Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #26 Skrevet 20. august 2014 Liker egentlig godt sanne bøker. Idas dans var helt fantastisk. Veien til Karlsvogna var også veldig god. Anonymous poster hash: 0d061...371
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #28 Skrevet 20. august 2014 Kjør meg til slottsplassen. Hekta. Anonymous poster hash: 98f9e...fb1
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #29 Skrevet 20. august 2014 Vindens skygge av Carlos Ruiz Zafón. Anonymous poster hash: f3a09...5ac
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #30 Skrevet 20. august 2014 Drageløperen av Khaled Hosseini (tror det skrives sånn) Anonymous poster hash: 3520b...520
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #31 Skrevet 20. august 2014 Forsmedelig. Klarer ikke velge ut en bare. Det er så mange fine bøker. Lille tre og Hundre hemmelige sanser. Begge disse har gitt meg litt å tenke på. Ellers har jeg jo lest mange page turnere som er spennende og bra men de kan jo ikke betegnes som klassikere. Anonymous poster hash: cef60...0e3
Iiiiik Skrevet 20. august 2014 #32 Skrevet 20. august 2014 Jeg leser noe sånt som 150 bøker i året og det er umulig å velge ut en favoritt, det ender seg jo også. De to jeg tenker på umiddelbart er "Tilværelsens uutholdelige letthet" av Milan Kundera og "Shantaram" som allerede er omtalt i tråden her. "Tett inntil dagene" av svensk-tyrkiske Mustafa Can et en annen favoritt. Men sånn totalt sett kunne jeg sikkert kommet på ti favoritter i tillegg. Er omtrent som når ungene spør om hva det beste jeg vet er å spise. Det kommer an på humør, hvor lenge siden jeg har spist noe bestemt, hva slags vær det er osv osv.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #33 Skrevet 20. august 2014 Mengele zoo, jeg leser mye men denne har ingen slått ennå. Anonymous poster hash: bdead...0d5
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #34 Skrevet 20. august 2014 Harry Potter ja. Vennskapsprøven, Til mine døtre og Lesesirkelen av Elizabeth Noble. Ultimatum av Matthew Glass. Det angår også deg. Flimmer av Anne og Even Holt. Mye av Liza Marklund. Anonymous poster hash: 94916...e18
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #35 Skrevet 20. august 2014 The Hunger Games-bøkene er fantastiske! Etter å ha fullførst siste kapittel følte jeg meg så tung. Ville ikke at det skulle bli "tomt", og skulle ønske det var flere bøker (enda selve historien er akkurat perfekt). Jeg kan trøste meg med at jeg kan lese dem flere ganger, og vente på neste film. (Filmene er overraskende bra, selv om de avviker en del fra bøkene) Av norske bøker må jeg skyte inn Mannen som elsker Yngve. Alle fem bøkene om Jarle Klepp egentlig, men første boken er magisk. Anonymous poster hash: 08085...8d6 Den første boka om Jarle Klepp heter vel Kompani Orheim? Anonymous poster hash: a940e...03d
☆☆☆ Skrevet 20. august 2014 #36 Skrevet 20. august 2014 "Kjærlighet i koleraens tid" av Gabriel Garcia Marquez. "Kvinnen som kledde seg naken for sin elskede" av Jan Wiese. To bøker med titlar som fascinerar og innhald som ikkje skuffar.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #37 Skrevet 20. august 2014 Outlander-serien av Diana Gabaldon. Fantastisk bra bøker som bør leses på engelsk. Første boka i serien er blitt tv-serie som hadde premiere i USA for to uker siden. Knallbra!!! Anonymous poster hash: 25277...a13
☆☆☆ Skrevet 20. august 2014 #38 Skrevet 20. august 2014 The Hunger Games-bøkene er fantastiske! Etter å ha fullførst siste kapittel følte jeg meg så tung. Ville ikke at det skulle bli "tomt", og skulle ønske det var flere bøker (enda selve historien er akkurat perfekt). Jeg kan trøste meg med at jeg kan lese dem flere ganger, og vente på neste film. (Filmene er overraskende bra, selv om de avviker en del fra bøkene) Av norske bøker må jeg skyte inn Mannen som elsker Yngve. Alle fem bøkene om Jarle Klepp egentlig, men første boken er magisk. Anonymous poster hash: 08085...8d6 Den første boka om Jarle Klepp heter vel Kompani Orheim? Anonymous poster hash: a940e...03d Nei, dei er ikkje skreve i kronologisk rekkefølge, "Mannen som elsket Yngve" kom først.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #39 Skrevet 20. august 2014 Mengele zoo, jeg leser mye men denne har ingen slått ennå. Anonymous poster hash: bdead...0d5 Ja den er fantastisk! Himmelblomsttreet var ikke like gripende synes jeg. Hundre års ensomhet er også ei veldig, veldig bra bok. Anonymous poster hash: 3f8a2...f9d
Salvador Skrevet 20. august 2014 #40 Skrevet 20. august 2014 Henri Charriere Papillon. Eneste boken jeg har lest som har festet seg. Har prøvd å lese Shantaram, men klarer ikke komme meg gjennom den. Hørte alle som fortalte hvor bra den er, men jeg synes den er treg og litt for brå overganger innimellom. Mulig jeg ikke har forstått helt "hvordan" den skal leses...
skjotta Skrevet 20. august 2014 #41 Skrevet 20. august 2014 En gang plukket jeg med meg ei pocketbok på måfå fra bruktbokhandelen. Den heter "Regina's song", skrevet av David og Leigh Eddings. Den forlater ikke bokhylla mi og jeg leser den i hvert fall en gang i året. Psykologisk triller om tvillingene der den ene blir voldtatt og myrdet. Måtte finne den for å oppgi forfattet og skal nå lese den ;-)
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #42 Skrevet 20. august 2014 Drageløperen av Khaled Hosseini og Drømmehjerte av Cecilia Samartin Anonymous poster hash: b1f35...1db
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 20. august 2014 #43 Skrevet 20. august 2014 Uten tvil : Hundreåringen som klatret ut av vinduet og forsvant! Bedre bok skal du lete lenge etter
Modesty Blaise. Skrevet 20. august 2014 #44 Skrevet 20. august 2014 Jeg leser veldig mye, og det er nesten umulig å plukke ut en favoritt. Men en bok jeg er utrolig glad i er Bakansekunst av Rohinton Mistry. En fantastisk bok som ikke slipper meg... Ble litt glad når noen nevnte papillon, det var en av de første "voksenbøkene" jeg leste, og jeg er veldig glad i den også.
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #45 Skrevet 20. august 2014 Alle tre millennium-bøkene. Og vet det ikke er et mesterverk av en bokserie, men likte veldig godt historiene i isfolket!:-) Anonymous poster hash: 8880e...e36
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #46 Skrevet 20. august 2014 Trolldomsfjellet. Ellers alt av Hamsun. Anonymous poster hash: 7718f...6a4
Anonym bruker Skrevet 20. august 2014 #47 Skrevet 20. august 2014 Akkurat nå: Og fjellene ga gjenlyd Tidligere - Vidunderbarn (Roy Jacobsen) - Øya Anonymous poster hash: 69416...43b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå