Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #1 Skrevet 15. august 2014 Jeg ble sammen en mann (vi er over 35 begge to) for noen måneder siden. Full klaff og alt går fint Jeg var raskt åpen med han om at eks'en min gjennom mange år var manipulerende og løy om masse og at jeg var ganske på vakt for alt som hadde med løgn å gjøre...selv de minste "småløgnene" som kanskje ikke teller, men som ikke er nødvendige da jeg er ganske forståelsesfull og foretrekker 100 % ærlighet. Ganske tidlig i forholdet ba han meg med på en konsert som er i kveld. Han skulle egentlig gå med en kompis og datteren sin (på 15) men så kunne ikke datteren likevel. Derfor spurte han om jeg ville bli med. Det var en sånn festivalkonsert - jeg syntes det hørtes gøy ut men kjenner ikke noe særlig til artistene. Men takket ja For et par uker siden så nevnte han dette med konserten igjen da jeg spurte om han hadde sagt fra til kompisen at jeg ble med. Han sa at han ikke hadde nevnt det...men skulle gjøre det. Men var plutselig litt usikker på om kompisen ventet seg en kveld med bare de to gutta...så han skulle spørre. Et par dager senere så nevnte han litt brydd at kompisen ikke var helt for at jeg skulle være med...jeg skjønte forsåvidt det og sa det var greit. I dag var vi innom kompisen og da ble det nevnt en tredje kompis...kjæresten min sa raskt at "nei, han kommer ikke" - og jeg enset en litt rar situasjon som oppstå. Tenkte ikke noe mer over det, da jeg ikke ønsker å "stole" for mye på intuisjonen min men heller prøve å stole på den personen jeg er sammen med (ellers har jeg en tendens til å FØLE mye usagt fra andre mennesker). Så kom bildet, lagt ut av en eller annen reklamegreie som hadde tatt bilde av mange mennesker, hvor det kom fram at de likevel var TRE kompiser. Jeg skjønner jo at han ikke ville miste den siste billetten, og derfor ba med en tredjemann, men jeg liker ikke at han ikke forklarte meg dette enkelt og greit. Han var sikkert brydd for å avlyse med meg, men dette gjør ikke saken noe bedre for min del. Bu-hu!! Så hva gjør jeg nå??? Ser jo at han ikke regelrett har løyet...og har ikke lyst til å overreagere. Men jeg føler meg litt lurt på en måte Hva mener dere? Anonymous poster hash: e8b5d...bd9
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #2 Skrevet 15. august 2014 Jeg syns han skulle oppført seg voksent og tatt deg med når han inviterte deg først. Du er en ny kjæreste og han skulle som voksen man forstå at det er du han skal satse på og ikke alltid kompiser. Jeg hadde nok konfrontert han og så tatt avgjørelse ut fra det. Anonymous poster hash: c4d29...b5a
boblulf Skrevet 15. august 2014 #3 Skrevet 15. august 2014 Dette overser du og gløymer. Det var ein bagatell, sjølv om han kunne handtert det på ein betre måte
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #4 Skrevet 15. august 2014 Han skulle jo opprinnelig gå med en kompis OG dattera, altså tre billetter. Du visste jo det... Og du spurte jo om de ikke heller ville gjøre drt til guttetur... Hva er problemet her? Anonymous poster hash: f0b54...075
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #5 Skrevet 15. august 2014 Han skulle jo opprinnelig gå med en kompis OG dattera, altså tre billetter. Du visste jo det... Og du spurte jo om de ikke heller ville gjøre drt til guttetur... Hva er problemet her? Anonymous poster hash: f0b54...075 Nei det spurte hun ikke om. Hun skrev at han sa : Men var plutselig litt usikker på om kompisen ventet seg en kveld med bare de to gutta Anonymous poster hash: c4d29...b5a
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #6 Skrevet 15. august 2014 Han skulle jo opprinnelig gå med en kompis OG dattera, altså tre billetter. Du visste jo det... Og du spurte jo om de ikke heller ville gjøre drt til guttetur... Hva er problemet her? Anonymous poster hash: f0b54...075 HI Jeg spurte IKKE...det var han som la opp til det. At de to gutta som skulle gå opprinnelig skulle gå ALENE - gutter imellom. Jeg forsto det forsåvidt...at det ble annerledes. Selv om jeg var litt skuffet så prøvde jeg å se det fra hans side. Men han nevnte aldri at de skulle gå sammen en tredje person - som dermed tok min plass som jeg var invitert til. Og i utgangspunktet så var det jo ikke en guttetur - han skulle jo ha med datteren sin. Så det var aldri planlagt som guttetur. Men det jeg følte litt på var at han ikke var åpen om dette. Han var sikkert litt brydd, men jeg virkelig trenger total åpenhet. Og når vi var innom han kompisen som spurte den tredje kompisen kom, så sa han nei, han kommer ikke. Og dermed skjulte han det jo på en måte. Anonymous poster hash: e8b5d...bd9
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #7 Skrevet 15. august 2014 Dette overser du og gløymer. Det var ein bagatell, sjølv om han kunne handtert det på ein betre måte HI Vet det kanskje er en bagatell. Men jeg har vært så åpen med han om at jeg trenger ærlighet, da jeg har blitt småløyet til - akkurat slik - i årevis. Han har blitt løyet til selv i et tidligere forhold, så jeg håpet han skulle ta akkurat det der til seg. Tydeligvis ikke Anonymous poster hash: e8b5d...bd9
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #8 Skrevet 15. august 2014 Ok, jeg innrømmer ærlig at jeg hadde blitt småsur. Han skulle opprinnelig ha med jeg DATTERA, hun kunne ikke og han inviterte deg. Så trakk han invitasjonen tilbake fordi kompisen ikke hadde sett for seg at du skulle være med?? Det var altså helt greit for kompisen at dattera skulle være med, men ikke kjæresten? Hvilken mann lar kompisen diktere om han skal ha med seg kjæresten lå konsert eller ikke? Så ja, jeg hadde blitt sur om han plutselig ikke vil ha meg med likevel, for då å gi billetten videre til en annen kompis! Anonymous poster hash: 9b093...880
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #9 Skrevet 15. august 2014 Jeg er kanskje en "hissigpromp", men jeg hadde blitt sur om nykjæresten min hadde gjort noe sånt. Hallo? Man inviterer ikke en tredje kompis med, når han allerede hadde invitert deg. Sånt gjør man bare ikke. Utrolig frekt! Og i tillegg unngå og si det til deg? Nei, jeg hadde blitt sint og skuffet - og ville spurt hvorfor han ikke kunne være ærlig. Når han i tillegg vet om din vanskelige historie ift. løyner fra eksen bude han trå ekstra varsomt. På den andre siden hadde jeg ikke blitt sur om nykjæresten hadde sagt i fra om at han heller ville ha med en tredje kompis, men å lyve om det gjør hele situasjonen ugrei. Anonymous poster hash: 94790...e61
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #10 Skrevet 15. august 2014 Hvis dette er en krise så misunner jeg ikke mannen som skal leve med deg altså, for dette er ikke en krise, det er en bagatell. Forholdet er såpass nytt enda at han syntes det ble kleint å si til deg at han heller ville ha en guttetur. Er enig med deg i at han håndterte dette klønete, og jeg forstår heller ikke at en guttetur på konsert er mer fristende en en kveld med den nye kjæresten når man har blitt såpass voksen og sikkert har hatt en million gutteturer før, men noen krise er det virkelig ikke... Anonymous poster hash: df86a...de4
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #11 Skrevet 15. august 2014 Jeg er kanskje en "hissigpromp", men jeg hadde blitt sur om nykjæresten min hadde gjort noe sånt. Hallo? Man inviterer ikke en tredje kompis med, når han allerede hadde invitert deg. Sånt gjør man bare ikke. Utrolig frekt! Og i tillegg unngå og si det til deg? Nei, jeg hadde blitt sint og skuffet - og ville spurt hvorfor han ikke kunne være ærlig. Når han i tillegg vet om din vanskelige historie ift. løyner fra eksen bude han trå ekstra varsomt. På den andre siden hadde jeg ikke blitt sur om nykjæresten hadde sagt i fra om at han heller ville ha med en tredje kompis, men å lyve om det gjør hele situasjonen ugrei. Anonymous poster hash: 94790...e61 Hissigpromp faktisk Haha. Beklager den... Anonymous poster hash: 94790...e61
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #12 Skrevet 15. august 2014 Hvis dette er en krise så misunner jeg ikke mannen som skal leve med deg altså, for dette er ikke en krise, det er en bagatell. Forholdet er såpass nytt enda at han syntes det ble kleint å si til deg at han heller ville ha en guttetur. Er enig med deg i at han håndterte dette klønete, og jeg forstår heller ikke at en guttetur på konsert er mer fristende en en kveld med den nye kjæresten når man har blitt såpass voksen og sikkert har hatt en million gutteturer før, men noen krise er det virkelig ikke... Anonymous poster hash: df86a...de4 HI Hehe...jeg skrev LITEN krise. Og den var personlig i forhold til hvordan jeg skal takle dette. Bagatell for deg, men jeg kjente igjen på de følelsene jeg har kjent på så mange ganger før. Så problemet er helt og holdent mitt, da det er jeg som har blitt løyet til og føler dette så sterkt på kroppen. Han har innrømmet at han følte seg dum som gjorde dette...hva skulle jeg si?? At jeg absolutt VILLE være med. Det at jeg ikke fikk være med var helt greit. Men det at han skjulte resten av opplegget, fikk meg egentlig til å føle at disse kompisene har på en måte planlagt dette sammen, og at han klarer å presentere det for meg på en litt vridd måte - slik at hele sannheten ikke kommer fram. Og så skal vi på tur sammen om et par uker til Berlin, og jeg har IKKE lyst til å være vanskelig og virke vrien. Men jeg har lyst til å si i fra om akkurat det jeg føler. Anonymous poster hash: e8b5d...bd9
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #13 Skrevet 15. august 2014 Jeg er kanskje en "hissigpromp", men jeg hadde blitt sur om nykjæresten min hadde gjort noe sånt. Hallo? Man inviterer ikke en tredje kompis med, når han allerede hadde invitert deg. Sånt gjør man bare ikke. Utrolig frekt! Og i tillegg unngå og si det til deg? Nei, jeg hadde blitt sint og skuffet - og ville spurt hvorfor han ikke kunne være ærlig. Når han i tillegg vet om din vanskelige historie ift. løyner fra eksen bude han trå ekstra varsomt. På den andre siden hadde jeg ikke blitt sur om nykjæresten hadde sagt i fra om at han heller ville ha med en tredje kompis, men å lyve om det gjør hele situasjonen ugrei. Anonymous poster hash: 94790...e61 HI Det var akkurat slik jeg følte det. Hva når dette skjer neste gang? Jeg er enig at det er en bagatell, men hadde han vært ærlig med meg fra starten av og sagt det som det var at siden jeg ikke var storfan av gruppa om han heller kunne invitere en annen kompis - da hadde saken vært en helt annen. Ikke sant? Men hvordan håndtere dette da. Jeg ser han kanskje ikke før til uka. Anonymous poster hash: e8b5d...bd9
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #14 Skrevet 15. august 2014 Kan det være at kompisen (siden kompisen ikke visste at du skulle være med) har lovt bort billetten til tredjemann og at kjæresten din ikke var tøff nok til å si fra om at du skulle være med? Og at han derfor tok en "nødløgn" om at det bare var han og første kompis som skulle til deg, og at da han i dag ble avslørt, så ville han ikke innrømme noe foran kompisen? Uansett, kjæresten har håndtert dette veldig klumsete. Det er ingen krise, men jeg forstår at du både blir skuffet og at du stiller spørsmålstegn ved om du kan stole på ham. Ikke at saken i seg selv er så stor, men det går på det prinsippielle rundt det å være åpne med hverandre. Snakk med ham uten å kritisere ham, spør hvorfor han valgte å ikke fortelle deg sannheten. Anonymous poster hash: cd8cd...4e6
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #15 Skrevet 15. august 2014 Kan det være at kompisen (siden kompisen ikke visste at du skulle være med) har lovt bort billetten til tredjemann og at kjæresten din ikke var tøff nok til å si fra om at du skulle være med? Og at han derfor tok en "nødløgn" om at det bare var han og første kompis som skulle til deg, og at da han i dag ble avslørt, så ville han ikke innrømme noe foran kompisen? Uansett, kjæresten har håndtert dette veldig klumsete. Det er ingen krise, men jeg forstår at du både blir skuffet og at du stiller spørsmålstegn ved om du kan stole på ham. Ikke at saken i seg selv er så stor, men det går på det prinsippielle rundt det å være åpne med hverandre. Snakk med ham uten å kritisere ham, spør hvorfor han valgte å ikke fortelle deg sannheten. Anonymous poster hash: cd8cd...4e6 Hi Alt er selvfølgelig mulig...akkurat nå så har jeg lyst til å glemme hele greia og ikke lage noe styr. Eventuelt si fra på en grei måte at om han fortsetter med slike opplegg så ødelegger han det at jeg stoler på han. Problemet er at jeg har en hjerne som OVERanalyserer ting som blir sagt og legger fort to og to sammen når jeg hører ting som blir sagt, som ikke helt stemmer overens. Dermed klarer jeg å ta folk i disse småløgnene og så blir jeg skuffet, rett og slett. Hvor mye ærlighet kan man kreve...jeg vet jo at han ikke gjorde dette MOT meg, men prøvde å ordne en situasjon han klønete hadde satt seg i selv. Litt lyst til å være litt vag...forsvinne litt bort de neste dagene om jeg hører fra han. Vet at noen ganger kan det funke, for han vet jo hva han har gjort på en måte. Tror han er fullt klar over hvor rotete dette virker og at han faktisk sto og løy for meg i dag. Anonymous poster hash: e8b5d...bd9
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #16 Skrevet 15. august 2014 Jeg er kanskje en "hissigpromp", men jeg hadde blitt sur om nykjæresten min hadde gjort noe sånt. Hallo? Man inviterer ikke en tredje kompis med, når han allerede hadde invitert deg. Sånt gjør man bare ikke. Utrolig frekt! Og i tillegg unngå og si det til deg? Nei, jeg hadde blitt sint og skuffet - og ville spurt hvorfor han ikke kunne være ærlig. Når han i tillegg vet om din vanskelige historie ift. løyner fra eksen bude han trå ekstra varsomt. På den andre siden hadde jeg ikke blitt sur om nykjæresten hadde sagt i fra om at han heller ville ha med en tredje kompis, men å lyve om det gjør hele situasjonen ugrei. Anonymous poster hash: 94790...e61 Hissigpromp faktisk Haha. Beklager den... Anonymous poster hash: 94790...e61 Hissigpromp, er den en skikkelig sint fis det, eller? Anonymous poster hash: ffee9...cbd
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #17 Skrevet 15. august 2014 Ja, det er sinnafisen! Så pass deg for meg Anonymous poster hash: 94790...e61
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #18 Skrevet 15. august 2014 Trodde det var noe alvorlig da jeg leste overskriften... Anonymous poster hash: ce7cc...511
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #19 Skrevet 15. august 2014 Hei! Jeg synes du kanskje overreagerer en smule, men forstår at du har dine grunner. Om dette plager deg veldig, ville jeg tatt en "hyggelig prat" og forklart ham om din utrygghet mtp løgn, og forklare at det med den billetten nettopp er et eksempel på en type "unødvendig løgn" som gjør deg utrygg. Enkelte mannfolk må faktisk ha sånt inn med teskje. Deretter ville jeg latt det hele ligge. Anonymous poster hash: 46509...e48
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #20 Skrevet 15. august 2014 Hei! Jeg synes du kanskje overreagerer en smule, men forstår at du har dine grunner. Om dette plager deg veldig, ville jeg tatt en "hyggelig prat" og forklart ham om din utrygghet mtp løgn, og forklare at det med den billetten nettopp er et eksempel på en type "unødvendig løgn" som gjør deg utrygg. Enkelte mannfolk må faktisk ha sånt inn med teskje. Deretter ville jeg latt det hele ligge. Anonymous poster hash: 46509...e48 HI Prøver å tenke rasjonelt og skjønner hvorfor han "løy", da han følte dette skikkelig kleint å måtte gå tilbake på en invitasjon. Vet det ikke var vondt ment, han er god på alle mulige måter. Rota seg litt bort i disse "småløgnene" og jeg som er en mester på å ta noen i løgn (altfor god erfaring) klarte å snappe til meg denne infoen. Og så fikk jeg jo beviset i bilde på facebook. Vil ikke overreagere, men følelsen av å bli litt lurt ligger der. En "hvit" eller "grå" løgn er alltid dumt og jeg er redd det blir flere av dem. At han gikk med noen andre plager meg ikke videre, da jeg egentlig hadde noe annet jeg måtte gjøre den kvelden (som jeg gjorde fordi jeg ikke skulle på konsert). Så det er ikke der skoen trykker. Men neste gang så er det kanskje noe jeg har kjempelyst til, og så avlyser han på den måten fordi han heller vil gjøre det på en annen måte. Det er det som plager meg. Da vil jeg jo etter hvert begynne å ta invitasjonene hans med en klype salt og vente meg at alt kan skje. Det er jo dumt at det blir sånn. Derfor ønsker jeg at han forstår at det blir bare tull av slikt og at det ikke er noe heldig. Men som sagt så inviterte han meg med i begynnelsen av forholdet...litt grepet av lysten til å gjøre alt mulig sammen med meg. Vi har allerede gjort mye sammen denne uken så litt kompistid er også viktig. Men bare ikke lyv om det. Anonymous poster hash: e8b5d...bd9
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #21 Skrevet 15. august 2014 Du overreagerer - la det ligge. At du har blitt løyet til tidligere er ditt problem som du må jobbe med. Fortsetter du slik er det slutt før du vet ordet av det. Beklager, men det er sannheten! Anonymous poster hash: be718...100
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #22 Skrevet 15. august 2014 Du overreagerer - la det ligge. At du har blitt løyet til tidligere er ditt problem som du må jobbe med. Fortsetter du slik er det slutt før du vet ordet av det. Beklager, men det er sannheten! Anonymous poster hash: be718...100 HI Det finnes vel ingen reel sannhet. Det blir for dumt. Men at jeg må jobbe med dette er nok riktig. Men at han bør få vite om det er kanskje ikke så dumt. Det heter vel kommunikasjon, og er noen ganger veldig vanskelig å få til på en ordentlig måte da menneskesinnet er ganske så komplisert. Anonymous poster hash: e8b5d...bd9
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #23 Skrevet 15. august 2014 Du overreagerer - la det ligge. At du har blitt løyet til tidligere er ditt problem som du må jobbe med. Fortsetter du slik er det slutt før du vet ordet av det. Beklager, men det er sannheten! Anonymous poster hash: be718...100 HIDet finnes vel ingen reel sannhet. Det blir for dumt. Men at jeg må jobbe med dette er nok riktig. Men at han bør få vite om det er kanskje ikke så dumt. Det heter vel kommunikasjon, og er noen ganger veldig vanskelig å få til på en ordentlig måte da menneskesinnet er ganske så komplisert. Anonymous poster hash: e8b5d...bd9 Du gjør selvsagt som du vil, men å ta opp dette er å jage ham vekk. Alle mennesker juger hver eneste dag. Små hvite løgner uten at vi tenker over det, og spesielt for ikke å såre andre. Om dette er en mann du vil beholde - ikke lag drama for dette, og la det hele passere. Anonymous poster hash: be718...100
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #24 Skrevet 15. august 2014 Du overreagerer - la det ligge. At du har blitt løyet til tidligere er ditt problem som du må jobbe med. Fortsetter du slik er det slutt før du vet ordet av det. Beklager, men det er sannheten! Anonymous poster hash: be718...100 HIDet finnes vel ingen reel sannhet. Det blir for dumt. Men at jeg må jobbe med dette er nok riktig. Men at han bør få vite om det er kanskje ikke så dumt. Det heter vel kommunikasjon, og er noen ganger veldig vanskelig å få til på en ordentlig måte da menneskesinnet er ganske så komplisert. Anonymous poster hash: e8b5d...bd9 Du gjør selvsagt som du vil, men å ta opp dette er å jage ham vekk. Alle mennesker juger hver eneste dag. Små hvite løgner uten at vi tenker over det, og spesielt for ikke å såre andre. Om dette er en mann du vil beholde - ikke lag drama for dette, og la det hele passere. Anonymous poster hash: be718...100 HI Det er mulig at mange gjør det. Jeg gjør det IKKE daglig. Men jeg skjønner jo hvorfor han gjorde det...ikke for å såre meg, men for å ordne en situasjon. Ikke fordi han ikke ville gå på konsert med meg, men fordi det faktisk passet bedre å gå med kompisene. For å ha det gøy. Med meg ville det ha vært mer koselig. Jeg ser den. Har ikke tenkt til å lage noe bråk. Det er deilig å få ut ting her inne og så å få deres tilbakemeldinger. Slik fikk jeg ordnet opp i tankene mine. Men jeg tror ærlig talt at det faktisk er bedre å snakke om slikt enn å være redd for å jage noen unna. Hvis han forsvinner fordi jeg forteller han dette...ja, da er han ikke mye til menneske. Såpass burde han kunne takle og også forstå min side - siden jeg var så ålreit og forsto at han ønsket å gå dit med kompiser. Jeg gidder ikke å være i et forhold hvor jeg er den eneste som skal være forståelsesfull heller. Anonymous poster hash: e8b5d...bd9
Anonym bruker Skrevet 15. august 2014 #25 Skrevet 15. august 2014 Ta deg en valium og slapp av. Det var tross alt datteren til kompisen hans sin billett. Dvs at i mine øyner er det kompisen til kjæresten din sin billett da en 15 åring har høyst sannsynlig blitt spandert denne av faren sin. Dere snakket om at du kunne være med, men imellomtiden har kompisen snakket med en 3 kompis og som din kjæreste ikke føler han kan trenge seg på med deg i stedetfor 15 åringen og lar det få med det. SÅ i villfarelsen, OG at du tydelig har gitt beskjed om løgn og alt bak ryggen din får han panikk og lyver (uten å mene noe vondt med det, men er livredd for å miste deg) en liten hvit løgn. Hver eneste dag lyver de aller aller fleste en liten hvit, sjeldnere og aldri en sort. Om jeg hadde spurt deg direkte om du lukter tåfis i rommet og du visste at det sannsynligvis var din tåfis hadde du garantert ikke sagt:joda, den er min! Du hadde nok sagt:Å, ja,når du sier det så kjenner jeg det jeg også. Anonymous poster hash: 9b36b...10a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå