Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #26 Skrevet 22. august 2014 Jeg har tenkt på denne tråden flere ganger i dag. Håper Ts opptaterer.... Anonymous poster hash: a6dde...100
Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #27 Skrevet 22. august 2014 Tror ikke det er meningen man skal vite om andre eller sin egen død. Vi kan alle dø i morgen i en ulykke hjemme, av hjertestans, bli påkjørt osv. Men nå er jeg spent HI, er han i live? Anonymous poster hash: 337de...661
Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #28 Skrevet 22. august 2014 Her går jeg litt mot de andre. Ulykke? Hvilken ulykke? Bilulykke? Bli påkjørt av en syklist? Tenk om vedkommende blir redd og unngår mye i morgen, også skjer ulykken i huset, fordi det oppstår f.eks. en brann? Når man ikke får mer konkrete varsler enn det kan en like gjerne la være å si ifra. Anonymous poster hash: ba579...81c Det tenkte jeg også. Tenk om det at HI sier fra er årsaken til at vedkommende endrer på planene sine og det er der ulykken oppstår. Anonymous poster hash: d4f2b...c3b
*Miss Marple* Skrevet 22. august 2014 #29 Skrevet 22. august 2014 Jeg tenker litt at om det 'står skrevet' så hjelper det ikke å advare? Kan man trosse skjebnen ved å være ekstra forsiktig?
Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #30 Skrevet 22. august 2014 Jeg får også forvarsler. Den siste jeg fikk var at det kom til å skje noe på Arbeiderpartiets Ungdomsleir, det var flere måneder før det med ABB. Jeg fikk følelsen av at flere kom til å bli skutt pga noe rasismegreier og hvilken sang de kom til å synge etterpå. Jeg fortalte om det til mange før det skjedde. Jeg angrer så på at jeg ikke ga beskjed til noen i AUF eller noe, jeg var redd de kom til å tro at jeg var gal, og jeg håpet jeg tok feil i at det kom til å skje. Du var tøff som ringte! Anonymous poster hash: 31366...814
Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #31 Skrevet 22. august 2014 Dytt Anonymous poster hash: cb5c8...a76
Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #32 Skrevet 22. august 2014 Jeg har ikke hørt noe i dag, så vi får vel aldri vite om det faktisk kunne ha skjedd noe. Med mindre det skjer noe utover kvelden. Det føles litt flaut at jeg faktisk ringte han i går, men det er den første gangen jeg har stått opp for meg selv ang denne "evnen". Så jeg er bittelitt stolt også. Det er bare fire stk jeg har fortalt dette til tidligere. Jeg setter stor pris på andres historier, og hører gjerne flere. Godt å ikke føle seg så alene. Virker jo som om det faktisk er en del som får forvarsler..? Anonymous poster hash: 7559e...0e6
Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #33 Skrevet 22. august 2014 Jeg har ikke hørt noe i dag, så vi får vel aldri vite om det faktisk kunne ha skjedd noe. Med mindre det skjer noe utover kvelden. Det føles litt flaut at jeg faktisk ringte han i går, men det er den første gangen jeg har stått opp for meg selv ang denne "evnen". Så jeg er bittelitt stolt også. Det er bare fire stk jeg har fortalt dette til tidligere. Jeg setter stor pris på andres historier, og hører gjerne flere. Godt å ikke føle seg så alene. Virker jo som om det faktisk er en del som får forvarsler..? Anonymous poster hash: 7559e...0e6 HI Anonymous poster hash: 7559e...0e6
Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #34 Skrevet 22. august 2014 Dere er jo helsprø Anonymous poster hash: d7b82...621
Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #35 Skrevet 22. august 2014 Dere er jo helsprø Anonymous poster hash: d7b82...621
Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #36 Skrevet 22. august 2014 Jepp.. HI Anonymous poster hash: 7559e...0e6
Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #37 Skrevet 22. august 2014 Tror ikke det er meningen man skal vite om andre eller sin egen død. Vi kan alle dø i morgen i en ulykke hjemme, av hjertestans, bli påkjørt osv. Men nå er jeg spent HI, er han i live? Anonymous poster hash: 337de...661 Hva skal man si... vanskelig å vite meningen med det innimellom. Men om det er en mening så må det jo være at man kanskje én gang kan forhindre at noe skjer med noen? "Problemet" vil jo alltid være at hvis man avverger en ulykke med å varsle noen, som dermed unngår den gitte situasjonen, så vil jo skeptikerne alltid få "rett".... fordi det ikke skjedde noe Eneste måten man ev. kan bevise noe slikt er om man med vitner tilstede skriver ned det man mener kan komme til å skje, så sørge for at en selv eller vitnene ikke sier noe som helst om dette.... før etter at ulykken er skjedd, da kan man hente frem bevisene. Er det det som skal til for å bevise slike evner, da foretrekker jeg heller å bli sett på som en snåling som det har bikket litt over for om jeg varsler.... Jeg har sluppet å varsle slik HI har gjort nå, jeg har aldri fått akkurat et slikt forvarsel som hun fikk i går. Jeg skulle for tre år siden kjøre alene en lengre tur på sen kveld og natt. Idet jeg satte meg inn i bilen gikk det som et støt gjennom meg, ordentlig guffent, så jeg ignorerte det og satte på musikken... men den ville ikke koble seg inn. Jeg festet sikkerhetsbeltet, og fikk da samme følelse igjen, men jeg ignorerte den, ville ikke kjenne etter hva det var. Bilen ville ikke starte. Da "spurte" jeg hva det var noe prøvde å fortelle meg. Jeg fikk da beskjed om at jeg måtte være mer oppmerksom enn normalt, for ellers ville det bli en alvorlig ulykke med vilt involvert, og ingen ville finne meg på lenge. Jeg "lovte" at jeg skulle kjøre forsiktig - og da startet musikken på full guffe og bilen startet som normalt. Første halvtimen jeg kjørte var jeg lettere nervøs og veldig forsiktig. Men så kom jeg inn i kjørerytme, glad musikk på radioen, kjørte halvannen time uten å tenke på forvarselet i det hele tatt, jeg rett og slett glemte det. Helt brått fikk jeg beskjed om å sakke ned NÅ og samme ekle følelse kom over meg igjen. Hadde jeg ikke sakket ned akkurat da jeg gjorde så ville jeg kjørt rett i en elg som var rett rundt neste sving. Unngikk den med en halv meter maks. Dette skjedde et sted hvor bilen ville gått rett av veien ut i skogen. 20 minutter senere kom årets første snø, så ingen ville lagt merke til ev. bremsespor heller. Jeg ville trolig ikke blitt funnet på en stund, for ingen ville ha etterlyst meg før det hadde gått et par dager og jeg ikke dukket opp på jobb. Så hva er meningen? Jeg tror meningen var at det ikke var min tur å dø da, derfor fikk jeg denne beskjeden og hjelpen. Jeg får ellers alltid beskjed om noen i familien kommer til å dø. I de aller fleste tilfellene får jeg vite hvem det er og når de kommer til å dø, eller i hvert fall at det er siste gang jeg ser dem. Foreløpig har det heldigvis stort sett gjeldt personer som har vært eldre, eller som har vært syke, og det har aldri vært ulykker involvert. Men når forvarslene har kommet har det ikke vært noen grunn til å tro at personene skulle komme til å dø. De fleste av dem har vært friske på forhånd og forventet å leve i flere år. Hvis personer nær meg blir alvorlig syk vet jeg alltid om de kommer til å overleve eller ikke. Av og til får det pussige utslag. Jeg visste f.eks. at Trond Giske skulle skille seg nøyaktig en uke før han gikk ut i media og sa det. Jeg har aldri møtt ham og kjenner ingen nær ham. Men jeg drømte at han fortalte meg at han skulle skilles, at de skulle offentliggjøre det uken etter. Når Børre Knudsen døde visste jeg det dagen før, at det var nært forestående. Jeg aner virkelig ikke hvorfor disse dukker opp siden jeg ikke har noe med dem å gjøre og ikke kjenner noen nær dem. Og meningen med å få vite noe slikt? Jeg aner ikke! Jeg tror det er mer at man er som en radiomottaker - man er i stand til å fange opp radiosignaler som andre sender ut. Ikke alle program er like aktuelle for meg. Jeg jobber med behandling til vanlig. Flere ganger har jeg sendt pasienter til lege for å sjekke ting som jeg har følt har vært alvorlig, selv om pasienten ikke har hatt symptomer på det enda. Det har ikke slått feil enda. Men jeg får også vite hvordan det vil gå. Som regel har jeg fått beskjed om at det går bra hvis de tar det på alvor og blir diagnostisert raskt. Til nå har det stemt. Meningen - at jeg kan sende noen til lege før de har fått symptomer eller før de har oppdaget tegnene selv. Og dermed kan noen slippe å bli mer alvorlig syk og ev. verre. Jeg er ikke 100 % komfortabel med disse "evnene", men jeg har akseptert at de er der. Jeg kan ikke forklare det, og jeg har egentlig stort behov for å vite fakta om ting. Men lite fakta om disse tingene Jeg prøver å slå meg til ro med å ikke søke noen forklaring eller mening med det, bare akseptere at det er der. Ikke alltid like lett. Og i perioder stenger jeg litt av, men det går aldri lenge før jeg blir mer og mer utilpass, for det er vanskelig å presse ned alle slike følelser. Som tidligere nevnt så tror jeg at man er som en radiomottaker som fanger opp signaler som sendes ut. Jeg tror alle har slike evner mer eller mindre. Noen har slått av radioen, andre har radioen på, og noen har radioer som kan ta inn mer signaler enn andre. Noen ganger kan man få opp bruddstykker av et signal som sendes ut, andre ganger får man inn alle signalene helt tydelig. Hva som styrer, det vet jeg ikke, men jeg tror man kan delvis trene det opp. Men forstå det fullt ut - nei, det tror jeg aldri jeg vil gjøre. Og det tror jeg er like greit, for jeg tror ikke det er alt vi bør forstå eller har godt av å forstå. Anonymous poster hash: 5504c...e51
Kathrine. Skrevet 22. august 2014 #38 Skrevet 22. august 2014 Interessant lesning. Vil gjerne høre mer.
Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #39 Skrevet 22. august 2014 Tja, jeg får også "forvarsler". Men de er ikke klare for å si det sånn, så av og til kjenner jeg det bare som en magefølelse. Jeg har tidligere avlyst å reise f.eks med fly eller båt fordi jeg har følt på meg at NÅ kommer det til å skje noe om vi reiser i dag eller om vi tar akkurat det flyet. En gang bønnfalt jeg mannen min om å ikke ta hurtigruten fordi jeg viste NOE kom til å skje på turen. Det gikk heldigvis bra med mannen min, men det var en brann på båten den natten han tok den. Når oldemoren min døde viste jeg det. Jeg viste det flere dager tidligere så jeg reiste hjem og sa min farvel. Natt til mandag da hun døde fikk jeg ikke sove. Jeg lå å vridde meg helt vanvittig lenge, lå litt i halvsovne, men klarte ikke å slappe av. Akkurat rundt kl.3 (husker ikke nøyaktig tidspunkt lengre) "bråvåknet" jeg og begynte å gråte. Jeg viste at nå var hun borte. Moren min ringte en time senere for å fortelle meg at nå var hun død og hun døde -akkurat da for en time siden når jeg hadde en sterk reaksjon-. Etter det la jeg hodet på puta og sovnet med en gang. Tidligere trodde jeg at dette kun skjedde med mennesker jeg sto veldig nært. Men en høst for mange år siden hadde jeg en uke hvor jeg var helt ute av meg. Jeg følte på meg et tap, å miste noen, en sorg.. Jeg var kjemperedd hele den uken siden min far har dårlig helse. Jeg viste at noen kom til å dø. Så ringer mannen min mens jeg er på jobb og sier at hans mormor er død. En ung og sprek dame som plutselig bare falt om på gaten. Og sorgen falt på plass, selv om jeg ikke sto damen nært. Etter det "ble jeg meg selv igjen". Har hatt flere slike hendelser. Hva det er vet jeg ikke, hvorfor det skjer aner jeg ikke, men jeg tør ikke annet enn å stole på meg selv i slike situasjoner. Anonymous poster hash: 6bf20...e16
Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #40 Skrevet 22. august 2014 Interessant lesing. Er glad jeg ikke ser slike ting selv, som dødsfall osv, men skulle likevel gjerne hatt evnen til å se litt fremover. Mest av nysgjerrighet, med tanke på eget liv og barnas liv kanskje . Jeg har blitt spådd av en del som ser, men det har nok ikke stemt særlig bra det de har spådd. Men en del har "lest" meg ganske bra føler jeg. Siden denne tråden handler om å kunne se litt av fremtida på en måte, må jeg bare spørre.. Noen som vet om noen som er treffsikre på å se? Anonymous poster hash: 15d64...097
Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #41 Skrevet 22. august 2014 Så gøy å høre andres historier! Jeg føler meg så mye bedre med "evnene" mine allerede Den gangen jeg merket det mest var da oldemoren min døde. Det feilte henne ingen verdens ting. Dama var over 90 og sprekere enn meg, så det var ingen ting som tilsa at det skulle skje noe. Jeg, bestemor og barna mine var på besøk, og plutselig kjente jeg "Nå må jeg ta mange bilder, og gi en ekstra god kos og si at jeg er glad i henne før vi drar!" Jeg aner ikke hvor det kom fra, men jeg kjente på meg at jeg måtte følge dette. Vi hadde en kjempekoselig dag, og jeg sitter igjen med masse fine bilder av henne og tippoldebarna hennes. Dagen etter døde hun. HI Anonymous poster hash: 7559e...0e6
Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #42 Skrevet 22. august 2014 Ville bare fortelle en sak. Min kjære elskede mormor ble syk før jul, i januar dro hun på sykehus og fikk diagnostisert kreft i starten av februar. Noen av legene sa hun kanskje ville greie det til sommeren, andre mente hun ikke ville overleve lengre enn ut februar. Gikk gravid i vinter, og hun gleeda seg sånn til å møte babyen i april. Så, en dag på bussen ( Ble overtid grunnet et uventet møte) var en laang busstur hjem i slutten av februar, så fikk jeg bare det for meg hva jenta i magen skulle hete! En annen form for min mormor sitt navn. Vi hadde ikke engang diskutert navnet hjemme, men jeg bare tenkte at det var rett å oppkalle henne etter mormor. Ble lei meg inni meg når jeg tenkte at mormor sikkert ikke får oppleve babyen. 3 timer senere og vel hjemme så får jeg en telefon - Hun er død. Formen hadde brått forverret seg akkurat den dagen og hun døde. Datteren min kom til verden nøyaktig en mnd etter hennes begravelse, og hun fikk det navnet jeg tenkte på i bussen : ) Helt snålt bare.. Anonymous poster hash: 337de...661
Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #43 Skrevet 22. august 2014 Tror ikke det er meningen man skal vite om andre eller sin egen død. Vi kan alle dø i morgen i en ulykke hjemme, av hjertestans, bli påkjørt osv. Men nå er jeg spent HI, er han i live? Anonymous poster hash: 337de...661 Hva skal man si... vanskelig å vite meningen med det innimellom. Men om det er en mening så må det jo være at man kanskje én gang kan forhindre at noe skjer med noen? "Problemet" vil jo alltid være at hvis man avverger en ulykke med å varsle noen, som dermed unngår den gitte situasjonen, så vil jo skeptikerne alltid få "rett".... fordi det ikke skjedde noe Eneste måten man ev. kan bevise noe slikt er om man med vitner tilstede skriver ned det man mener kan komme til å skje, så sørge for at en selv eller vitnene ikke sier noe som helst om dette.... før etter at ulykken er skjedd, da kan man hente frem bevisene. Er det det som skal til for å bevise slike evner, da foretrekker jeg heller å bli sett på som en snåling som det har bikket litt over for om jeg varsler.... Jeg har sluppet å varsle slik HI har gjort nå, jeg har aldri fått akkurat et slikt forvarsel som hun fikk i går. Jeg skulle for tre år siden kjøre alene en lengre tur på sen kveld og natt. Idet jeg satte meg inn i bilen gikk det som et støt gjennom meg, ordentlig guffent, så jeg ignorerte det og satte på musikken... men den ville ikke koble seg inn. Jeg festet sikkerhetsbeltet, og fikk da samme følelse igjen, men jeg ignorerte den, ville ikke kjenne etter hva det var. Bilen ville ikke starte. Da "spurte" jeg hva det var noe prøvde å fortelle meg. Jeg fikk da beskjed om at jeg måtte være mer oppmerksom enn normalt, for ellers ville det bli en alvorlig ulykke med vilt involvert, og ingen ville finne meg på lenge. Jeg "lovte" at jeg skulle kjøre forsiktig - og da startet musikken på full guffe og bilen startet som normalt. Første halvtimen jeg kjørte var jeg lettere nervøs og veldig forsiktig. Men så kom jeg inn i kjørerytme, glad musikk på radioen, kjørte halvannen time uten å tenke på forvarselet i det hele tatt, jeg rett og slett glemte det. Helt brått fikk jeg beskjed om å sakke ned NÅ og samme ekle følelse kom over meg igjen. Hadde jeg ikke sakket ned akkurat da jeg gjorde så ville jeg kjørt rett i en elg som var rett rundt neste sving. Unngikk den med en halv meter maks. Dette skjedde et sted hvor bilen ville gått rett av veien ut i skogen. 20 minutter senere kom årets første snø, så ingen ville lagt merke til ev. bremsespor heller. Jeg ville trolig ikke blitt funnet på en stund, for ingen ville ha etterlyst meg før det hadde gått et par dager og jeg ikke dukket opp på jobb. Så hva er meningen? Jeg tror meningen var at det ikke var min tur å dø da, derfor fikk jeg denne beskjeden og hjelpen. Jeg får ellers alltid beskjed om noen i familien kommer til å dø. I de aller fleste tilfellene får jeg vite hvem det er og når de kommer til å dø, eller i hvert fall at det er siste gang jeg ser dem. Foreløpig har det heldigvis stort sett gjeldt personer som har vært eldre, eller som har vært syke, og det har aldri vært ulykker involvert. Men når forvarslene har kommet har det ikke vært noen grunn til å tro at personene skulle komme til å dø. De fleste av dem har vært friske på forhånd og forventet å leve i flere år. Hvis personer nær meg blir alvorlig syk vet jeg alltid om de kommer til å overleve eller ikke. Av og til får det pussige utslag. Jeg visste f.eks. at Trond Giske skulle skille seg nøyaktig en uke før han gikk ut i media og sa det. Jeg har aldri møtt ham og kjenner ingen nær ham. Men jeg drømte at han fortalte meg at han skulle skilles, at de skulle offentliggjøre det uken etter. Når Børre Knudsen døde visste jeg det dagen før, at det var nært forestående. Jeg aner virkelig ikke hvorfor disse dukker opp siden jeg ikke har noe med dem å gjøre og ikke kjenner noen nær dem. Og meningen med å få vite noe slikt? Jeg aner ikke! Jeg tror det er mer at man er som en radiomottaker - man er i stand til å fange opp radiosignaler som andre sender ut. Ikke alle program er like aktuelle for meg. Jeg jobber med behandling til vanlig. Flere ganger har jeg sendt pasienter til lege for å sjekke ting som jeg har følt har vært alvorlig, selv om pasienten ikke har hatt symptomer på det enda. Det har ikke slått feil enda. Men jeg får også vite hvordan det vil gå. Som regel har jeg fått beskjed om at det går bra hvis de tar det på alvor og blir diagnostisert raskt. Til nå har det stemt. Meningen - at jeg kan sende noen til lege før de har fått symptomer eller før de har oppdaget tegnene selv. Og dermed kan noen slippe å bli mer alvorlig syk og ev. verre. Jeg er ikke 100 % komfortabel med disse "evnene", men jeg har akseptert at de er der. Jeg kan ikke forklare det, og jeg har egentlig stort behov for å vite fakta om ting. Men lite fakta om disse tingene Jeg prøver å slå meg til ro med å ikke søke noen forklaring eller mening med det, bare akseptere at det er der. Ikke alltid like lett. Og i perioder stenger jeg litt av, men det går aldri lenge før jeg blir mer og mer utilpass, for det er vanskelig å presse ned alle slike følelser. Som tidligere nevnt så tror jeg at man er som en radiomottaker som fanger opp signaler som sendes ut. Jeg tror alle har slike evner mer eller mindre. Noen har slått av radioen, andre har radioen på, og noen har radioer som kan ta inn mer signaler enn andre. Noen ganger kan man få opp bruddstykker av et signal som sendes ut, andre ganger får man inn alle signalene helt tydelig. Hva som styrer, det vet jeg ikke, men jeg tror man kan delvis trene det opp. Men forstå det fullt ut - nei, det tror jeg aldri jeg vil gjøre. Og det tror jeg er like greit, for jeg tror ikke det er alt vi bør forstå eller har godt av å forstå. Anonymous poster hash: 5504c...e51 Så rart å lese innlegget ditt, for jeg har det veldig likt selv. Jeg har blitt reddet fra ihvertfall to voldtekter og tre bilulykker pga. slike forvarsler. Vanligvis er det et klart budskap om at "nå må du passe deg!", og jeg rekker akkurat å vrenge bilen ut til siden idet en bil kommer delvis over i min bane. Enkelte ganger er det filmsnutter jeg mottar. Vanligvis er det veldig trivielt og hverdagslig, som at jeg f.eks. får en sterk impuls om at jeg i butikken virkelig burde ta med en kake, men hvorfor? Jeg liker jo ikke kake engang?! Så dukker det plutselig opp en gammel tante uanmeldt. Jeg har snakket litt om dette med foreldrene mine, og min far har det faktisk slik han også. Hans mor var synsk, fant vann, etc.. Jeg forteller barna mine at det er veldig viktig at man lytter til disse instinktene, for mennesker har slike sanser på samme måte; som dyr sanser fare kan vi mennesker også det. Man man må lytte, ellers mister man evnen etterhvert. Anonymous poster hash: 7de31...2b8
Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #44 Skrevet 22. august 2014 Livløs person funnet i sjøen i Horten nå. Håper virkelig ikke det er mannen jeg fikk varsel om! *vondt i magen* HI Anonymous poster hash: 7559e...0e6
Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #45 Skrevet 22. august 2014 Er litt skremmende dette her... Anonymous poster hash: a45c8...76e
Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #46 Skrevet 22. august 2014 Hva? Kan det stemme med det du så HI? Nå blir jeg forbløffet. (I mangel av bedre ord.) denne tråden har gjort meg veldig tankefull. Anonymous poster hash: f6171...720
Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #47 Skrevet 22. august 2014 Livløs person funnet i sjøen i Horten nå. Håper virkelig ikke det er mannen jeg fikk varsel om! *vondt i magen* HI Anonymous poster hash: 7559e...0e6 Huff, håper det ikke er samme person. Men hvis det skulle vise seg å være det så gjorde du det du kunne, HI. Mer kunne du ikke gjøre. Etter det var det et valg han tok hva han tok av hensyn. Og ulykker kan skje der man ikke tror de vil skje. Anonymous poster hash: 5504c...e51
Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #48 Skrevet 22. august 2014 Tror ikke det er meningen man skal vite om andre eller sin egen død. Vi kan alle dø i morgen i en ulykke hjemme, av hjertestans, bli påkjørt osv. Men nå er jeg spent HI, er han i live? Anonymous poster hash: 337de...661 Hva skal man si... vanskelig å vite meningen med det innimellom. Men om det er en mening så må det jo være at man kanskje én gang kan forhindre at noe skjer med noen? "Problemet" vil jo alltid være at hvis man avverger en ulykke med å varsle noen, som dermed unngår den gitte situasjonen, så vil jo skeptikerne alltid få "rett".... fordi det ikke skjedde noe Eneste måten man ev. kan bevise noe slikt er om man med vitner tilstede skriver ned det man mener kan komme til å skje, så sørge for at en selv eller vitnene ikke sier noe som helst om dette.... før etter at ulykken er skjedd, da kan man hente frem bevisene. Er det det som skal til for å bevise slike evner, da foretrekker jeg heller å bli sett på som en snåling som det har bikket litt over for om jeg varsler.... Jeg har sluppet å varsle slik HI har gjort nå, jeg har aldri fått akkurat et slikt forvarsel som hun fikk i går. Jeg skulle for tre år siden kjøre alene en lengre tur på sen kveld og natt. Idet jeg satte meg inn i bilen gikk det som et støt gjennom meg, ordentlig guffent, så jeg ignorerte det og satte på musikken... men den ville ikke koble seg inn. Jeg festet sikkerhetsbeltet, og fikk da samme følelse igjen, men jeg ignorerte den, ville ikke kjenne etter hva det var. Bilen ville ikke starte. Da "spurte" jeg hva det var noe prøvde å fortelle meg. Jeg fikk da beskjed om at jeg måtte være mer oppmerksom enn normalt, for ellers ville det bli en alvorlig ulykke med vilt involvert, og ingen ville finne meg på lenge. Jeg "lovte" at jeg skulle kjøre forsiktig - og da startet musikken på full guffe og bilen startet som normalt. Første halvtimen jeg kjørte var jeg lettere nervøs og veldig forsiktig. Men så kom jeg inn i kjørerytme, glad musikk på radioen, kjørte halvannen time uten å tenke på forvarselet i det hele tatt, jeg rett og slett glemte det. Helt brått fikk jeg beskjed om å sakke ned NÅ og samme ekle følelse kom over meg igjen. Hadde jeg ikke sakket ned akkurat da jeg gjorde så ville jeg kjørt rett i en elg som var rett rundt neste sving. Unngikk den med en halv meter maks. Dette skjedde et sted hvor bilen ville gått rett av veien ut i skogen. 20 minutter senere kom årets første snø, så ingen ville lagt merke til ev. bremsespor heller. Jeg ville trolig ikke blitt funnet på en stund, for ingen ville ha etterlyst meg før det hadde gått et par dager og jeg ikke dukket opp på jobb. Så hva er meningen? Jeg tror meningen var at det ikke var min tur å dø da, derfor fikk jeg denne beskjeden og hjelpen. Jeg får ellers alltid beskjed om noen i familien kommer til å dø. I de aller fleste tilfellene får jeg vite hvem det er og når de kommer til å dø, eller i hvert fall at det er siste gang jeg ser dem. Foreløpig har det heldigvis stort sett gjeldt personer som har vært eldre, eller som har vært syke, og det har aldri vært ulykker involvert. Men når forvarslene har kommet har det ikke vært noen grunn til å tro at personene skulle komme til å dø. De fleste av dem har vært friske på forhånd og forventet å leve i flere år. Hvis personer nær meg blir alvorlig syk vet jeg alltid om de kommer til å overleve eller ikke. Av og til får det pussige utslag. Jeg visste f.eks. at Trond Giske skulle skille seg nøyaktig en uke før han gikk ut i media og sa det. Jeg har aldri møtt ham og kjenner ingen nær ham. Men jeg drømte at han fortalte meg at han skulle skilles, at de skulle offentliggjøre det uken etter. Når Børre Knudsen døde visste jeg det dagen før, at det var nært forestående. Jeg aner virkelig ikke hvorfor disse dukker opp siden jeg ikke har noe med dem å gjøre og ikke kjenner noen nær dem. Og meningen med å få vite noe slikt? Jeg aner ikke! Jeg tror det er mer at man er som en radiomottaker - man er i stand til å fange opp radiosignaler som andre sender ut. Ikke alle program er like aktuelle for meg. Jeg jobber med behandling til vanlig. Flere ganger har jeg sendt pasienter til lege for å sjekke ting som jeg har følt har vært alvorlig, selv om pasienten ikke har hatt symptomer på det enda. Det har ikke slått feil enda. Men jeg får også vite hvordan det vil gå. Som regel har jeg fått beskjed om at det går bra hvis de tar det på alvor og blir diagnostisert raskt. Til nå har det stemt. Meningen - at jeg kan sende noen til lege før de har fått symptomer eller før de har oppdaget tegnene selv. Og dermed kan noen slippe å bli mer alvorlig syk og ev. verre. Jeg er ikke 100 % komfortabel med disse "evnene", men jeg har akseptert at de er der. Jeg kan ikke forklare det, og jeg har egentlig stort behov for å vite fakta om ting. Men lite fakta om disse tingene Jeg prøver å slå meg til ro med å ikke søke noen forklaring eller mening med det, bare akseptere at det er der. Ikke alltid like lett. Og i perioder stenger jeg litt av, men det går aldri lenge før jeg blir mer og mer utilpass, for det er vanskelig å presse ned alle slike følelser. Som tidligere nevnt så tror jeg at man er som en radiomottaker som fanger opp signaler som sendes ut. Jeg tror alle har slike evner mer eller mindre. Noen har slått av radioen, andre har radioen på, og noen har radioer som kan ta inn mer signaler enn andre. Noen ganger kan man få opp bruddstykker av et signal som sendes ut, andre ganger får man inn alle signalene helt tydelig. Hva som styrer, det vet jeg ikke, men jeg tror man kan delvis trene det opp. Men forstå det fullt ut - nei, det tror jeg aldri jeg vil gjøre. Og det tror jeg er like greit, for jeg tror ikke det er alt vi bør forstå eller har godt av å forstå. Anonymous poster hash: 5504c...e51 Så rart å lese innlegget ditt, for jeg har det veldig likt selv. Jeg har blitt reddet fra ihvertfall to voldtekter og tre bilulykker pga. slike forvarsler. Vanligvis er det et klart budskap om at "nå må du passe deg!", og jeg rekker akkurat å vrenge bilen ut til siden idet en bil kommer delvis over i min bane. Enkelte ganger er det filmsnutter jeg mottar. Vanligvis er det veldig trivielt og hverdagslig, som at jeg f.eks. får en sterk impuls om at jeg i butikken virkelig burde ta med en kake, men hvorfor? Jeg liker jo ikke kake engang?! Så dukker det plutselig opp en gammel tante uanmeldt. Jeg har snakket litt om dette med foreldrene mine, og min far har det faktisk slik han også. Hans mor var synsk, fant vann, etc.. Jeg forteller barna mine at det er veldig viktig at man lytter til disse instinktene, for mennesker har slike sanser på samme måte; som dyr sanser fare kan vi mennesker også det. Man man må lytte, ellers mister man evnen etterhvert. Anonymous poster hash: 7de31...2b8 Akkurat sånn har jeg det også, jeg ser filmsnutter eller bare vet noe. Før det på Utøya så jeg en filmsnutt av en nyhetssending på tv av ungdommer som gikk blant telt i litt regn, filmet fra et helikopter, helt likt det som ble sendt etter at det hadde skjedd. Jeg har også unngått hendelser med meg selv takket være disse forvarslene, blant annet hadde jeg tenkt å reise til Thailand den jula tsunamien var. Jeg hadde søkt ferie fra jobb, satt av penger etc. Jeg hadde også funnet et hotell jeg ønsket å bo på, men jeg fikk en sterk følelse av at jeg måtte ikke dra, pga en naturkatastrofe, og jeg ble hjemme. Hotellet jeg hadde tenkt å bo på var ved en av de strendene som ble hardest rammet. Andre ganger ser jeg ting som ikke har noen betydning, som feks tallene på et bilskilt jeg kommer til å kjøre bak senere på dagen. Jeg har ingen forklaring på hvordan det kan skje, jeg er egentlig ikke overtroisk og lurer like mye hver gang det skjer. Anonymous poster hash: 31366...814
Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #49 Skrevet 22. august 2014 Jeg ser også filmsnutter, men stort sett bare ting som handler om meg selv i relasjoner til andre. Jeg overbeviste meg selv lenge om at jeg bare var god på å lese andres følelser og tenke naturlige konsekvenser av det, men så begynnte det å "ta over tankene mine". Jeg har fortalt kjæresten min om mange disse filmsnuttene, spes de jeg ikke er med i, der jeg ser noe utenfra, og han har opplevd at det handler om ham. Ting som har skjedd han tidligere i livet, ting som skjer like etterpå eller måneder etterpå. Utfra filmene kan jeg tyde ting utfra årstid, alder på personer osv. jeg kunne vite at broren hans, som jeg aldri hadde møtt, ville få en datter og når sånn ca hun ville bli født. Det viste seg å stemme, like etterpå annonserte de graviditeten og datteren ble født den mnd jeg sa. I filmen min kom datterens navn frem. Jeg nektet å si det til mannen min, for jeg følte det var teit og at jeg umulig kunne ha rett, men eg skrev det ned på en lapp og la det i en konvolutt som ble åpnet etter de annonserte navnet. Jeg bommet med en bokstav... Jeg visste at hunden hans som allerede da var gammel og svært syk ville overleve minst et halvt år til fordi jeg så den i en film som handlet om vinter da det var sommer. Hunden lever enda, men på "overtid". Jeg vet vi får en datter til, men forstår ikke hvorfor, for jeg vil ikke ha flere barn. Jeg visste når bestefar døde, men det er også eneste gang jeg har fått slike forvarsler. Jeg visste mannen min kjøpte en ferietur, hvor den gikk og når vi skulle dra lenge før han bestilte den og skulle overraske meg med den. Jeg sa selvfølgelig ingenting til han om det. Han visste ikke st jeg "så" det, og det var ingen destinasjon vi noen gang hadfe snakket om. Jeg vet ofte hva min beste venninne laget til middag fordi jeg får filmer av henne når hun laget mat. Jeg vet hva hun har på deg når hun lager middag også. Jeg vet hvilke sanger hun synger på og hva dom skjer på kjøkkenet. Jeg "ser" henne aldri i noen andre situasjoner. Ofte våkner jeg med tallrekker i hodet og får de ikke bort før jeg møter på de i det virkelige liv. Det kan være telefon nr som ringer meg, et personnr jeg senere må taste inn på jobben, et tilfeldig registreringsnummer osv. Anonymous poster hash: 554a7...d46
Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #50 Skrevet 22. august 2014 Livløs person funnet i sjøen i Horten nå. Håper virkelig ikke det er mannen jeg fikk varsel om! *vondt i magen* HI Anonymous poster hash: 7559e...0e6 Hvor gammel er mannen du frykter det er? Eventuelt første bokstav i fornavnet? Ellers kan vi på en måte aldri vite om du lurer oss eller faktisk visste dette. Spennende, jeg er skeptisk men nysgjerrig på slikt som dette. Anonymous poster hash: 28258...d86
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå