skrevet

Sånne merker hadde og har min 4 åring fra tid til annen. Jeg lurte fælt på hvor de kom fra og fant det tilfeldigvis ut en dag han kom syklende imot meg i barnehagen. Bak på sykkelsetet er det en jernstang som skal hindre de små i å dette av, og denne stangen er i perfekt høyde der disse blåmerkene er.

Anbefaler deg å se om det er noen lekeapparater han liker veldig godt som muligens kan ha forårsaket dem, og selvfølgelig forhør deg med personalet om de kanskje kan tenke seg hvor de kommer fra.

Anonymous poster hash: 2ebfd...77e
Skrevet

Takk for beroligende ord, dere.. :)

Skrevet

Sånne har min 4-åring også. Fatter ikke hva det kommer av. Men han er høyt og lavt hele tiden, så regner med det er en naturlig forklaring :)

Anonymous poster hash: 5ee2d...763
Skrevet

Har dere innetrapp? Stesønnen min på 6 år fikk brått slike blåmerker. Han bor hos oss 50/50, og både mor og vi lurte veldig hva de merkene kom av. Gutten ante ikke. Så en dag han er hos oss går jeg bak han i trappa, han setter seg ned og lener seg litt bakover og sklir fort ned trappa. Jeg ser at hvert trappetrinn treffer korsryggen, der kom merkene. Nå har min sønn på nesten 4 begynt å gjøre det samme og blåmerker også på han. Små runde merker i korsryggen og noen ganger lenger opp på ryggen.

Anonymous poster hash: e2d31...b03

Skrevet

Har dere innetrapp? Stesønnen min på 6 år fikk brått slike blåmerker. Han bor hos oss 50/50, og både mor og vi lurte veldig hva de merkene kom av. Gutten ante ikke. Så en dag han er hos oss går jeg bak han i trappa, han setter seg ned og lener seg litt bakover og sklir fort ned trappa. Jeg ser at hvert trappetrinn treffer korsryggen, der kom merkene. Nå har min sønn på nesten 4 begynt å gjøre det samme og blåmerker også på han. Små runde merker i korsryggen og noen ganger lenger opp på ryggen.

Anonymous poster hash: e2d31...b03

Vi har ikke, men de har i barnehagen. Men det er ikke bare akkurat på ryggraden, altså, det er noen midt på og noen litt mer ut på sidene et par cm fra ryggraden. Og helt helt runde. Håper det er tøysing i trappa :)

Skrevet

Seks - sju runde små blåmerker midt på / nederst på ryggen, hva kan det komme av? Han husker selvfølgelig ikke, og mamma og pappa tenker det verste, siden det har kommet et par nye i personalgruppa i bhg.

Det kan være ingenting og det kan være noe alvorlig. Men jeg håper du ikke slår deg til ro med "det er sikkert en naturlig forklaring", for det vet du jo ikke. Du burde komme til bunns i hvor de kommer fra og følge godt med fremover. Stort sett er det jo ingenting, men en sjelden gang er det jo faktisk noe alvorlig som skjer, og da er man veldig lei seg for at man stakk huet i sanda og sa "det er sikkert ingenting", uten å følge det opp mer...

Anonymous poster hash: 9dd8b...473

Skrevet

Det kan være ingenting og det kan være noe alvorlig. Men jeg håper du ikke slår deg til ro med "det er sikkert en naturlig forklaring", for det vet du jo ikke. Du burde komme til bunns i hvor de kommer fra og følge godt med fremover. Stort sett er det jo ingenting, men en sjelden gang er det jo faktisk noe alvorlig som skjer, og da er man veldig lei seg for at man stakk huet i sanda og sa "det er sikkert ingenting", uten å følge det opp mer...

Anonymous poster hash: 9dd8b...473

Tro meg, løvemor sover ikke fordi om jeg slang på en smiley over her.

Skrevet

Sånne merker hadde og har min 4 åring fra tid til annen. Jeg lurte fælt på hvor de kom fra og fant det tilfeldigvis ut en dag han kom syklende imot meg i barnehagen. Bak på sykkelsetet er det en jernstang som skal hindre de små i å dette av, og denne stangen er i perfekt høyde der disse blåmerkene er.

Anbefaler deg å se om det er noen lekeapparater han liker veldig godt som muligens kan ha forårsaket dem, og selvfølgelig forhør deg med personalet om de kanskje kan tenke seg hvor de kommer fra.

Anonymous poster hash: 2ebfd...77e

Akkurat det samme med guttungen min også. Blåmerker på samme sted på ryggen hele tiden. Begynte å bli bekymret helt til jeg la merke stanga på til syklene i barnehagen. Han kjører i full fart og bråstopper, gjerne inntil gjerde. Og stanga på sykkelen sitter i samme høyde som blåmerken på ryggen er.

Anonymous poster hash: 495ab...a6a

Skrevet

Barn i vill lek legger ikke nødvendigvis merke til støt som kan føre til små blåmerker om de er opptatt av leken. Mine barn husker bare skader som blør;)  Blodig alvor ;). Å utføre vold på barn i barnehage er veldig vanskelig om det ikke skal oppdages. Vold skjer oftest i affekt. Stress ned om barnet ikke har vondt eller endrer adferd. Kroppen er til for å brukes!

Anonymous poster hash: a398f...35d
Skrevet

Jeg ville nok begynt å dokumentere det, både ved bilder og beskrivelser av  hendelser osv i tilfelle det blir en barnevernsak. Da er det godt å være i forkant!

Anonymous poster hash: 32954...0b4
Skrevet

Det kan være tegn på leukemi/beinmargs spredning....

Anonymous poster hash: c8a5c...896

Skrevet

Det kan være tegn på leukemi/beinmargs spredning....

Anonymous poster hash: c8a5c...896

Herregud, snakk om å skremme et stakkars menneske

Anonymous poster hash: a40c9...6a3

Skrevet

Jeg venter med å tenke kreft til han får blåmerker flere steder, dårlig immunforsvar og/eller neseblod...

Tusen takk for svar, alle sammen. Det varmer. Skal sjekke ut lenken til Iiiiik når jeg får flere gratisartikler :P

Skrevet

Blåmerker er helt normalt på en aktiv unge som herjer rundt. Min femåring ser ut som han har fått bank til tider, beina er både gule og blå etter fotballtrening her, og ryggen har også fått hard medfart noen ganger etter lek i barnehage og i skogen. 

Anonymous poster hash: f26b0...748

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...