Virginia. Skrevet 18. august 2014 #26 Skrevet 18. august 2014 Har en del brukte klær etter ungen, både vinterdress, sko og ullklær som jeg gir bort. Klærne er pent brukt, uten hull, flekker eller nupper. To stk fra salgsgruppa på Facebook var interessert, begge bor ca 20 minutters kjøretur unna. Og så plutselig sier begge at det blir for langt å kjøre for dem, og om jeg ikke heller kunne komme og møte dem nærmere deres boplass? Altså, her får de gratis klær med verdi som nytt på over 2000 kroner, og så skal de ha gratis frakt i tillegg? Jeg synes folk rett og slett er blitt frekke jeg, men kanskje det er vanlig at man gir bort klær OG kjører dem til mottaker? Bruker tid og bensin? Tenker at hvis de hadde vært så kjempeinteressert i klærne så kunne de faktisk brukt 40 minutter av livet sitt på å hente dem... Hvorfor bruke tid på å irritere deg og hisse deg så opp? Bare si nei.
Luksusdyret Skrevet 18. august 2014 Forfatter #27 Skrevet 18. august 2014 Har en del brukte klær etter ungen, både vinterdress, sko og ullklær som jeg gir bort. Klærne er pent brukt, uten hull, flekker eller nupper. To stk fra salgsgruppa på Facebook var interessert, begge bor ca 20 minutters kjøretur unna. Og så plutselig sier begge at det blir for langt å kjøre for dem, og om jeg ikke heller kunne komme og møte dem nærmere deres boplass? Altså, her får de gratis klær med verdi som nytt på over 2000 kroner, og så skal de ha gratis frakt i tillegg? Jeg synes folk rett og slett er blitt frekke jeg, men kanskje det er vanlig at man gir bort klær OG kjører dem til mottaker? Bruker tid og bensin? Tenker at hvis de hadde vært så kjempeinteressert i klærne så kunne de faktisk brukt 40 minutter av livet sitt på å hente dem... Hvorfor bruke tid på å irritere deg og hisse deg så opp? Bare si nei. Sier jo nei, men da blir de sure og sier at jeg lovet dem klær og har avtale med dem, sånn at jeg MÅ levere. Selvfølgelig har jeg ikke giddet det, men ubehagelig er det.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2014 #28 Skrevet 18. august 2014 Ja, frekt. Jeg har opplevd det samme. Ga bort mye interiørting (gardiner, persienner, møbler etc) på finn.no og Facebook da vi skulle flytte. Fikk masse spørsmål om jeg kunne være "behjelpelig med frakt". Til og med en som ville ha gardiner ville ha hjelp med frakt, for han hadde ikke bil. Vel, bussen gikk så og si til inngangsdøra mi, og jeg antar at han ville klart å frakte med seg gardiner - selv uten bil. Anonymous poster hash: 8275b...b21
Anonym bruker Skrevet 18. august 2014 #29 Skrevet 18. august 2014 Tja, det kommer litt an på. Bor du på stedet gruppen er for? Jeg skulle kjøpe noe i går, og så viste seg plutselig at selger bodde en time unna, i et annet fylke. Da forventer jeg faktisk at de kommer hitover med det, ellers ønsker jeg ikke varen. Om det ikke er noe sånt som kan forklare mer, synes jeg bare det er håpløst og frekt!! Anonymous poster hash: 52232...35f Hvis du ønsker å kjøpe en vare, så kjører du vel selv for å hente den?? Det gjør du jo når du skal på et kjøpesenter også. Eller bruker du å kreve at butikkene leverer hos deg? For da tar de nemlig frakt. Har aldri hørt om NOEN som bringer ting de selger privat, på døra hos andre. Å møtes på halvveien er greit, men å kreve at de kommer med det på døra - nei vettuhva Da bør de i det minste ta litt ekstra for bryet, eller i beste fall drite i å selge til deg.Når noen annonserer i Oslo og så sier de bor på Hadeland, forventer jeg å få kjøpe varen i Oslo ja. Er en grunn til at jeg ikke er medlem av hadelandsgruppa... Anonymous poster hash: 52232...35f Vel, hadde det vært meg som var selgeren fra Hadeland, så ville jeg heller solgt varen min til den personen som kom og hentet hjemme hos meg, eller som evnt tilbød seg å møte meg på halvveien hvis det passet seg sånn. Jeg ville aldri i verden ha prioritert å kjøre til Oslo for å levere ting til deg på døra. Du kjøper og henter hvis du er interessert, like fullt som selger er i sin fulle rett til å kreve frakt for å levere tingene til deg. Her er det faktisk snakk om selgers marked....... Når det gjelder brukt barnetøy er det ikke selgers marked. Uansett. Hvis du melder deg inn i kjøp/salg Oslo og en fra Hadeland har noe å selge i den gruppa så må faktisk selger komme til Oslo. Anonymous poster hash: 8b74a...cc1
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 18. august 2014 #30 Skrevet 18. august 2014 Tja, det kommer litt an på. Bor du på stedet gruppen er for? Jeg skulle kjøpe noe i går, og så viste seg plutselig at selger bodde en time unna, i et annet fylke. Da forventer jeg faktisk at de kommer hitover med det, ellers ønsker jeg ikke varen. Om det ikke er noe sånt som kan forklare mer, synes jeg bare det er håpløst og frekt!! Anonymous poster hash: 52232...35f Hvis du ønsker å kjøpe en vare, så kjører du vel selv for å hente den?? Det gjør du jo når du skal på et kjøpesenter også. Eller bruker du å kreve at butikkene leverer hos deg? For da tar de nemlig frakt. Har aldri hørt om NOEN som bringer ting de selger privat, på døra hos andre. Å møtes på halvveien er greit, men å kreve at de kommer med det på døra - nei vettuhva Da bør de i det minste ta litt ekstra for bryet, eller i beste fall drite i å selge til deg.Når noen annonserer i Oslo og så sier de bor på Hadeland, forventer jeg å få kjøpe varen i Oslo ja. Er en grunn til at jeg ikke er medlem av hadelandsgruppa... Anonymous poster hash: 52232...35f Vel, hadde det vært meg som var selgeren fra Hadeland, så ville jeg heller solgt varen min til den personen som kom og hentet hjemme hos meg, eller som evnt tilbød seg å møte meg på halvveien hvis det passet seg sånn. Jeg ville aldri i verden ha prioritert å kjøre til Oslo for å levere ting til deg på døra. Du kjøper og henter hvis du er interessert, like fullt som selger er i sin fulle rett til å kreve frakt for å levere tingene til deg. Her er det faktisk snakk om selgers marked....... Når det gjelder brukt barnetøy er det ikke selgers marked. Uansett. Hvis du melder deg inn i kjøp/salg Oslo og en fra Hadeland har noe å selge i den gruppa så må faktisk selger komme til Oslo. Anonymous poster hash: 8b74a...cc1 Hvis selger vil, så kan hun/han jo selvsagt gjøre det. Men det er ingen lover eller regler som sier at vedkommende må det.
vildejenta Skrevet 18. august 2014 #31 Skrevet 18. august 2014 (endret) Enig i at det er mye rart på disse kjøp og salg sidene. Har solgt litt selv, og f.eks etter en budrunde har jeg fått melding fra vinneren om hvor vi skal møtes. Jeg tar det egentlig som en selvfølge at kjøperen kommer hjem til meg, kan evnt møtes et sted etter avtale vis jeg allikevel skal dit men syns ikke det bør forventes. Skulle også selge et par sko til en 50 lapp, avtalte å møtes et sted men hun dukket ikke opp, sendte melding og hun svare etter et par timer at hun gadd ikke allikevel. Har også lagt merke til en dame som ofte byr på store ting som møbler osv, og når hun vinner budrunden skriver hun at hun ikke har bil, om det kan fraktes hjem til henne og hun bor utenfor området for denne gruppen til og med. Det syns jeg er frekt, bør isåfall avklares før hun legger inn bud. Mange har ikke så stor bil/henger at de kan kjøre rundt på store skap, sofaer osv.. Også har vi de som skriver at de kan kjøpe ting om du kan holde de av til etter den 20. for da kommer trygda ;-) og de som byr på ting, så går budrunden for høyt så skriver de noe lignende som at de er uføretrygdet men har veldig lyst på denne tingen men har dessverre ikke mer penger osv.. Jeg dømmer ingen, bare observerer mye forskjellig og humrer litt for meg selv ;-) Endret 18. august 2014 av vildejenta
Tired mama Skrevet 18. august 2014 #32 Skrevet 18. august 2014 Ærlig talt. Vil de ha klærne får de vær så god komme og hente dem! Det er utrolig frekt. Hadde ALDRI fått meg til å spørre om noe sånt...
Virginia. Skrevet 18. august 2014 #33 Skrevet 18. august 2014 Tja, det kommer litt an på. Bor du på stedet gruppen er for? Jeg skulle kjøpe noe i går, og så viste seg plutselig at selger bodde en time unna, i et annet fylke. Da forventer jeg faktisk at de kommer hitover med det, ellers ønsker jeg ikke varen. Om det ikke er noe sånt som kan forklare mer, synes jeg bare det er håpløst og frekt!! Anonymous poster hash: 52232...35f Hvis du ønsker å kjøpe en vare, så kjører du vel selv for å hente den?? Det gjør du jo når du skal på et kjøpesenter også. Eller bruker du å kreve at butikkene leverer hos deg? For da tar de nemlig frakt. Har aldri hørt om NOEN som bringer ting de selger privat, på døra hos andre. Å møtes på halvveien er greit, men å kreve at de kommer med det på døra - nei vettuhva Da bør de i det minste ta litt ekstra for bryet, eller i beste fall drite i å selge til deg.Når noen annonserer i Oslo og så sier de bor på Hadeland, forventer jeg å få kjøpe varen i Oslo ja. Er en grunn til at jeg ikke er medlem av hadelandsgruppa... Anonymous poster hash: 52232...35f Vel, hadde det vært meg som var selgeren fra Hadeland, så ville jeg heller solgt varen min til den personen som kom og hentet hjemme hos meg, eller som evnt tilbød seg å møte meg på halvveien hvis det passet seg sånn. Jeg ville aldri i verden ha prioritert å kjøre til Oslo for å levere ting til deg på døra. Du kjøper og henter hvis du er interessert, like fullt som selger er i sin fulle rett til å kreve frakt for å levere tingene til deg. Her er det faktisk snakk om selgers marked....... Når det gjelder brukt barnetøy er det ikke selgers marked. Uansett. Hvis du melder deg inn i kjøp/salg Oslo og en fra Hadeland har noe å selge i den gruppa så må faktisk selger komme til Oslo. Anonymous poster hash: 8b74a...cc1 Eller sende per postoppkrav f.eks? Sikkert lik pris for kjøper som å kjøre t/r uansett...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå