Gå til innhold

En alenemor tar abort fordi barnet har downs syndrom!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker du ang dette? 

Anonymous poster hash: f3cce...0f3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

At det er hennes valg. Jeg hadde valgt det samme. Man vet aldri hva man får senere i livet, men jeg vil i det lengste unngå et barn som har mye ekstrautfordringer. Jeg har nå to av fire barn som har diagnoser (ikke alvorlige, men de gir litt ekstraarbeid), og er veldig glad for at vi ikke har enda tyngre belastning i hverdagen enn vi alt har.

Anonymous poster hash: 9aa37...fd6
Skrevet

Hennes valg.. Innrømmer å mest sansynlig gjort det samme... :/

Anonymous poster hash: a2553...388

Skrevet

Jeg tenker at jeg hadde gjort det samme.

Anonymous poster hash: 90836...595
Skrevet

Hadde gjort det samme.

Anonymous poster hash: a2b52...b2d
Skrevet

Det er hennes valg, og regner med at hun frykter at hun ikke har nok å tilby eller har nok nettverk/hjelp rundt seg til å kunne ta godt nok vare på et barn med ekstra utfordringer. Det er tøft å være alenemor til et funksjonsfriskt barn, det er mye tøffere om man er helt alene med et funksjonshemmet barn. Så så lenge jeg ikke vet grunnen til at hun aborter, velger jeg å ikke dømme.

Skrevet

Jeg hadde også tatt abort, og jeg er ikke alenemor. 

Anonymous poster hash: ef86e...c01
Skrevet

At det er en privatsak.

Skjønner hennes valg.

Anonymous poster hash: f8232...0a7
Skrevet

Jeg har tatt abort av samme grunn, og jeg er ikke alenemor.

Anonymous poster hash: e73ba...e9e

Skrevet

Hadde også tatt abort

Anonymous poster hash: 957b2...337

Skrevet

Jeg hadde også tatt abort da, og jeg er ikke engang alenemor. 

Hva bryr det deg hva andre velger?

Anonymous poster hash: 22f3a...633
Skrevet

Jeg hadde også tatt abort, og som flere andre her så ville jeg ikke engang blitt alenemor.

Har en person med downs i nær familie, og ser hvor utrolig mye det krever. Etter å ha fulgt oppveksten til denne personen, og sett familien rundt så er jeg 100 % sikker på at jeg ikke hadde gjennomført å få dette barnet.

Skrevet

Hadde gjort det samme, og jeg er heller ikke alenemor. Mannen er helt enig. Vi har kronisk alvorlig sykdom i nær familie, som startet i barnealderen. Man glemmer lett at dette er en person som skal leve med det valget man tar for dem i 50-70 år, og det er langt i fra alle som er høytfungerende. Jeg hadde ikke klart å sette et barn til verden når jeg VET at jeg potensielt dømmer det til et liv jeg selv ikke ville levd. 

Anonymous poster hash: 46536...c35
Skrevet

Hadde gjort det samme.

Anonymous poster hash: 3916f...ee5

Skrevet

Tusen takk for svar! Hadde gjort det samme selv. HI 

Anonymous poster hash: f3cce...0f3
Skrevet

Jeg kan 100% forstå henne, ikke det at jeg er så himla for å ta abort fordi fosteret får påvist down syndrom.

Min tante fikk barn da hun var 21, det var resultatet av en one night stand, barnet hadde downs, hardt rammet, mye gale med hjertet og andre ting som kan følge med.
Hun er svært knyttet til ungen sin som idag er voksen, men det hun har strevd  i alle år.
Bekymringen for ungen, økonomi, ikke kunne hun jobbe, ungen trengte henne hele tiden, måtte gå på sosialen i mange lange år, bekymring bekymring bekymring, aldri føle hun strakk til for datteren, utslitt, sammenbrudd, alene, ikke minst alene..

Ungen er i dag voksen, men tanten min har aldri funnet noen å dele livet med, ingen vil vær med henne. Hun har truffet menn, men de har alltid trukket seg tilbake når hun enten forteller om ungen eller hun har latt dem treffe henne.

Det har vært trist for oss å se på. Og hun har overhodet ikke hatt et bra liv, og jeg vett ikke om datteren har det heller.

Så ja, jeg kan virkelig forstå det.

Skrevet

Nei, det hadde jeg aldri gjort.

Jeg er imot dette sorteringssamfunnet vi har blitt. Ville dere tatt abort om dere viste at barna ville havne i en ulykke etter et par leveår og mistet begge armer/ben?

Anonymous poster hash: bbb31...b1a

Skrevet

Jeg hadde trolihbtatt abort, men ikke vært stolt over det. Hadde plaget meg resten av livet. Men igjen, det å skulle uttale seg om hva en skulle ha gjort i en tenkt situasjon er egentlig bare håpløst. Jeg har selv stått på den andre siden av en situasjon og kommet med dømmende meninger, for deretter å havne i den aktuelle situasjonen selv og handlet motsatt av det jeg trodde på forhånd.

Anonymous poster hash: d4fed...8ec

Skrevet

Jeg hadde nok gjort det samme. Om jeg var helt alene og hadde flere barn. Hennes kropp og liv, hennes valg!

Skrevet

Hadde nok gjort det samme

Anonymous poster hash: 2d4f2...ccd

Skrevet

Jeg hadde gjort det selv. Og jeg er ikke alenemor.

Skrevet

Det er en privatsak og det er heldigvis opp til hver enkelt hva man velger å gjøre.

Kjempe fint dere som veger å beholde fosteret. 

Jeg valgte selv abort, da dette var det vi følte var best for oss!

Anonymous poster hash: f1e3a...854
Skrevet

Jeg ville ikke tatt abort.

Skrevet

Nei, det hadde jeg aldri gjort.

Jeg er imot dette sorteringssamfunnet vi har blitt. Ville dere tatt abort om dere viste at barna ville havne i en ulykke etter et par leveår og mistet begge armer/ben?

Jeg vet faktisk ikke. Hvis det var en rent fysisk skade, antageligvis ikke. Hvis barnet endte opp med store mentale skader - kanskje. Hvis jeg visste det tidlig....? Veldig tidlig...?

Dette er jo slikt som avhenger av ens egne holdninger og verdier til livet, eksistens, religion, etikk og ikke minst når man omdefinerer embryo/foster til et barn - og det er en rent personlig sak som jeg mener ingen har rett til å dømme andre for. Noen mener det er drap uansett hvor tidlig det er, selv rett etter befruktning, det er et menneske uansett, jeg mener ikke det. Men jeg må jo såklart respektere andre for meningen sin, selv om jeg ikke er enig. Jeg synes det er synd man ender i skyttergravene med en gang man starter hele abortdebatten, for det er mye man kan lære av hverandres meninger!

Anonymous poster hash: 46536...c35

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...