Gå til innhold

Tanten til datteren min glemte bursdagen hennes

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigerinnen min glemte bursdagen til lillesøster når hun ble 1 år forrige uke. Kjenner jeg blir så forbannet ! Ikke en tekstmelding, telefon eller kort. De bor et stykke unna så ser de ikke mer en noen få ganger i året. Sjelden vi hører noe fra de. Men er kjempe engasjert når deler innom i noen få timer.

Mannen mente det var viktig at hun fikk være fadder for hun fikk ikke være til eldste. Jeg gav etter maset. Angrer veldig nå. Har venninner jeg ville spurt i stedet som er mye mer engasjert

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånt skjer. Vi har stor familie med mange tantebarn og ikke alle husker barnas bursdager.

Henger meg ikke opp i det, viktigste er at de er engasjerte når vi møtes

Anonymous poster hash: ba43d...26e

Skrevet

Det _kan_ jo være en grunn til st hun glemte... Syk feks.

Anonymous poster hash: 7b8ec...0d9

Skrevet

Rull inn puppen. Er det virkelig så krise? Jeg glemmer til stadighet bursdager og merkedager uten at det er krise av den grunn. Kanskje du bør innse at enkelte bare er sånn? Kanskje hun hadde mye å tenke på, mye jobb, osv. Fort gjort og helt menneskelig å glemme.

Anonymous poster hash: 4eaba...134

Skrevet

Glemte broren din bursdagen og da?

Anonymous poster hash: c5a7a...6e2

Skrevet

Det var vel egentlig ikke det verste som kunne skjedd?

Ettårsdagen er en stor happening for mange foreldre, men for andre er det ikke så viktig. Det blir mer stas med bursdager jo eldre barna blir (til en viss grad, selvsagt).

Skrevet

Jaja, en ettåring har ingen begreper ang bursdag. Det er ikke alltid like greit å huske på alle og enhver og heldigvis ingen barn som har blitt skuffet og lei seg.

Skrevet

Vi har stor familie og tanter og onkler her og der, hvis et par ikke dukker opp gjør det ikke meg noe, mindre logistikk å få plass nok ol da..;)

Anonymous poster hash: b91f8...3ca
Skrevet

Glemte broren din bursdagen og da?Anonymous poster hash: c5a7a...6e2

Hvor står det at hi har en bror?

Anonymous poster hash: 5314e...342

Skrevet

Syns du overreagerer veldig! Håper ikke noen tar så på vei når jeg glemmer en bursdag, det gjør jeg nemlig stadig vekk! Hadde ikke giddet bli så sur om en i familien glemte litt i ny og ne.

Jeg glemte ett år min egen bursdag ;). Mamma minnet meg på det da hun ringte og gratulerte, jeg skjønte først ikke hva hun pratet om.

Skrevet

Ingen av mine tanter eller onkler gratulerte meg på bursdagen min!

Anonymous poster hash: 6e784...3b4

Skrevet

Glemte broren din bursdagen og da?

Anonymous poster hash: c5a7a...6e2

Tipper at svigersøsteren er søstra til mannen til HI

Anonymous poster hash: 211f6...9e4

Skrevet

Mange som glemmer bursdagen til mine barn hvert eneste år, men det gjør ikke meg noe. Barna merker det heller ikke. Selvom de er store nå, så tenker ikke de over om fadder Kari eller tante Mari som de ser en gang i året har skrevet eller sagt "gratulerer med dagen til barnet ditt" til meg. Jeg merker meg ikke engang hvem som husker og hvem som glemmer bursdagene. Har virkelig ikke peil. Sånt er ikke viktig i den store sammenhengen. 

Skrevet

Svigerinnen min glemte bursdagen til lillesøster når hun ble 1 år forrige uke. Kjenner jeg blir så forbannet ! Ikke en tekstmelding, telefon eller kort. De bor et stykke unna så ser de ikke mer en noen få ganger i året. Sjelden vi hører noe fra de. Men er kjempe engasjert når deler innom i noen få timer.

Mannen mente det var viktig at hun fikk være fadder for hun fikk ikke være til eldste. Jeg gav etter maset. Angrer veldig nå. Har venninner jeg ville spurt i stedet som er mye mer engasjert

Du godeste ... Jeg husker ikke når mine nieser og nevøer har bursdag en gang (barna til eks-mannens søsken) og skal jeg være helt ærlig var jeg ikke særlig opptatt av dem heller.

Med all respekt å melde: ditt barn (eller mitt for den saks skyld) er ikke verdens midtpunkt. Det er greit. En glemt bursdag er ingenting å risikere familifreden for.

Skrevet

Syns du overreagerer veldig! Håper ikke noen tar så på vei når jeg glemmer en bursdag, det gjør jeg nemlig stadig vekk! Hadde ikke giddet bli så sur om en i familien glemte litt i ny og ne.

Jeg glemte ett år min egen bursdag ;). Mamma minnet meg på det da hun ringte og gratulerte, jeg skjønte først ikke hva hun pratet om.

Akkurat det gjorde jeg også! Godt det er flere av oss... :D

Skrevet

Du kunne minnet henne på det ved å invitere til bursdagsfest for eksempel

Anonymous poster hash: 4d6ca...5b4

Skrevet

Dramaqueen!!! Du og barna dine er ikke verdens navle.

Dette er ingenting å lage noe oppstyr av.

Og en fadders oppgave er IKKE å gi barnet bursdagsgaver og ekstra oppmerksomhet.

Anonymous poster hash: 7b045...60a

Skrevet

Herregud, HI. Du kommer til å gå på mange smell i fremtiden når det går opp for deg at hverken du eller ungene dine er verdens navler. Folk er opptatt og det å glemme en bursdag skjer alle.

Stakkars deg

Anonymous poster hash: 50832...e2a

Skrevet

Jeg sitter ikkje og pugger bursdager

Anonymous poster hash: 5ad93...382

Skrevet

Kunne du ikke bare sende en melding å minne henne på det? Evt invitert på kake. 

Jeg er ikke så god på bursdager. Jeg prøver å huske det så godt jeg kan, men setter stor pris på om foreldrene til mine ørten tantebarn sende meg et hint om klokka har bikka 18-19 og jeg ikke har gitt lyd fra meg. Som regel stikker vi innom, men det er ikke alltid det passer sånn. Og da går klokka ofte veldig fort, og plutselig er dagen over. Det betyr ikke at man ikke bryr seg. 

Når det er sagt, en 1-åring skjønner ingenting uansett. Det kan umulig være noe å irritere seg over. 

Skrevet

Her er det da ingen som husker bursdagene til noen av ungene utenom sine egne. Vi inviterer familien i selskap. Hvis vi ikke blir invitert er det heller ikke forventet at vi husker dagen. Selvfølgelig vit vi sån omtrent når på å året de fleste er født, men den nøyaktige datoen er det ingen som tenker på. Det er rett og slett ikke noe å bli fornærmet for. hovedsaken er at hun er engasjert når hun er der, ikke at hun husker en bursdag hun ikke en gang er invitert i.

Anonymous poster hash: 673c5...c91

Skrevet

Haha. Du er en sånn en ja.

Du kommer til å være mye sur i årene fremover.

Anonymous poster hash: 1fa0b...857

Skrevet

Her er det da ingen som husker bursdagene til noen av ungene utenom sine egne. Vi inviterer familien i selskap. Hvis vi ikke blir invitert er det heller ikke forventet at vi husker dagen. Selvfølgelig vit vi sån omtrent når på å året de fleste er født, men den nøyaktige datoen er det ingen som tenker på. Det er rett og slett ikke noe å bli fornærmet for. hovedsaken er at hun er engasjert når hun er der, ikke at hun husker en bursdag hun ikke en gang er invitert i.

Anonymous poster hash: 673c5...c91

Wow jeg må innrømme at jeg hadde syntes det var litt rart hvis de som bor så langt unna at det ikke er vits i å invitere dem ikke hadde husket en eneste bursdag. Vi husker og sender gaver til mannens foreldre og søsken selv om de bor på andre kanten av landet.

Ikke alltid de husker på alle oss (spesielt ikke meg), og det har jeg ikke reagert på. (Synes også HI overreagerer veldig.) Men hadde syntes det var rart hvis det aldri kom noe til noen.

Anonymous poster hash: 167e0...055

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...