Luksusdyret Skrevet 25. august 2014 #26 Skrevet 25. august 2014 Åh herregud. Snakk om å gjøre seg selv til latter! Måtte bare slutte å lese, ble rett og slett flau. Tro hvor mye IQ enkelte av disse menneskene har? Hadde jeg blitt fratatt barnet mitt på grunn av feilaktige beskyldninger, og virkelig vært så uskyldig som disse folkene hevder så hadde jeg i hvert fall hatt vett og ressurser til å ta opp kampen på en bedre måte enn dette. Drittslenging, svart-hvitt synspunkter med store ord, ukritisk googling og svelger rått alle påstander funnet på nettet som passer deres meninger. Uten å kontrollsjekke kilder eller noe. Dette er ressurssvake menneskers måte å tro at de skaffer seg kunnskap eller utgjør en forskjell på. Og de som er så kritiske pga at de har vært i barnevernets "klør" i barndommen selv: Hvorfor legger de ikke skylda på foreldrene som sviktet i første omgang? Anonymous poster hash: 3d5dc...e41 Jada, for det er alltid foreldrene sin skyld at ungene havner under barnevernet. Har foreldrene sviktet om de kontakter barnevernet og ber de om hjelp? Anonymous poster hash: 50439...fe4 Ja Anonymous poster hash: e9f47...a00 Foreldre har jo ikke sviktet FORDI de kontakter bv og ber om hjelp, men det at foreldre ber om hjelp betyr dessverre ikke nødvendigvis at de er skikket som foreldre, og at barnevernets tiltak er tilstrekkelig for å at de skal kunne fungere som foreldre. Anonymous poster hash: 3f622...ea1 Jeg er ingen barnevernsmotstander, men her er det i hvert fall vanlig å søke hjelp hvis man blir aleneforelder der den andre forelderen nekter samvær og man bor langt fra familie og venner. Avlastningshjem 1 til 2 ganger i måneden for å hente seg inn. Man er da verken dårlig forelder, har sviktet eller må gi fra seg barna. Man har kommet i en situasjon der man trenger bistand, og det er noe barnevernet kan gi når man ikke har familie eller venner.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #27 Skrevet 25. august 2014 Tok en liten titt inn på der. Og jeg kunne etter å ha lest i et halvt minutt slå fast følgende: barnevernet gjør en meget god jobb i Norge. Takk og lov for at disse folka blir fratatt barna sine Anonymous poster hash: 9f331...be6
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #28 Skrevet 25. august 2014 Åh herregud. Snakk om å gjøre seg selv til latter! Måtte bare slutte å lese, ble rett og slett flau. Tro hvor mye IQ enkelte av disse menneskene har? Hadde jeg blitt fratatt barnet mitt på grunn av feilaktige beskyldninger, og virkelig vært så uskyldig som disse folkene hevder så hadde jeg i hvert fall hatt vett og ressurser til å ta opp kampen på en bedre måte enn dette. Drittslenging, svart-hvitt synspunkter med store ord, ukritisk googling og svelger rått alle påstander funnet på nettet som passer deres meninger. Uten å kontrollsjekke kilder eller noe. Dette er ressurssvake menneskers måte å tro at de skaffer seg kunnskap eller utgjør en forskjell på. Og de som er så kritiske pga at de har vært i barnevernets "klør" i barndommen selv: Hvorfor legger de ikke skylda på foreldrene som sviktet i første omgang? Anonymous poster hash: 3d5dc...e41 Jada, for det er alltid foreldrene sin skyld at ungene havner under barnevernet. Har foreldrene sviktet om de kontakter barnevernet og ber de om hjelp? Anonymous poster hash: 50439...fe4 Ja Anonymous poster hash: e9f47...a00 Foreldre har jo ikke sviktet FORDI de kontakter bv og ber om hjelp, men det at foreldre ber om hjelp betyr dessverre ikke nødvendigvis at de er skikket som foreldre, og at barnevernets tiltak er tilstrekkelig for å at de skal kunne fungere som foreldre. Anonymous poster hash: 3f622...ea1 Jeg er ingen barnevernsmotstander, men her er det i hvert fall vanlig å søke hjelp hvis man blir aleneforelder der den andre forelderen nekter samvær og man bor langt fra familie og venner. Avlastningshjem 1 til 2 ganger i måneden for å hente seg inn. Man er da verken dårlig forelder, har sviktet eller må gi fra seg barna. Man har kommet i en situasjon der man trenger bistand, og det er noe barnevernet kan gi når man ikke har familie eller venner. Ja, det er jeg helt enig i, men det var heller ikke det jeg skrev om. Det jeg mente var at det at foreldre henvender seg til barnevernet på eget initiativ ikke nødvendigvis betyr at de er skikket til å ha barn. Jeg vet om et tilfelle der foreldrene selv ba barnevernet om avlastning, og da de først var inne i bildet ble det tydelig at denne familien slet med langt mer enn de hadde trodd selv. Det endte faktisk med et tvangsvedtak, og det tror jeg var en helt riktig beslutning. Det at foreldre har vilje betyr ikke nødvendigvis at de har evne. Nå var nok denne situasjonen veldig spesiell, jeg tror ikke at det er vanlig. Det jeg mener er at selv om foreldre selv forstår at noe ikke er helt bra i hjemmet og ber om hjelp, så betyr det ikke at de alltid har forstått hva problemene faktisk består i, og rekkevidden av dem. Og noen ganger er ikke barnevernets tiltak i hjemmet tilstrekkelig for å gi barnet et stabilt oppvekstmiljø. Det er iKKE det samme som at jeg mener at foreldre som ber om hjelp fra barnevernet er dårlige foreldre! Anonymous poster hash: 3f622...ea1
Luksusdyret Skrevet 25. august 2014 #29 Skrevet 25. august 2014 Åh herregud. Snakk om å gjøre seg selv til latter! Måtte bare slutte å lese, ble rett og slett flau. Tro hvor mye IQ enkelte av disse menneskene har? Hadde jeg blitt fratatt barnet mitt på grunn av feilaktige beskyldninger, og virkelig vært så uskyldig som disse folkene hevder så hadde jeg i hvert fall hatt vett og ressurser til å ta opp kampen på en bedre måte enn dette. Drittslenging, svart-hvitt synspunkter med store ord, ukritisk googling og svelger rått alle påstander funnet på nettet som passer deres meninger. Uten å kontrollsjekke kilder eller noe. Dette er ressurssvake menneskers måte å tro at de skaffer seg kunnskap eller utgjør en forskjell på. Og de som er så kritiske pga at de har vært i barnevernets "klør" i barndommen selv: Hvorfor legger de ikke skylda på foreldrene som sviktet i første omgang? Anonymous poster hash: 3d5dc...e41 Jada, for det er alltid foreldrene sin skyld at ungene havner under barnevernet. Har foreldrene sviktet om de kontakter barnevernet og ber de om hjelp? Anonymous poster hash: 50439...fe4 Ja Anonymous poster hash: e9f47...a00 Foreldre har jo ikke sviktet FORDI de kontakter bv og ber om hjelp, men det at foreldre ber om hjelp betyr dessverre ikke nødvendigvis at de er skikket som foreldre, og at barnevernets tiltak er tilstrekkelig for å at de skal kunne fungere som foreldre. Anonymous poster hash: 3f622...ea1 Jeg er ingen barnevernsmotstander, men her er det i hvert fall vanlig å søke hjelp hvis man blir aleneforelder der den andre forelderen nekter samvær og man bor langt fra familie og venner. Avlastningshjem 1 til 2 ganger i måneden for å hente seg inn. Man er da verken dårlig forelder, har sviktet eller må gi fra seg barna. Man har kommet i en situasjon der man trenger bistand, og det er noe barnevernet kan gi når man ikke har familie eller venner. Ja, det er jeg helt enig i, men det var heller ikke det jeg skrev om. Det jeg mente var at det at foreldre henvender seg til barnevernet på eget initiativ ikke nødvendigvis betyr at de er skikket til å ha barn. Jeg vet om et tilfelle der foreldrene selv ba barnevernet om avlastning, og da de først var inne i bildet ble det tydelig at denne familien slet med