Gå til innhold

Jeg gir opp...folk vil jo ikke ha arvetøy!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi vil gjerne arve tøy, men har ingen å arve fra. Har heller ingen som vil arve fra oss. Så enig, det er litt håpløst :-) Gir mye fint til Fretex, f.eks pensko som har vært brukt et par timer...



Anonymous poster hash: 6b51d...b11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

 

Husk at isteden for å kaste klær som er litt slitt eller nuppete, så kan man gi det til veldedige organisasjoner som drar til land i østeuropa og gir det til barn som ikke har mer klær enn det de står og går i. Dette er barn som ikke bryr seg om et pittelite hull eller at plagget er litt utvasket. De stråler om de får noe nytt som kan varme kroppen deres <3 tenk på de når dere vurderer å kaste noe. Vi har det altfor godt her i Norge.....

 

Anonymous poster hash: f4497...b26

Har du noen eksempel på hvor man kan henvende seg? Eneste jeg har funnet var en organisasjon som skulle ha betaling for å ta imot klærne... Skulle gjerne gitt dem både ubrukte og nesten ubrukte klær jeg, hvis jeg kunne gjort det gratis.

 

 

Jeg opplever forresten ikke at folk ikke vil ha arvetøy, jeg har fått gitt bort alt på første forsøk, og mottakeren ble kjempeglad. Men dette er klær som er brukt til ett barn som hadde altfor mye klær og bare så vidt fikk prøvd hvert plagg. :P Man vil jo helst ha myke og fine klær på babyen sin, i alle fall når det er så billig å kjøpe nytt.

 

Anonymous poster hash: 48f68...f2f

Her er link til en organisasjon :) skal se om jeg finner flere!

 

http://visjonnorge.com/index.php?sideID=1817119&ledd1=276

 

Anonymous poster hash: f4497...b26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi arver masse klær av noen bekjente. Dette er godt brukte klær og ikke klær jeg selv ville valgt å kjøpe til mine barn ( stilmessig). Likevel er vi veldig takknemlige for og bruker mesteparten av dette tøyet. Det brukes i bhg/ sfo og som skiftetøy. Vi har ikke så god økonomi at vi har anledning til å kjøpe alt nytt og er derfor supertakknemlige for det vi får. Barna synes det er kjempegøy når vi får nye poser med klær fra " de store jentene":) De ser alltid rene og pene ut, men kledd for lek, ikke moteshow. Dessuten er ikke godt brukte klær nødvendigvis ubehagelige å ha på seg, tvert i mot, det er de nye klærne som ofte er stive og ubehagelige. Er egentlig litt sjokkert over at så mange i denne tråden takker nei til, eller synes det er slitsomt å arve. Vi er i alle fall kjempeglade for det:)

 

Anonymous poster hash: be741...4eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt problemer med å gi bort arvetøy, men jeg setter det på finn.no under gis bort. Alt er uansett pebt brukt siden vi bare har ett barn og fikk ikke arvet noen ting selv.

 

Anonymous poster hash: 36cc6...449

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er svært takknemlig for alt arvetøyet vi har fått. Barna mine ser supersøte ut uansett hva de har på! :-) Er det noe av tøyet som er veldig slitt eller har flekker som ikke går bort så kaster jeg det. Pleier også gi en liten oppmerksomhet til de som gir oss klær. Vi har per i dag ikke dårlig råd, men tidene kan endre seg så vi vil gjerne spare penger og. Og nå kommer det snart enda et barn og vi vil heller ha penger til å ta ulønnet perm enn at barna absolutt skal ha alt nytt.

 

Anonymous poster hash: 01602...364

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...