Gå til innhold

dere som jobber 100% og har små barn;

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tre barn, jobber fullt og studerer deltid. Null stress. Forstår ikke hva det er folk ikke får til.Anonymous poster hash: aabe5...4de

For min del handler det ikke om å ikke få det til. Det handler om at jeg ikke ønsker at den lille på 15 måneder skal være over 8 timer i barnehagen... Derfor jobber jeg 90 prosent, akkurat passe til at jeg ikke føler at jeg må stresse hjem fra jobb for å hente. Men skynder meg nå litt likevel hehe. 90 prosent er genialt, jobber bare litt mindre hver dag og går ikke glipp av noe på jobben, og det blir ikke så mye redusert lønn (skatten blir jo også lavere).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en på skole og ei i barnehage. Det er jo full rulle hele dagen, begge går på aktiviteter og mannen jobber flere kvelder i uka og studerer. Har råd til å jobbe redusert, men det lar seg ikke gjøre så lett på arbeidsplassen min.

Anonymous poster hash: 526a4...fbc

Skrevet

Har tre unger fra 8 og nedover, og både min mann og jeg jobber som leger i turnus med meget hard vaktbelastning. Det går greit, men har jo mye med innstilling å gjøre. Vi er vant til å jobbe hardt og nyter de periodene vi kan roe ned en smule.

Anonymous poster hash: c6f34...825

Skrevet

Vi har begget jobbet 100% etter at vi var ferdige med permisjon med datteren vår, hun er nå 3,5 år. Synes ikke det er noe problem. Kunne ikke tenke meg å jobbe en mindre stilling. Er nå også gravid med nr 2 og håper jeg kan jobbe 100% til permisjonen starter. Hvis man tar litt husarbeid hver dag og samarbeider er aldri et problem iallefall.

Anonymous poster hash: 4eade...79c
Skrevet

Har tvillinger på 2 og ei på 4. Både jeg og mannen er i full jobb og føler det går helt greit :) Var litt stress til å begynne med etter endt permisjon, men nå er vi inne i gode rutiner så alt går så godt! SKal ikke si at vi har stressfrie hverdager, men vi ønsker å kose oss og ta livet med ro. Og da gjør vi det. 
Skal sies at vi er mer ute enn inne, så det blir ikke det helt store kaoset i samme grad inne. Jeg og mannen samarbeider godt, og begge ser når husarbeid må gjøres- heldigvis :)

Anonymous poster hash: 89d29...315
Skrevet

Fulltidsstudent (master) og vikarjobb her - stortrives! Har to små og mann. Jeg er veldig spent på hvordan det blir å jobbe 100%. Gleder meg, OG gruer meg! Spennende å lese alle de ulike svarene i denne tråden - jeg tenker kort reisevei har mye å si for å få en best mulig hverdag!

Anonymous poster hash: 8fbee...b71
Skrevet

Det gikk helt fint med både ett, to og tre barn.

Vi hadde veldig forskjellig arbeidstid da, mannen jobbet fra 7 til 15 og jeg fra 9 til 17. Jeg leverte barna halv ni og mannen hentet de kvart over tre.

Men så fikk vi barn nr fire, bedriften til mannen ble lagt ned og i hans nye jobb må han jobbe mye lenger om ettermiddagene. Da begynte vi slite, særlig da de vokste til litt. 

Når 7-åringen skal på fotballtrening klokken 16, 10-åringen skal i et barneselskap klokken 17, 5-åringen er sliten etter barnehagen og 13-åringen trenger hjelp med matteleksen, da ble det travle ettermiddager.

Jeg gikk ned i 70% stilling, jobber 4 dager i uken, 6-timers dager.

Anonymous poster hash: 80bfd...bf9
Skrevet

Jeg skal begynne å jobbe 100% snart. Har bare ett barn, men 1 time reisevei (hver vei) til jobb. Barnet må derfor være i bhg fra de åpner til stengetid (egentlig rekker jeg ikke frem før de stenger). Vi kommer hjem kl 17, Barnet legger seg 18.30. Mannen er ikke hjemme før tidligst 18.00, og starter før meg på morgenen - noe som betyr at han ikke kan levere og hente i bhg.

Gruer meg!

Anonymous poster hash: 75ba6...cc6

Oi, skjønner at du gruer deg. Første jeg tenkte var stakkars unge for å være helt ærlig:( Kan du ikke trappe litt ned på stillingen?

Anonymous poster hash: 079d5...ac2

Skrevet (endret)

Jobbar 100% turnus, og synes det går heilt greit. Foreløpig er mannen i pappaperm, spørs korleis det blir med henting og levering i to barnehagar frå november (leverar når eg har seinvakt, hentar når eg jobbar tidleg), men kan ikkje tru det skal gå anna enn bra. Har heldigvis 2 min kjøring til kvar bhg og 3 min kjøring til jobb.

Hadde eg vore rik hadde eg kanskje jobba 50-75% eit års tid, men det er eg ikkje. Men eg tenker også at det er no eg har mest tid med ungane, ikkje har dei aktivitetar og ikkje er dei ute og leikar på eiga hand. Eg fryktar eg vil kjenne meir på det når dei byrjar på skulen. Men den tid, den sorg.

Endret av ★
Skrevet

Jeg og mannen har byttet på å jobbe deltid hele barnehage- og småskoletiden. Anbefales! Vi prøvde en liten periode med fulle jobber og barnehagebarn begge to, men vi ønsket ikke så lange dager i barnehagen.

Anonymous poster hash: 7a893...424
Skrevet

Tre barn, jobber fullt og studerer deltid. Null stress. Forstår ikke hva det er folk ikke får til.

Anonymous poster hash: aabe5...4de

Det er ikke noe problem å få det til. Poenget er vel å prioritere barna oppi det hele? 

Skrevet

Beklager altså, men de som har ett barn, på to år (dvs. ingen aktiviteter, lekser eller særlig med vennebesøk/eget sosialt liv for barnet, barnet legger seg fortsatt tidlig på kvelden så man har mye egentid evt. tid til å jobbe på kvelden), er det ingen grunn til at det skal være noe problem å jobbe 100 %.

Har tre barn, to i barnehagen og en i småskolen. Jobber 100 % og syns ikke det er noe problem, er vant til det. Tror ikke vi hadde følt vi hadde så mye bedre tid om jeg jobbet 80 % (man bruker liksom den tida man har), men vi hadde merket det veldig på økonomien.

Anonymous poster hash: 46f8c...b38

Men nå har det seg sånn at hi spurte alle, ikke bare de med 2-3 barn som nærmer seg skolealder

Skrevet

Jeg gjorde det før, det gikk fint. Jeg var dog mye mer sliten og måtte planlegge hverdagene mye mer.

Nå jobber jeg hjemmefra, det er veldig deilig. Men lett at rutiner sklir litt ut så iblant savner jeg faktisk å stå opp tidlig å ha noe å gå til å være der til en gitt tid.

Men vet at for meg passer det bedre å stå opp senere ha rolige morgenen å leverer datteren vår senere i barnehagen. Jeg blir dårlig av stress og mye press. Så å jobbe hjemmefra er best for oss.

Mannen jobber 100% så jeg som leverer og henter i bhg.

Skrevet

Jeg reagerer litt på at de som  får det til uten stress rakker litt ned på de som synes det er stress. Vi har ulike nivåer av hva vi føler at vi klarer å håndtere. Jeg synes det er stress å rekke å lage middag etter en dag på jobb, mens andre synes at det ikke er noe problem. Vi har bare 1 barn i barnehage, men synes det er stress å jobbe 100% fordi vi jobber 3-delt turnus (dag/kveld/natt). Ingen uker er like, så vi må hele tiden gå gjennom turnusene våre for å få puslespillet til å gå opp. Hadde vi hatt faste vakter, så hadde det ikke vært like stress, men når vi aldri kan ha like dager, blir det stress for oss.

Anonymous poster hash: e0692...c7e
Skrevet

Ha to barn og en krevende lederstilling og mann også i 100 %.. Synes det funker helt topp. Det jeg synes hjelper er å være 100 % fokusert på jobben når jeg er på jobb og så 100 % til stede for barna når barna er våkne. Så jobber jeg heller litt ekstra på kveldene når barna er i seng. Vi nedprioriterer også tid til å rydde og å treffe venner i hverdagene. Vi har også vaskehjelp. Ellers forbereder vi neste dag med å lage ferdig matpakker kvelden før, legger frem tøy etc. Alt sånt hjelper på.

Anonymous poster hash: 26d90...999

Skrevet

Vi har to unger på barnehage stadie enda ( til neste år begynner storebror på skolen), og begge to jobber 100%, det er pga økonomien skal gå rundt. Hadde det ikke vært for det, så kunne jeg godt tenke meg å jobbe 80%. Under begge fødselspermisjon valgte vi 80% dekningsgrad, og det har tært familie økonomien, så nå må vi bare bygge det opp igjen...

Anonymous poster hash: c5663...4bf
Skrevet

Jeg jobber fullt, og tenker mye på at jeg kanskje burde trappe ned.

Har en lite fleksibel jobb fra 9-17, og det er ikke mye igjen av dagen når man er hjemme litt før 18.

Mannen er arbeidsledig for tida, så han henter og bringer og gjør mye på hjemmebane. jeg tenker at vi skal se litt på mulighetene for å redusere stillingen min litt når han kommer i jobb. Foreløpig trenger vi at jeg har full inntekt.

Skrevet

Hadde jeg og mannen hatt mindre reisetid hadde det ikke vært så stress. Men det blir styr når man ikke har fleksible timer samt reisetid. Særlig når bhg stenger før jeg slutter på jobb og i tillegg har reisetid! Ikke mange som er villige til å ta med 3 ekstra barn hjem, og å dele dem opp er et evig styr når jeg må reise rundt halve området for å hente :P har besteforeldre som stiller på de værste dagene. Vurderer nytt yrke for å få mer tid med barna, gi dem kortere dager.

Anonymous poster hash: 0d560...1e3

Skrevet

Tre barn, jobber fullt og studerer deltid. Null stress. Forstår ikke hva det er folk ikke får til.

Det er ikke noe problem å få det til. Poenget er vel å prioritere barna oppi det hele?

På hvilken måte prioriterer vi ikke barna? Vi jobber til ulike tider, barna er i barnehage/skole ca 7 timer. Hvis begge foreldrene er fleksible så løser mye seg.

Skrevet

Her har både jeg og mannen min alltid jobbet 100 %. Minstemann har full plass i barnehagen og eldste går på skolen. Nå jobber vi begge to i barnehage så vi har en til to dager hver i uken hvor en av oss slutter kl halv tre på jobb og jobber ganske nærme her vi bor.

Jeg syns dette har vært helt greit. Begynner den ene tidlig på jobb, begynner den andre senere. Alltid bra rutiner med levering og henting av minstemann i bhg'n.

Jeg føler meg 'litt' sliten hver dag, men syns det går helt greit egentlig. Begynner å lage middag med en gang jeg kommer hjem, og rydde og gjør alt husarbeid deretter og legging av barna når den tid kommer. Har helgene til mye kos og morro.. ikke noe stress. ;)

Er flink til å rydde litt og litt når jeg ser det trengs, venter ikke til ting hoper seg opp i en diger haug e.l..

Anonymous poster hash: 536f5...60c

Skrevet

Jeg skal begynne å jobbe 100% snart. Har bare ett barn, men 1 time reisevei (hver vei) til jobb. Barnet må derfor være i bhg fra de åpner til stengetid (egentlig rekker jeg ikke frem før de stenger). Vi kommer hjem kl 17, Barnet legger seg 18.30. Mannen er ikke hjemme før tidligst 18.00, og starter før meg på morgenen - noe som betyr at han ikke kan levere og hente i bhg.

Gruer meg!

Huff... Kan du jobbe redusert?

Anonymous poster hash: ba620...9f7

Jeg kan ikke redusere akkurat nå. Er nyutdannet og prøver å komme meg inn på jobbmarkedet. Foreløbig får man bare tilbud om midlertidige stillinger, og må ta imot det som finnes om jeg skal kunne få en fast stilling på sikt.

Skrevet

Gruer meg!

Hvor lang reisevei har mannen din ?

Anonymous poster hash: 3fd23...465

Han har ca 30 min hver vei, men må møte opp i det barnehagen åpner kl 07. En jobb som innebærer felles transport fra oppmøtested (både morgen og kveld), slik at han ikke kan komme senere, eller dra tidligere.

Skrevet

2 små (1,5 og 3,5) og full jobb.. Og vil ikke ha det noe annerledes! Barna er i Bhg fra ca 8.30 -15.30 hver dag, og vi har 2-3 gode fine timer sammen om ettermiddagen!

Tenker det blir travlere når de begynner på skolen og skal på diverse aktiviteter osv..

Skrevet

Jeg er alene med to skolebarn og ca en times reiseveg til jobb hver vei. Det er praktisk ikke mulig for meg å jobbe i 100 % jobb. SFO måtte være åpen til 18:00 hvis det skulle gått.

Har fleksibel arbeidstid, men kan ikke jobbe hjemmefra, så da hjelper det lite.

Jobber 80 % som fører til dårligere økonomi, men jeg har ikke noe annet valg.

Anonymous poster hash: 9a6ba...195

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...