langt mer enn de hadde trodd selv. Det endte faktisk med et tvangsvedtak, og det tror jeg var en helt riktig beslutning. Det at foreldre har vilje betyr ikke nødvendigvis at de har evne. Nå var nok denne situasjonen veldig spesiell, jeg tror ikke at det er vanlig. Det jeg mener er at selv om foreldre selv forstår at noe ikke er helt bra i hjemmet og ber om hjelp, så betyr det ikke at de alltid har forstått hva problemene faktisk består i, og rekkevidden av dem. Og noen ganger er ikke barnevernets tiltak i hjemmet tilstrekkelig for å gi barnet et stabilt oppvekstmiljø. Det er iKKE det samme som at jeg mener at foreldre som ber om hjelp fra barnevernet er dårlige foreldre! Anonymous poster hash: 3f622...ea1 Jeg siktet til den andre anonyme som svarte "ja" på spørsmål om foreldrene svikter alltid når de kontakter barnevernet for hjelp. Selvfølgelig er ikke alle skikket til å være foreldre, men det er uansett bedre at foreldrene innser at de trenger hjelp og får avlastning/fosterfamilie til barna TIDLIG, enn at problemene pågår i flere år, alt hoper seg opp, og barna blir varig skadet i hjemmet før barnevernet blir koblet inn.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #30 Skrevet 25. august 2014 De folka der inne er jeg virkelig redd for altså, aldri verden om jeg hadde turt å skrive noe i diskusjonene der. At de ikke skjønner at disse tingene som de legger ut på åpent nett ødelegger for saken deres sier jo litt om hvor lite selvinnsikt de har. Skjønner de ikke at også barnevernsansatte og evt dommere i en rettssak vil bruke dette mot dem, de fremstår jo som helt gale. Men det er kanskje like greit at de får vist sitt sanne jeg, så de aldri får barna sine igjen. Anonymous poster hash: 40233...742
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #31 Skrevet 25. august 2014 Åh herregud. Snakk om å gjøre seg selv til latter! Måtte bare slutte å lese, ble rett og slett flau. Tro hvor mye IQ enkelte av disse menneskene har? Hadde jeg blitt fratatt barnet mitt på grunn av feilaktige beskyldninger, og virkelig vært så uskyldig som disse folkene hevder så hadde jeg i hvert fall hatt vett og ressurser til å ta opp kampen på en bedre måte enn dette. Drittslenging, svart-hvitt synspunkter med store ord, ukritisk googling og svelger rått alle påstander funnet på nettet som passer deres meninger. Uten å kontrollsjekke kilder eller noe. Dette er ressurssvake menneskers måte å tro at de skaffer seg kunnskap eller utgjør en forskjell på. Og de som er så kritiske pga at de har vært i barnevernets "klør" i barndommen selv: Hvorfor legger de ikke skylda på foreldrene som sviktet i første omgang? Anonymous poster hash: 3d5dc...e41 Jada, for det er alltid foreldrene sin skyld at ungene havner under barnevernet. Har foreldrene sviktet om de kontakter barnevernet og ber de om hjelp? Anonymous poster hash: 50439...fe4 Ja Anonymous poster hash: e9f47...a00 Foreldre har jo ikke sviktet FORDI de kontakter bv og ber om hjelp, men det at foreldre ber om hjelp betyr dessverre ikke nødvendigvis at de er skikket som foreldre, og at barnevernets tiltak er tilstrekkelig for å at de skal kunne fungere som foreldre. Anonymous poster hash: 3f622...ea1 Jeg er ingen barnevernsmotstander, men her er det i hvert fall vanlig å søke hjelp hvis man blir aleneforelder der den andre forelderen nekter samvær og man bor langt fra familie og venner. Avlastningshjem 1 til 2 ganger i måneden for å hente seg inn. Man er da verken dårlig forelder, har sviktet eller må gi fra seg barna. Man har kommet i en situasjon der man trenger bistand, og det er noe barnevernet kan gi når man ikke har familie eller venner. Ja, det er jeg helt enig i, men det var heller ikke det jeg skrev om. Det jeg mente var at det at foreldre henvender seg til barnevernet på eget initiativ ikke nødvendigvis betyr at de er skikket til å ha barn. Jeg vet om et tilfelle der foreldrene selv ba barnevernet om avlastning, og da de først var inne i bildet ble det tydelig at denne familien slet med langt mer enn de hadde trodd selv. Det endte faktisk med et tvangsvedtak, og det tror jeg var en helt riktig beslutning. Det at foreldre har vilje betyr ikke nødvendigvis at de har evne. Nå var nok denne situasjonen veldig spesiell, jeg tror ikke at det er vanlig. Det jeg mener er at selv om foreldre selv forstår at noe ikke er helt bra i hjemmet og ber om hjelp, så betyr det ikke at de alltid har forstått hva problemene faktisk består i, og rekkevidden av dem. Og noen ganger er ikke barnevernets tiltak i hjemmet tilstrekkelig for å gi barnet et stabilt oppvekstmiljø. Det er iKKE det samme som at jeg mener at foreldre som ber om hjelp fra barnevernet er dårlige foreldre! Anonymous poster hash: 3f622...ea1 Jeg siktet til den andre anonyme som svarte "ja" på spørsmål om foreldrene svikter alltid når de kontakter barnevernet for hjelp. Selvfølgelig er ikke alle skikket til å være foreldre, men det er uansett bedre at foreldrene innser at de trenger hjelp og får avlastning/fosterfamilie til barna TIDLIG, enn at problemene pågår i flere år, alt hoper seg opp, og barna blir varig skadet i hjemmet før barnevernet blir koblet inn. Det er det så absolutt. Og det er ille dersom foreldre lar være å be om hjelp, nettopp fordi de er redd for at det skal skli ut av deres kontroll. Vanligvis skjer det jo ikke, og folk får hjelp til å håndtere det problemet de har. Men selvsagt, hvis barnevernet blir kontaktet av foreldre som mener de trenger avlastning og for eksempel oppdager at det er et hjem med rus, så kan de jo ikke akkurat ignorere det. Anonymous poster hash: 3f622...ea1
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #32 Skrevet 25. august 2014 De folka der inne er jeg virkelig redd for altså, aldri verden om jeg hadde turt å skrive noe i diskusjonene der. At de ikke skjønner at disse tingene som de legger ut på åpent nett ødelegger for saken deres sier jo litt om hvor lite selvinnsikt de har. Skjønner de ikke at også barnevernsansatte og evt dommere i en rettssak vil bruke dette mot dem, de fremstår jo som helt gale. Men det er kanskje like greit at de får vist sitt sanne jeg, så de aldri får barna sine igjen. Anonymous poster hash: 40233...742 Synes du skriver veldig krasst. Jeg er enig i at en del av de menneskene opptrer på en måte som er totalt forkastelig, og at de åpenbart ikke forstår at de skyter seg selv i beinet på den måten. En del av dem fremstår rett og slett som mindre intelligente. Men husk at man ikke elsker barna sine mindre av den grunn. Dette er personer i sorg og sjokk, med traumer etter å ha blitt fratatt barnet sitt. Selv ser de ikke problemet, men det kan de antakelig ikke noe for. Nei, jeg tror heller ikke de er skikket til å ha ansvar for barn, men jeg synes inderlig synd på dem. I deres øyne har barna deres blitt røvet fra dem, og de tror på ramme alvor at barnevernet selger barn til fosterhjem der pedofile står klare og gnir seg i hendene. De må jo ha det grusomt, stakkars mennesker! Anonymous poster hash: 3f622...ea1
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #33 Skrevet 25. august 2014 Åh herregud. Snakk om å gjøre seg selv til latter! Måtte bare slutte å lese, ble rett og slett flau. Tro hvor mye IQ enkelte av disse menneskene har? Hadde jeg blitt fratatt barnet mitt på grunn av feilaktige beskyldninger, og virkelig vært så uskyldig som disse folkene hevder så hadde jeg i hvert fall hatt vett og ressurser til å ta opp kampen på en bedre måte enn dette. Drittslenging, svart-hvitt synspunkter med store ord, ukritisk googling og svelger rått alle påstander funnet på nettet som passer deres meninger. Uten å kontrollsjekke kilder eller noe. Dette er ressurssvake menneskers måte å tro at de skaffer seg kunnskap eller utgjør en forskjell på. Og de som er så kritiske pga at de har vært i barnevernets "klør" i barndommen selv: Hvorfor legger de ikke skylda på foreldrene som sviktet i første omgang? Anonymous poster hash: 3d5dc...e41 Jada, for det er alltid foreldrene sin skyld at ungene havner under barnevernet. Har foreldrene sviktet om de kontakter barnevernet og ber de om hjelp? Anonymous poster hash: 50439...fe4 Ja Anonymous poster hash: e9f47...a00 Foreldre har jo ikke sviktet FORDI de kontakter bv og ber om hjelp, men det at foreldre ber om hjelp betyr dessverre ikke nødvendigvis at de er skikket som foreldre, og at barnevernets tiltak er tilstrekkelig for å at de skal kunne fungere som foreldre. Anonymous poster hash: 3f622...ea1 Jeg er ingen barnevernsmotstander, men her er det i hvert fall vanlig å søke hjelp hvis man blir aleneforelder der den andre forelderen nekter samvær og man bor langt fra familie og venner. Avlastningshjem 1 til 2 ganger i måneden for å hente seg inn. Man er da verken dårlig forelder, har sviktet eller må gi fra seg barna. Man har kommet i en situasjon der man trenger bistand, og det er noe barnevernet kan gi når man ikke har familie eller venner. Jeg synes foreldre som har selvinnsikt nok til å be om hjelp fra barnevernet er "gode" foreldre jeg! De føler de er i ferd med å svikte, men er villige til å gjøre alt for å rette opp dette. All ære til de som våger å ta det skrittet. Enten fordi de sliter rent praktisk (som i eksempelet du nevner der man har får lite nettverk til å få hverdagene til å henge sammen), eller fordi de sliter med psyken, eller føler at de ikke lenger har kontroll eller at de trenger gode råd. Barnevernet vil jo da i første omgang tilby ulike typer hjelp i samarbeid med foreldrene. Selv som normalt fungerende forelder uten noen spesielle utfordringer har jeg sett hvor utrolig mye utbytte man kan ha av kurs og råd om hvordan man møter barna sine fra folk som KAN dette. Det er så lett å kjøre seg fast i spor og mønstre som ikke er bra på sikt. Er man samarbeidsvillig og innser at noen ganger kan man fortjene kritikk for det man gjør, og man vet ikke alltid best selv, så kan det komme mye godt ut av å få hjelp. Barnevernet "kommer jo ikke og tar barna" fra foreldre som ber om hjelp sånn helt uten videre uten at det i løpet av dette samarbeidet avdekkes forhold som potensielt er svært skadelige for barna. Det kan jo være tvilstilfeller, men da skal tvilen komme barna til gode. På det viset at hensynet til deres helse og fremtid skal gå først. I noen av tilfellene der foreldrene protesterer som verst på omsorgsoverdragelsen kan det jo være forhold de ikke kjenner til. For eksempel at den ene av foreldrene faktisk oppfører seg ustabilt/ voldelig/psykisk nedbrytende overfor barna når han/hun er alene med dem, men vet at dette er galt og skjuler det for den andre forelderen. Eller det kan være at barnet selv har en uoppdaget diagnose som gjør at det ikke oppfører seg som andre barn. Eller barnet kan ha blitt utsatt for overgrep fra noen utenfor familien. Uansett trenger jo da både barna og foreldrene hjelp! Anonymous poster hash: 3d5dc...e41
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #34 Skrevet 25. august 2014 Jeg er enig med Anonym nr 32 i at disse menneskene med en slik forvridd, paranoid virkelighetsoppfatning har det fælt. Har møtt noen slike, og det er svært slitsomt for dem. Egentlig forstår de ikke stort av hvordan verden henger sammen. Kunnskapsnivået er ofte veldig lavt, droppet gjerne ut av skolen svært tidlig. Kombinert med psykisk sykdom, kanskje rus, angst og elendighet blir det mye i verden man ikke forstår, og som derfor virker farlig og ute etter å ta deg. En annen sak: Noen i denne Facebook-virket jo mer oppegående. Og mente selv at de var fryktelig dårlig behandlet. De klager og klager på barnevernet, men barnevernet kommer jo aldri til å klage tilbake. Fordi de er jo proffe, de holder taushetsplikten. Hvorfor tør ikke disse menneskene å legge ut alle saksdokumentene sine offentlig på nettet da? De får vel kopier av alle tilsynsrapporter og møtereferater? Om de er så uskyldige og ikke har noe så skjule, hva har de å tape? Hvorfor ikke la offentligheten få fullt innsyn i BEGGE sider av saken? Kanskje kan de få hjelp til å tolke rapporter og språkformuleringer de ikke helt har forstått? Legge ut navn på saksbehandlere og smugfilme møter, det tør de! Men når det gjelder å oppgi all informasjon, også den som kanskje ikke er heldig for dem selv, nei da feiger de ut. BTW: Jeg jobber ikke innen barnevern eller noe som er relatert til dette. Men jeg har enda til gode å møte noen som har vært i barnevernets "klør" uten at de har fått det bedre der enn sammen med foreldrene som sviktet dem. Flere hadde dessverre i tillegg fått et bedre liv om de havnet i disse klørne mye tidligere. Anonymous poster hash: 3d5dc...e41
Luksusdyret Skrevet 25. august 2014 #35 Skrevet 25. august 2014 Jeg er enig med Anonym nr 32 i at disse menneskene med en slik forvridd, paranoid virkelighetsoppfatning har det fælt. Har møtt noen slike, og det er svært slitsomt for dem. Egentlig forstår de ikke stort av hvordan verden henger sammen. Kunnskapsnivået er ofte veldig lavt, droppet gjerne ut av skolen svært tidlig. Kombinert med psykisk sykdom, kanskje rus, angst og elendighet blir det mye i verden man ikke forstår, og som derfor virker farlig og ute etter å ta deg. En annen sak: Noen i denne Facebook-virket jo mer oppegående. Og mente selv at de var fryktelig dårlig behandlet. De klager og klager på barnevernet, men barnevernet kommer jo aldri til å klage tilbake. Fordi de er jo proffe, de holder taushetsplikten. Hvorfor tør ikke disse menneskene å legge ut alle saksdokumentene sine offentlig på nettet da? De får vel kopier av alle tilsynsrapporter og møtereferater? Om de er så uskyldige og ikke har noe så skjule, hva har de å tape? Hvorfor ikke la offentligheten få fullt innsyn i BEGGE sider av saken? Kanskje kan de få hjelp til å tolke rapporter og språkformuleringer de ikke helt har forstått? Legge ut navn på saksbehandlere og smugfilme møter, det tør de! Men når det gjelder å oppgi all informasjon, også den som kanskje ikke er heldig for dem selv, nei da feiger de ut. BTW: Jeg jobber ikke innen barnevern eller noe som er relatert til dette. Men jeg har enda til gode å møte noen som har vært i barnevernets "klør" uten at de har fått det bedre der enn sammen med foreldrene som sviktet dem. Flere hadde dessverre i tillegg fått et bedre liv om de havnet i disse klørne mye tidligere. Anonymous poster hash: 3d5dc...e41 Joda, det har vært en sak i media fra Lakselv der barnevernet trakasserte en tobarnsfamilie i lang tid. Familien beholdte barna men holdt på å gå i oppløsning psykisk, både foreldre og barna, på grunn av påkjenningen. Barnevernstjenesten der har i ettertid fått alvorlig kjeft hos Fylkesmannen og så vidt jeg vet så ble det fremmet krav om erstatning. Så ALLE kan gjøre feil, og det finnes folk i ALLE byråkratiske organer som ikke burde ha hatt jobben de har. Det finnes dårlige mennesker overalt. Det betyr imidlertid ikke at barnevernet som etat er dårlig.
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #36 Skrevet 25. august 2014 Jeg er enig med Anonym nr 32 i at disse menneskene med en slik forvridd, paranoid virkelighetsoppfatning har det fælt. Har møtt noen slike, og det er svært slitsomt for dem. Egentlig forstår de ikke stort av hvordan verden henger sammen. Kunnskapsnivået er ofte veldig lavt, droppet gjerne ut av skolen svært tidlig. Kombinert med psykisk sykdom, kanskje rus, angst og elendighet blir det mye i verden man ikke forstår, og som derfor virker farlig og ute etter å ta deg. En annen sak: Noen i denne Facebook-virket jo mer oppegående. Og mente selv at de var fryktelig dårlig behandlet. De klager og klager på barnevernet, men barnevernet kommer jo aldri til å klage tilbake. Fordi de er jo proffe, de holder taushetsplikten. Hvorfor tør ikke disse menneskene å legge ut alle saksdokumentene sine offentlig på nettet da? De får vel kopier av alle tilsynsrapporter og møtereferater? Om de er så uskyldige og ikke har noe så skjule, hva har de å tape? Hvorfor ikke la offentligheten få fullt innsyn i BEGGE sider av saken? Kanskje kan de få hjelp til å tolke rapporter og språkformuleringer de ikke helt har forstått? Legge ut navn på saksbehandlere og smugfilme møter, det tør de! Men når det gjelder å oppgi all informasjon, også den som kanskje ikke er heldig for dem selv, nei da feiger de ut. BTW: Jeg jobber ikke innen barnevern eller noe som er relatert til dette. Men jeg har enda til gode å møte noen som har vært i barnevernets "klør" uten at de har fått det bedre der enn sammen med foreldrene som sviktet dem. Flere hadde dessverre i tillegg fått et bedre liv om de havnet i disse klørne mye tidligere. Anonymous poster hash: 3d5dc...e41 Joda, det har vært en sak i media fra Lakselv der barnevernet trakasserte en tobarnsfamilie i lang tid. Familien beholdte barna men holdt på å gå i oppløsning psykisk, både foreldre og barna, på grunn av påkjenningen. Barnevernstjenesten der har i ettertid fått alvorlig kjeft hos Fylkesmannen og så vidt jeg vet så ble det fremmet krav om erstatning. Så ALLE kan gjøre feil, og det finnes folk i ALLE byråkratiske organer som ikke burde ha hatt jobben de har. Det finnes dårlige mennesker overalt. Det betyr imidlertid ikke at barnevernet som etat er dårlig. Det er nok ikke tvil om at barnevernet iblant tråkker feil. Har også opplevd ansatte i barnevernet (jobber i skolen, har en del kontakt med dem) som kommer med lite profesjonelle bemerkninger og som tydeligvis ser ned på enkelte ressurssvake foreldre. Men som du skriver, det betyr ikke at barnevernet som etat er dårlig. Anonymous poster hash: 3f622...ea1
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #37 Skrevet 25. august 2014 (endret) Hahaha, jeg digger hun der XX jeg ass! Morsom dame! Anonymous poster hash: b914c...5c3 Endret 25. august 2014 av Kira bjeffer Navn på privatperson er fjernet, og navnet er erstattet med XX
Tulisa Skrevet 25. august 2014 #38 Skrevet 25. august 2014 Greit at alle tullingene samler seg på en plass så vi vet hvor vi har dem
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #39 Skrevet 25. august 2014 Jeg finner ikke innlegget hvor noen kom med kritikk til galningene.. Anonymous poster hash: 0652e...552
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #40 Skrevet 25. august 2014 De har sikkert slettet det, svarene hun som kritiserte fikk var på nivå med noe en seksåring kunne lirt av seg. Bare svada. De er gærne hele gjengen. Anonymous poster hash: 41be4...a87
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #41 Skrevet 25. august 2014 De skriver ting som "brenn faenskapet" "brenn falske rasshøl" og "ta rotta på jævelskapet", veldig smart i en åpne gruppe. Anonymous poster hash: 7e4a0...a69
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #42 Skrevet 25. august 2014 Det er når man ser sånne mennesker i aksjon, at man takker høyere makter for at vi har et barnevern!! Og nei, jeg er på ingen måte religiøs :) Mindre begavede mennesker skal man lete lenge etter! Anonymous poster hash: cd1a7...6aa
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #43 Skrevet 25. august 2014 Finner ikke gruppa :-( :-P nesten så jeg dør av nysgjerrighet !!! :-P Anonymous poster hash: fba51...43d
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #44 Skrevet 25. august 2014 (endret) Det er slettet nå. Og XX har blitt blokkert fra gruppen. De galeste der inne er de som er Admin! Så de blokker alle som kommer med kritikk! Gale, gale mennesker. Iallefall to av dem! Anonymous poster hash: b914c...5c3 Endret 25. august 2014 av Kira bjeffer Navn på privatperson er fjernet og erstattet med XX
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #45 Skrevet 25. august 2014 https://www.facebook.com/groups/172731152807350/?fref=ts Anonymous poster hash: 41be4...a87
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #46 Skrevet 25. august 2014 Finner ikke gruppa :-( :-P nesten så jeg dør av nysgjerrighet !!! :-P Anonymous poster hash: fba51...43d Bare søk : vi ønsker gransking av barnevernet , så kommer den opp Anonymous poster hash: 484f7...d88
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #47 Skrevet 25. august 2014 Hun som lurte på hvorfor ALLE andre enn de der inne fikk beholde barna sine da? Alle kjendiser får beholde barna og de som har kjente i barnevernet.. Jeg blir helt matt av de som holder til der. De burde jo blitt vernet mot seg selv. Anonymous poster hash: cd1a7...6aa
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #48 Skrevet 25. august 2014 Vi ønsker en gransking av barnevernet ! Heter den. De har skværa opp nå, mange av de. Har vel blitt edru igjen. Anonymous poster hash: 57a04...fe1
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #49 Skrevet 25. august 2014 Føles det bra å le av andres ulykke? De har blitt fratatt barna, det vil få enhver til å reagere (uansett hvilken grunn barna blir tatt fra dem). Anonymous poster hash: d19c1...05b
Anonym bruker Skrevet 25. august 2014 #50 Skrevet 25. august 2014 Føles det bra å le av andres ulykke? De har blitt fratatt barna, det vil få enhver til å reagere (uansett hvilken grunn barna blir tatt fra dem). Anonymous poster hash: d19c1...05b Enig! Barnevernet har sikkert fattet rkktig beslutning altså, men jeg synes det er rimelig lite oppegående av damene her inne og sitte å le av det. Meen, kan kanskje ikke forvente noe annet her inne... Anonymous poster hash: 1cf06...ca8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå