Gå til innhold

Ser du på svigermor som mammaen din?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigermor er ikke som en mamma for meg, mer som en nær venninne. På mange måter føler jeg meg nærmere henne enn mamma, ettersom mamma og jeg aldri har vært så veldig close. I tillegg bor mamma og pappa halve landet unna, mens svigermor bor to minutter unna, og alltid er tilgjengelig hvis vi ringer. 

Det er bare mamma som er mammaen min, men svigermor er en god venninne jeg kan snakke om alt med! 

Anonymous poster hash: 6b109...20d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er et nødvendig onde som man bare får gjøre det beste ut av for min manns skyld.....Skulle ønske det ikke var slik.

Anonymous poster hash: 9b6b0...81b
Skrevet

Nå virker det som om du er heldig mtp din egen mor. Slik er det ikke for alle. Min mor har ikke oppført seg som en god mor, har aldri uttrykt at vi barna betyr noe for henne, har aldri fulgt opp eller støttet, så jeg har verken god kontakt eller varme følelser for min mor i dag. Jeg føler meg ikke takknemlig for hva hun har gjort, da det er minimalt og langt under det man kan forvente.  jeg føler ikke at min svigermor er min mor, men hun har vært der siden jeg var tenåring, og jeg snakker med henne og har kontakt med henne langt oftere enn med min mor. Selv om hun er syk, er der for barna og har etter forholdene en aktiv del i familien. Jeg bryr meg om henne og har større tillit til at jeg får den støtten jeg trenger fra henne kontra min mor.  Alt i alt føler jeg at jeg ikke har en morsfigur i livet mitt, og det får meg til å jobbe enda hardere for at mine barn ikke skal føle det samme når de blir større.  Anonymous poster hash: d9168...77a

Jeg skrev i hovedinnlegget nettopp det at ikke alle har et godt forhold til sitt mor :( Så mine spm var rettet mot de med gode forhold til sin mor, skrev det. Synd du har det sånn :(

HI

Anonymous poster hash: 5bf4f...438

Skrevet

Ho er ikkje mor, ho er svigermor.

Når deg gjeld sidestilling er det vel gjerne overfor barnebarna som er meint, eg kan ikkje forstå at det skal vere så vanskelig å involvere svigermor i det sim har med barna å gjere.

Selvfølgelig innvolverer man ikke svigers mindre når det gjelder barnebarn, aldri sagt det.

HI

Anonymous poster hash: 5bf4f...438

Skrevet

Ho er ikkje mor, ho er svigermor.

Når deg gjeld sidestilling er det vel gjerne overfor barnebarna som er meint, eg kan ikkje forstå at det skal vere så vanskelig å involvere svigermor i det sim har med barna å gjere.

Det er jo noe helt annet. Svigermor er jo akkurat like mye bestemor til mine barn som det min mor er, så det å involvere henne på samme måte er -iallefall for meg- helt naturlig og selvsagt.

Skrevet

Jeg har verdens fineste svigermor, en fantastisk dame, inkluderende, kjærlig, varm- ei dame jeg setter svært høyt, er veldig glad i og takknemlig for å ha i livet mitt. Hun er som en slags morsfigur, men mammaen min blir hun aldri. Bare mamma er mamma. Mamma er i særstilling, og ingen i hele verden kan ta hennes plass.

Det blir det samme som å si at jeg må føle det samme for andres barn som for mine egne, og det går jo ikke. Jeg er glad i venninners barn og barn i familien, bryr meg om dem, ønsker dem godt, liker dem og synes de er søte osv, men de er ikke mine barn og når aldri opp til mine egne ift hvor sterkt jeg føler for dem. Sånn er det jo bare.

Jeg er uendelig glad i svigermor, men hun er mer som en nær tante/bestemor/venninne, ikke som en mamma.

Vakkert formulert!

Du, noe helt annet. Det øyet ditt... Noen ganger blunker det til meg! Scaaaaaary....!

Hahah, du skal ikke se bort fra at jeg gjør det innimellom. ;)

Skrevet

Nei. Og heldigvis står jeg fritt til å velge min egen familie ;) jeg har sett hvordan det har vært å ha henne som mor (en ødelagt sønn psykisk) så er meget glad for at jeg ikke er hennes datter.

Anonymous poster hash: 563a4...db8

Skrevet

Jeg er veldig glad i svigerforeldrene mine, de er fantastiske mennesker og jeg kunne ikke vært heldigere, samtidig er de mye eldre enn mine foreldre, jeg opplever de nesten som et ekstra par besteforeldre! :)

Skrevet

Min svigermor behandler meg som en av barna sine, hun prater om allt & ringer til meg for å spørre hvordan det går ofte. Vet ikke om jeg behandler henne som min egen mor men er veldig glad i henne! Litt som å ha en tante til på en måte? Setter veldig stor pris på hvordan de har inkludert meg i sin familie fra dag 1, å vet jeg kan prate med dem om allt. Veldig glad i hele familien hans! De er verdens søteste gjeng, eier ikke sosiale antenner & spør om allt mulig Privat helt uten å se på det som rart. Det er ikke alltid like passende men det er veldig godt å kjenne seg som en av dem uasett! At de føler de kan snakke fritt & åpent til meg :)

Anonymous poster hash: 5caf3...636

Skrevet

Absolutt ikke.

Jeg har en snill og god svigermor, men jeg har også et utrolig nært og tett forhold til min mor, og det føles veldig fjernt å skulle sidestille de to.

Skrevet

Ikke faen om jeg gjør. Min svigermor er en løgner,tjuv og manipulerende heks.

Hadde jeg valgt, hadde vi kuttet kontakt med dette monsteret for lenge siden.

Anonymous poster hash: 71fb0...61c

Skrevet

Nei, jeg har bare en mor. Svigermor er en fantastisk dame, men jeg føler vi har et overfladisk forhold og jeg kommer aldri skikkelig inn på henne. Svigerfar derimot behandler meg nesten som en datter og jeg føler meg nærere han enn svigermor. Men ingen av de føles som mine egne foreldre. Noe annet ville vel egentlig vært rart, mannen min ser ikke akkurat på moren min som sin egen mor. Når det er sagt så prøver jeg å involvere de i ser samme som mine egne foreldre når det gjelder barna. Jeg sender bilder til begge sider og oppdater om hvordan det går. Greia er bare at svigermor ikke virker spesielt engasjert. Er de på besøk og jeg viser bilder, drar hun heller frem mobilen for å vise bilder av datteren hennes sitt barn. Så da sitter vi der da, og ser på bilder av henne.. en gang ble hun sur på et av barna mine fordi hun ikke var interessert å bruke tiden sin på å se på søskenbarnet sitt... spesielt.

Anonymous poster hash: 0e30b...0fd

Skrevet

Ehm NEI? Man har da strengt tatt bare en mamma?!

Anonymous poster hash: 6a0dc...a62

Skrevet

Nei, føler meg mer som en mor for svigermor enn en datter. Hun oppfører seg som et barn.

Anonymous poster hash: e4015...01c

Skrevet

Nei. Min svigermor er en veldig negativ person, men hun lurer meg ikke igjen. I begynnelsen tenkte jeg at vi kunne opparbeide oss et godt forhold, men hun er en plaget, ulykkelig kvinne som dessverre ikke har noe bra i seg, slik det er i dag. Jeg trodde ikke jeg hadde hadde forventninger, og likevel blir jeg skuffet gang etter gang. Mannen min har snakket mye med henne, men hun er ikke i balanse mentalt.

Jeg misunner dere som ihvertfall har et greit forhold til svigermor. Alt hadde fungert uendelig mye lettere da.

Anonymous poster hash: 0514a...51c
Skrevet

Hehe nei!

Hun er veldig hyggelig og koselig dame,men ser bare på hun som moren til samboeren min og som farmoren til sønnen min.

Anonymous poster hash: c8f9f...036
Skrevet

Jeg har et svært godt og nært forhold til svigermor og kan snakke med henne om det meste. Men jeg var over 30 år da hun kom inn i livet mitt og jeg har en fantastisk mor selv.

Anonymous poster hash: c7e7b...17f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...