Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #1 Skrevet 14. august 2014 "Jeg mener jeg har den viktigste jobben i landet". Hun jobber som lærer og mener jobben hennes er den viktigste i Norge fordi hun utdanner og oppdrar barn. Jeg svarte henne, men er litt nysgjerrig på hva dere hadde svart henne! Anonymous poster hash: 2067a...dd0
Gjest cd0da Skrevet 14. august 2014 #2 Skrevet 14. august 2014 Hun har en av Norges viktigste jobber ja!
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #3 Skrevet 14. august 2014 Ok! Anonymous poster hash: 8018a...c6a
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #4 Skrevet 14. august 2014 Hun har jo litt rett da, hun er med på å forme fremtiden :-) Anonymous poster hash: a4637...33e
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #5 Skrevet 14. august 2014 Jeg er uenig i at én jobb er den viktigste. Jeg mener mange jobber er veldig viktige. Leger, ambulansepersonell, politi, osv. Lærere er viktige ja, men det er da andre yrkesgrupper også Anonymous poster hash: 67698...8bc
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #6 Skrevet 14. august 2014 Tja, hun har en viktig jobb, men synes hennes jobb stiller på linje med barnehageassistenter, sykepleiere, leger, renholdere, ingeniører osv. De vi kunne klart oss uten er vel en del av finansfolket og halvparten av konsulentene i konsulentfirma. Og jo halvparten av de statlig ansatte som lager meningsløse rapporter som legges i skuffer og ikke får noen konsekvenser. Anonymous poster hash: b5f25...a1c
Pippitussa Skrevet 14. august 2014 #7 Skrevet 14. august 2014 Synes det er bra noen er stolt av å være lærer jeg! Leste i en tråd her inne at mange var flaue over å si det, fordi mange er så negative til lærere. Læreryrket er viktig
Fashionista Skrevet 14. august 2014 #8 Skrevet 14. august 2014 En av de viktigste ja, ved siden av helsepersonell, politi, rettsvesen og søppelkjørere:)
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #9 Skrevet 14. august 2014 Synes det er bra noen er stolt av å være lærer jeg! Leste i en tråd her inne at mange var flaue over å si det, fordi mange er så negative til lærere. Læreryrket er viktig Enig med deg. Men ikke fullt så enig i det venninna mi sa Anonymous poster hash: 2067a...dd0
det er berre mordi Skrevet 14. august 2014 #10 Skrevet 14. august 2014 Meiner at bønder toppar skalaen i så måte.
Berta_78 Skrevet 14. august 2014 #11 Skrevet 14. august 2014 Ja, det stemmer jo litt, da. Men poenget er vel ikke at hun har den, men hvordan hun gjør den.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #12 Skrevet 14. august 2014 Er helt enig. Utdannelse og kunnskap er nøkkelen til bekjempelse av mye vondt i denne verden. Å få lov å være den som bringer den kunnskapen ut til morgendagens ledere, er viktig. Anonymous poster hash: c3ec6...620
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #13 Skrevet 14. august 2014 Jeg hadde svart. Hvis jobben er SÅ viktig, se til helvete å komme deg på jobb. Anonymous poster hash: 0e3cc...74d
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #14 Skrevet 14. august 2014 Uten lærere hadde det neppe eksistert så mye annen kompetanse for hvem er det som lærer jurister å bli jurister, hvem utdanner politipersonell, hvem underviser så man kan få gode nok karakterer til å komme inn på medisin eller til å bestå skolen så man kan søker jobber som butikkmedarbeider og reholdspersonell? Uten lærere ville vi ikke lært så veldig mye..... Så ja, å være lærer er en utrolig viktig jobb! Erfaring er bra, men formell kompetanse er bedre - både for en selv og for å heve det yrket man skal ut i. Anonymous poster hash: 0dda3...76b
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #16 Skrevet 14. august 2014 Men å si at "det er den VIKTIGSTE jobben i Norge..? Jeg er helt enig i at læreryrket er utrolig viktig! Men landet kan ikke styres av kun lærere. Det styres av lærere, renholdere, bussjåfører, leger, barnehagepersonell, politikere, ingeniører osv. Kan man i det hele tatt påstå at EN jobb er den viktigste når vi er så avhengige av hverandre? Hva med de som jobber i oljeindustrien? Hvor viktig er det ikke for Norge og velferden at vi har folk som jobber innen olje? HI Anonymous poster hash: 2067a...dd0
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #17 Skrevet 14. august 2014 Jeg hadde svart. Hvis jobben er SÅ viktig, se til helvete å komme deg på jobb. Anonymous poster hash: 0e3cc...74d Hehe, det er en helt annen diskusjon Anonymous poster hash: 2067a...dd0
det er berre mordi Skrevet 14. august 2014 #18 Skrevet 14. august 2014 Ein kan ikke ete olje eller kunnskap.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #19 Skrevet 14. august 2014 Ein kan ikke ete olje eller kunnskap. Nei, nettopp Det er så mange viktige yrkesgrupper i landet, å plukke ut EN som er viktigst blir for meg særdeles arrogant! HI Anonymous poster hash: 2067a...dd0
PrinsesseHengepupp Skrevet 14. august 2014 #20 Skrevet 14. august 2014 Om man skal skalere viktigheten ved div jobber så kommer renovasjon på topp, men så baller det raskt på seg med yrkesgrupper som bla lærere ja. De har en svært viktig jobb, og jeg støtter deres krav, uten tvil. Men det hadde tatt lengre tid før landet stoppet opp uten lærere enn hva det ville gjort uten alle innenfor renovasjon.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 14. august 2014 #21 Skrevet 14. august 2014 Når folk sier sånt, så smiler du og sier ja. Og så tenker du i ditt stille sinn "hun sier det nok for å orke å stå i den jobben". Folk motiveres av mangt, og mange liker å tro at de er viktige.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #22 Skrevet 14. august 2014 Når folk sier sånt, så smiler du og sier ja. Og så tenker du i ditt stille sinn "hun sier det nok for å orke å stå i den jobben". Folk motiveres av mangt, og mange liker å tro at de er viktige. Nei nei, jeg klarer ikke å si noe jeg ikke står for HI Anonymous poster hash: 2067a...dd0
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #23 Skrevet 14. august 2014 Hvorfor henger du deg opp i dette? La henne være stolt av jobben sin! Hilsen ei som ikke er lærer, men som mener hun har en veldig viktig og samfunnsnyttig jobb. Anonymous poster hash: b1982...380
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #24 Skrevet 14. august 2014 Hvorfor henger du deg opp i dette? La henne være stolt av jobben sin! Hilsen ei som ikke er lærer, men som mener hun har en veldig viktig og samfunnsnyttig jobb. Anonymous poster hash: b1982...380 Jeg "hang meg opp i det" fordi jeg mener det var arrogant sagt. Jeg sier ikke at venninna mi er arrogant, men selve ytringen var det. At hun er stolt av jobben er selvfølgelig supert HI Anonymous poster hash: 2067a...dd0
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #25 Skrevet 14. august 2014 Absolutt en av de viktigste jobbene ja, akkurat som min. Jeg er førskolelærer og det er vi som danner grunnlaget for lærelyst, nysgjerrighet, utvikling, refleksjon og ikke minst læreglede hos barna. Hvis ikke vi gjør jobben vår blir barnas og lærernes hverdag fylt med utfordringer som kunne vært unngått. Jeg er stolt av jobben min og finner stor glede i å utdanne nye samfunnsborgere Men å kalle min yrkesgruppe for DEN viktigste blir ganske navlebeskuende. Det finnes jo så mange viktige! Anonymous poster hash: 1db04...438
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå