Gå til innhold

Har dere begynt å handle inn til adventskalendere enda?

Anbefalte innlegg

Gjest Pusikatt
Skrevet

Det har jeg. For at ikke alle utgifter skal komme i en smell - er halvveis nå, til to barn.

Gleder meg til jul :):tree:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei! Det er lenge til jul, og jeg skal jammen nye resten av sommeren før jeg begynner med kalenderen...

Anonymous poster hash: b5840...4f7
Skrevet

har tenkt tanken men ikke satt tanken ut i handling enda. 

Anonymous poster hash: 2be89...402
Skrevet

Nei, men jeg har startet planleggingen. Skal snart starte for ikke å måtte gjøre alt på slutten. :) Har til og med kjøpt ferdig julegaver til flere småtroll. :)

Anonymous poster hash: 6b8a6...fed
Skrevet

det er august, jeg har ikke engang tenkt på jul enda.

Anonymous poster hash: c3770...5af

Skrevet

Nei, men jeg starter nå i august, er veldig usikker på hva jeg skal kjøpe.....

Gjest Pusikatt
Skrevet

det er august, jeg har ikke engang tenkt på jul enda.

Anonymous poster hash: c3770...5af

Jammen det er jo bare 3,5 mnd til advent :)

Skrevet

NEI! Er jo såååå koselig å handle slike ting i slutten av november... Gleder meg :D 

Anonymous poster hash: de7b4...433
Skrevet

Selvsagt! ;)

Jeg kjøpte mye dill og dall i Spania nå når vi var på ferie der. :) Noen julegaver ligger også klar i skapet her- i år skal det bli en deilig rolig førjulstid med bare kosemosing, siden jeg allerede nå har begynt planleggingen.

Nå skal det sies at jeg eeeeeeelskeeeeer jula og alt som hører med!

Skrevet

I dag har jeg begynt å se på ebay etter ting jeg kan kjøpe til kalenderne. Har termin midt i desember, så vil bli ferdig tidlig i år :-)

Anonymous poster hash: 45b0a...4c5

Skrevet

Jeg har gutter på 10 og 12, de har alltid fått pakkekalender. I fjor takket de pent for alt, men jeg så at det ikke var like stas med småpakker hver dag.

Jeg vil ikke de skal ha godteri pga han ene må passes på i forhold til vekta. Jeg vet selv at spiser jeg en sjokoladebit ofte får jeg lyst på mye mer.

Så tips til kalender til store gutter? (Altså ikke til å pakke inn men en annen type kalender)

Anonymous poster hash: 02fc1...bfc

Skrevet

Nei, her kjører vi sjokoladekalender som alltid :)

Anonymous poster hash: fd7c2...ee8
Skrevet

Ja, handler slike småting når jeg kommer over det året rundt jeg. Har fire barn og mange små adventsgaver å handle ;)

Handlet noen småting på nille forrige uke, de hadde noen små søte blyanter og notisblokker o.l. til en veldig billig penge, f.eks en liten blokk med en rosa penn på for 10 kr, de blir fine i kalenderen. Har et "gaveskap" som jeg legger inn ting jeg kommer over på salg o.l. som er fine å ha som gaver i de utallige barneselskapene i løpet av året, og i det skapet har jeg en eske som jeg samler småtteri som passer til kalenderen i...

Anonymous poster hash: f9858...47f
Skrevet

Jeg har gutter på 10 og 12, de har alltid fått pakkekalender. I fjor takket de pent for alt, men jeg så at det ikke var like stas med småpakker hver dag.

Jeg vil ikke de skal ha godteri pga han ene må passes på i forhold til vekta. Jeg vet selv at spiser jeg en sjokoladebit ofte får jeg lyst på mye mer.

Så tips til kalender til store gutter? (Altså ikke til å pakke inn men en annen type kalender)

Hva med en aktivitetskalender? I alle fall noen av dagene kan være førjulsaktiviteter dere kan gjøre sammen. Akedag med grilling av pølser, pinnebrød eller lignende, snømannbyggekonkurranse, snøhulegraving, pepperkakebaking/bygging av pepperkakehus, miniskirenn, middag-ute-dag med bygging av bålplass, sittegrupper og lage mat på bålet. 

Bare noen forslag! Da får alle aktivitet i tillegg, og man kan gjøre noe koselig ut av mørketiden, samt at man skaper mye mer minner sammen på den måten enn om man får en liten pakke hver dag :) 

Anonymous poster hash: 74517...5cd

Skrevet

Flaxlodd? Pakker bare i helgene? 

Skrevet

Eldste her er 13 år og et par av hans venner har pakkekalender hvor de får gave bare i helgene, da får de litt finere ting som kinobilletter o.l.

Min 13 åring vil ha kalender, men han får mye han egentlig ville fått uansett, ny tannbørste, sokker, vanter, blyantspisser osv. Innimellom blir det en tyggispakke, en pastilleske, og selvfølgelig noen småsjokolader.

Anonymous poster hash: f9858...47f

Skrevet

Jeg tenkte å kjøre på med det evige pakkekalenderstyret i år som før, helt til ungene sa at de egentlig heller ville ha hver sin Lego-kalender. Jeg kjenner at det er VELDIG greit for meg!

Dere som styrer og ordner med dillete pakkekalendere: sikker på at ikke barna deres heller foretrekker kjøpekalendere?

Anonymous poster hash: 3415b...de3
Skrevet

Jeg har julekalenderinnkjøp i bakhodet når jeg kommer over tilbud hele året jeg, men nå er jeg litt skrudd da.... :-P

Skrevet

Nei!

føler dere at dere forresten at dere er normale, eller rett og slett litt gale?

Anonymous poster hash: 048b3...f3d

Skrevet

Jeg har 2 barn (2 år og 7 år). Har gitt beskjed til 7 åringen at det ikke blir hjemmelaget pakkekalender i år, han kan selv få velge hvilken annen kalender han ønsker når det nærmer seg desember. Lillesøster skal selvfølgelig også få en eller annen kjøpekalender. Vi hadde pakkekalender i fjor da "alle andre" hadde det, men det ble for mye mas og for mye penger i ingenting, så i år dropper vi det.

Skrevet

Jeg kjøpte første ting til adventskalenderen i mai, og har fått kjøpt inn noen julepresanger også :)

Anonymous poster hash: ffbee...0a8

Skrevet

Nei, overhodet ikke. Hva med å legge av penger, evt ikke bruke hele kommeboka på en julekalender??

Anonymous poster hash: a766a...6aa
Skrevet

Mine tvillinger har alltid fått pakkekakender. Men i stedet for å kjøpe ræl, så putter jeg mynter i alke 24 pakkene i år. Begge sparer til iPhone

Anonymous poster hash: 1ec05...fb5

Skrevet

Guttungen får i år, som i fjor og året før det igjen, Legokalender av tanten. Det er den han ønsker seg, så hvorfor gjøre det mer avansert enn det? Og det er KUN tanten som får kjøpe den.

Da går de til byen en dag og handler kalender, går på kafe og på kino og storkoser seg. Og det vil jeg ikke ta fra han.

Anonymous poster hash: 1c477...2ea
Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

ADVENTSKALENDER? I BEGYNNELSEN AV AUGUST?

Herregud for noe hysteri. Ikke nok med at det selges julemarsipan i september og at man ikke kan gå i butikker i desember, fordi man setter "jul" foran alle varer, også mat, for å skru opp prisene, nå skal man shoppe adventskalendere i august. Visste ikke at man solgte sånt på sommeren en gang?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...