Anonym bruker Skrevet 23. august 2014 #1 Skrevet 23. august 2014 Vi har akkurat flyttet inn i nytt hus. Så ting står litt her og der, ingen ordning ennå. Papirer ligger litt vel åpent, f.eks papirer du ikke vil at folk skal se, eller andre privateting. Jeg er borte i helgen, og får vite at samboer sitter med moren sin og en venninne. Helt ok at svigermor er der da hun har vært veldig behjelpelig med flytting osv.. Så kan hende hun har hjulpet samboer med diverse møbler som skal skrus sammen. Men etter hvert får jeg vite at søsteren hans også har kommet. Og at de (mor og søster) forsvant inn. Mens han og venninnen hadde stått ute. Det vil da si at svigermor mest sannsynlig har guidet rundt om i huset, inn på boder og i skuffer og skap... Hadde samboer også vært inne så hadde det ikke vært noe problem, men nå vet ikke hverken han eller jeg om de har rotet i skap osv. Og jeg ville jo helst ikke hatt besøkende inn før vi hadde kommet i orden... Samboer sier at han ikke hadde invitert søster og ikke hadde hatt noe å si til om hun skulle valse seg inn og titte... Sikkert bare en bagatell, men her reagerte jeg faktisk, imed svigermor fort kan finne på å vise fram alt sammen.... Hadde du reagert? Eller er det tull av meg... Anonymous poster hash: 2ffda...b7b
Anonym bruker Skrevet 23. august 2014 #2 Skrevet 23. august 2014 Ja, det er tull av deg! Anonymous poster hash: bfbfd...861
Anonym bruker Skrevet 23. august 2014 #3 Skrevet 23. august 2014 Kommer an på personene som "valset" inn. De aller fleste jeg kjenner ville ikke brydd seg med å kikke på papirer som lå åpent. De aller fleste har nok integritet til å ikke snoke i andres privatliv, og heller ikke interessen av det. Det blir litt som å tilfeldig komme over noen som har sex... man fjerner seg raskt fra situasjonen og sier ikke noe om det til noen. Hvis dere har erfaring med at svigermor og svigerfamilie snoker i tingene deres, da ville jeg reagert, da burde samboer passet på. Har du ikke erfaring med det så hadde jeg ikke brydd meg. Og papirer man ikke ønsker andre skal se bør vel uansett ikke ligge åpent - flytting eller ei. Anonymous poster hash: c3e5a...218
Anonym bruker Skrevet 23. august 2014 #4 Skrevet 23. august 2014 Det med papirer var bare et eksempel. Men det var med private ting osv. Det jeg reagerer mest på er vel egentlig på at jeg selv ville vært der da huset ble vist fram... Litt av "kosen" liksom.. Og hadde det også vært samboer som hadde visst fram, hadde det blitt noe annet. Men når svigermor... Er jo vårt hus, og vi vil jo vise fram når vi er kommet i orden... Men kanskje det bare er tull fra meg ja... Anonymous poster hash: 2ffda...b7b
FrkKværner Skrevet 23. august 2014 #5 Skrevet 23. august 2014 Jeg ser overhode ikke problemet i dette. Hva slags papirer eller gjenstander er du redd for at hun skal se? Jeg har veldig lite hemmelig i huset mitt så kanskje det er derfor jeg ikke bryr meg 😊
Anonym bruker Skrevet 23. august 2014 #6 Skrevet 23. august 2014 Skrev forklaring ovenfor, er vel mest det jeg reagerte på. At jeg ville være der når det ble visst fram, og ville fått litt mer ordning på det. Anonymous poster hash: 2ffda...b7b
Anonym bruker Skrevet 23. august 2014 #7 Skrevet 23. august 2014 Jeg har en svigermor fra helvete som bruker alt hun kan mot meg. Likevel synes jeg at du bare burde la dette gaa, for det er ingen ting aa gjoere med uansett. samboeren din burde nok ha tenkt paa det, men antakligvis saa synes han at du er paranoid og overdriver, saa det er det vel neppe noe aa hente. I fremtiden sikrer du slike papirer godt- vi har et laast arkivskap, og ikke sats paa at samboeren din hjelper til. Min svigermor har nevnt info hun bare kan ha lest seg til i vaare dokumenter i arkivskapet, saa jeg vet at enkelte er frekkere enn man aner. Men jeg vet altsaa hvor ekkelt slikt er, saa jeg forstaar deg godt. Klem, Anonymous poster hash: cf00f...e39
Anonym bruker Skrevet 23. august 2014 #8 Skrevet 23. august 2014 Skjønner deg! Å vise frem huset for første gang er det eierene som gjør,- ikke svigermor! Anonymous poster hash: 722f8...057
Anonym bruker Skrevet 23. august 2014 #9 Skrevet 23. august 2014 Jeg synes absolutt ikke det er noe å reagere på. Nå vet jeg ikke hva slags forhold du har til svigers såklart, men jeg hadde ikke sett noe problem her. Anonymous poster hash: 91ae3...0a6
Anonym bruker Skrevet 23. august 2014 #10 Skrevet 23. august 2014 Godt å høre #7Her er ikke svigermor så ille. Det er litt verre med søsteren. De 2 sammen kan finne ting, som de synes ikke passer eller ikke hører hjemme i følge dem, også lager de en sak ut av det. Vil være der og eventuellt "forsvare" meg, nesten.. Nå vet jeg jo ikke hva de prater om mens de f.eks så at jeg hadde pyntet rommet slik eller hatt den pappesken på det rommet osv. Alt de kan bry seg om. SKal sies at jeg er litt nærtagen, og vil at ting skal være fint og ryddig.hi Anonymous poster hash: 2ffda...b7b
*Miss Marple* Skrevet 23. august 2014 #11 Skrevet 23. august 2014 Det hadde jo blitt litt dumt at svigerinner din ikke fikk se huset når hun først var der, selv om du ikke var hjemme. Om min bror hadde kjøpt nytt hus og jeg ikke fikk se meg rundt fordi kona ikke var hjemme hadde jeg blitt litt paff. Så for å svare på spørsmålet ditt, så hadde jeg ikke reagert på det. Ikke i det hele tatt faktisk.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2014 #12 Skrevet 23. august 2014 Det kan jeg jo forstå... Men vi, jeg og søsteren pratet sammen tidligere denne uken, der hun sa at hun ville komme neste uke og titte, siden vi da hadde kommet i orden. Men klart, jeg kan forstå det også. Men som jeg også skrev, hadde samboer vært inne hadde det vært en annen sak. Samtidig vil jeg jo vise fram det nye hjemme mitt jeg og... Anonymous poster hash: 2ffda...b7b
Anonym bruker Skrevet 23. august 2014 #13 Skrevet 23. august 2014 Men må tillegge at det er ikke fordi jeg ikke er der, men at det var svigermor som tok å visste frem, uten å høre om det er ok. Hadde det vært samboer, så var det OK. Anonymous poster hash: 2ffda...b7b
Anonym bruker Skrevet 23. august 2014 #14 Skrevet 23. august 2014 Jeg har en svigermor fra helvete som bruker alt hun kan mot meg. Likevel synes jeg at du bare burde la dette gaa, for det er ingen ting aa gjoere med uansett. samboeren din burde nok ha tenkt paa det, men antakligvis saa synes han at du er paranoid og overdriver, saa det er det vel neppe noe aa hente. I fremtiden sikrer du slike papirer godt- vi har et laast arkivskap, og ikke sats paa at samboeren din hjelper til. Min svigermor har nevnt info hun bare kan ha lest seg til i vaare dokumenter i arkivskapet, saa jeg vet at enkelte er frekkere enn man aner. Men jeg vet altsaa hvor ekkelt slikt er, saa jeg forstaar deg godt. Klem, Anonymous poster hash: cf00f...e39 Naa har jeg lest de nyere svarene dine, og ja,- i dette tilfellet overreagerer du. Siden hun med svaret over. Anonymous poster hash: cf00f...e39
*Miss Marple* Skrevet 23. august 2014 #15 Skrevet 23. august 2014 Men må tillegge at det er ikke fordi jeg ikke er der, men at det var svigermor som tok å visste frem, uten å høre om det er ok. Hadde det vært samboer, så var det OK. Anonymous poster hash: 2ffda...b7b Jeg skjønner fremdeles ikke problemet.
SuperFries Skrevet 23. august 2014 #16 Skrevet 23. august 2014 Hva skulle han gjort, da? Vist de bort til du var tilbake? Din samboer syns vel ikke der å vise fram er like stas som du syns. Uansett ser jeg ikke problemet.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2014 #17 Skrevet 23. august 2014 Ok, er vel bare jeg da... Men synes det er rart svigermor skal ta den oppgaven..Han kunne blitt med f.eks å visst frem. I hvert fall vært inne. Men alle er vel ikke like Anonymous poster hash: 2ffda...b7b
Anonym bruker Skrevet 23. august 2014 #18 Skrevet 23. august 2014 Alle rundt meg er fullstendig inneforstått med hvordan en slik prosess foregår, de VET at ting står litt på huet i starten. Derfor har jeg heller ikke behov for at alt skal være "perfekt" om de stikker innom.. Kan du ikke bare invitere til en innflyttingsmiddag når dere har kommet i orden? På den måten får de jo se hvor fint dere har fått det? Og nei, jeg hadde ikke reagert om svigermor hadde vist fram huset. Hadde heller tolket det som om hun var glad/ivrig på våre vegne Anonymous poster hash: a7fe5...946
Anonym bruker Skrevet 23. august 2014 #19 Skrevet 23. august 2014 Har heldigvis større bekymringer i livet enn ei svigermor som viste fram huset som jeg er nyinflytta i. Anonymous poster hash: 23887...46c
Anonym bruker Skrevet 23. august 2014 #20 Skrevet 23. august 2014 Har heldigvis større bekymringer i livet enn ei svigermor som viste fram huset som jeg er nyinflytta i. Anonymous poster hash: 23887...46c Du har HELDIGVIS større bekymringer??? Du er glad for at du har alvorlige bekymringer og ikke bare bagateller som hi har her? Nå har jeg hørt det også Anonymous poster hash: dd5a7...0bd
Gemini77 Skrevet 23. august 2014 #21 Skrevet 23. august 2014 Nei, jeg hadde ikke reagert og skjønner helt ærlig ikke problemstillingen heller.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2014 #22 Skrevet 23. august 2014 Skjønner ikke problemet? Hadde jeg ikke hatt større bekymringer i livet mitt enn noe sånt, så hadde det ikke vært noen sak. Anonymous poster hash: a4403...47b
Anonym bruker Skrevet 23. august 2014 #23 Skrevet 23. august 2014 Har heldigvis større bekymringer i livet enn ei svigermor som viste fram huset som jeg er nyinflytta i. Anonymous poster hash: 23887...46c Du har HELDIGVIS større bekymringer??? Du er glad for at du har alvorlige bekymringer og ikke bare bagateller som hi har her? Nå har jeg hørt det også Anonymous poster hash: dd5a7...0bd Ja, regninger som skal betales, bil som skal på verksted. Legetime på tirsdag, baby som spiser for mye mme. Sånne ting. Ikke alvorlige bekymringer, men større bekymringer enn at svigermor viser fram huset. Anonymous poster hash: 23887...46c
Anonym bruker Skrevet 23. august 2014 #24 Skrevet 23. august 2014 Har heldigvis større bekymringer i livet enn ei svigermor som viste fram huset som jeg er nyinflytta i. Anonymous poster hash: 23887...46c Du har HELDIGVIS større bekymringer??? Du er glad for at du har alvorlige bekymringer og ikke bare bagateller som hi har her? Nå har jeg hørt det også Anonymous poster hash: dd5a7...0bd Ja, regninger som skal betales, bil som skal på verksted. Legetime på tirsdag, baby som spiser for mye mme. Sånne ting. Ikke alvorlige bekymringer, men større bekymringer enn at svigermor viser fram huset. Anonymous poster hash: 23887...46c Jeg har også større bekymringer enn hi her, men jeg er da ikke glad for dem! Jeg skulle gjerne vært foruten å bekymre meg om at mini gråter når jeg leverer i bhg og at jeg mistrives på jobb. Anonymous poster hash: dd5a7...0bd
Gjest ronja røverdatter Skrevet 23. august 2014 #25 Skrevet 23. august 2014 Nei, jeg hadde ikke reagert. Hadde ikke tenkt tanken på å reagere en gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå