Gå til innhold

Jeg har fått klamydia!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen har vært sammen i 18 år, og jeg har aldri vært utro eller hatt sex med noen andre. Den siste tiden har jeg hatt problemer med flere ting "down there" og dro til legen for å teste meg mot UVI. Legen spurte i samme slengen om jeg ville ta en test mot kjønssykdommer og det første jeg tenkte var såklart nei. Men jeg gjorde det, og idag fikk jeg svar...

Så nås itter jeg her og er overbevist om at mannen har vært utro. Man kan vel ikke få klamydia uten å ha hatt sex med noen andre???

Anonymous poster hash: 044f6...c71

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er 99,99% sjangse for at mannen din har vært utro..

Anonymous poster hash: 0468e...7d4
Skrevet

Klamydia er en kjønnsykdom :(

Anonymous poster hash: cb34e...635

Skrevet

Eneste måten du kan ha fått klamydia på da er at din mann har smittet deg.

Smitte skjer ved samleie...dessverre.

Man kan ha klamydia lenge uten å vite det, og det kan gjøre deg steril.

Skrevet

Klamydia er en seksuelt overførbar sykdom.

Og den er ikke slik som herpes som kan ligge latent i mange år uten at man vet det. Så ja, mannen din må nesten ha pult på en annen.

Beklager, men det er sannheten.

Anonymous poster hash: 160a9...200
Skrevet

Du kan helt fint ha hatt klamydia i 18 år uten å ha merket noe til det. Så du trenger ikke automatisk å tenke utroskap. :-)

Anonymous poster hash: bac1b...5d8

Skrevet

Man kan ha klamydia i en lang stund uten å være klar over det.. Men i 18 år???

Beklager, hi, men jeg hadde tolket det som at han er/har vært utro. Slike sykdommer overføres ikke akkurat ved å sitte på samme dosete..

Anonymous poster hash: 11237...fec

Skrevet

Mannen din har vært utro dessverre 😞

Anonymous poster hash: 3a6a2...334

Skrevet

18 år nei!!??

Anonymous poster hash: cb34e...635

Skrevet

Og hvis han hadde hatt dette fra før dere ble sammen, ville du ha blitt smittet for lenge siden. Så dette er noe han har fått nylig, for så å smitte dge med det.

Skrevet

Man kan ikke ha klamydia i 18 år uten at det bryter ut!

"Tiden fra smitte til symptomer (inkubasjonstid) er 5-14 dager."

http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=239&trg=List_6212&Main_6157=6263:0:25,8305&MainContent_6263=6464:0:25,8317&List_6212=6218:0:25,8324:1:0:0:::0:0

Og i samme link står følgende:

"Siden klamydia kan forløpe uten symptomer i lang tid, kanskje år, behøver ikke nyoppdaget klamydia å bety utroskap."

Skrevet

http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=239&trg=List_6212&Main_6157=6263:0:25,8305&MainContent_6263=6464:0:25,8317&List_6212=6218:0:25,8324:1:0:0:::0:0

"Siden klamydia kan forløpe uten symptomer i lang tid, kanskje år, behøver ikke nyoppdaget klamydia å bety utroskap."

Kanskje et år ja, IKKE 18!!! Og Klamydia er svært smittsomt, dermed har hun enten hatt det i 18 år, noe som ikke er mulig, eller hun har blitt smittet for maks 1 år siden eller så. Dvs at mannen har vært utforbi huset med snabben.

Skrevet

Kondolerer. Dersom du har barn, hi, ble du testet i svangerskapet. Du hadde da visst om du hadde klamydia siden legen ville gitt deg beskjed om dette.

Anonymous poster hash: 178ce...36b
Skrevet

En jeg kjenner oppdaget at hun hadde klamydia da hennes nyfødte jente fikk en øyebetennelse som aldri gikk over. Det viste seg at den øyebetennelsen var klamydia som hun var blitt smittet av under fødselen. Klamydiaen hadde mor hatt før hun traff mannen, og de var sammen en stund før de fikk barn. Hadde ikke jenta blitt smittet på øynene hadde de nok begge hatt klamydia den dag i dag.

Anonymous poster hash: f8dfd...728

Skrevet

Hvis du har fått barn i løpet av de 18 årene uten at det har blitt oppdaget klamydia tror jeg nok mannen har kost seg en annen plass.. Tror det værste,men håper på det beste :)

Anonymous poster hash: e8a74...3c2

Skrevet

Fy faen så ekkelt. Kutt snabelen av han :-/

Anonymous poster hash: 8609d...9c8
Skrevet

Man testes i svangerskap ja, så med mindre du hadde det når du var gravid er det nok mannen som har vært utpå.

Anonymous poster hash: 9735d...fa2
Skrevet

HI har du snakket med mannen? Hvordan var hans reaksjon?

Anonymous poster hash: 6d3b5...e58

Skrevet

Man blir sjekket som gravid. Så du har fått det etter siste graviditet. Det betyr at mannen din har vært utro. Og til hun over her som sier venninnen ikke ble testet i graviditeten og babyen ble smittet, det er mulig men det er veldig sjeldent siden alle skal sjekkes. Så her har hennes lege sviktet.

Skrevet

Kanskje et år ja, IKKE 18!!! Og Klamydia er svært smittsomt, dermed har hun enten hatt det i 18 år, noe som ikke er mulig, eller hun har blitt smittet for maks 1 år siden eller så. Dvs at mannen har vært utforbi huset med snabben.

Jeg er enig i at det er (dessverre) lite sannsynlig at TS har hatt det i 18 år, men hun kan ha gått med det i lang tid allikevel, det er noe av det som gjør klamydia skummel; at folk kan gå med den så lenge uten å få symptomer :-(

Skrevet

Dytt

Anonymous poster hash: c8754...493

Skrevet

Beklager sent svar!
Jeg har tatt dette opp med mannen, og la det frem på en slik måte at han måtte innrømme utroskapen. Kort fortalt så er jeg nå alenemor! :( Jeg er forbannet, skuffet, sint og ja! Har ikke ord, hadde aldri trodd han kunne gjøre det mot oss :(
Hva i helvette er det med menn?? Må man liksom bare "godta" at alle er utro for tiden??? Synes så og si alle har vært i buksene på noen andre!

HI

Anonymous poster hash: 044f6...c71
Skrevet

Stakkars deg..:( dette klarer du å komme deg igjennom. Etter du har sørget deg ferdig så vil det beste være at du ser framover på hva du og dine barn kan få ut av framtiden:)

Først da kommer din eks både hva han har gått glipp av.

Lykke til!

Anonymous poster hash: e8a74...3c2

Skrevet

Jeg gikk med det i 2 år, hadde ingen symptomer.

Anonymous poster hash: 699cc...e5b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...