Gå til innhold

Jammen er det dyrt som gjest i Bryllup!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal også i bryllup og jeg MÅ ha ny kjole og sko, mannen må ha dress og sko, datter må ha sko og sønn skjorte og slips.

Jeg skal også til frisør, men det er jo vanlig vedlikehold :)

I tillegg kommer reis og gave, så det er mange tusen kroner som vi må ut med hvis vi skal delta. Men det er absolutt verd det og jeg gleder meg til festen.

Poenget er at jeg skjønner hi og skjønner ikke hvorfor så mange blir så mugne av innlegget hennes n

Anonymous poster hash: 23eee...558

Det meste av det du ramser opp "må" dere ikke ha. Dere har lyst på det. Klær og sko kan også brukes mange ganger. Om du så kjøper en kjole før et bryllup kan du jo bruke kjolen i 20 andre anledninger også før den er utslitt. Du kan ikke legge hele kostnadene på første gangs bruk.

Anonymous poster hash: 79135...28a

Joda, vi må ha det nå. Vi må ut med pengene nå og da hjelper det ikke at vi kan bruke klærne flere ganger i ettertid. Vi må også betale for reise og gave nå, så jeg skjønner ikke hva du prøver å si?

Om vi ikke skulle i bryllup hadde vi ikke hatt disse utgiftene. Eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lakker neglene selv, hjemmeklipp på mann og 3 barn, finklær fra skapet, og ordner håret mitt selv. Så eneste utgiften er gave :)

Anonymous poster hash: ea1a5...a40
Skrevet

Hva skjer om man møter opp usminket i joggedress, blir man kastet ut?

Anonymous poster hash: ac57f...096

Skrevet

Dette blir som å klage på at det er dyrt å dra på kafé fordi man da først må kjøpe seg en Lamborghini for å komme seg dit.

Skrevet

Dette blir som å klage på at det er dyrt å dra på kafé fordi man da først må kjøpe seg en Lamborghini for å komme seg dit.

Det kan da ikke sammenlignes i det hele!

Det er forventet at man pynter seg og når man ikke har klær til anledningen må man jo kjøpe det.

Er dette virkelig noe å krangle på :o

Skrevet

Vi skal også i bryllup og jeg MÅ ha ny kjole og sko, mannen må ha dress og sko, datter må ha sko og sønn skjorte og slips.

I tillegg kommer reis og gave, så det er mange tusen kroner som vi må ut med hvis vi skal delta. Men det er absolutt verd det og jeg gleder meg til festen.

Poenget er at jeg skjønner hi og skjønner ikke hvorfor så mange blir så mugne av innlegget hennes n

Det meste av det du ramser opp "må" dere ikke ha. Dere har lyst på det. Klær og sko kan også brukes mange ganger. Om du så kjøper en kjole før et bryllup kan du jo bruke kjolen i 20 andre anledninger også før den er utslitt. Du kan ikke legge hele kostnadene på første gangs bruk.

Joda, vi må ha det nå. Vi må ut med pengene nå og da hjelper det ikke at vi kan bruke klærne flere ganger i ettertid. Vi må også betale for reise og gave nå, så jeg skjønner ikke hva du prøver å si?

Om du ikke hadde skullet i bryllup nå hadde du måttet kjøpt omtrent det samme neste gang dere skulle i konfirmasjon, juleselskep, skolejubileum eller hva det måtte være. Det er normalt at mennesker i Norge har et sett pentøy til spessielle dager, men det er helt unødvendig å kjøpe nytt til hver anledning. At dere alle sammen har klart å slite ut klær og sko samtidig er selvfølgelig uflaks, men da er det lenge til neste gang dere trenger å kjøpe noe.

Skrevet

Hva skjer om man møter opp usminket i joggedress, blir man kastet ut?

Anonymous poster hash: ac57f...096

Hvis joggedress er det pensete du har er det nok på tide å kjøpe noe, ja, men det får du bruk for til mange andre anledninger enn det ene bryllupet.

Skrevet

Om du ikke hadde skullet i bryllup nå hadde du måttet kjøpt omtrent det samme neste gang dere skulle i konfirmasjon, juleselskep, skolejubileum eller hva det måtte være. Det er normalt at mennesker i Norge har et sett pentøy til spessielle dager, men det er helt unødvendig å kjøpe nytt til hver anledning. At dere alle sammen har klart å slite ut klær og sko samtidig er selvfølgelig uflaks, men da er det lenge til neste gang dere trenger å kjøpe noe.

Men likevel må vi kjøpe det til denne anledningen 😝

At jeg skal i konfirmasjon om tre år er faktisk ikke relevant for at vi trenger pentøy nå. Og jeg vet ikke med deg, men for meg er det en helt annen form for pynting i bryllup enn på julaften altså 😄

Alt man orker å legge seg opp i!

Skrevet

Det kan være dyrt å være bryllupsgjest ja, men frisør og neglefiksing er virkelig ikke det som gjør det dyrt aiden dette tåer ting du velger helt selv. Jeg har vært forlover i et bryllup der bruden, brudens søster og min medforlover betalte for frisør. Jeg tok med krølltanga og fikset det selv (avtalte at dette var greit) og jammen med var det ikke en sjel som ikke trodde jeg var profesjonelt fikset jeg også. Som vanlig gjest ville jeg aldri vurdert å fikse håret hos frisør.

Kjole er jeg enig i kan være greit å kjøpe om man ikke har noe passende, samme med sko. Og gave må man jo ha. Men dette trenger ikke bli så dyrt.

Men å være forlover, det blir fort dyrt ;) Men det er en utgift jeg har hatt med glede hvertfall :)

Anonymous poster hash: d8d87...940

Skrevet

Bare så det er sagt..

Jeg skal ikke fikse håret på selve dagen. Det gjør jeg selv. Men hele familien trengte klipp da vi ikke har klippet oss siden før 17 mai.

Guttene var blitt langhåra og jeg hadde ettervekst på ti cm.

Anonymous poster hash: 57378...f47

Skrevet

Bortsett fra gaven, er resten valgfritt!

Jeg har tredd på meg bunaden og pyntet meg selv de gangene jeg har vært i bryllup. Også de gangene jeg har vært forlover.

Anonymous poster hash: b3230...aa8
Skrevet

Hahaha... Avlys bryllupet du. Man MÅ ikke ordne hår og negler. Det man man fin gjøre hjemme seg. Skjønner at dere trenger finklær, men er det ikke slik at man ofte har dette fra før? Om ikke er det kanskje på tide å skaffe noe man kan bruke til fest? Her har vi bunad og dress også kjøper vi når døtrene vokser ut.

Dyrt var bryllupet vi var i, i fjor. De hadde fest i 3 dager! I en helt annen by enn hvor både vi og de bor. Da MÅTTE vi leie rom et sted. Og jeg MÅTTE ha ny kjole (som jeg fortsatt bruker) da jeg trengte å amme ofte og amming i bunad er mye styr! Kostet litt å reise og...

Anonymous poster hash: 27b81...ca2

Skrevet

Dyrt med gjester også. Vi betalte drøyt 800 kr per person i mat/drikke/alkohol. Og dette var på bygdahus.

Anonymous poster hash: cc074...c7c

Skrevet

Bare så det er sagt..

Jeg skal ikke fikse håret på selve dagen. Det gjør jeg selv. Men hele familien trengte klipp da vi ikke har klippet oss siden før 17 mai.

Guttene var blitt langhåra og jeg hadde ettervekst på ti cm. Anonymous poster hash: 57378...f47

Bra du ble invitert, med andre ord. Slikt at du og familien din ikke gikk utstelte til neste fest.

Tror du heller skal kreditere brudeparet for at de gav dere en anledning til å stelle dere

Anonymous poster hash: 76051...0a4

Skrevet

Vi brukte også mange, mange tusen i forbindelse med et bryllup vi var i i sommer. Utdrikningslag x 2 (mannen og jeg var forlover til en hver av brudeparet), pene klær, gaver, hotell osv. Det ble veldig dyrt, da jeg er student. Men det var verdt det. Det var en helt fantastisk dag :)

Anonymous poster hash: 3f556...2f0
Skrevet

Bare så det er sagt..

Guttene var blitt langhåra og jeg hadde ettervekst på ti cm. Anonymous poster hash: 57378...f47

Bra du ble invitert, med andre ord. Slikt at du og familien din ikke gikk utstelte til neste fest.

Tror du heller skal kreditere brudeparet for at de gav dere en anledning til å stelle dere

Anonymous poster hash: 76051...0a4

Er du like frekk i virkeligheten?

Jeg gleder meg til bryllupet. Og det gjør resten av familien og.

Grunnen til at jeg brukte ordet dyrt er fordi det kun er jeg og mannen som har vært i bryllup før. Aldri før med barna. Nå var det fem stk som skulle ordne seg ikke bare to. Ble litt mer enn jeg et vant med...

Du såra meg faktisk litt, vi er alltid rene og velstelte. Huff, nå ble jeg skikkelig dårlig.

Skrevet

Bare så det er sagt..

Så da hadde du hatt denne utgiftene uansett om du skulle i bryllup eller ei?

Skrevet

Bare så det er sagt..

Så da hadde du hatt denne utgiftene uansett om du skulle i bryllup eller ei?

Ikke helt,

For da hadde jeg farget håret selv og klippet guttene med maskin hjemme.

Men til visse anledninger går vi til frisøren.

Skrevet

Bryllup er en dyr anledning for alle mann. Bryllupet jeg og mannen holdt i sommer kostet nærmere 150.000. I tillegg fikk vi gaver i nesten tilsvarende verdi. Og deretter kommer overnatting, drikke i baren, frisør og klær til gjester. Det forundrer meg ikke om denne dagen alt i alt kostet 500.000...

Anonymous poster hash: 8e7c6...52f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...