Gå til innhold

Du som selv mener du er..

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hmm. Dette fikk meg faktisk til å tenke litt. Tror ikke jeg er så ille sosialt, men som en lengre opp her: jeg orker ikke bruke tid på folk som åpenbart har helt andre verdier og holdninger. Mulig jeg da er dømmende, men jeg bare velger å avstå fra diskusjoner og samhandling med folk som ikke er på samme bølgelengde som meg. 

Derfor, tja, kanskje 8? 

Endret av PrinsesseHengepupp
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å utvide omgangskretsen med flere kan kanskje være en god ide dersom du savner mer mental stimuli?

Husk derimot på at ikke alle som er intelligente og reflekterte nødvendigvis deler ditt syn på absolutt alle ting- her er det en del som ikke klarer å skille det ene fra det andre. Men om dette gjelder deg, vet du kun selv.

Og husk at selv de mest reflekterte og intelligente kan si idiotiske ting fra tid til annen. 

Selv kan jeg være en bablende tåpe dersom jeg er tilstrekkelig nervøs ;).

Anonymous poster hash: 01672...ce6
Skrevet

6. Jeg skravler for mye og har så mye på hjertet at jeg nok "blir litt mye" i visse situasjoner. Tenker ofte i ettertid at jeg burde holdt munn.

Sånn er jeg også, men har blitt bedre med årene. Legger meg selv på 6/7.

Anonymous poster hash: 6edf4...273

Skrevet

Sosialt tror jeg at jeg er normalt høyt oppe, og stort sett går smal talk greit - av og befinner man seg i selskap der det kan være vanskelig å prate (personer som bare svarer i enstavelsesord) og da kan jeg slite - utøver det så klarer jeg å prate om det meste og også vise interesse for det meste - men at jeg kan være dømmende for samme som dere andre her er jeg , men jeg håper jeg klarer å skjule det...

Anonymous poster hash: 18b50...95f

Skrevet

I hverdagen tror jeg at jeg er rundt 7. I jobben min er jeg 9/10, der er jeg virkelig trygg på meg selv.

Anonymous poster hash: c88ae...5e8

Skrevet

dytt

Anonymous poster hash: 3a34e...0d5
Skrevet

Dette minner meg om en fantastisk tråd med no snakk om slitsomme familierelasjoner og svaret var spis kake! 😜

Skrevet

Så fint å lese at noen tenker sånn som jeg gjør. Jeg har høy IQ, høy utdannelse, og kan mye om det meste, og blir fort irritert, oppgitt og dømmende ovenfor andre mennesker, og hater meg selv for det.. Jeg har færre og færre venner, stort sett fordi jeg har blitt lei av dem og trukket meg unna. Men samtidig føler jeg meg ensom og ønsker meg venner. Kjæresten min (som er veldig smart, reflektert og oppegående) sier at jeg må innse at jeg også har dårlige sider, og ikke dømme andre så lett, men prøve å fokusere på deres positive sider. Lettere sagt enn gjort

Jeg fungerer også dårlig sosialt fordi jeg synes det er uinteressant å snakke om det mange liker å snakke om. Jeg liker å snakke om nyere forskning, samfunnsrelaterte problemer og politikk (men da med folk som har satt seg inn i det og er reflekterte: de færreste).

Takk for at du skrev dette, HI. Så fint å vite at det ikke bare er jeg som tenker sånn.

Anonymous poster hash: c7fb6...dc9

Akkurat slik er jeg også. Har høy utdannelse, og er rimelig skarp, men det hjelper ingenting for det sosiale. Jeg dømmer ikke andre, men jeg trekker meg unna og bryr meg ikke, altså blir jeg sett på som snobbete og arrogant. Small-talk klarer jeg overhode ikke, jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal si i ulike situasjoner, så det ender opp meg at jeg sitter stum som en østers i sosialt lag. Jeg er også fryktelig dårlig på å tolke andre, og jeg vet at jeg har blitt gjort narr av uten at jeg har forstått det selv. Resultatet er at jeg trekker meg bort fra folk. Jeg har engang hørt fra en psykolog at folk som er intelligente ofte er mindre kompetente i sosiale sammenhenger. Jeg vet ikke om han hadde vitenskapelig belegg for å si det, men det er noe jeg faktisk har merket meg gjennom årene, både på meg selv og andre. Det holder jo selvsagt ikke for alle, det finnes alltids de som er intelligente på begge områder.

Anonymous poster hash: 49d32...083

Skrevet

5 kanskje. Fungerer godt i det sosiale på jobb og skole. Men har ikke noe sosialliv utenfor disse. Dette har medført at jeg ikke forstår de sosiale kodene i situasjoner der referansepunktene ikke er faglig.

Med andre ord fremstår jeg som en person med høy selvtillit som andre virker å finne interessant i faglig miljø, men som en plaprende idiot utenfor.

Anonymous poster hash: 68f8e...3d7

Skrevet

8, kanskje 9 på renhold dag ;)

Anonymous poster hash: 41b24...38e

Skrevet

8, kanskje 9 på renhold dag ;)

En god*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...