Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #1 Skrevet 19. august 2014 Jeg har ei venninne som har 2 små barn, den eldste er 3,5år, den yngste 1,5år. Hun er virker veldig avhengig av å få i seg et "par kalde" flere ganger i uka, spesielt når mannen er vekkreist på jobb.Hun virker ikke full og er super med barna, kommer aldri forsent til noen avtaler og har alltid alt barna trenger, ryddig og fint hjem, smart dame, men jeg føler at det er en utrolig usunn livsstil, og jeg vet i tillegg at hun flere ganger har gått til butikken, som ligger 200 meter (ikke langt, jeg vet) borte fra hjemmet, mens hun er alene og barna sover.Hun sier at hun føler seg trygg på at det går fint å være borte i 10 minutter og at hun trenger den luftinga i blant når dagene har vært veldig lange og travle og at hun trenger det å kunne sette seg ned med beina høyt og nyte litt alkohol etter leggetid et par ganger i uka. Hun har mange venner og familiemedlemmer, men de har sine egne liv og er ikke så flinke til å hjelpe henne med å handle og slik kanskje? Hva mener dere? Er ikke dette litt drøyt?! Anonymous poster hash: 16eca...0fb
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #2 Skrevet 19. august 2014 reagerer ikke på å gå bort til butikken når den er 200m borte.. Jeg går jo ofte ut i fjøset å sjekker dyrene før jeg legger meg og da sover ungene. Jeg regner heller ikke med hun tar storhandlingen da. Dessuten vil en babycall ha så lang rekkevidde uansett. må ha et par kalde i uka er vel heller litt uvanlig Anonymous poster hash: 6eeb8...12b
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #3 Skrevet 19. august 2014 Det heter bekymret Ikke noen sj-lyd, men kj-lyd Anonymous poster hash: 3c0ab...9f2
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #4 Skrevet 19. august 2014 Det heter bekymret Ikke noen sj-lyd, men kj-lyd Anonymous poster hash: 3c0ab...9f2 Haha, takk for rettingen du Jeg stusset litt over den setningen før jeg postet innlegget, så det var jammen meg deilig at noen kunne påpeke hva det var jeg reagerte på... HI Anonymous poster hash: 16eca...0fb
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #5 Skrevet 19. august 2014 reagerer ikke på å gå bort til butikken når den er 200m borte.. Jeg går jo ofte ut i fjøset å sjekker dyrene før jeg legger meg og da sover ungene. Jeg regner heller ikke med hun tar storhandlingen da. Dessuten vil en babycall ha så lang rekkevidde uansett. må ha et par kalde i uka er vel heller litt uvanlig Anonymous poster hash: 6eeb8...12b Så du mener at det er helt greit å være borte i 10-15 minutter, mens barna er hjemme alene? Er kanskje bare jeg som er litt vel overbeskyttende da.... HI Anonymous poster hash: 16eca...0fb
Anonym bruker Skrevet 19. august 2014 #6 Skrevet 19. august 2014 Jeg hadde ikke gått på butikken med to små i hus iallefall. Er urovekkende at hun må ha alkohol på kvelden selv om det kun er en el to øl. Dette kan oversteg fall utvikle seg til mer... Anonymous poster hash: c7ed9...2b6
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #7 Skrevet 21. august 2014 Okay...nå gikk det vedkommende på vinkveld til et vennepar som bor 2 min. unna uten barnevakt, "fordi ungene sover hele natta uansett" og "hun blir max der i 4 timer"...!!! Dette kan da ikke være normalen???? Jeg har nettopp tatt følge med henne ut av hjemmet hennes og gikk ut i fra at hun bare skulle kaste søppelposen hun holdt i hånda. Tilbød meg å se etter ungene, men da ble hun nærmest fornærma... Hva skjer?! Jeg føler for å sitte utenfor huset hennes og lytte til hun kommer hjem i gjen. Jeg kommer i hvertfall ikke til å sove i natt.. HI Anonymous poster hash: 16eca...0fb
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #8 Skrevet 21. august 2014 Da hadde jeg ringt politiet og spurt hva jeg skulle gjøre, man går ikke fra ungene i timevis. Jeg reagerer også på at hun går på butikken etter de er lagt. Anonymous poster hash: 0c117...be0
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #9 Skrevet 21. august 2014 Da hadde jeg ringt politiet og spurt hva jeg skulle gjøre, man går ikke fra ungene i timevis. Jeg reagerer også på at hun går på butikken etter de er lagt. Anonymous poster hash: 0c117...be0 Kan politiet gjøre noe fysisk da? Hente henne hjem og ta en prat med henne f.eks? Jeg begynte å gråte foran henne i stad i ren desperasjon over at hun er så egoistisk og ikke ville høre på mitt "mammarollen er viktigere enn alkohol og sosial moro-piss" (som hun sa selv)... Jeg tar normalt ikke til tårene eller viser følelser til andre, pleier heller ikke å blande meg inn i andres liv, men jeg føler meg fysisk dårlig... Er veldig mange ting på lista etterhvert som jeg reagerer på med henne... Hun har det ikke helt godt for tiden tror jeg. Hun har forandra seg veldig det siste halv-året, men det er ingen andre venninner som reagerer? Kanskje jeg merker mer fordi jeg ser henne oftere enn de fleste andre. Hun har blant annet gått fra 94kg til 52kg på 8mnd, og hun ser flott ut, samtidig veldig sliten og energiløs ut.... I tidligere innlegg skrev jeg at hun var en god mor og at hun er flink med barna...vel i dag var hun kanskje mer sliten, for hun snakte direkte til ungene om hvor lite hun likte å bruke tiden sin på dem, at hun aldri hadde hatt lyst på barn i utgangspunktet og følte seg tvunget inn i et hjørne av mannen og tilslutt hadde hun en lang refse om hvor "jævlig satygge begge barna faktisk er, som lignet på faren og hadde tidenes fæleste hårfarge"...dette nærmest skrek hun ut og ble rød i øynene etterpå, når eldste-gutten på 3,5 år begynte å gråte og sa: "Dumme mamma, du er ikke snill!" HI Anonymous poster hash: 16eca...0fb
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #10 Skrevet 21. august 2014 Ring Barnevernsvakta eller politiet. Man skal IKKE gå fra unger som ligger og sover. Tenker på det stakkars barnet som døde for ikke lenge siden som foreldrene hadde forlatt hjemme Anonymous poster hash: 6a991...7f6
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #11 Skrevet 21. august 2014 Da hadde jeg ringt politiet og spurt hva jeg skulle gjøre, man går ikke fra ungene i timevis. Jeg reagerer også på at hun går på butikken etter de er lagt. Anonymous poster hash: 0c117...be0 Kan politiet gjøre noe fysisk da? Hente henne hjem og ta en prat med henne f.eks? Jeg begynte å gråte foran henne i stad i ren desperasjon over at hun er så egoistisk og ikke ville høre på mitt "mammarollen er viktigere enn alkohol og sosial moro-piss" (som hun sa selv)... Jeg tar normalt ikke til tårene eller viser følelser til andre, pleier heller ikke å blande meg inn i andres liv, men jeg føler meg fysisk dårlig... Er veldig mange ting på lista etterhvert som jeg reagerer på med henne... Hun har det ikke helt godt for tiden tror jeg. Hun har forandra seg veldig det siste halv-året, men det er ingen andre venninner som reagerer? Kanskje jeg merker mer fordi jeg ser henne oftere enn de fleste andre. Hun har blant annet gått fra 94kg til 52kg på 8mnd, og hun ser flott ut, samtidig veldig sliten og energiløs ut.... I tidligere innlegg skrev jeg at hun var en god mor og at hun er flink med barna...vel i dag var hun kanskje mer sliten, for hun snakte direkte til ungene om hvor lite hun likte å bruke tiden sin på dem, at hun aldri hadde hatt lyst på barn i utgangspunktet og følte seg tvunget inn i et hjørne av mannen og tilslutt hadde hun en lang refse om hvor "jævlig satygge begge barna faktisk er, som lignet på faren og hadde tidenes fæleste hårfarge"...dette nærmest skrek hun ut og ble rød i øynene etterpå, når eldste-gutten på 3,5 år begynte å gråte og sa: "Dumme mamma, du er ikke snill!" HI Anonymous poster hash: 16eca...0fb Ring barnevernet ASAP! Jeg hadde også informert faren om denne jævlige oppførselen hennes. Stakkars barn. Er du helt blind, HI? Du må hjelpe barna!!!!!! Anonymous poster hash: 6a991...7f6
Superdolly Skrevet 21. august 2014 #12 Skrevet 21. august 2014 Det er bra at du reagerer, Hi, for her er det mye å reagere på! Ring barnevernsvakta så fort som mulig.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #13 Skrevet 21. august 2014 Okay...nå gikk det vedkommende på vinkveld til et vennepar som bor 2 min. unna uten barnevakt, "fordi ungene sover hele natta uansett" og "hun blir max der i 4 timer"...!!! Dette kan da ikke være normalen???? Jeg har nettopp tatt følge med henne ut av hjemmet hennes og gikk ut i fra at hun bare skulle kaste søppelposen hun holdt i hånda. Tilbød meg å se etter ungene, men da ble hun nærmest fornærma... Hva skjer?! Jeg føler for å sitte utenfor huset hennes og lytte til hun kommer hjem i gjen. Jeg kommer i hvertfall ikke til å sove i natt.. HI Anonymous poster hash: 16eca...0fb Dette ble jeg faktisk fysisk uvel av å lese! Opplevde noe lignende som barn, mamma var hos naboen under oss og akkurat den ene kvelden våknet jeg - fikk helt panikk og løp ut på gata for å lete (har ellers hatt en særdeles god barndom, altså). Jeg var ca 6 år og opplevde dette utrolig traumatisk og kommer aldri til å glemme dette. Det er forferdelig å forlate barn for flere timer!! Ingen barn sover hele kvelden/natta hver eneste natt - på et eller annet tidspunkt vil barn våkne av mareritt, for å gå på do e.l. Synes dette hørtes kjempealvorlig ut og synes synd på deg som har havna i en slik situasjon. Og når det gjelder barna, vel - det høres ut som at det er STOR fare å ferde, både kort- og langsiktig😥 Stakkars barn! Støtter andre her - GJØR NOE, HI! Anonymous poster hash: 7ff1e...128
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #14 Skrevet 21. august 2014 Ring med en gang. En ting er å gå ifra barna, noe som ikke er greit. Men når hun snakker stygt om barna TIL barna er det jo psykisk mishandling. Er greit å være sliten, og å si at man orker ikke så mye en dag. Men man sier ikke til barna at man ikke egentlig ville ha de, at de er stygge osv. Hvis en mann hadde sagt det til dama si, hadde vel de fleste anbefalt den dama til å forlate han. Hvorfor skal noen små uskyldige barn tåle noe sånt? Nei, jeg får skikkelig vondt av barna her. I beste fall kan det løse seg med at hun får hjelp og veiledning, mulig hun sliter veldig om dagen. Men sånn oppførsel er ikke greit. Anonymous poster hash: 606be...498
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #15 Skrevet 21. august 2014 Ring med en gang. En ting er å gå ifra barna, noe som ikke er greit. Men når hun snakker stygt om barna TIL barna er det jo psykisk mishandling. Er greit å være sliten, og å si at man orker ikke så mye en dag. Men man sier ikke til barna at man ikke egentlig ville ha de, at de er stygge osv. Hvis en mann hadde sagt det til dama si, hadde vel de fleste anbefalt den dama til å forlate han. Hvorfor skal noen små uskyldige barn tåle noe sånt? Nei, jeg får skikkelig vondt av barna her. I beste fall kan det løse seg med at hun får hjelp og veiledning, mulig hun sliter veldig om dagen. Men sånn oppførsel er ikke greit. Anonymous poster hash: 606be...498
Ladybird2014 Skrevet 21. august 2014 #16 Skrevet 21. august 2014 Tuller du, hi? Ring politi eller barnevernsvakt nå!
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #17 Skrevet 21. august 2014 Som andre har sagt. Ring barnevernvakten, det er dem man skal kontakte så sent på dagen. Det er de du evt blir satt over til og, om du ringer politiet Du kan jo også ringe/tekste din venninne og informere om at du har valgt å gjøre dette, da kommer hun sikkert fort hjem. Evt ringe far til barna og informere om at du er bekymret og har tatt kontakt med/kommer til å kontakte barnevernvakten. De vil garantert ta kontakt med han og muligens be han komme hjem om det er sånn at mor er ustabil/sliten/utslitt hva det nå er som er årsaken til hennes atferd. Har hatt ansvar for et barn på 5 som "hadde ansvar for" lillesøster på 2 mens mor var på en snurr. Det er så utrolig vondt å se hva det gjorde med barnet. Han var konstant stresset, og flere ganger ute og leitet etter henne når han våknet om natten og mor var borte. Anonymous poster hash: dca3f...08d
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #18 Skrevet 21. august 2014 Ring politiet eller barnevernsvakta umiddelbart, og ja, sitt utenfor (eller gå inn kanskje) til noen kommer,så barna har trygghet!! Nå med en gang! Det du beskriver om barnas liv er ikke bra,og må tas tak i. Så over til venninna di... Rast ned i vekt, ser sliten og energiløs ut, trøstedrikker alkohol flere ganger i uka, får utbrudd mot sine aller kjæreste... Hun har det helt klart ikke bra med seg selv. Er alt bra med henne helsemessig? Har ho opplevd noe traumatisk? Blir hun mishandlet fysisk og/eller psykisk av mannen eller noen andre? Forstår godt at du er bekymret! Nå i første omgang må du ta ansvar for barna, så jeg håper du allerede har ringt politi eller barnevernet. Når barna blir tatt hånd om av edrue og trygge personer, kan du gå videre med å hjelpe din venninne,hvis du og hun ønsker det. Anonymous poster hash: 553e6...f22
Ladybird2014 Skrevet 21. august 2014 #19 Skrevet 21. august 2014 Som andre har sagt. Ring barnevernvakten, det er dem man skal kontakte så sent på dagen. Det er de du evt blir satt over til og, om du ringer politiet Du kan jo også ringe/tekste din venninne og informere om at du har valgt å gjøre dette, da kommer hun sikkert fort hjem. Evt ringe far til barna og informere om at du er bekymret og har tatt kontakt med/kommer til å kontakte barnevernvakten. De vil garantert ta kontakt med han og muligens be han komme hjem om det er sånn at mor er ustabil/sliten/utslitt hva det nå er som er årsaken til hennes atferd. Har hatt ansvar for et barn på 5 som "hadde ansvar for" lillesøster på 2 mens mor var på en snurr. Det er så utrolig vondt å se hva det gjorde med barnet. Han var konstant stresset, og flere ganger ute og leitet etter henne når han våknet om natten og mor var borte. Anonymous poster hash: dca3f...08d Lille venn! :(
Anonym bruker Skrevet 21. august 2014 #20 Skrevet 21. august 2014 Uff. Dette var alvorlig. Hva skjer, HI? Takk for at du tar tak i dette. Klem til deg. Anonymous poster hash: 7ead5...c5f
Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #21 Skrevet 22. august 2014 Venninnen din høres deprimert ut. Og nå ser det ut til å gå ut over barna. Dersom hun ikke hører på fornuft så må du kontakte Barnefaren direkte eller barneveravakta om det skjer igjen. Jeg hadde aldri forlatt barna i flere timer for å gå på vinkveld, det er uansvarlig! ( men jeg går fjøsrunden på kvelden uten at jeg har barnevakt. Fjøset ligger vel kanskje et par hundre meter unna huset) Anonymous poster hash: a74d9...58a
Sint naken biltyv Skrevet 22. august 2014 #22 Skrevet 22. august 2014 Mistenker du at far ikke er grei med venninna di? Er han langt unna på jobb? Tror jeg ville ringt han først og fortalt hvordan ståa er om du ikke har mistanke om at han ikke er grei da. Så ille jeg ringt bv/politi etterpå.
Isola&Lille+julegave Skrevet 22. august 2014 #23 Skrevet 22. august 2014 Jeg hadde definitivt ringt barnevernet. Stakkars barn!
Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #24 Skrevet 22. august 2014 Hva skjer!?????? Anonymous poster hash: 0227f...4f1
Anonym bruker Skrevet 22. august 2014 #25 Skrevet 22. august 2014 Hvordan gikk det her hi? Dro venninnen din ut? Anonymous poster hash: 6fba3...8ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå