Gå til innhold

Liten krise her...trenger innspill :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ta deg en valium og slapp av. Det var tross alt datteren til kompisen hans sin billett. Dvs at i mine øyner er det kompisen til kjæresten din sin billett da en 15 åring har høyst sannsynlig blitt spandert denne av faren sin.

Dere snakket om at du kunne være med, men imellomtiden har kompisen snakket med en 3 kompis og som din kjæreste ikke føler han kan trenge seg på med deg i stedetfor 15 åringen og lar det få med det. SÅ i villfarelsen, OG at du tydelig har gitt beskjed om løgn og alt bak ryggen din får han panikk og lyver (uten å mene noe vondt med det, men er livredd for å miste deg) en liten hvit løgn.

Hver eneste dag lyver de aller aller fleste en liten hvit, sjeldnere og aldri en sort. Om jeg hadde spurt deg direkte om du lukter tåfis i rommet og du visste at det sannsynligvis var din tåfis hadde du garantert ikke sagt:joda, den er min! Du hadde nok sagt:Å, ja,når du sier det så kjenner jeg det jeg også. :D

Anonymous poster hash: 9b36b...10a

HI

Det var hans datter og hans billetter...altså min kjæreste sin/e. Les om igjen. 

Anonymous poster hash: e8b5d...bd9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår deg godt. Voksne mennesker bør være istand til å si ting som de er, i stedet for å "lure" til løsninger.

Dette var heldigvis ikke et grovt overtramp, og jeg synes du har god selvinnsikt i hvorfor han mest sannsynlig gjorde som han gjorde.

Siden dere ikke har vært et par lenge, ville jeg ikke ha sagt noe, men muligens vært litt var fremover mtp flere saker i grenseland.

Skrevet

Jeg forstår deg godt. Voksne mennesker bør være istand til å si ting som de er, i stedet for å "lure" til løsninger.

Dette var heldigvis ikke et grovt overtramp, og jeg synes du har god selvinnsikt i hvorfor han mest sannsynlig gjorde som han gjorde.

Siden dere ikke har vært et par lenge, ville jeg ikke ha sagt noe, men muligens vært litt var fremover mtp flere saker i grenseland.

HI

Jeg er kanskje altfor forståelsesfull....lager ikke bråk for ingenting. Jeg ønsker bare at han skal forstå at han kan være 100 % ærlig og at jeg går langt i å prøve og forstå hans side i saken. 

Det er kanskje typisk menn å tro at de får bråk om de langer ut med hele sannheten. Han sa jo at det var kompisen som ikke "ønsket" meg til stede...men det aner meg at han også følte for å dra uten meg. Og han sa til meg at vi heller burde finne en konsert som VI kunne gå på...hvor vi begge likte musikken godt. Så han prøvde jo å plastre såret litt faktisk. Han er veldig god :) Og jeg er veldig glad i han <3

Skrevet

Det er alltid vanskelig å kommentere utri fra den ryggsekken andre bærer med seg. men husk at mannen heller ikke skjønner helt hvor du står hen. Dette er vel noe du kan bruke til å illusterere din usikkerhet? at det var noe som kan såre akkurat deg? Snakk med mannen om det, forklar at det er greit nå, men dette skaper vonde følelser for deg som du strever med. Er han den perfekte mannen som skjebnen vil at skal bli din så vil han høre på deg, kunne ha dette eksemplet i bakohodet når han lurer på om noe vil såre deg neste gang. Jeg tror gubber trenger litt knagger å henge eksempler på. det hjelper ikke å generalisere eller hinte. her har du et konkret eksempel han kan skjønne.  Og er han ikke villig til å forsøke å jenke seg etter deg og din ryggsekk, vel synd for han, da finnes det helt sikkert noen bedre der ute!

Anonymous poster hash: c96ba...548
Skrevet

Ta deg en valium og slapp av. Det var tross alt datteren til kompisen hans sin billett. Dvs at i mine øyner er det kompisen til kjæresten din sin billett da en 15 åring har høyst sannsynlig blitt spandert denne av faren sin.Dere snakket om at du kunne være med, men imellomtiden har kompisen snakket med en 3 kompis og som din kjæreste ikke føler han kan trenge seg på med deg i stedetfor 15 åringen og lar det få med det. SÅ i villfarelsen, OG at du tydelig har gitt beskjed om løgn og alt bak ryggen din får han panikk og lyver (uten å mene noe vondt med det, men er livredd for å miste deg) en liten hvit løgn.Hver eneste dag lyver de aller aller fleste en liten hvit, sjeldnere og aldri en sort. Om jeg hadde spurt deg direkte om du lukter tåfis i rommet og du visste at det sannsynligvis var din tåfis hadde du garantert ikke sagt:joda, den er min! Du hadde nok sagt:Å, ja,når du sier det så kjenner jeg det jeg også. :DAnonymous poster hash: 9b36b...10a

HIDet var hans datter og hans billetter...altså min kjæreste sin/e. Les om igjen.    Anonymous poster hash: e8b5d...bd9

Altså, ok, han valgte annerledes enn han sa til deg. Om dette er en krise for deg med denne ene episoden bør du bare kutte han ut, for garantert kommer det til å komme flere slike ubetydelige episoder fremover uansett om det er med han eller noen annen mann.. Beklager, jeg må ærlig innrømme at slike hysteriske holdninger til små hvite løgner kommer til å tære på deg noe helt enormt! Det er synd for deg, forstår at du tidligere er blitt såret, men noen ganger må en bare komme seg videre og stole på noen andre igjen. For løgner finnes det overalt, hver eneste dag, og de aller fleste er for å prøve å ikke såre noen i utgangspunktet. "nei, du ser ikke tjukk ut i den kjolen, du er helt perfekt for meg" det sier mannen min, og da vet jeg egentlig at han sier "du er tjukk uansett hva du kler deg i, men jeg liker deg faktisk veldig godt uansett hva du har på deg og helst uten klær" :D :D

Skrevet

Han inviterte. Han var nølende etterpå, prøvde å legge skylden over på kompisen underveis, han la skylden på kompisen for at du ikke fikk være med, han vaklet i forklaringen når det gjaldt kamerat nr. 2, det ble i ettertid ikke åpent forklart at karmerat 2 skulle overta datter/din billett. Jeg hadde vært på vakt. Han er ikke helt ærlig. Dessuten ser jeg ikke at det skulle by på et så stort problem at du ble med istedet for dattera, altså med tank på kompisen. En moden mann trekker heller ikke tilbake en invitasjon for å ta hensyn til en kamerat. Det er lov å angre, men man holder seg likevel til avtalen.

Skrevet

Ta deg en valium og slapp av. Det var tross alt datteren til kompisen hans sin billett. Dvs at i mine øyner er det kompisen til kjæresten din sin billett da en 15 åring har høyst sannsynlig blitt spandert denne av faren sin.Dere snakket om at du kunne være med, men imellomtiden har kompisen snakket med en 3 kompis og som din kjæreste ikke føler han kan trenge seg på med deg i stedetfor 15 åringen og lar det få med det. SÅ i villfarelsen, OG at du tydelig har gitt beskjed om løgn og alt bak ryggen din får han panikk og lyver (uten å mene noe vondt med det, men er livredd for å miste deg) en liten hvit løgn.Hver eneste dag lyver de aller aller fleste en liten hvit, sjeldnere og aldri en sort. Om jeg hadde spurt deg direkte om du lukter tåfis i rommet og du visste at det sannsynligvis var din tåfis hadde du garantert ikke sagt:joda, den er min! Du hadde nok sagt:Å, ja,når du sier det så kjenner jeg det jeg også. :DAnonymous poster hash: 9b36b...10a

HIDet var hans datter og hans billetter...altså min kjæreste sin/e. Les om igjen.    Anonymous poster hash: e8b5d...bd9

Altså, ok, han valgte annerledes enn han sa til deg. Om dette er en krise for deg med denne ene episoden bør du bare kutte han ut, for garantert kommer det til å komme flere slike ubetydelige episoder fremover uansett om det er med han eller noen annen mann.. Beklager, jeg må ærlig innrømme at slike hysteriske holdninger til små hvite løgner kommer til å tære på deg noe helt enormt! Det er synd for deg, forstår at du tidligere er blitt såret, men noen ganger må en bare komme seg videre og stole på noen andre igjen. For løgner finnes det overalt, hver eneste dag, og de aller fleste er for å prøve å ikke såre noen i utgangspunktet. "nei, du ser ikke tjukk ut i den kjolen, du er helt perfekt for meg" det sier mannen min, og da vet jeg egentlig at han sier "du er tjukk uansett hva du kler deg i, men jeg liker deg faktisk veldig godt uansett hva du har på deg og helst uten klær" :D :biggrin:

HI

Ser den. Og som du sikkert forstår så har jeg kommet til at han gjorde dette for å ikke såre meg - selv om resultatet ble litt motsatt. Men det var ikke intensjonen hans, det er jeg ganske sikker på. 

Skrevet

Altså, ok, han valgte annerledes enn han sa til deg. Om dette er en krise for deg med denne ene episoden bør du bare kutte han ut, for garantert kommer det til å komme flere slike ubetydelige episoder fremover uansett om det er med han eller noen annen mann.. Beklager, jeg må ærlig innrømme at slike hysteriske holdninger til små hvite løgner kommer til å tære på deg noe helt enormt! Det er synd for deg, forstår at du tidligere er blitt såret, men noen ganger må en bare komme seg videre og stole på noen andre igjen. For løgner finnes det overalt, hver eneste dag, og de aller fleste er for å prøve å ikke såre noen i utgangspunktet. "nei, du ser ikke tjukk ut i den kjolen, du er helt perfekt for meg" det sier mannen min, og da vet jeg egentlig at han sier "du er tjukk uansett hva du kler deg i, men jeg liker deg faktisk veldig godt uansett hva du har på deg og helst uten klær" :D :biggrin:Anonymous poster hash: 9b36b...10a

HISer den. Og som du sikkert forstår så har jeg kommet til at han gjorde dette for å ikke såre meg - selv om resultatet ble litt motsatt. Men det var ikke intensjonen hans, det er jeg ganske sikker på.  Anonymous poster hash: e8b5d...bd9

Altså, ok, han valgte annerledes enn han sa til deg. Om dette er en krise for deg med denne ene episoden bør du bare kutte han ut, for garantert kommer det til å komme flere slike ubetydelige episoder fremover uansett om det er med han eller noen annen mann.. Beklager, jeg må ærlig innrømme at slike hysteriske holdninger til små hvite løgner kommer til å tære på deg noe helt enormt! Det er synd for deg, forstår at du tidligere er blitt såret, men noen ganger må en bare komme seg videre og stole på noen andre igjen. For løgner finnes det overalt, hver eneste dag, og de aller fleste er for å prøve å ikke såre noen i utgangspunktet. "nei, du ser ikke tjukk ut i den kjolen, du er helt perfekt for meg" det sier mannen min, og da vet jeg egentlig at han sier "du er tjukk uansett hva du kler deg i, men jeg liker deg faktisk veldig godt uansett hva du har på deg og helst uten klær" :D :biggrin:Anonymous poster hash: 9b36b...10a

HISer den. Og som du sikkert forstår så har jeg kommet til at han gjorde dette for å ikke såre meg - selv om resultatet ble litt motsatt. Men det var ikke intensjonen hans, det er jeg ganske sikker på.  Anonymous poster hash: e8b5d...bd9
flott! Da får du bare senke skuldrene og slappe helt av!

Skrevet

Han inviterte. Han var nølende etterpå, prøvde å legge skylden over på kompisen underveis, han la skylden på kompisen for at du ikke fikk være med, han vaklet i forklaringen når det gjaldt kamerat nr. 2, det ble i ettertid ikke åpent forklart at karmerat 2 skulle overta datter/din billett. Jeg hadde vært på vakt. Han er ikke helt ærlig. Dessuten ser jeg ikke at det skulle by på et så stort problem at du ble med istedet for dattera, altså med tank på kompisen. En moden mann trekker heller ikke tilbake en invitasjon for å ta hensyn til en kamerat. Det er lov å angre, men man holder seg likevel til avtalen.

HI

Nei, ikke helt ærlig. Men jeg forstår egentlig at han ville med kompisene. Han burde aldri ha spurt meg i utgangspunktet, men det er også sånn man lærer av. Han burde kanskje ha holdt seg til avtalen, MEN jeg sa jo faktisk at det var greit at de gikk sammen uten meg. Han brøt ikke avtalen...mulig han la litt opp til at jeg skulle si at det var greit, men om jeg hadde hatt kjempelyst til å være med så tror jeg han hadde akseptert det. Men det finner jeg jo aldri ut.

Litt var på lignende hendelser kommer jeg til å være. Mulig jeg også nevner dette for han på en ordentlig måte - slik at han skal forstå meg bedre. Så håper jeg at han forstår :) Og at jeg får igjen for å være ærlig på min måte, og fortelle han om hva jeg føler og hvordan og hvorfor jeg reagerte slik.

Skrevet

Hei! Jeg synes du kanskje overreagerer en smule, men forstår at du har dine grunner. Om dette plager deg veldig, ville jeg tatt en "hyggelig prat" og forklart ham om din utrygghet mtp løgn, og forklare at det med den billetten nettopp er et eksempel på en type "unødvendig løgn" som gjør deg utrygg. Enkelte mannfolk må faktisk ha sånt inn med teskje. Deretter ville jeg latt det hele ligge.

Anonymous poster hash: 46509...e48

HI

Prøver å tenke rasjonelt og skjønner hvorfor han "løy", da han følte dette skikkelig kleint å måtte gå tilbake på en invitasjon. Vet det ikke var vondt ment, han er god på alle mulige måter. Rota seg litt bort i disse "småløgnene" og jeg som er en mester på å ta noen i løgn (altfor god erfaring) klarte å snappe til meg denne infoen. Og så fikk jeg jo beviset i bilde på facebook.

Vil ikke overreagere, men følelsen av å bli litt lurt ligger der. En "hvit" eller "grå" løgn er alltid dumt og jeg er redd det blir flere av dem. At han gikk med noen andre plager meg ikke videre, da jeg egentlig hadde noe annet jeg måtte gjøre den kvelden (som jeg gjorde fordi jeg ikke skulle på konsert). Så det er ikke der skoen trykker. Men neste gang så er det kanskje noe jeg har kjempelyst til, og så avlyser han på den måten fordi han heller vil gjøre det på en annen måte. Det er det som plager meg. Da vil jeg jo etter hvert begynne å ta invitasjonene hans med en klype salt og vente meg at alt kan skje. Det er jo dumt at det blir sånn. Derfor ønsker jeg at han forstår at det blir bare tull av slikt og at det ikke er noe heldig.

Men som sagt så inviterte han meg med i begynnelsen av forholdet...litt grepet av lysten til å gjøre alt mulig sammen med meg. Vi har allerede gjort mye sammen denne uken så litt kompistid er også viktig. Men bare ikke lyv om det.

Kan du ikke prøve å forklare det sånn som du gjør her for han også? 100 % ærlighet er tydeligvis veldig viktig for deg og da er der viktig å finne ut av dette fort. Vis han at du ikke blir sur - tvert imot vil du sette stor pris på om han et helt ærlig med deg. Og skremmer dette ham bort, så er dere kanskje ikke en så god match likevel?

Anonymous poster hash: b7ed0...96e

Skrevet

100% ærlighet er viktig for deg. Da foreslår jeg at du viser dette tråden til

ham, og så tar dere en prat.....

Anonymous poster hash: be718...100

Skrevet

Kan du ikke bare si at du gjerne vil at han sier det som det er neste gang noe sånt skjer, uten å lage et stort drama rundt dette med løgn og historikk osv.

Han var sikkert redd for at du skulle bli skuffa for at han tredje kompisen ble med istedenfor, tror ikke dette ble gjort i vond mening.

Sett det på kontoen for mannlig klønethet og gi ham sjansen til å gjøre det bedre neste gang.

Skrevet

Kan du ikke bare si at du gjerne vil at han sier det som det er neste gang noe sånt skjer, uten å lage et stort drama rundt dette med løgn og historikk osv.

Han var sikkert redd for at du skulle bli skuffa for at han tredje kompisen ble med istedenfor, tror ikke dette ble gjort i vond mening.

Sett det på kontoen for mannlig klønethet og gi ham sjansen til å gjøre det bedre neste gang.

Hi

Jo, takk. Det skal jeg gjøre. Ikke lage noen stor sak men bare si at han kan være ærlig med det meste..egentlig alt.

Skrevet

Skjønner deg godt jeg. Det er ikke noen stor greie men at han ikke var åpen om det er skuffende. Jeg ville nok ikke sagt så mye om det men spurt om de likevel var tre stk som gikk, kanskje si at det er jo helt greit og at neste gang trenger han ikke være redd for å si det til deg akkurat som det er.

Som du har dårlig erfaring med løgnere, kanskje han har dårlig erfaring med kranglete damer? 

Har ikke lest alle svarene dine, men kan forøvrig tenke meg det er denne kompisen som helst ikke ville være "alene" med en kompis og den nye dama, og at siden en kompis til ville være med og de hadde en billett til overs så ble det slik.

Ingen big deal, men skjønner hva du tenker :) :)

Anonymous poster hash: 8c6d2...03c
Skrevet

Skjønner deg godt jeg. Det er ikke noen stor greie men at han ikke var åpen om det er skuffende. Jeg ville nok ikke sagt så mye om det men spurt om de likevel var tre stk som gikk, kanskje si at det er jo helt greit og at neste gang trenger han ikke være redd for å si det til deg akkurat som det er.

Som du har dårlig erfaring med løgnere, kanskje han har dårlig erfaring med kranglete damer? 

Har ikke lest alle svarene dine, men kan forøvrig tenke meg det er denne kompisen som helst ikke ville være "alene" med en kompis og den nye dama, og at siden en kompis til ville være med og de hadde en billett til overs så ble det slik.

Ingen big deal, men skjønner hva du tenker :) :)

Anonymous poster hash: 8c6d2...03c

Hi

Akkurat sånn tenker jeg nå. Ble litt desperat i går, og følte meg dårlig. Men ved ettertanke så tror jeg ikke det lå noe mer bak enn at de ordnet dette slik de følte det best, og så ble det litt kluss med måten han fremla det på. Jeg må få sagt i fra tenker jeg, på en real måte. Slik at han vet til neste gang at det funker tusen ganger bedre og si ting som det er - i hvert fall med meg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...