Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #1 Skrevet 15. august 2014 Det er intet mindre en imponerende at du vet så mye om læreryrket uten å være lærer og ha arbeidet som lærer. Jeg skjønner jo at du vet en masse om yrket pga at du selv har vært elev en gang og kanskje har barn som er eller har vært elev i skolen. Den dype innsikten du utviser må bety at du også har satt deg usedvanlig godt inn i både arbeidsoppgaver og kompetansen i en 4 til 8 år utdanning lærere har. Arbeidstidsavtaler og årsverket for læreryrket kan du til fingerspissene. For ikke å snakke om hva lærere gjør galt og hvordan lærere burde gjøre jobben sin. Du er et naturtalent, noe du ettertrykkelig beviser med store bokstaver og utropstegn. Jeg synes det er fryktelig synd at du ikke valgte å bli lærer, for den kompetansen du utviser i kommentarfelt i nettaviser og andre debattforum hadde garantert gjort skolen bedre og betydd mye for tusenvis av elever. Selvsagt måtte du ta opp studielån i mange år og godtatt en lønn som ligger godt under sammenlignbare yrker, men det hadde du nok ikke brydd deg om. Du ville nok følt at den store respekten og tilliten alle i rundt deg, politikere og samfunnet ga deg hadde mye større verdi enn penger. Du kunne ikke åpne en avis uten å se beundrende tekster om deg og arbeidet du legger ned. Hadde ikke det vært flott? Hvorfor i alle verden ble du ikke lærer? For ikke å snakke om alle feriene du kunne ha hatt. Ja, du måtte jo selvsagt arbeide ofte både kvelder og helger for disse – eller, vent nå litt. Du er jo et naturtalent slik at du hadde ikke trengt å bruke tid til for- og etterarbeid. Du er jo en ekspert på pedagogikk, fagdidaktikk og fag og ville tatt alt på sparket slik at du hadde ikke trengt å forberede deg til en eneste undervisningstime. Og retting hadde du sluppet, for du hadde jo vært en superpedagog som lærte alle elevene all kunnskap og kompetanse de trengte bare du viste deg i klasserommet. Vurderinger og veiledning kunne du bare droppe, for det hadde selvsagt ingen trengt med deg som lærer. Ingen byråkrater ville ha bedt deg om å skrive haugevis med rapporter. Din enestående kunnskap og innsikt ville sikkert også medføre at ingen av dine elever hadde behov for verken faglige eller psykososiale tiltak, men hadde opplevd barn- og ungdomstiden som en harmonisk og problemfri periode. Foreldremøter og andre møter hadde du glatt kunnet droppe, for samarbeid ville vært unødvendig med dine fantastiske opplegg. Også alle andre arbeidsoppgaver hadde forsvunnet som dugg for solen, for du hadde jo vært selve solen som lærer. Omtrent som KS. Tenk for et tap for samfunnet at du ikke ble lærer. Jeg får nesten tårer i øynene av å tenke på dette. Vet du hva? Du kan jo bli lærer! Ettersom du kan alt fra før, vil jo utdannelsen gå som en lek. Vær så snill. Bli lærer, så kan du endelig vise oss andre din visdom og kunnskap i praksis. EDIT. Jeg ser i et annet kommentarfelt at du også kan legeyrket og forstår alt om medisin. Du er jaggu meg en enestående, kunnskapsrik og unik person. Hva er det du ikke kan? Det hadde vært morsomt å høre hvilket yrke du har, for du må du garantert være verdens beste i dette yrket. Hilsen en stor beundrer og ydmyk lærer Anonymous poster hash: 6084f...042
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #3 Skrevet 15. august 2014 ? Anonymous poster hash: 925d1...1da
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #4 Skrevet 15. august 2014 ? Anonymous poster hash: f2aac...846
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #5 Skrevet 15. august 2014 Tiltredes! Vurderer sterkt å hoppe av læreryrket, siden det tydeligvis står horder klare til å gjøre jobben så mye bedre enn meg. Jeg har jo bare 7 års utdanning, så det er nok drøssevis av ufaglærte som kan gjøre jobben mye bedre, raskere og kanskje billigere også? Eller nei. Tror ikke så mange vil gjøre jobben billigere, lønna mi blir jeg ikke rik av. Mye av lønna jeg får, er i form av takk, klemmer og anerkjennelse fra elever som jeg har klart å hjelpe til forståelse. Anonymous poster hash: 9c2cc...8f4
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #6 Skrevet 15. august 2014 Når det gjelder lønna er den absolutt ikke så dårlig. Jeg har mastergrad og til sammen 7 års utdanning fra UiO. Tjener 370 000 kr. Hadde jeg tatt PPU og blitt lærer (hadde da automatisk blitt lektor med opprykk grunnet fagene jeg har tatt) hadde jeg tjent 100 000 mer enn jeg gjør nå. Anonymous poster hash: 2d904...68e
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #7 Skrevet 15. august 2014 Når det gjelder lønna er den absolutt ikke så dårlig. Jeg har mastergrad og til sammen 7 års utdanning fra UiO. Tjener 370 000 kr. Hadde jeg tatt PPU og blitt lærer (hadde da automatisk blitt lektor med opprykk grunnet fagene jeg har tatt) hadde jeg tjent 100 000 mer enn jeg gjør nå. Anonymous poster hash: 2d904...68e Jeg er nysgjerrig på hva slags yrke du har. Anonymous poster hash: 6084f...042
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #8 Skrevet 15. august 2014 Tiltredes! Vurderer sterkt å hoppe av læreryrket, siden det tydeligvis står horder klare til å gjøre jobben så mye bedre enn meg. Jeg har jo bare 7 års utdanning, så det er nok drøssevis av ufaglærte som kan gjøre jobben mye bedre, raskere og kanskje billigere også? Eller nei. Tror ikke så mange vil gjøre jobben billigere, lønna mi blir jeg ikke rik av. Mye av lønna jeg får, er i form av takk, klemmer og anerkjennelse fra elever som jeg har klart å hjelpe til forståelse. Anonymous poster hash: 9c2cc...8f4 Hva mener du med ufaglært? Folk med en annen utdannelse enn den hellige lærerskolen? Hvorfor skulle vi ta over din jobb da? Hadde vi villet hadde vi sikkert kommet inn på lærerstudiet :-) Så fordi man mener at lærerene streiker med dårlig grunnlag og liten støtte så bør vi ta over jobben selv? Anonymous poster hash: f2aac...846
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #9 Skrevet 15. august 2014 Tiltredes! Vurderer sterkt å hoppe av læreryrket, siden det tydeligvis står horder klare til å gjøre jobben så mye bedre enn meg. Jeg har jo bare 7 års utdanning, så det er nok drøssevis av ufaglærte som kan gjøre jobben mye bedre, raskere og kanskje billigere også? Eller nei. Tror ikke så mange vil gjøre jobben billigere, lønna mi blir jeg ikke rik av. Mye av lønna jeg får, er i form av takk, klemmer og anerkjennelse fra elever som jeg har klart å hjelpe til forståelse. Anonymous poster hash: 9c2cc...8f4 Hva mener du med ufaglært? Folk med en annen utdannelse enn den hellige lærerskolen? Hvorfor skulle vi ta over din jobb da? Hadde vi villet hadde vi sikkert kommet inn på lærerstudiet :-) Så fordi man mener at lærerene streiker med dårlig grunnlag og liten støtte så bør vi ta over jobben selv? Anonymous poster hash: f2aac...846 Har du lest den innledende teksten?? Det er lurt. Anonymous poster hash: 6084f...042
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #10 Skrevet 15. august 2014 Tiltredes! Vurderer sterkt å hoppe av læreryrket, siden det tydeligvis står horder klare til å gjøre jobben så mye bedre enn meg. Jeg har jo bare 7 års utdanning, så det er nok drøssevis av ufaglærte som kan gjøre jobben mye bedre, raskere og kanskje billigere også? Eller nei. Tror ikke så mange vil gjøre jobben billigere, lønna mi blir jeg ikke rik av. Mye av lønna jeg får, er i form av takk, klemmer og anerkjennelse fra elever som jeg har klart å hjelpe til forståelse. Anonymous poster hash: 9c2cc...8f4 Hva mener du med ufaglært? Folk med en annen utdannelse enn den hellige lærerskolen? Hvorfor skulle vi ta over din jobb da? Hadde vi villet hadde vi sikkert kommet inn på lærerstudiet :-) Så fordi man mener at lærerene streiker med dårlig grunnlag og liten støtte så bør vi ta over jobben selv? Anonymous poster hash: f2aac...846 Har du lest den innledende teksten?? Det er lurt. Anonymous poster hash: 6084f...042 Har absolutt lest det og kan ikke si jeg skjønner hvor du vil. Prøver du å skrive kåseri? Anonymous poster hash: f2aac...846
mamma81 Skrevet 15. august 2014 #11 Skrevet 15. august 2014 Det er intet mindre en imponerende at du vet så mye om læreryrket uten å være lærer og ha arbeidet som lærer.Jeg skjønner jo at du vet en masse om yrket pga at du selv har vært elev en gang og kanskje har barn som er eller har vært elev i skolen.Den dype innsikten du utviser må bety at du også har satt deg usedvanlig godt inn i både arbeidsoppgaver og kompetansen i en 4 til 8 år utdanning lærere har. Arbeidstidsavtaler og årsverket for læreryrket kan du til fingerspissene. For ikke å snakke om hva lærere gjør galt og hvordan lærere burde gjøre jobben sin. Du er et naturtalent, noe du ettertrykkelig beviser med store bokstaver og utropstegn. Jeg synes det er fryktelig synd at du ikke valgte å bli lærer, for den kompetansen du utviser i kommentarfelt i nettaviser og andre debattforum hadde garantert gjort skolen bedre og betydd mye for tusenvis av elever.Selvsagt måtte du ta opp studielån i mange år og godtatt en lønn som ligger godt under sammenlignbare yrker, men det hadde du nok ikke brydd deg om. Du ville nok følt at den store respekten og tilliten alle i rundt deg, politikere og samfunnet ga deg hadde mye større verdi enn penger. Du kunne ikke åpne en avis uten å se beundrende tekster om deg og arbeidet du legger ned. Hadde ikke det vært flott? Hvorfor i alle verden ble du ikke lærer?For ikke å snakke om alle feriene du kunne ha hatt. Ja, du måtte jo selvsagt arbeide ofte både kvelder og helger for disse – eller, vent nå litt. Du er jo et naturtalent slik at du hadde ikke trengt å bruke tid til for- og etterarbeid. Du er jo en ekspert på pedagogikk, fagdidaktikk og fag og ville tatt alt på sparket slik at du hadde ikke trengt å forberede deg til en eneste undervisningstime. Og retting hadde du sluppet, for du hadde jo vært en superpedagog som lærte alle elevene all kunnskap og kompetanse de trengte bare du viste deg i klasserommet. Vurderinger og veiledning kunne du bare droppe, for det hadde selvsagt ingen trengt med deg som lærer.Ingen byråkrater ville ha bedt deg om å skrive haugevis med rapporter. Din enestående kunnskap og innsikt ville sikkert også medføre at ingen av dine elever hadde behov for verken faglige eller psykososiale tiltak, men hadde opplevd barn- og ungdomstiden som en harmonisk og problemfri periode. Foreldremøter og andre møter hadde du glatt kunnet droppe, for samarbeid ville vært unødvendig med dine fantastiske opplegg. Også alle andre arbeidsoppgaver hadde forsvunnet som dugg for solen, for du hadde jo vært selve solen som lærer. Omtrent som KS.Tenk for et tap for samfunnet at du ikke ble lærer. Jeg får nesten tårer i øynene av å tenke på dette. Vet du hva? Du kan jo bli lærer!Ettersom du kan alt fra før, vil jo utdannelsen gå som en lek. Vær så snill. Bli lærer, så kan du endelig vise oss andre din visdom og kunnskap i praksis. EDIT. Jeg ser i et annet kommentarfelt at du også kan legeyrket og forstår alt om medisin. Du er jaggu meg en enestående, kunnskapsrik og unik person. Hva er det du ikke kan? Det hadde vært morsomt å høre hvilket yrke du har, for du må du garantert være verdens beste i dette yrket. Hilsen en stor beundrer og ydmyk lærer Anonymous poster hash: 6084f...042 Min bestefar sa en gang: "det er tre ting nordmenn TROR de kan bedre enn de som har ansvaret for det. Det ene er å være statsminister, det andre er å være landslagstrener i fotball og det siste er å være lærer". Hilsen en lærer
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #12 Skrevet 15. august 2014 Tiltredes! Vurderer sterkt å hoppe av læreryrket, siden det tydeligvis står horder klare til å gjøre jobben så mye bedre enn meg. Jeg har jo bare 7 års utdanning, så det er nok drøssevis av ufaglærte som kan gjøre jobben mye bedre, raskere og kanskje billigere også? Eller nei. Tror ikke så mange vil gjøre jobben billigere, lønna mi blir jeg ikke rik av. Mye av lønna jeg får, er i form av takk, klemmer og anerkjennelse fra elever som jeg har klart å hjelpe til forståelse. Anonymous poster hash: 9c2cc...8f4 Hva mener du med ufaglært? Folk med en annen utdannelse enn den hellige lærerskolen? Hvorfor skulle vi ta over din jobb da? Hadde vi villet hadde vi sikkert kommet inn på lærerstudiet :-) Så fordi man mener at lærerene streiker med dårlig grunnlag og liten støtte så bør vi ta over jobben selv? Anonymous poster hash: f2aac...846 Har du lest den innledende teksten?? Det er lurt. Anonymous poster hash: 6084f...042 Har absolutt lest det og kan ikke si jeg skjønner hvor du vil. Prøver du å skrive kåseri? Anonymous poster hash: f2aac...846 Hvis du ikke forstår det, er det kanskje du som er en smule kort... Men så langt har du kanskje ikke tenkt?! Anonymous poster hash: 0e675...4fa
Anonym bruker Skrevet 16. august 2014 #13 Skrevet 16. august 2014 Jeg mener noe om mye uten å jobbe med det til daglig. Jeg mener noe om hvor veier bør gå og veistandard uten å jobbe i vegvesenet. Jeg mener noe om hvordan eldre hjemmeboende behandles uten å jobbe i hjemmehjelpen og om klimaendringer uten å være hverken meteorolog eller klimaforsker. Jeg har meninger om NA v uten å jobbe der og om flatehogst uten å være skogsarbeider. Selvfølgelig har jeg meninger om lærerstreiken også. Mener ikke dere lærere noe om noe annet enn hvordan barn bør undervises? Anonymous poster hash: 426b9...12f
Anonym bruker Skrevet 16. august 2014 #14 Skrevet 16. august 2014 Jeg har mange meninger om ting jeg selv føler jeg har satt meg inn i og har kunnskap om. Læreryrket har jeg også meninger om. Jeg støtter HI og streiken og kan faktisk ikke forstå at andre ikke skjønner hvor mye lærere jobber og hvor viktig det er for dem med fleksitiden utenfor undervisningstimer og møter. Anonymous poster hash: fef67...9ac
Anonym bruker Skrevet 16. august 2014 #15 Skrevet 16. august 2014 HI, ikke kom her og fortell meg at du ikke mener noe om feks sykepleiere, leger og helsevesenet generelt. Disse yrkene er jo veldig utsatte for kritikk fra opinionen. Legene tjener for mye, de er underkvalifiserte osv. Det skjer for mange "tabber" osv. Sykepleierne klager og klager, ikke sant? På seg selv kjenner man gjerne andre. Anonymous poster hash: 03790...663
Anonym bruker Skrevet 16. august 2014 #16 Skrevet 16. august 2014 Tiltredes! Vurderer sterkt å hoppe av læreryrket, siden det tydeligvis står horder klare til å gjøre jobben så mye bedre enn meg. Jeg har jo bare 7 års utdanning, så det er nok drøssevis av ufaglærte som kan gjøre jobben mye bedre, raskere og kanskje billigere også? Eller nei. Tror ikke så mange vil gjøre jobben billigere, lønna mi blir jeg ikke rik av. Mye av lønna jeg får, er i form av takk, klemmer og anerkjennelse fra elever som jeg har klart å hjelpe til forståelse. Anonymous poster hash: 9c2cc...8f4 Hva mener du med ufaglært? Folk med en annen utdannelse enn den hellige lærerskolen? Hvorfor skulle vi ta over din jobb da? Hadde vi villet hadde vi sikkert kommet inn på lærerstudiet :-) Så fordi man mener at lærerene streiker med dårlig grunnlag og liten støtte så bør vi ta over jobben selv? Anonymous poster hash: f2aac...846 Har du lest den innledende teksten?? Det er lurt. Anonymous poster hash: 6084f...042 Har absolutt lest det og kan ikke si jeg skjønner hvor du vil. Prøver du å skrive kåseri? Anonymous poster hash: f2aac...846 Hvis du ikke forstår det, er det kanskje du som er en smule kort... Men så langt har du kanskje ikke tenkt?! Anonymous poster hash: 0e675...4fa Jeg elsker måten du og de andre lærerene debatterer på. Det er faktisk et av mange problemer jeg har med lærere generelt, det skinner så klart igjennom at de tror de vet alt om det meste av emner og er du ikke enig kommer " kanskje du er litt kort", " med fare for å virke nedlatende" eller som læreren i den andre tråden om streiken sier til en som jobber innen helsevesenet at jobben hennes visst består av å bestille frisørtimer. Disse holdningene hjelper ikke lærerenes sak i det hele tatt. Og nei, jeg vil ikke anse meg selv som kort. Har en Master of Science i Finance og jeg tror det var litt vanskeligere å komme inn på det ( utenfor Norge ) enn lærerskolen i Volda. Synd at jeg må ned på deres debattnivå, men jeg er bra lei av de smålige argumentene deres der dere antyder at vi andre ikke forstår dere fordi vi ikke vet bedre. Anonymous poster hash: f2aac...846
Anonym bruker Skrevet 16. august 2014 #17 Skrevet 16. august 2014 Jeg mener også mangt om mye, srlv om jeg jobber i et annet yrke. Jeg har likevel vett nok til å la de som jobber i det aktuelle yrket, vurdere hva som er best å forandre på. Forandre for å utvikle yrket videre k riktig retning. Lærerne er de som vet best hva som skal til for at de skal gjøre en bedre jobb. Anonymous poster hash: a82c4...6f1
xenja Skrevet 16. august 2014 #18 Skrevet 16. august 2014 Mange lærere har samme utdannelse som mange andre yrker med pedagogikk på toppen. De som går lektor går på universitetet og tar de samme fagene som de som går master og bachelorstudier. Er ikke alle som går på rene lærerhøgskoler. Tenk før du skriver. Hjelper lite at du skriver at din master i finans er bedre enn lærer a og b sin....
Hannasbananas Skrevet 16. august 2014 #19 Skrevet 16. august 2014 HI, ikke kom her og fortell meg at du ikke mener noe om feks sykepleiere, leger og helsevesenet generelt. Disse yrkene er jo veldig utsatte for kritikk fra opinionen. Legene tjener for mye, de er underkvalifiserte osv. Det skjer for mange "tabber" osv. Sykepleierne klager og klager, ikke sant? På seg selv kjenner man gjerne andre. Anonymous poster hash: 03790...663 Jo, det er nok nettopp det hun prøver å fortelle deg. Jeg er også lærer, og kunne ikke brydd meg mindre om hvordan arbeidstiden til sykepleiere, leger, piloter, oljearbeidere eller journalister er. Læreres arbeidstid derimot, den både vet og mener jeg mye om.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2014 #20 Skrevet 16. august 2014 "Alle" mener jo stort sett noe om de fleste yrker. Jeg er utdannet siv.ing og jobber nå i statens vegvesen. Prøver i det lengste å unngå å si hva jeg jobber med, for til dags dato har jeg ikke møtt et menneske som mener noe om jobben min ( og som selvsagt kunne gjort den bedre selv..). Det er nok likt i mange yrker, jeg mener også så mangt om yrker jeg ikke har prøvd. Streik derimot, mener jeg hører til den tiden da arbeidsforholdende var så dårlige at de hadde grunn til streike. Anonymous poster hash: 89e8b...3b0
Anonym bruker Skrevet 16. august 2014 #21 Skrevet 16. august 2014 Har ikke synset noe her inne faktisk. Jobbet i fem år som lærer, men sluttet. Årsaken? Det var så utrolig dårlig miljø mellom lærerne. Mye baksnakking. Liten vilje til å hjelpe andre og masse syt. Det var vel minst to stykker av hun Wenche fra Kongsvik der. Godt mulig jeg har vært uheldig? Dette har uansett påvirket meg dithen at jeg har liten sympati for mine tidligere kollegaer i dag. Anonymous poster hash: e1ad4...7ab
det er berre mordi Skrevet 16. august 2014 #22 Skrevet 16. august 2014 (endret) "Alle" mener jo stort sett noe om de fleste yrker. Jeg er utdannet siv.ing og jobber nå i statens vegvesen. Prøver i det lengste å unngå å si hva jeg jobber med, for til dags dato har jeg ikke møtt et menneske som mener noe om jobben min ( og som selvsagt kunne gjort den bedre selv..). Det er nok likt i mange yrker, jeg mener også så mangt om yrker jeg ikke har prøvd. Streik derimot, mener jeg hører til den tiden da arbeidsforholdende var så dårlige at de hadde grunn til streike. Anonymous poster hash: 89e8b...3b0 Så du nemner ikkje kva du jobbar med fordi det er så mange som meinar og synsar så mykje om sivilingeniørar som jobbar i vegvesenet? Kan eg få be deg om ei anna løgn Denne dugde ikkje. Kva er alternativet til streik? Kva skal vi gjere for å seie at nok er nok? Vil gjerne ha innspel i frå ein sivilingeniør i vegvesenet, som kanskje har tankar om kva alternativet kan vere. Kvar gong det har vore læraroppgjør dei siste 40 åra, seiast det - har vi fått tildelt endå fleire oppgåver til endå mindre løn. Dei siste 10 åra har det vore verst. Vi har protestert, utan å bli høyrd, og gått frå forhandlingane/streikane med litt jævlegare premissar enn det var i frå før, og sakka akterut med litt dårlegare lønn, samanlikna med andre samanliknbare yrkesgrupper og fått endå meir å gjere. Vi sivilingeniøren ha kvalifiserte lærarar til ungane sine, som er motiverte til å gjere ein god jobb? Eller vil sivilingeniøren ha stadig nye ufaglærte vikarar som skal vere ansvarleg for utdanninga til borna sine? Endret 16. august 2014 av det er berre mordi
Anonym bruker Skrevet 16. august 2014 #23 Skrevet 16. august 2014 Mange lærere har samme utdannelse som mange andre yrker med pedagogikk på toppen. De som går lektor går på universitetet og tar de samme fagene som de som går master og bachelorstudier. Er ikke alle som går på rene lærerhøgskoler. Tenk før du skriver. Hjelper lite at du skriver at din master i finans er bedre enn lærer a og b sin.... Jeg er i utgangspunktet enig med meg og har ikke for vane å sammenligne yrker eller utdannelser. Men i dette tilfellet svarer jeg bare på tiltale. Finner meg ikke i å bli kalt kort fordi jeg ikke er enig med lærerene. Hvis du leser den andre tråden om streik tar ikke lærerene fem øre for å kalle andre korte, enkle, idioter og så videre. Eller de prøver å hinte om at du ikke har noen utdannelse selv hvis du bruker utropstegn når du skriver. Jeg prøver ikke å skryte av min egen utdannelse men vil ha meg frabedt at lærerene tror noe som helst om min bakgrunn bare fordi jeg ikke støtter de. Det blir litt for enkelt å tro at alle som ikke støtter de er enkle arbeidsløse mennesker som gjerne skulle ha vært lærere selv :-) Anonymous poster hash: f2aac...846
*SommerFrisk* Skrevet 16. august 2014 #24 Skrevet 16. august 2014 Når det gjelder lønna er den absolutt ikke så dårlig. Jeg har mastergrad og til sammen 7 års utdanning fra UiO. Tjener 370 000 kr. Hadde jeg tatt PPU og blitt lærer (hadde da automatisk blitt lektor med opprykk grunnet fagene jeg har tatt) hadde jeg tjent 100 000 mer enn jeg gjør nå. Anonymous poster hash: 2d904...68e Men 370 000 er jo til og med under gjennomsnittet, og i tillegg har du lang utdannelse! Jeg vil at lærere skal ha mer anerkjennelse!-iform av forståelse og penger! Jeg hadde ikke gjort den jobben for den betalingen og jeg applauderer alle lærere!
det er berre mordi Skrevet 16. august 2014 #25 Skrevet 16. august 2014 Mange lærere har samme utdannelse som mange andre yrker med pedagogikk på toppen. De som går lektor går på universitetet og tar de samme fagene som de som går master og bachelorstudier. Er ikke alle som går på rene lærerhøgskoler. Tenk før du skriver. Hjelper lite at du skriver at din master i finans er bedre enn lærer a og b sin.... Jeg er i utgangspunktet enig med meg og har ikke for vane å sammenligne yrker eller utdannelser. Men i dette tilfellet svarer jeg bare på tiltale. Finner meg ikke i å bli kalt kort fordi jeg ikke er enig med lærerene. Hvis du leser den andre tråden om streik tar ikke lærerene fem øre for å kalle andre korte, enkle, idioter og så videre. Eller de prøver å hinte om at du ikke har noen utdannelse selv hvis du bruker utropstegn når du skriver. Jeg prøver ikke å skryte av min egen utdannelse men vil ha meg frabedt at lærerene tror noe som helst om min bakgrunn bare fordi jeg ikke støtter de. Det blir litt for enkelt å tro at alle som ikke støtter de er enkle arbeidsløse mennesker som gjerne skulle ha vært lærere selv :-) Anonymous poster hash: f2aac...846 Du får vel svar på tiltale du og. Det er vel ein del lærarar som får nok av hetsinga og synker ned på eit nivå som dei helst skulle ha vore over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå