Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #26 Skrevet 25. august 2014 Har barnet vist noe tegn til ubehag da? Hvis det ikke har senskader, og ikke vist utrygghet o.l er det vel ikke vits i spesialbehandling. Du har jo sagt i fra, og at barnehagen ikke gjør noe kan jo faktisk være at de ikke trenger å gjøre noe. Snakk med de igjen. Ut i fra det du skriver virker du litt sensitiv og overbeskyttende.Anonymous poster hash: 33cfa...37d Unnskyld meg, har du et prematurt barn eller kjennskap til dette på noen annen måte? HI er IKKE sensitiv og overbeskyttende, men reagerer akkurat som de fleste andre prematurforeldre. Feks de over tusen medlemmene i Facebook gruppa for prematurforeldre. Anonymous poster hash: 2130f...5ca Jeg snakker sv erfaring. Man må identifisere hva som er problemet. Er det barnet eller forelderen som har utfordringene? Derfor jeg spurte om barnet har vist ubehag. Man må tørre å slippe opp og for all del ikke overføre egen engstelse til barnet. Dette er første steg på at barnet skal ut i den store vide verden. Å overbeskytte barnet er å gjøre det en bjørnetjeneste. Selvsagt må barnehage på banen der det trengs. Men hvis de er klar over dette, og ikke glør noe kan det faktisk hende at de mener det er behovet ikke sant? De er naturlig nok litt mer objektive enn mor. Anonymous poster hash: 33cfa...37d
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #27 Skrevet 25. august 2014 Hvordan har du tenkt barnehagen skal skjerme barnet ditt? Anonymous poster hash: 2885c...85f
Iiiiik Skrevet 25. august 2014 #28 Skrevet 25. august 2014 Kanskje har ikke barnehagen så mye erfaring med dette. Hvis barnet korrigert er 15.5 mnd og kronologisk 19 mnd, er det jo ganske mye eldre enn noen av de andre barnehagestarterne. Da er det selvfølgelig en fare for at de avdramatiserer det du sier og gjør som andre som har svart i denne tråden - tenker at du er for engstelig. Det er det selvfølgelig en fare for at du gjør også. Barn er gjerne utslitt etter barnehagestart og ettermiddagene er slitsomme for både de små og foreldrene. Det er imidlertid irrelevant for deg. Du trenger å beroliges og barnehagen trenger å vise at de tar deg og barnets behov på alvor. Be om en foreldresamtale og del bekymringene dine med dem.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #29 Skrevet 25. august 2014 Huff så mange frekke svar her. Jeg har ikke hatt et prematurt barn, men jeg er mor og jeg jobber som ped.leder så jeg forstår så absolutt bekymringene dine. Det er helt normalt og naturlig at man har bekymringer ved barnehagestart om barnet er prematurt eller ikke. Jeg vil anbefale deg og spør om å få en samtale med ped. leder. Forklar hva du er bekymret for. Fortell litt om hva du vet kan bli en utfordring for datteren din. Det er ikke sikkert barnehagen har erfaringer med premature barn. Kanskje tenker de også at du kanskje ønsker at hun skal være som alle andre og derfor ikke ta noen notis i at hun er prematur. Håper dere får en fin samtale og at personalet kan få deg til å føle deg trygg på at de tar vare på datteren din. Lykke til Anonymous poster hash: 86376...87a
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #30 Skrevet 25. august 2014 Herregud for en håpløs tråd. Blir oppriktig provosert og skuffet på HIs vegne. Her er det tydeligvis en haug med kjerringer med så stusselige liv at de får opptur av å lire av seg motbydelig svar. Get a life! Anonymous poster hash: 7b7f8...a11
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #31 Skrevet 25. august 2014 Det finnes en prematur gruppe på FB og en prematur - lukket gruppe på FB. På lukket gruppe må du sende en mld til admin for at de skal godta deg som medlem. Her er det kun foreldre med premature barn som får bli medlem i gruppen. Forskjellen på gruppene ellers er at skriver du noe på lukket gruppen så vises ingenting på veggen din eller i dine oppdateringer. Mens skriver du på den andre gruppen, vil venner av deg se hva du skriver. Anonymous poster hash: f6364...838
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #32 Skrevet 25. august 2014 Har en prematur gutt på 2, 5 år nå. Han kom 12 uker for tidlig Han har fått velsog god oppfølging i barnehagen! Og jeg ba ikke om det.. Han har dog hatt litt problemer og har vært sent ute med å gå, snakke og har fått fysioterapi itilegg, hun kom i barnehagen hver gang da hun mente det var best å hjelpe der. Det ble også søkt om ekstra timer, men tok over ett halvt år før de bestemte seg for å se om det var nødvendig. Noen premature barn klarer seg godt, mens andre trenger litt starthjelp og hvis du synes barnet ditt trenger det, så ta en prat med avdelingsleder luft bekymringene dine og hør hva de tenker og om de har lagt merke til noe. Uansett, premature barn har veldig godt av å gå i barnehage slik at de blir "klar" for skolestart fikk jeg høre av helsesøster. Og helt til de er 6 år skal helsestasjon, barnehage osv trekke fra den tiden de er tidlig født slik at de ikke blir sammenlignet med barn som er født samtidlig. Lykke til! Anonymous poster hash: d43e1...213
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå