Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #1 Skrevet 14. august 2014 Oppegående, reflektert og fornuftig. Fra en skala fra 1-10 (1 er dårlig, 10 er topp), hvor sosialt velfungerende er du? For min egen del tror jeg at jeg må legge den på 5. Jeg kan prate med stort sett alle, men det skal utrolig lite til før jeg reagerer på noe den andre sier. Jeg er ikke nærtagen, men er fort ute etter å dømme om personen er dum, lite reflektert etc. Jeg skulle virkelig ikke ønske jeg var sånn Hadde jeg vært mindre fordomsfull og latt være å tenke så mye på det som blir sagt, hadde jeg sikkert fungert mye bedre sosialt. Anonymous poster hash: 0d223...ac5
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #2 Skrevet 14. august 2014 Tja 5-6 kanskje. Liker ikke å snakke med nye mennesker for 1.gang. Men føler jeg har greie sosiale antenner og flink til å lytte. Men jeg hater smalltalk.. Anonymous poster hash: 89057...d47
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #3 Skrevet 14. august 2014 10, lett! Anonymous poster hash: e3e41...171
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #4 Skrevet 14. august 2014 Så fint å lese at noen tenker sånn som jeg gjør. Jeg har høy IQ, høy utdannelse, og kan mye om det meste, og blir fort irritert, oppgitt og dømmende ovenfor andre mennesker, og hater meg selv for det.. Jeg har færre og færre venner, stort sett fordi jeg har blitt lei av dem og trukket meg unna. Men samtidig føler jeg meg ensom og ønsker meg venner. Kjæresten min (som er veldig smart, reflektert og oppegående) sier at jeg må innse at jeg også har dårlige sider, og ikke dømme andre så lett, men prøve å fokusere på deres positive sider. Lettere sagt enn gjort Jeg fungerer også dårlig sosialt fordi jeg synes det er uinteressant å snakke om det mange liker å snakke om. Jeg liker å snakke om nyere forskning, samfunnsrelaterte problemer og politikk (men da med folk som har satt seg inn i det og er reflekterte: de færreste). Takk for at du skrev dette, HI. Så fint å vite at det ikke bare er jeg som tenker sånn. Anonymous poster hash: c7fb6...dc9
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #5 Skrevet 14. august 2014 Jeg må si 3-4 dessverre. Hater tørrprat, og fungerer best sosialt når jeg har en "rolle" som feks en mor i barnehagen, en kunde på butikken osv. Noen liker jeg å prate med, andre ikke ut ifra hvordan de ser ut/jeg oppfatter dem. Anonymous poster hash: 3a34e...0d5
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #6 Skrevet 14. august 2014 4/5. Kan ikke fordra smalltalk, gjør det kun på jobb. Liker å prate om interessante ting, og naboens silikonpupper eller hvem som vant Idol er ikke noe jeg bryr meg om. Hater sladder:) Bryr meg heller ikke om at jeg ikke har 20 venninner stående klare til å henge, de få jeg har er gull verdt:) Orker ikke være med folk som tar mer energi enn de gir:) Anonymous poster hash: 0333b...445
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #7 Skrevet 14. august 2014 (Jeg som skrev det lenger innlegget lenger oppe) Får kanskje si jeg ligger på 3/4 på skalaen. Anonymous poster hash: c7fb6...dc9
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #8 Skrevet 14. august 2014 8-9, kanskje 10? Jeg kommer lett i kontakt med alle typer mennesker, og har et stort nettverk. Jobber i helsevesenet, så møter nye mennesker hver dag. Så jeg har lært meg mange triks på small-talk Jeg er den som lett slår av en prat med de ansatte på butikkene, selv om jeg aldri har møtt dem før. Men kan også se an personene, skjønner når jeg skal holde kjeft, når folk trenger litt oppmuntringer og klarer også å lure inn når noen må jekke seg ned ett par hakk Anonymous poster hash: f7925...127
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #9 Skrevet 14. august 2014 Skulle virkelig ønske jeg kunne truffet HI og noen av dere andre som kommenterer her, er bare så utrolig herlig å se at andre sitter med tanker jeg trodde jeg var alene om. Anonymous poster hash: c7fb6...dc9
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #10 Skrevet 14. august 2014 Skulle virkelig ønske jeg kunne truffet HI og noen av dere andre som kommenterer her, er bare så utrolig herlig å se at andre sitter med tanker jeg trodde jeg var alene om. Anonymous poster hash: c7fb6...dc9 Dere hadde vel bare sittet å dømt hverandre Anonymous poster hash: 89057...d47
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #11 Skrevet 14. august 2014 Så fint å lese at noen tenker sånn som jeg gjør. Jeg har høy IQ, høy utdannelse, og kan mye om det meste, og blir fort irritert, oppgitt og dømmende ovenfor andre mennesker, og hater meg selv for det.. Jeg har færre og færre venner, stort sett fordi jeg har blitt lei av dem og trukket meg unna. Men samtidig føler jeg meg ensom og ønsker meg venner. Kjæresten min (som er veldig smart, reflektert og oppegående) sier at jeg må innse at jeg også har dårlige sider, og ikke dømme andre så lett, men prøve å fokusere på deres positive sider. Lettere sagt enn gjort Jeg fungerer også dårlig sosialt fordi jeg synes det er uinteressant å snakke om det mange liker å snakke om. Jeg liker å snakke om nyere forskning, samfunnsrelaterte problemer og politikk (men da med folk som har satt seg inn i det og er reflekterte: de færreste). Takk for at du skrev dette, HI. Så fint å vite at det ikke bare er jeg som tenker sånn. Anonymous poster hash: c7fb6...dc9 Jeg får sende en takk tilbake Hadde ikke ventet å få et slikt svar HI Anonymous poster hash: 0d223...ac5
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #12 Skrevet 14. august 2014 Jeg har blitt verre med årene. Jeg gidder ikke tull lengre. Jeg orker ikke kaste bort tiden min på en del mennesker. Rasister, latsabber, folk som bare syter og klager og folk som ikke følger med i verden. Det er ikke det at jeg dømmer de, jeg bare gidder ikke bruke min verdifulle tid på mennesker i de kategoriene. Kanskje jeg har gått fra 6 til 4. Anonymous poster hash: 5f6d6...fa1
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #13 Skrevet 14. august 2014 Skulle virkelig ønske jeg kunne truffet HI og noen av dere andre som kommenterer her, er bare så utrolig herlig å se at andre sitter med tanker jeg trodde jeg var alene om.Anonymous poster hash: c7fb6...dc9 Dere hadde vel bare sittet å dømt hverandre Anonymous poster hash: 89057...d47 Neida. Kjæresten min og mine få gode venner er veldig oppegående og reflekterte, jeg dømmer ikke dem. Anonymous poster hash: c7fb6...dc9
Pippitussa Skrevet 14. august 2014 #14 Skrevet 14. august 2014 6. Jeg skravler for mye og har så mye på hjertet at jeg nok "blir litt mye" i visse situasjoner. Tenker ofte i ettertid at jeg burde holdt munn.
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #15 Skrevet 14. august 2014 Skulle virkelig ønske jeg kunne truffet HI og noen av dere andre som kommenterer her, er bare så utrolig herlig å se at andre sitter med tanker jeg trodde jeg var alene om. Anonymous poster hash: c7fb6...dc9 Dere hadde vel bare sittet å dømt hverandre Anonymous poster hash: 89057...d47 Hehehehe HI Anonymous poster hash: 0d223...ac5
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #16 Skrevet 14. august 2014 Jeg må si 3-4 dessverre. Hater tørrprat, og fungerer best sosialt når jeg har en "rolle" som feks en mor i barnehagen, en kunde på butikken osv. Noen liker jeg å prate med, andre ikke ut ifra hvordan de ser ut/jeg oppfatter dem. Anonymous poster hash: 3a34e...0d5 Må si meg enig i denne. Kan ikke fordra det når vi er noen venner til ei felles venninne feks som skal ha en kveld sammen. Mine venner er mine venner, jeg er mamma, kunde, kollega, ansatt, osv. I de settingene ligger jeg på 10. Anonymous poster hash: 9c072...3a6
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #17 Skrevet 14. august 2014 Jeg har blitt verre med årene. Jeg gidder ikke tull lengre. Jeg orker ikke kaste bort tiden min på en del mennesker. Rasister, latsabber, folk som bare syter og klager og folk som ikke følger med i verden. Det er ikke det at jeg dømmer de, jeg bare gidder ikke bruke min verdifulle tid på mennesker i de kategoriene. Kanskje jeg har gått fra 6 til 4. Anonymous poster hash: 5f6d6...fa1 Enig med deg der! Jeg blir helt paff av folk og rare meninger. Bråbestemte folk som prater før de tenker og som har en haug med meninger om noe de overhodet ikke har greie på. Og det er så fryktelig mange av dem også Jeg har ingen problemer med å slå av en prat med butikkdama, barnehageansatte etc. Det er som oftest i litt nærere relasjoner som f. eks kolleger, mannens venner ol at jeg feiler. Får jeg servert en ytring jeg mener er på jordet, så klarer jeg ikke la det ligge. Det farger synet mitt på den personen og jeg irriterer meg grønn. Og da kortslutter de sosiale antennene. Heldigvis har jeg vett nok til å holde munn HI Anonymous poster hash: 0d223...ac5
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #18 Skrevet 14. august 2014 3-4 hater small talk, vet virkelig ikke hva jeg skal snakke om. Har stort sett bare venner fra jobben. Anonymous poster hash: a0472...9f5
I scream for icecream! Skrevet 14. august 2014 #19 Skrevet 14. august 2014 (endret) Det kommer veldig an på. Noen mennesker får jeg raskt god kjemi med, og da går det fint. Andre ganger føler jeg meg utrolig sosialt klønete. Jeg vil vel kanskje si 5 da. Har vært veldig sjenert tidligere, og er fremdeles veldig redd for å dumme meg ut, si teite ting og bekymrer meg mye for om folk kanskje kan ha misforstått eller tenkt at jeg var frekk for eksempel. Jeg føler meg virkelig ikke særlig selvsikker i sosiale settinger der jeg skal bli "målt", for eksempel jobbintervjuer, nye jobber og andre settinger der det forventes noe av meg. Jeg er nok bedre i settinger der jeg kan slappe litt mer av og gli litt inn i mengden. Jeg forventer veldig mye av meg selv, og vil ofte at folk skal skjønne at jeg har noe å komme med. Dessverre føler jeg ofte at folk tenker på meg som ung og usikker, og at jeg ofte ikke blir tatt så seriøst som jeg "fortjener". Det er utrolig frustrerende. Endret 14. august 2014 av I scream for icecream!
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #20 Skrevet 14. august 2014 Litt under middels, 2-3. Er alltid redd for å treffe på folk som er som deg, jeg føler meg lett underdanig og må nok være trygg i rollen min for å ikke fremstå som både lite reflektert og dum. Anonymous poster hash: a2fcc...f8a
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #21 Skrevet 14. august 2014 Litt under middels, 2-3. Er alltid redd for å treffe på folk som er som deg, jeg føler meg lett underdanig og må nok være trygg i rollen min for å ikke fremstå som både lite reflektert og dum. Anonymous poster hash: a2fcc...f8a Beklager! Om det er ei trøst, så er jeg ikke spesielt imponert over dette karaktertrekket ved meg selv HI Anonymous poster hash: 0d223...ac5
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #22 Skrevet 14. august 2014 Jeg opplever meg selv som veldig omghengelig og jeg får ofte høre derfra andre også. Er trygg på smalltalk på privaten, men er ikke fullt så flink til det i jobb føler jeg.. Er den yngste på arbeidsplassen og de andre er fra 45-65år (er 28 selv) Føler jeg kan snakke om datteren min og evt. reiser eller opplevelser. Ellers så er jeg litt care og strever veldig med praten i lunsjen.... Anonymous poster hash: 39d1b...8ec
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #23 Skrevet 14. august 2014 Skulle virkelig ønske jeg kunne truffet HI og noen av dere andre som kommenterer her, er bare så utrolig herlig å se at andre sitter med tanker jeg trodde jeg var alene om. Anonymous poster hash: c7fb6...dc9 Enig hilsen anonym kl 22.32 Anonymous poster hash: 3a34e...0d5
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #24 Skrevet 14. august 2014 Oppegående, reflektert og fornuftig. Fra en skala fra 1-10 (1 er dårlig, 10 er topp), hvor sosialt velfungerende er du? For min egen del tror jeg at jeg må legge den på 5. Jeg kan prate med stort sett alle, men det skal utrolig lite til før jeg reagerer på noe den andre sier. Jeg er ikke nærtagen, men er fort ute etter å dømme om personen er dum, lite reflektert etc. Jeg skulle virkelig ikke ønske jeg var sånn Hadde jeg vært mindre fordomsfull og latt være å tenke så mye på det som blir sagt, hadde jeg sikkert fungert mye bedre sosialt. Anonymous poster hash: 0d223...ac5 Tja, en 7- 8 kanskje? Har både empati og forståelse, og gjerne et bredere perspektiv enn å tenke at atferd alene skyldes gode eller dårlige personlige egenskaper ved en person. At du selv ikke synes du fungerer så godt kan kanskje ha mest med din egen selvfølelse og dem du omgås å gjøre? For de aller fleste som har litt omløp i hodet er nemlig ignoranse og generaliseringer basert på "at de kjenner en som..." utrolig irriterende. Og ikke noe man nødvendigvis bør tåle så inderlig vel, uten å si noe. Anonymous poster hash: 01672...ce6
Anonym bruker Skrevet 14. august 2014 #25 Skrevet 14. august 2014 Vil si 8. Anonymous poster hash: 48490...01e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå