Gå til innhold

Makan til udugelige folk!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok buss til byn her en dag. Barnevogn og hund var med, han er for stor til å sitte på fanget. Gikk på bussen der var det plutselig en hund der barnrvognplassen er og en lenger framme, ble litt spetakkel kan man si. Setet nærmest barnevogna, altså et hakk opp trappa satt ei dame som tilbydde med plass så jeg kunne ha hunden der istedenfor rett ved den andre. Veldig snilt. Satte lås på vogna, satte meg ned å holdt fast (trodde jeg). Stelleveska var hektet på vogna så den var nok mer framtung en jeg trodde. I vogna satt min 7 mnd gamle datter. I en sving glapp jeg taket og hele vogna velta framover, altså mot håndtaket av vogna. Ungen datt så og si utav og noen ting under vogna lå strødd. Sjåføren kjørte egentlig veldig fint så skal ikke klandre han. Jeg spratt opp av setet o sjokk og løftet jenta for så å raske sammen tingene og få vogna opp å stå igjen. Bussen stoppet med en gang. Hadde jo hunden i bånd i ene hånda og jentungen i andre så var kaos, siden det var flere hunder der. Den Eneste som reist deg i en full buss (ikke stappa men alle setene var fulle) var den dama med hunden som satt ved vogna. Ingen andre letta på ræva, men bare satt og glana. Makan til tafatte folk.

 

Anonymous poster hash: dd356...d36

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herlighet!

 

Dette er noe av det jeg liker mindre og mindre med den utviklingen samfunnet synes å ta. Folk bryr seg mindre og mindre om andre og mer og mer om seg selv. Vi distanserer oss fra andre.

 

Det finnes selvfølgelig mange som er hjelpsomme og som bryr seg også, men det er skummelt at bare én person på en full buss bryr seg nok til å hjelpe!

 

Håper alt gikk bra med datteren din :)



Anonymous poster hash: dd93f...bb8
Gjest Antarctica
Skrevet

Men... Unnskyld at jeg spør: hvorfor lar du ikke bikkja være igjen hjemme? Du har da hendene mer enn fulle nok med barnet og vogna, høres det ut til?

Skrevet

Du kan jo ikke slippe vogna til barnet ditt! Du burde jo stått ved vogna hele tiden. Akkurat dette er grunnen til at jeg ikke skjønner hvorfor folk tar buss med barnevogn før barnet selv kan sitte i sete i bussen. Du burde hatt nok med ungen også tar du med bikkja i tillegg?

 

Anonymous poster hash: 3d1b6...a11

Skrevet

Hvorfor tok du med bikkja?? Uting å ha med dyr til byen, hva søren skal de der?



Anonymous poster hash: 7a2e3...db8
Skrevet

Kjære vene...

 

Jeg tok med bikkja overalt jeg også, og jeg hadde 2 små!!

 

Anonymous poster hash: 2e5e9...4a9

Skrevet

Hjelpes, snart får du vel beskjed om at bikkja burde blitt skutt :rolleyes:

 

Anonymous poster hash: 6e48b...6ff

Skrevet

Hvorfor henge seg opp i hvorfor hunden var med? Har det noe å bety??

Udugelige folk uansett!!!!

Skrevet

Så rare dere er! Legger det over på HI! Dere er vel en av de som bare sitter og ser på om noe slikt skjer. Tafatte folk. Hvorfor ikke hjelpe?!

 

Anonymous poster hash: 62ff9...02b

Skrevet

Så rare dere er! Legger det over på HI! Dere er vel en av de som bare sitter og ser på om noe slikt skjer. Tafatte folk. Hvorfor ikke hjelpe?!

 

Anonymous poster hash: 62ff9...02b

 

Jeg ville definitivt hjulpet henne om jeg var der, men jeg må si at jeg tillater meg å stille spørsmålstegn ved at hun forlot vogna. Det gjør man bare ikke på buss.

 

Anonymous poster hash: 85902...18d

Skrevet

Haha. Er dette seriøst. Du virker utrolig sløv. Kan man gi deg ansvar for hund OG barn? 😂

 

Anonymous poster hash: 1f5b3...8d0

Skrevet

2 personer til å få vogna på rett kjøl burde da være nok. Hvor mange skulle stormet til og hva skulle de gjort?

 

Hvis bussen allerede har så mange vogner eller hunder ombord at du ikke får plass på en trygg måte må du rett og slett vente på neste buss.



Anonymous poster hash: e844e...2a6
Skrevet

Men... Unnskyld at jeg spør: hvorfor lar du ikke bikkja være igjen hjemme? Du har da hendene mer enn fulle nok med barnet og vogna, høres det ut til?

Du skjønner virkelig ingen verdens ting.

 

Anonymous poster hash: bf5e4...f75

Skrevet

 

Så rare dere er! Legger det over på HI! Dere er vel en av de som bare sitter og ser på om noe slikt skjer. Tafatte folk. Hvorfor ikke hjelpe?!

 

Anonymous poster hash: 62ff9...02b

 

Jeg ville definitivt hjulpet henne om jeg var der, men jeg må si at jeg tillater meg å stille spørsmålstegn ved at hun forlot vogna. Det gjør man bare ikke på buss.

 

Anonymous poster hash: 85902...18d

 

 

 

Hun forlot ikke vogna, hun skriver at hun holdt fast og GLAPP den i en sving. Du mister aldri noe eller slipper taket på ting regner jeg med?

 

Anonymous poster hash: 5bcb0...ba2

Gjest Antarctica
Skrevet

 

Men... Unnskyld at jeg spør: hvorfor lar du ikke bikkja være igjen hjemme? Du har da hendene mer enn fulle nok med barnet og vogna, høres det ut til?

Du skjønner virkelig ingen verdens ting. Anonymous poster hash: bf5e4...f75

Jeg leser at hun sier hunden er er for stor til å sitte på fanget. Regner med at datteren ikke er for stor til det, så jeg ville faktisk ha tatt BARNET på fanget, om det var sånn at det var vanskelig å sitte nær nok til vogna. Beklager at jeg her har preferanser for mennesker foran dyr, men jeg er nå engang skapt sånn.

Skrevet

Så rare dere er! Legger det over på HI! Dere er vel en av de som bare sitter og ser på om noe slikt skjer. Tafatte folk. Hvorfor ikke hjelpe?!

 

Anonymous poster hash: 62ff9...02b

Men så ser vi jo også hvilke nick det er som kommer med stygge kommentarer. Ikke akkurat overaskende. De har sikkert hatt en dårlig natt med alle disse snørungene sine også lar de HI gjennomgå. Hvem hun hadde med på bussen var virkelig ikke relevant for poenget her :-)

 

Anonymous poster hash: bf5e4...f75

Skrevet

Så rart.

Fokuset er enormt når det gjelder sikkring av barn i bil. Der er bare de "beste" setene gode nok ogungene må for all del sitte bakovervendt til de er minst 3 selv på turer i 30 sone.

 

I buss derimot er det greit at ungen sitter løst i en vogn som mor holder i og blir slengt rundt i bussen selv ved normal kjøring.



Anonymous poster hash: e844e...2a6
Gjest Antarctica
Skrevet

Så rart.Fokuset er enormt når det gjelder sikkring av barn i bil. Der er bare de "beste" setene gode nok ogungene må for all del sitte bakovervendt til de er minst 3 selv på turer i 30 sone. I buss derimot er det greit at ungen sitter løst i en vogn som mor holder i og blir slengt rundt i bussen selv ved normal kjøring. Anonymous poster hash: e844e...2a6

HELT enig.

Skrevet

Dårlig at folk ikke hjalp til, men du la jo opp til dette selv.. Noen sjåfører er så strenge at de nekter å kjøre bussen så sant du ikke sitter/står og holder skikkelig fast i vogna. 
Jeg har også alltid med meg hund og barn, og tar alltid ungen på fanget. 
Det er uforsvarlig å la en baby sitte alene usikret på en buss.

Skrevet

Enig i at folk burde ile til for å hjelpe deg, hi.

 

 

Synes forøvrig det er spesielt å ha med hunden når det fører til mindre fokus på å unngå at ungen din blir skadet. Virker for meg som om du hadde mer enn nok med hunden når du ikke tok barnet på fanget. Det er en prioritering jeg stiller spørsmålstegn ved.

Skrevet

Hm, slår et slag for å gå , fint for både to og firbeinte. 👍 Ellers enig i at man generelt er lite hjelpsomme, skral utvikling. Og på buss med barnevogn, stå ved vogna, eneste jeg tør. Og fest vogna i reimene i bussen, er disse opptatt, vent på neste buss. ( ja,er by-dame)

 

Anonymous poster hash: c35b6...a7b

Skrevet

Hm, slår et slag for å gå , fint for både to og firbeinte. Ellers enig i at man generelt er lite hjelpsomme, skral utvikling. Og på buss med barnevogn, stå ved vogna, eneste jeg tør. Og fest vogna i reimene i bussen, er disse opptatt, vent på neste buss. ( ja,er by-dame)

 

Anonymous poster hash: c35b6...a7b

Er vel kun 10-15% av bussene som har disse reimene da..

 

Anonymous poster hash: 86691...082

  • 2 uker senere...
Skrevet

HI her.

 

Herregud folk kan ikke lese. Bikkja var med for vi skulle på fjellet (lang grusvei oppover). Jeg holdt vogna selvfølgelig selv om jeg satt på setet. Gud bedre folk henger seg opp i detaljer her. Vogna glapp utav handa mi var det som skjedde. Bikkja hadde jeg kontroll på når jeg satt. Hunden var for stor til å sitte på fanget. Er da virkelig mer forsvarlig å la ungen være i vogna enn på fanget der det er ingen sikring om bussen kræsjer. Har vel kanskje ikke skjedd uhell i hele deres perfekte liv som mødre. Pluss at dere hadde nok ikke tatt med bikkja fordi dere skulle bare til byn å gå på kafé som dere gjør i resten av permisjonen deres:p

Skrevet

Ser hva du mener HI, men det virker også som du hadde mer enn du kunne takle å holde styr på på en gang :P Men selvsagt, hadde jeg sittet og sett noe sånt så hadde jeg jo reist meg for å hjelpe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...