Gå til innhold

Toppen av frekkhet eller er jeg touchy?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en del brukte klær etter ungen, både vinterdress, sko og ullklær som jeg gir bort. Klærne er pent brukt, uten hull, flekker eller nupper. To stk fra salgsgruppa på Facebook var interessert, begge bor ca 20 minutters kjøretur unna. Og så plutselig sier begge at det blir for langt å kjøre for dem, og om jeg ikke heller kunne komme og møte dem nærmere deres boplass? Altså, her får de gratis klær med verdi som nytt på over 2000 kroner, og så skal de ha gratis frakt i tillegg?

Jeg synes folk rett og slett er blitt frekke jeg, men kanskje det er vanlig at man gir bort klær OG kjører dem til mottaker? Bruker tid og bensin? Tenker at hvis de hadde vært så kjempeinteressert i klærne så kunne de faktisk brukt 40 minutter av livet sitt på å hente dem...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JÆVLIG (!!) frekt!!!!!! Har gitt bort mye klær til flere gjennom de 10 årene jeg har vært mamma. En merker raskt hvem en vil gi til igjen, for å si det sånn! Har bare ett nøkkelord: TAKKNEMLIGHET! De som viser noe annet enn det, kunne jeg spyttet på. Her gis det også bort veldig fine, opprinnelig ofte dyre klær.

Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det.

Kunne evt møttes i sentrum hvis vi f.eks. bodde på hver vår kant av byen, men da hadde det blitt å det stedet og klokkeslettet som passet meg best med tanke på øvrige ærend.

Skrevet

Det er ikke vanlig.

Jeg går med på å møtes på halvveien når jeg selger ting.

Ikke når jeg gir bort.

Er det noen uten bil kan de tilby litt penger for å få det kjørt til seg.

Jeg hadde heller gitt det bort til en organisasjon enn å kjøre rundt til kravstore folk...

Skrevet

Ja det er absolutt frekt, og jeg hadde ikke giddet å gi dem noe.

Anonymous poster hash: e3285...822
Skrevet

Det er ikke vanlig.

Jeg går med på å møtes på halvveien når jeg selger ting.

Ikke når jeg gir bort.

Er det noen uten bil kan de tilby litt penger for å få det kjørt til seg.

Jeg hadde heller gitt det bort til en organisasjon enn å kjøre rundt til kravstore folk...

Begge to har bil. Problemet er at asylmottaket hos oss var like kresne... Jeg sa jeg kunne komme til dem med gåstol, klær og bøker. Nei, i dag passet det ikke å ta imot (stikke nesa ut døra og grabbe en pose) fordi de skulle i et møte på huset. Så skulle de ha planleggingsmøte dagen etter og da passet det heller ikke. Altså, hvis det aldri passer å ta imot klær og utstyr så har de nok fra før, og det de sa i avisen om at de har kjempestort behov for klær til baby var bare PR-stunt.

Skrevet

Det er veldig frekt. Hadde heller gitt det til noen som trengte det mer, og var takknemlige!

Anonymous poster hash: 218d2...7fd
Skrevet

Tja, det kommer litt an på. Bor du på stedet gruppen er for? Jeg skulle kjøpe noe i går, og så viste seg plutselig at selger bodde en time unna, i et annet fylke. Da forventer jeg faktisk at de kommer hitover med det, ellers ønsker jeg ikke varen. Om det ikke er noe sånt som kan forklare mer, synes jeg bare det er håpløst og frekt!!

Anonymous poster hash: 52232...35f

Skrevet

Jeg handler mye brukt. Og for ett bra tilbud....hvor en får se klærne så har jeg faktisk kjørt 1 time.

På brukte ting har jeg en radius på ca 1 times kjøring og da kan det være mye bomstasjoner også. Og jeg er takknemlig for å få handle med alle : )

Anonymous poster hash: fbc5f...09e

Skrevet

Tja, det kommer litt an på. Bor du på stedet gruppen er for? Jeg skulle kjøpe noe i går, og så viste seg plutselig at selger bodde en time unna, i et annet fylke. Da forventer jeg faktisk at de kommer hitover med det, ellers ønsker jeg ikke varen. Om det ikke er noe sånt som kan forklare mer, synes jeg bare det er håpløst og frekt!!

Bor i samme tettsted ja, men på annen kant enn disse damene. Og du skulle KJØPE noe, ikke få. De her får masse klær gratis, og så skal man bruke bensin fordi de vil spare... Ja, jeg ER sint og hormonell i dag :D :D

Skrevet

Når det er DU som kjøper, så er det DU som henter. Så sant du ikke har bil og eller har noen som kan kjøre mot bensinbetaling.

Skakk om frekkhet #8.

Anonymous poster hash: fbc5f...09e

Skrevet

Har jeg og opplevd. Ett par stykker skulle ha meg til å møte dem/ levere det hjem. Latterlig og nei da gir jeg helle til noen som virkelig ønsker og er takknemlig. Mye rart der ute. Også opplevd ved kjøp at noen har med for stor seddel/ ikke har veksla når det har blitt avtalt at jeg ikke har kontanter. Hun ene sto liksom å venta på at jeg skulle si hun kunne få det da istedet.... Hang i lufta og i bedende utrykk. Altså skal du kjøpe klær for 200kr ta med 200 om det er avtalt. Ikke stå med en 500kr lapp og forvent å få det..

Skrevet

Hvis du ønsker å kjøpe en vare, så kjører du vel selv for å hente den?? Det gjør du jo når du skal på et kjøpesenter også. Eller bruker du å kreve at butikkene leverer hos deg? For da tar de nemlig frakt. Har aldri hørt om NOEN som bringer ting de selger privat, på døra hos andre. Å møtes på halvveien er greit, men å kreve at de kommer med det på døra - nei vettuhva :huh: Da bør de i det minste ta litt ekstra for bryet, eller i beste fall drite i å selge til deg.

Gjest Julia1984
Skrevet

Jeg både selger og gir bort barneklær og utstyr.

Jeg leverer ALDRI! Er folk interessert så får de komme hit hjem til meg. Det er mange interessenter på tlf. De som prøver seg på å få det hjem til seg bortfeier jeg fordi de aller fleste kjører gladelig hjem hit. Jeg enten gir bort eller selger veldig billig.

Skrevet

Toppen av frekkhet!

Anonymous poster hash: 4849b...9db
Skrevet

Kjøper du hos meg så henter du eller betaler frakt.

Anonymous poster hash: 2aa8b...97e

Skrevet

Hvis du ønsker å kjøpe en vare, så kjører du vel selv for å hente den?? Det gjør du jo når du skal på et kjøpesenter også. Eller bruker du å kreve at butikkene leverer hos deg? For da tar de nemlig frakt. Har aldri hørt om NOEN som bringer ting de selger privat, på døra hos andre. Å møtes på halvveien er greit, men å kreve at de kommer med det på døra - nei vettuhva :huh: Da bør de i det minste ta litt ekstra for bryet, eller i beste fall drite i å selge til deg.

Når noen annonserer i Oslo og så sier de bor på Hadeland, forventer jeg å få kjøpe varen i Oslo ja. Er en grunn til at jeg ikke er medlem av hadelandsgruppa...

Skrevet

Hehe, har ei i nabolaget (bekjent) med en haug unger, uten bil. Hun er meget aktiv på alt av arve/bytte/kjøpesider i området. Og hver gang hun får tilslag på noe kommer hun med at de må levere det hos henne for hun har ikke bil eller lappen, og kan ikke ta buss til byen (en halvtime unna) for å hente heller pga ditt og datt. Vet det er mange som har blitt piss sur på henne, med god grunn mener jeg. 

Anonymous poster hash: a23f1...a51
Skrevet

Når du faktisk gir bort klærne er dette toppen av frekkhet ja.

Skrevet

Toppen av frekkhet, spesielt når de faktisk har muligheter til å hente selv. Hadde jeg av en eller annen grunn ikke hatt muligheter hadde jeg i nøden hørt med deg om du kunne kjøre det til meg for f.eks 200 kr. 

Skrevet

Hvis du ønsker å kjøpe en vare, så kjører du vel selv for å hente den?? Det gjør du jo når du skal på et kjøpesenter også. Eller bruker du å kreve at butikkene leverer hos deg? For da tar de nemlig frakt. Har aldri hørt om NOEN som bringer ting de selger privat, på døra hos andre. Å møtes på halvveien er greit, men å kreve at de kommer med det på døra - nei vettuhva :huh: Da bør de i det minste ta litt ekstra for bryet, eller i beste fall drite i å selge til deg.

Når noen annonserer i Oslo og så sier de bor på Hadeland, forventer jeg å få kjøpe varen i Oslo ja. Er en grunn til at jeg ikke er medlem av hadelandsgruppa...

Vel, hadde det vært meg som var selgeren fra Hadeland, så ville jeg heller solgt varen min til den personen som kom og hentet hjemme hos meg, eller som evnt tilbød seg å møte meg på halvveien hvis det passet seg sånn. Jeg ville aldri i verden ha prioritert å kjøre til Oslo for å levere ting til deg på døra. Du kjøper og henter hvis du er interessert, like fullt som selger er i sin fulle rett til å kreve frakt for å levere tingene til deg. Her er det faktisk snakk om selgers marked.......

Skrevet

Gir jeg bort noe så får de komme hjem til meg ja!!

Greit å spørre om jeg skal mot deres hjemsted en gang i den nærmeste fremtiden og kunne møtes osv, men hvis de spør om jeg kan kjøre til dem ene og alene for å levere da blir det fort veldig frekt!!

Skrevet

Mye rart på disse sidene. Har selv gitt bort endel opp gjennom.. Mange som vil man skal holde av noen uker, som vil jeg skal levere, møte de en plass (10 kjøretur), vil ha noe av det og legge igjen noe.. Man blir rimelig fort lei og lærer seg fort hva man gidde. Jeg sier ofte i annonsen at det må hentes. Også ofte setter jeg en dag det må hentes innen. Folk er ofte utrolig frekke og utakknemlige.

Skulle gi bort et garderobeskap en gang. Endte opp med å kaste hele greia. Var litt slitt og trengte et strøk maling skrev jeg. La også ved tre bilder av skapet. Folk skulle grave i detalj om tilstand, hvor det var kjøpt, orginalpris, flere bilder, om jeg kunne levere osv. Ble for mye frem og tilbake.

Hadde jeg vært deg, hadde jeg bare sagt "take it or leave it". Du trenger ikke gjøre mange tjenester for at de er så "snille" å FÅ klærne dine :)

Skrevet

Da kan man jo pent takke nei til å kjøpe?

Skrevet

Jeg pleier å tilby meg å komme til "sentrum" for å MØTE folk når jeg gir bort noe, dette fordi jeg bor litt utpå landet andre veien fra der folk bruker å komme fra, men hadde aldri dratt langt avgårde og hjem til noen for å levere.

Er man interessert i noe så drar man å henter det selv.

Skal man kjøpe noen litt dyre eller store ting så blir det noe annet og man kan evnt avtale et møtested på midten.

Anonymous poster hash: a0bd2...38a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...