Gå til innhold

Jammen er det dyrt som gjest i Bryllup!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gave

Frisør på 5

Klær,hårpynt og sko

Fiksing av negler på mamma 😉

Men så heldige vi er som får bli med å feire en slik dag! 💖

Anonymous poster hash: 57378...f47

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må jo ikke gjøre/kjøpe alt dette da.

Anonymous poster hash: af8c6...325

Skrevet

Frisør og neglefiksing? Omg...

Fiks neglene selv hjemme, og håret!

Anonymous poster hash: 998ab...5bd

Skrevet

Nei jeg tenkte å kutte gave og klær.... 😉

Nå er det så sjelden vi er i bryllup, så alt dette ville vi gjøre...

Skrevet

Men, treng du virkelig at andre fiksar neglane dine? Og treng du ny kjole til kvart høve?

Stort sett står ein ganske fritt når det gjeld kor mykje pengar ein vil bruke som gjest i bryllup. Neglene får du fiksa for di eiga skuld, ikkje kom og fortell meg anna..

Skrevet

Du er gjest og MÅ til frisør og fikse negler??

Anonymous poster hash: c647c...26f

Skrevet

Aldri hørt om noen som gjør. I allefall ikke som klager på kostnaden ;)

Anonymous poster hash: aab9d...6d3

Skrevet

Ja, jeg prioriterer faktisk frisør når det er snakk om et bryllup. Og til jul, 17mai...

Skrevet

Ja det blir vel litt som man gjør det til.

Jeg bruker og sende mannen og barna til en utenlandsk frisør som er veldig flink å klippe. Betaler 200 for mannen og 170 for barna. Da blir det ikke så ille.

Jeg går til ''vanlig'' frisør da han ikke farger/striper og styler håret like moderne som de på Nikita f.eks.

Mann og barn har som regel pen klær de kan bruke. Hvertfall mannen, men jeg derimot liker å handle inn nytt når vi skal på noe slikt. En god grunn til å freshe opp garderoben sin ;)

Anonymous poster hash: 03225...fc3
Skrevet

Kjole går jeg aldri med, så det måtte jeg ha.

Negler fikser jeg kun når det er slike anledninger.

Skrevet

Og forresten jeg legger negler hos ei jeg fant på facebook. Hun gjør det selv hjemme hos seg og tar ikke så mye betalt.

Like flink som de på neglesalongen.

Skrevet

Det er ikke det at du skal i bryllup som koster altså, men det at du prioriterer luksusen rundt. Og jeg er forsåvidt sånn selv, går på salong og fikser meg, ny kjole osv, men det er jo en prioritering:)

Anonymous poster hash: d420a...50c

Skrevet

Og forresten jeg legger negler hos ei jeg fant på facebook. Hun gjør det selv hjemme hos seg og tar ikke så mye betalt.

Like flink som de på neglesalongen.

Hvor holder hun til?:-)

Anonymous poster hash: 998ab...5bd

Skrevet

Ikkje noko gale i å skjemme bort seg sjølv, det er deg sikkert vel unt, men å framlegge det som nødvendigheter blir berre for dumt.

Skrevet

Negler er kanskje ikke nødvendig, men er enig i at bryllup fort kan bli dyrt.

Var nylig i mannens brors bryllup, nye klær til meg og barna inkl sko og hårpynt, gave samt reisen.

Anonymous poster hash: 92eab...595

Skrevet

Huff ja! Var nett i et på andre siden av landet og med leiebil fly, gave, overnatting ble det 15 000 For EN helg

Anonymous poster hash: 4be22...329

Skrevet

Huff ja! Var nett i et på andre siden av landet og med leiebil fly, gave, overnatting ble det 15 000 For EN helg

Anonymous poster hash: 4be22...329

Når det blir lang reise og overnatting kan vi snakke kostnader til bryllup. Egenpleie er ein anna kategori.
Skrevet

Også disse utdrikningslagene som tar helt av. Gjerne en weekend et eller annet sted, med aktiviteter, middager ute, ut på by'n, spa......Og når man prøver seg på at man ikke har tid til og være med,- så "Må man jo legge i "sin andel" til bruden/brudgommen, siden man ble bedt"...Det synes jeg er usmakelig. Jeg har rett og slett sagt et par gang at jeg ikke blir md, for jeg ikke har råd.

På andre utdrikningslag, hvor jeg faktisk ikke har hatt mulighet til og bli med og standaren har vært "normal", har jeg med glede blitt med og dele på kostnadene man har på bruden. Men når det begynner og bli 2-3000 for bruden, samt at man må betale for seg selv i tillegg..... Også skal gjerne mannen på utdrikningslag til brudgommen,- som gjerne har samme standard..... Da har man allerede gitt "gave" på 4000-6000 via aktiviteter på utdrikningslagene, så skal man ha en gave til "kuvertverdi" i tillegg... Og 1000 kr pr gjest er vel ikke uvanlig, og er man par, blir det gave til 2000 der. Har man vært med på utdrikningslaget så har man jo gjerne brukt 3-4000 på seg selv der også, også opphold og evt reise på bryllupet. Evt Taxi/transport til og fra.....

Anonymous poster hash: b263c...4b1
Skrevet

Det trenger det ikke være. Det har du valgt selv.

Klær, sko, hår, negler + til 2000 for meg og våre to døtre da jeg selv giftet meg. Ordnet alt du ramser opp selv.

Anonymous poster hash: 76051...0a4

Skrevet

Man kan ikke benytte seg av luksus for så å klage over hvor dyrt det er ;)

Men tusenlappene flyr om bryllupet er langt unna og man må kjøre bil/fly/tog, samt at man må ta inn på hotell :/

En litt fin kjole mener jeg man må ha, så det var på tide du skaffet deg det HI😜

Anonymous poster hash: de9b1...294

Skrevet

De fleste har en kjole i skapet og ser ok ut på håret uansett.

Har man lyst og råd til å bruke penger på nye klær, frisør osv så gjør endlig det, men det er langt fra noen nødvendighet for å gå i bryllup. Gave og reise er stort "nødvendig", ja, men resten dreier seg bare om en gjest som har en mer eller mindre god undskyldning til å bruke penger på å se pen ut.

Legg på en ansiktsløftning, nye pupper, et år med personlig trener og ridetimer til ungene for å gi dem bedre holdning så begynner du å snakke om store utgifter for å være gjest i et bryllup.

Anonymous poster hash: 79135...28a
Skrevet

Vi skal også i bryllup og jeg MÅ ha ny kjole og sko, mannen må ha dress og sko, datter må ha sko og sønn skjorte og slips.

Jeg skal også til frisør, men det er jo vanlig vedlikehold :)

I tillegg kommer reis og gave, så det er mange tusen kroner som vi må ut med hvis vi skal delta. Men det er absolutt verd det og jeg gleder meg til festen.

Poenget er at jeg skjønner hi og skjønner ikke hvorfor så mange blir så mugne av innlegget hennes n

Anonymous poster hash: 23eee...558

Skrevet

Vi skal også i bryllup og jeg MÅ ha ny kjole og sko, mannen må ha dress og sko, datter må ha sko og sønn skjorte og slips.

Jeg skal også til frisør, men det er jo vanlig vedlikehold :)

I tillegg kommer reis og gave, så det er mange tusen kroner som vi må ut med hvis vi skal delta. Men det er absolutt verd det og jeg gleder meg til festen.

Poenget er at jeg skjønner hi og skjønner ikke hvorfor så mange blir så mugne av innlegget hennes n

Anonymous poster hash: 23eee...558

Det meste av det du ramser opp "må" dere ikke ha. Dere har lyst på det. Klær og sko kan også brukes mange ganger. Om du så kjøper en kjole før et bryllup kan du jo bruke kjolen i 20 andre anledninger også før den er utslitt. Du kan ikke legge hele kostnadene på første gangs bruk.

Anonymous poster hash: 79135...28a

Skrevet

Jeg klager ikke! Bare kom med fakta. Dyrt for oss kan være rimelig for andre! Jeg sier ikke at vi går på de dyreste plassene, noe er kanskje også kjøpt brukt..

Og "ingen" av dere legger merke til siste setning. Vi gleder oss jo og syns det er verdt hver ei krone.

Hi

Skrevet

Så lenge du ikke trenger og fly og betale for overnatting så trenger det ikke koste mer enn det gaven koster pluss en evt taxi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...