Gå til innhold

Legger du flysete ned?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Avslapping/soving er jo en utmerket måte å få tiden til å gå, sete har funksjonen å kunne legge seteryggen ned da kan jeg forvente å bruke den uten at jeg får bakmannens knær i ryggen.

Jeg blir irritert. Folk som forventer plass som i businessklasse må da betale for det, ikke plage sine medpassasjerer.

Anonymous poster hash: 6eb9d...b28
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig, de som tar fly må passe på at de ikke har for lange bein. De får nesten kappe av knærne for å ikke plage meg mens jeg sover!

Anonymous poster hash: 2b02e...abb

Skrevet

Nei, det gjør jeg aldri med mindre vi flyr i mange timer om natten og de bak meg sover.

Det er trangt på fly, og enhver oppegående person bør kunne sitte oppreist i 2-5 timer uten å legge ned setet.

Det værste er de som også lar barna kline setet bakover for å få større plass til å leke.

Vi tar hensyn til andre, og lærer barna våre det samme.

Skrevet

Avslapping/soving er jo en utmerket måte å få tiden til å gå, sete har funksjonen å kunne legge seteryggen ned da kan jeg forvente å bruke den uten at jeg får bakmannens knær i ryggen.

Jeg blir irritert. Folk som forventer plass som i businessklasse må da betale for det, ikke plage sine medpassasjerer.

Hvis du legger setet i fanget mitt, så sparker jeg deg i ryggen hele turen. Har gjort det før. Personen dforan meg la ned setet og nektet å ta det opp da jeg spurte pent. Da begynte jeg å presse knærne taktfast mot setet. Tok fem minutter, så tok han det opp igjen. 

Anonymous poster hash: df402...bb3

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Overhodet ikke! Jeg er selv så lang at å sitte i et trangt sete er vondt nok om jeg ikke skal måtte ha sete til de foran oppi fanget. Ergo, jeg vet hvor irriterende det er så jeg lar selv være

Skrevet

Overhodet ikke! Jeg er selv så lang at å sitte i et trangt sete er vondt nok om jeg ikke skal måtte ha sete til de foran oppi fanget. Ergo, jeg vet hvor irriterende det er så jeg lar selv være

Som om jeg skulle sagt det selv!

Skrevet

Enig, de som tar fly må passe på at de ikke har for lange bein. De får nesten kappe av knærne for å ikke plage meg mens jeg sover!

Anonymous poster hash: 2b02e...abb

Som jeg skrev, trenger du mer plass (for lange ben, for feit eller hvilken grunn ellers) kan du kjøpe det.

Skrevet

Har flydd altfor mye med Ryanair ;) Der har man ikke muligheten til å legge ned setet.

Har hendt jeg har tatt setet en liten smule bakover når jeg har flytdd med andre selskap, men ikke mye. For å kunne slappe av nedre i nakken (et lite problemområde hos meg)

Men hadde personen bak spurt om jeg kunne ta opp setet fordi han ikke fikk plass, hadde jeg ikke hatt noe imot å gjøre det

Anonymous poster hash: 11c58...a32

Skrevet

Hvis du legger setet i fanget mitt, så sparker jeg deg i ryggen hele turen. Har gjort det før. Personen dforan meg la ned setet og nektet å ta det opp da jeg spurte pent. Da begynte jeg å presse knærne taktfast mot setet. Tok fem minutter, så tok han det opp igjen. 

Da får du kanskje blå knær - etter 10 min tror du jeg har gitt opp - da blir det ekstra deilig når jeg plutselig og med litt kraft legger ned. "Oisann, har du vondt? Beklaaaaager"

Sparker du meg i ryggen hele tiden tilkaller jeg flyvertinne, da får hun sette deg på plass.

Skrevet

Da får du kanskje blå knær - etter 10 min tror du jeg har gitt opp - da blir det ekstra deilig når jeg plutselig og med litt kraft legger ned. "Oisann, har du vondt? Beklaaaaager"

Sparker du meg i ryggen hele tiden tilkaller jeg flyvertinne, da får hun sette deg på plass.

Han prøvde å tilkalle flyvertinne :) Hun kunne ikke gjøre noe, og sa at vi måtte bli enige. Og det ble vi jo, på en måte  :fnise:

Du ville ikke truffet meg med setet uansett hvor fort du la det ned, så det hadde jeg ikke bekymret meg for :)

Skrevet

Da kan vel heller du som forventer dobbel plass bestille businessklasse, for du vil jo både ha din plass og fanget til den bak deg.

Anonymous poster hash: 385dc...585

Skrevet

Nei, absolutt ikke. Det er så typisk norsk å tenke at fordi setet kan legges ned så skal jeg søren meg gjøre det og. Synes dette er maks uhøflig og ville kun gjort det på langdistanse nattflyvninget der alle gjør det.

Anonymous poster hash: ae044...9ce

Skrevet

Avslapping/soving er jo en utmerket måte å få tiden til å gå, sete har funksjonen å kunne legge seteryggen ned da kan jeg forvente å bruke den uten at jeg får bakmannens knær i ryggen. Jeg blir irritert. Folk som forventer plass som i businessklasse må da betale for det, ikke plage sine medpassasjerer.Anonymous poster hash: 6eb9d...b28

Hvis du legger setet i fanget mitt, så sparker jeg deg i ryggen hele turen. Har gjort det før. Personen dforan meg la ned setet og nektet å ta det opp da jeg spurte pent. Da begynte jeg å presse knærne taktfast mot setet. Tok fem minutter, så tok han det opp igjen.  Anonymous poster hash: df402...bb3

Du har ikke tenkt på at du da kanskje sparker i ryggen til noe som Pga kroniske ryggbesvær må legge ned ryggen for å i hele tatt greie å komme seg ut av flyet etter endt flyving?

Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke.

Og det er den enkleste måten å splitte idioter som flyr en gang hvert 3 år...

Spesielt hvis man flyr kortere turer så har man dannelse nok til å ta hensyn til andre.

Det er bare å se på et hvilket som helst morgenfly innenriks. De som er vant til å reise mye, sitter pent å tar hensyn til andre. De som ikke har peiling breier seg utover, bruker masse tid på å finne plassen sin, stable det de har med seg osv. Og til slutt legger de ned setet....

Skrevet

Avslapping/soving er jo en utmerket måte å få tiden til å gå, sete har funksjonen å kunne legge seteryggen ned da kan jeg forvente å bruke den uten at jeg får bakmannens knær i ryggen. Jeg blir irritert. Folk som forventer plass som i businessklasse må da betale for det, ikke plage sine medpassasjerer.Anonymous poster hash: 6eb9d...b28

Hvis du legger setet i fanget mitt, så sparker jeg deg i ryggen hele turen. Har gjort det før. Personen dforan meg la ned setet og nektet å ta det opp da jeg spurte pent. Da begynte jeg å presse knærne taktfast mot setet. Tok fem minutter, så tok han det opp igjen.  Anonymous poster hash: df402...bb3

Du har ikke tenkt på at du da kanskje sparker i ryggen til noe som Pga kroniske ryggbesvær må legge ned ryggen for å i hele tatt greie å komme seg ut av flyet etter endt flyving?

Nei, egentlig ikke. Da kunne de ha informert meg om det da jeg pent spurte om de kunne heve steryggen litt. Dersom de bare svarer "Nei, jeg vil ligge", så bekymrer jeg meg ikke for ryggen deres.

Skrevet

Hehe nei! Har ikke behov for å ligge & snorke i et flysete !! Var ute å reise nå og avgangen var på ettermiddagen, og merkelig at folk absolutt MÅÅÅ legge ned ryggen, for så å legge seg til å sove!! KAn da ikke være så trøtte kl 16.00 om ettermiddagen?

Charterfly er nokså trange fra før, så jeg trenger altså ikke være et rasshøl med å legge ned ryggen og gjøre flyturen til et helvete for han bak meg :D

Skrevet

Og det heter ikke flyvertinne.

Anonymous poster hash: d3cb6...b18
Skrevet

Aldri på dagtid eller på korte flyturer. På lengre flyurer der lyset dempes og man legger opp til at det blir "natt" legger jeg ned setet, men så lite som mulig for å finne en grei sovestilling. Setter den opp igjen med en gang jeg våkner.

Jeg reiser såpass mye at jeg vet hvor viktig det er å vise hensyn for sine medpassasjerer (og har lært å sove godt i sittende stilling).

Anonymous poster hash: fb6ca...8a6

Skrevet

Ja, det gjør jeg faktisk!

På innenlandsflyginger så legger jeg det litt bakover.

På langdistanse retter jeg det selvfølgelig opp når det er matservering ol, men legger det ned for å slappe av/sove.

Jeg synes det er helt merkelig å forvente at folk ikke skal kunne bruke denne funksjonen i det hele tatt. Det er helt greit å skulle ta hensyn til hevrandre. F.eks retter man opp setet når det er matservering. Hvis de bak meg ber hadde sagt at det blir trangt og bedt meg reise opp setet litt, så hadde jeg selvfølgelig gjort det.

Men å sitte å konsekvent sparke noen i ryggen fordi de bruker en fuknksjone på et flysete som de faktisk har betalt for synes jeg er direkte latterlig!

Man må ta hensyn til hverandre - men det går faktisk begge veier! Hvis man har så ekstremt lange ben at man ikke får plass når noen legger ned stolryggen, da får man kjøpe et flysete med bedre benplass. Akkurat som man får kjøpe et større flysete (eller kjøpe to seter) dersom man er så tykk at man ikke får plass i et ordinært flysete!

Anonymous poster hash: 5a8b6...d13
Skrevet

Nei, jeg bruker ikke penger på å fly....

Anonymous poster hash: 15f43...e18

Skrevet

Synes i grunn det er mer plagsomt med folk som sparker i setet enn med de som legger setet ned.

Anonymous poster hash: 7f116...910

Skrevet

Det gjør jeg.

Funksjonen er der for å brukes. ;)

Skrevet

Jeg legges ofte ned setet, bruker å se ann personen som sitter bak meg og høre om det er greit.

Skrevet

Dere som mener at de med lange bein må finne seg i det, er dere klar over at det er dårlig beinplass til en helt alminnelig mann på 180 cm?

Hvor setter dere grensen hen? Må man være spesielt lav for å kunne fly i deres verden?

Anonymous poster hash: 36dbe...0b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...