Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #51 Skrevet 28. august 2014 Herreguuud, så hysteriske dere er. Mange her som tydeligvis ikke er noe særlig glad i mannen sin. Eller barna for den saks skyld.. Anonymous poster hash: f7772...cbf
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #52 Skrevet 28. august 2014 Syns dere virker som snerpete surfitter nesten hele gjengen. Mistet respekt pga strippeklubb? Herlighet, litt moro må de jo få ha på guttetur! Det må da være tusen ganger bedre enn at de går på bar og sjekker opp/ flørter med "vanlige" damer som også - tro det eller ei, gir dem stå. Som en sa over her, menn er visuelle og tenner på vakre kvinner. Get over it! Vær glad for det! De er menn som fungerer som de skal. At han ikke klarte å si nei er ikke rart hvis han er konfliktsky, vil tro de var ganske pågående. Syns han håndterte det utmerket ved å gå, jeg! Vær stolt av han. Og ikke minst, han var ærlig og stoler på deg nok til at han fortalte deg om det ned til minste detalj. Det hadde han strengt tatt ikke behøvd. Til alle dere andre: Get a life! Dere eier ikke mannen deres. Strippebuler er IKKE ulovlig underholdning. Om man liker det eller ikke er en helt annen diskusjon. Anonymous poster hash: f9274...128
Ileus Skrevet 28. august 2014 #53 Skrevet 28. august 2014 Lurer på hvor mange som hadde sagt nei til Chippendales show på jenteturen. "beklager kan ikke være med fordi det er utroskap og mannen min kommer til å forlate meg om jeg blir med inn"
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #54 Skrevet 28. august 2014 Synes det er ille hvor mange her som snakker om menn som om de var dyr... Anonymous poster hash: ad6a9...40e
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #55 Skrevet 28. august 2014 Herreguuud, så hysteriske dere er. Mange her som tydeligvis ikke er noe særlig glad i mannen sin. Eller barna for den saks skyld.. Anonymous poster hash: f7772...cbf Det er ikke hysterisk å insistere på et snev av menneskeverd. Anonymous poster hash: ad6a9...40e
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #56 Skrevet 28. august 2014 Lurer på hvor mange som hadde sagt nei til Chippendales show på jenteturen. "beklager kan ikke være med fordi det er utroskap og mannen min kommer til å forlate meg om jeg blir med inn" Hahaha,finnes ikke noe mer usexy enn mannlige strippere!! Hverken jeg eller mine venninner ville noen gang gjort det. Harry! Anonymous poster hash: 1e04f...5f3
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #57 Skrevet 28. august 2014 Du kjenner mannen din best. Jeg opplevde at sjefen min ble med en prostituert fra strippeklubb da vi var på firmatur. Var tre menn som alle er gift og med barn som endte opp med stripete/prostituerte. Jeg syntes det var kjempeekkelt og visste ikke helt hvordan jeg skulle oppføre meg mot han. Seriøse snille menn. Dette var i utlandet. Var mannen din i Norge eller utlandet? Anonymous poster hash: bdbc4...6fe
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #58 Skrevet 28. august 2014 Du kjenner mannen din best. Jeg opplevde at sjefen min ble med en prostituert fra strippeklubb da vi var på firmatur. Var tre menn som alle er gift og med barn som endte opp med stripete/prostituerte. Jeg syntes det var kjempeekkelt og visste ikke helt hvordan jeg skulle oppføre meg mot han. Seriøse snille menn. Dette var i utlandet. Var mannen din i Norge eller utlandet? Anonymous poster hash: bdbc4...6fe
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #59 Skrevet 28. august 2014 Herreguuud, så hysteriske dere er. Mange her som tydeligvis ikke er noe særlig glad i mannen sin. Eller barna for den saks skyld.. Anonymous poster hash: f7772...cbf Det er ikke hysterisk å insistere på et snev av menneskeverd. Anonymous poster hash: ad6a9...40e Det er hysterisk å skille seg og gjøre barna til skilsmissebarn pga en strippeklubb altså! Anonymous poster hash: f7772...cbf
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #60 Skrevet 28. august 2014 Hadde uansett sjekket meg for kjønnssykdommer jeg da. Jeg Gjør dette fast med celleprøven hvert tredje år. Full test fra nedenifra og blodprøver. Har aldri hatt en grunn til å ikke stole på samboeren min men jeg vet at folk er folk. Anonymous poster hash: f704c...f31
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #61 Skrevet 28. august 2014 Han har vært utro. Og du synes det er greit? At du er nummer to, eller nummer fem? En filledokke han bruker utelukkende for sex? Selvsagt forteller han ikke alt heller. For det er nemlig slik at han ikke bryr seg om deg, da hadde han ikke gått på strippeklubb.. Og vært kåt på de som jobbet der. Noen åndsvake mennesker her inne påstår at et forhold til en mann består av sex, lage unger, føde unger, felles økonomi. Men det viktigste av alt er kjærligheten, er et forhold bygget på noe annet enn det, er det feil. Forholdet deres høres alt annet enn sunt ut, og jeg tenker bare stakkars barna! De merker alltid om det er noe rart/ekkelt på gang, og det er det mellom dere... Finn deg en ordentlig mann, ikke en kå, hormonell og respektløs guttunge. Anonymous poster hash: 85af9...210 Hæ?! Du mener altså at HI's forhold er kjærlighetsløst, at hun kan betrakte seg som nummer 5 på lista, at forholdet er usunt, at det er synd på barna og at hun bør skille seg fordi mannen har vært på strippeklubb? Han reagerte jo med ubehag og gikk fra stedet når jentene på klubben gikk for langt etter hans syn. Hva mer kan du egentlig forlange? Om han fikk reisning eller ikke er egentlig helt uvesentlig, mange mannfolk kan få det selv om de er ukomfortable i situasjonen og det har ikke noe med at de "godtar" det som skjer eller ikke. Skjerp deg og tenk deg om to ganger før du tømmer slik eder og galle utover mennesker du ikke vet noe som helst om. Anonymous poster hash: 3c149...a02
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #62 Skrevet 28. august 2014 Hi her. Har aldri vurdert å hive han ut fordi han har vært på strippeklubb. Han er en voksen mann jeg stoler på. Det som plager meg var; hvor stort er overtråkket ved å la en kvinnelig stripper komme til i buksa. Det er der det skurrer for meg.Over grensa, men er det det jeg ville ha klassifisert som utroskap? -Og hva bør evnt sanksjonen være? Mine grenser ville ha gått ved en lapdance, men nedi trusa..? Nei, og da bør det gjelde han også. Jeg setter pris på hans ærlighet, men kan ikke la vær å gruble på om det er mer til historien... Kompisene spør jeg ikke. De ville uansett ikke ha sladret, guycode! Litt godt å se at flere ville ha tenkt som meg. Takk for svar! Anonymous poster hash: 0bb88...0c0
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #63 Skrevet 28. august 2014 Herreguuud, så hysteriske dere er. Mange her som tydeligvis ikke er noe særlig glad i mannen sin. Eller barna for den saks skyld.. Anonymous poster hash: f7772...cbf Det er ikke hysterisk å insistere på et snev av menneskeverd. Anonymous poster hash: ad6a9...40e Det er hysterisk å skille seg og gjøre barna til skilsmissebarn pga en strippeklubb altså! Anonymous poster hash: f7772...cbf Nei, det handler om hvilke verdier man vil videreformidle til barna sine. Jeg kommer aldri til å akseptere at noen utnytter andre på den måten. Ved å leve sammen med en person med de verdiene formidler jeg til barna mine at "hvordan andre har det er ikke så nøye. Hvordan vi behandler andre er ikke så nøye." Dét kan ikke jeg. Jeg er ikke hysterisk i det hele tatt. Han har visst det bestandig (og er enig). Om han skulle bevisst utnyttet et annet menneske i en sårbar situasjon, så er det en deal braker. Enkelt og greit. Anonymous poster hash: ad6a9...40e
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #64 Skrevet 28. august 2014 Du kjenner mannen din best. Jeg opplevde at sjefen min ble med en prostituert fra strippeklubb da vi var på firmatur. Var tre menn som alle er gift og med barn som endte opp med stripete/prostituerte. Jeg syntes det var kjempeekkelt og visste ikke helt hvordan jeg skulle oppføre meg mot han. Seriøse snille menn. Dette var i utlandet. Var mannen din i Norge eller utlandet? Anonymous poster hash: bdbc4...6fe Jeg tror kanskje dette hadde vært grunn til å si opp jobben for min del... Jeg tror ikke jeg kunne jobba med sånne folk. Anonymous poster hash: ad6a9...40e
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #65 Skrevet 28. august 2014 Hi her. Har aldri vurdert å hive han ut fordi han har vært på strippeklubb. Han er en voksen mann jeg stoler på. Det som plager meg var; hvor stort er overtråkket ved å la en kvinnelig stripper komme til i buksa. Det er der det skurrer for meg.Over grensa, men er det det jeg ville ha klassifisert som utroskap? -Og hva bør evnt sanksjonen være? Mine grenser ville ha gått ved en lapdance, men nedi trusa..? Nei, og da bør det gjelde han også. Jeg setter pris på hans ærlighet, men kan ikke la vær å gruble på om det er mer til historien... Kompisene spør jeg ikke. De ville uansett ikke ha sladret, guycode! Litt godt å se at flere ville ha tenkt som meg. Takk for svar! Anonymous poster hash: 0bb88...0c0 Noen har vært i buksa hans... Hvis ikke det er utroskap, hva er? Anonymous poster hash: ad6a9...40e
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #66 Skrevet 28. august 2014 Personlig bryr jeg meg ikke om om han drar på strippeklubb. Men hadde ikke likt det du beskriver her. Hadde ikke laget noe sak ut av det, men sagt at jeg synes han kunne gått når det gikk så langt. Anonymous poster hash: 18872...bb2
Ladybird2014 Skrevet 28. august 2014 #67 Skrevet 28. august 2014 En stripper har befølt mannen til hi ned i buksa, og det skal liksom være greit? Selvrespekt er en fin bil. Man kan faktisk gi seg selv lov til å bli såret, sinna, hysterisk for den del, av noe slikt. Jeg sier ikke at hi skal kaste mannen (og familielivet) på døra, men dette er ikke normal og ok oppførsel av en gift mann.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #68 Skrevet 28. august 2014 Herreguuud, så hysteriske dere er. Mange her som tydeligvis ikke er noe særlig glad i mannen sin. Eller barna for den saks skyld.. Anonymous poster hash: f7772...cbf Det er ikke hysterisk å insistere på et snev av menneskeverd. Anonymous poster hash: ad6a9...40e Det er hysterisk å skille seg og gjøre barna til skilsmissebarn pga en strippeklubb altså! Anonymous poster hash: f7772...cbf Nei, det handler om hvilke verdier man vil videreformidle til barna sine. Jeg kommer aldri til å akseptere at noen utnytter andre på den måten. Ved å leve sammen med en person med de verdiene formidler jeg til barna mine at "hvordan andre har det er ikke så nøye. Hvordan vi behandler andre er ikke så nøye." Dét kan ikke jeg. Jeg er ikke hysterisk i det hele tatt. Han har visst det bestandig (og er enig). Om han skulle bevisst utnyttet et annet menneske i en sårbar situasjon, så er det en deal braker. Enkelt og greit. Anonymous poster hash: ad6a9...40e Så det gjelder altså verdier der man utnytter andre. Da regner jeg selvfølgelig med at det ikke gjelder kun strippklubber, for dette er verdier må en vite. Hadde du gått til skilsmisse dersom mannen din hadde kjøpt et klesplagg fra HM? Barn i Bangladesh som lager de gi blir utnyttet vettu. Men kanskje ikke få farlig med barn? Hva hvis mannen din velger et byggefirma til å gjøre en jobb, som viser seg å bestå av underbetalte rumenere? Synes det er rart du er ikke er singel jeg, for det må jo være et svare strev å leve med disse reglene. Anonymous poster hash: 8fbb4...2ae
Krumelur Skrevet 28. august 2014 #69 Skrevet 28. august 2014 Høres for meg ut som om dere har et forhold basert på tillit og at dere er åpne mot hverandre. Herregud, det er vel ikke skilsmissegrunn at en mann har vært med kompisene på strippeklubb, selv om jeg kan være enig i at det er harry. Ikke hør på de pripne og sure kjerringene her inne, det høres iallfall for meg ut som om du har en mann du kan stole på.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #70 Skrevet 28. august 2014 Herreguuud, så hysteriske dere er. Mange her som tydeligvis ikke er noe særlig glad i mannen sin. Eller barna for den saks skyld.. Anonymous poster hash: f7772...cbf Det er ikke hysterisk å insistere på et snev av menneskeverd. Anonymous poster hash: ad6a9...40e Det er hysterisk å skille seg og gjøre barna til skilsmissebarn pga en strippeklubb altså! Anonymous poster hash: f7772...cbf Nei, det handler om hvilke verdier man vil videreformidle til barna sine. Jeg kommer aldri til å akseptere at noen utnytter andre på den måten. Ved å leve sammen med en person med de verdiene formidler jeg til barna mine at "hvordan andre har det er ikke så nøye. Hvordan vi behandler andre er ikke så nøye." Dét kan ikke jeg. Jeg er ikke hysterisk i det hele tatt. Han har visst det bestandig (og er enig). Om han skulle bevisst utnyttet et annet menneske i en sårbar situasjon, så er det en deal braker. Enkelt og greit. Anonymous poster hash: ad6a9...40e Så det gjelder altså verdier der man utnytter andre. Da regner jeg selvfølgelig med at det ikke gjelder kun strippklubber, for dette er verdier må en vite. Hadde du gått til skilsmisse dersom mannen din hadde kjøpt et klesplagg fra HM? Barn i Bangladesh som lager de gi blir utnyttet vettu. Men kanskje ikke få farlig med barn? Hva hvis mannen din velger et byggefirma til å gjøre en jobb, som viser seg å bestå av underbetalte rumenere? Synes det er rart du er ikke er singel jeg, for det må jo være et svare strev å leve med disse reglene. Anonymous poster hash: 8fbb4...2ae Nei, det gjelder selvfølgelig andre ting også. Hvis mannen min med vilje velger et firma med underbetalte arbeidere til å gjøre en jobb, hvis han kjøpte klær som han visste kom fra barnearbeidere, hvis han råkjørte i nabolag med barn, slo kona si, lot en narkoman ligge å fryse i hjel på gata om vinteren, snakket dritt om en annen forelder i barnehagen eller på noen som helst annen måte var en overflatisk dust som dreit i andre og satte seg og sitt eget først så hadde jeg 1. aldri gifta meg med han til å begynne med. Eller 2. skilt meg, hvis jeg fant ut at han var en sånn dust likevel. Anonymous poster hash: ad6a9...40e
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #71 Skrevet 28. august 2014 Herreguuud, så hysteriske dere er. Mange her som tydeligvis ikke er noe særlig glad i mannen sin. Eller barna for den saks skyld.. Anonymous poster hash: f7772...cbf Det er ikke hysterisk å insistere på et snev av menneskeverd. Anonymous poster hash: ad6a9...40e Det er hysterisk å skille seg og gjøre barna til skilsmissebarn pga en strippeklubb altså! Anonymous poster hash: f7772...cbf Nei, det handler om hvilke verdier man vil videreformidle til barna sine. Jeg kommer aldri til å akseptere at noen utnytter andre på den måten. Ved å leve sammen med en person med de verdiene formidler jeg til barna mine at "hvordan andre har det er ikke så nøye. Hvordan vi behandler andre er ikke så nøye." Dét kan ikke jeg. Jeg er ikke hysterisk i det hele tatt. Han har visst det bestandig (og er enig). Om han skulle bevisst utnyttet et annet menneske i en sårbar situasjon, så er det en deal braker. Enkelt og greit. Anonymous poster hash: ad6a9...40e Så det gjelder altså verdier der man utnytter andre. Da regner jeg selvfølgelig med at det ikke gjelder kun strippklubber, for dette er verdier må en vite. Hadde du gått til skilsmisse dersom mannen din hadde kjøpt et klesplagg fra HM? Barn i Bangladesh som lager de gi blir utnyttet vettu. Men kanskje ikke få farlig med barn? Hva hvis mannen din velger et byggefirma til å gjøre en jobb, som viser seg å bestå av underbetalte rumenere? Synes det er rart du er ikke er singel jeg, for det må jo være et svare strev å leve med disse reglene. Anonymous poster hash: 8fbb4...2ae Nei, det gjelder selvfølgelig andre ting også. Hvis mannen min med vilje velger et firma med underbetalte arbeidere til å gjøre en jobb, hvis han kjøpte klær som han visste kom fra barnearbeidere, hvis han råkjørte i nabolag med barn, slo kona si, lot en narkoman ligge å fryse i hjel på gata om vinteren, snakket dritt om en annen forelder i barnehagen eller på noen som helst annen måte var en overflatisk dust som dreit i andre og satte seg og sitt eget først så hadde jeg 1. aldri gifta meg med han til å begynne med. Eller 2. skilt meg, hvis jeg fant ut at han var en sånn dust likevel. Anonymous poster hash: ad6a9...40e Og så sa han det så treffende: "det hadde jeg gjort hvis det var deg også.." Anonymous poster hash: ad6a9...40e
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #72 Skrevet 28. august 2014 Herreguuud, så hysteriske dere er. Mange her som tydeligvis ikke er noe særlig glad i mannen sin. Eller barna for den saks skyld.. Anonymous poster hash: f7772...cbf Det er ikke hysterisk å insistere på et snev av menneskeverd. Anonymous poster hash: ad6a9...40e Det er hysterisk å skille seg og gjøre barna til skilsmissebarn pga en strippeklubb altså! Anonymous poster hash: f7772...cbf Nei, det handler om hvilke verdier man vil videreformidle til barna sine. Jeg kommer aldri til å akseptere at noen utnytter andre på den måten. Ved å leve sammen med en person med de verdiene formidler jeg til barna mine at "hvordan andre har det er ikke så nøye. Hvordan vi behandler andre er ikke så nøye." Dét kan ikke jeg. Jeg er ikke hysterisk i det hele tatt. Han har visst det bestandig (og er enig). Om han skulle bevisst utnyttet et annet menneske i en sårbar situasjon, så er det en deal braker. Enkelt og greit. Anonymous poster hash: ad6a9...40e Så det gjelder altså verdier der man utnytter andre. Da regner jeg selvfølgelig med at det ikke gjelder kun strippklubber, for dette er verdier må en vite. Hadde du gått til skilsmisse dersom mannen din hadde kjøpt et klesplagg fra HM? Barn i Bangladesh som lager de gi blir utnyttet vettu. Men kanskje ikke få farlig med barn? Hva hvis mannen din velger et byggefirma til å gjøre en jobb, som viser seg å bestå av underbetalte rumenere? Synes det er rart du er ikke er singel jeg, for det må jo være et svare strev å leve med disse reglene. Anonymous poster hash: 8fbb4...2ae Jeg skrev et innlegg i den andre strippetråden som forklarer bedre hvorfor jeg synes stripping er så fælt. Poster det her også: Jeg hadde kastet han ut lett. Ikke fordi jeg føler meg så veldig truet, men det handler om verdier. Vi vet at menneskehandel og stripping henger tett sammen. I Norge har vi lover mot prostitusjon, men damene som jobber her jobber ikke bare i Norge. De er i Norge 2-4 uker og reiser så videre til neste klubb og så neste klubb og neste klubb i andre land, der stripping og prostitusjon henger mye tettere sammen. Når damene ikke jobber i Norge fast får de heller ikke bygd noe nettverk her eller oppdatert seg på hvilke rettigheter de har, og det gjør dem veldig sårbare, hvis de først skulle bli utnyttet. Så vet vi jo også at stripperene nesten aldri er Norske. Jeg gjorde et kjapt søk på nettsidene til strippeklubbene i Norge for et par år siden, og der fant jeg bare én norsk dame. Resten er fra land i økonomisk krise. De fleste fra østeuropa, flere fra Spania etter krisen der. Og det sier jo noe om grunnene til at folk velger stripping som levebrød. Det er som oftest ikke fordi det er en spennende jobb, der de føler seg respektert og sett på som mennesker. Det er som oftest fordi de trenger penger veldig sårt. Så vet vi også at de damene som velger å bli "objektivisert" ofte er damer som har vært utsatt for overgrep eller andre traumer tidligere. Og at det å sette seg i lignende overgrepssituasjoner blir et mønster vi "velger" senere. Så med all denne kunnskapen om strippeklubbene og miljøet og hva som driver damer som "velger" sånne yrker, så skal liksom mannen min si "nei, det driter jeg i. Jeg vil bare underholdes." Glem det. En sånn drittsekk vil ikke jeg være sammen med. Så har man jo de mennene som går på strippeklubbene fordi de er ensomme eller trenger å booste egoet sitt, og har behov for oppmerksomhet, men de burde tenke lengre og få bukt med problemene sine på måter som ikke nedverdiger og utnytter andre. En mann med sånne verdier vil ikke jeg være sammen med. Ikke nå, ikke senere, aldri. Jeg har nesten ikke ord for hvor avskyelige jeg synes de er. Anonymous poster hash: ad6a9...40e
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #73 Skrevet 28. august 2014 trur du burde fortelle mannen din at du synes dette ikke var noe greit og heller prate årnklig ut om det med han, i stede for å skrive det inne på et forsum hvor det finnes så mange forskjellige meninger. det er veldig lett og bli påvirket av andre sine meninger å syns punkter, og da kan det jo gjøre at du blir enda mer usikker å begynner og tvile på mannen din.jeg selv har opplevd utroskap og tru meg! vist det hadde skjedd noe mer eller at han hadde vært utro ville han ikke sakt dette! han ville aldri fortalt det med mindre du hadde funne ut av dette selv eller noe som kunne tatt han får utroskap..så trur du kan stole på mannen din og heller være gla får att han fortalte dette til deg istede får å holde det hemmelig:) men som sakt, synes jeg dette er noe du burde ta opp med han selv, å fortelle at du ikke synes det var greit. Anonymous poster hash: 21c0d...c5f
Anonym bruker Skrevet 28. august 2014 #74 Skrevet 28. august 2014 Herreguuud, så hysteriske dere er. Mange her som tydeligvis ikke er noe særlig glad i mannen sin. Eller barna for den saks skyld.. Anonymous poster hash: f7772...cbf Det er ikke hysterisk å insistere på et snev av menneskeverd. Anonymous poster hash: ad6a9...40e Det er hysterisk å skille seg og gjøre barna til skilsmissebarn pga en strippeklubb altså! Anonymous poster hash: f7772...cbf Nei, det handler om hvilke verdier man vil videreformidle til barna sine. Jeg kommer aldri til å akseptere at noen utnytter andre på den måten. Ved å leve sammen med en person med de verdiene formidler jeg til barna mine at "hvordan andre har det er ikke så nøye. Hvordan vi behandler andre er ikke så nøye." Dét kan ikke jeg. Jeg er ikke hysterisk i det hele tatt. Han har visst det bestandig (og er enig). Om han skulle bevisst utnyttet et annet menneske i en sårbar situasjon, så er det en deal braker. Enkelt og greit. Anonymous poster hash: ad6a9...40e Hvorfor trenger barna å vite at far har vært på strippeklubb da? Og er det noe bedre å lære barna at man skal gi opp så snart det er litt motgang? Anonymous poster hash: f7772...cbf
*SommerFrisk* Skrevet 28. august 2014 #75 Skrevet 28. august 2014 I og med du mest sansynlig aldri vil finne ut av det, men ønsker og være med din mann, hadde jeg valgt og stole på ham. Klarer ikke helt og se hva alternativet er? Gå fra ham fordi du "tror" at han ikke forteller sannheten? Jeg synes at dersom du ikke liker dette, så gjør du han klar over at såpass intime seanser ser du helst at han dropper i fremtiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå