Gå til innhold

Karrieredamer.. Hvor lenge var dere i permisjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nettopp funnet ut at jeg er gravid (Trodde vi var ferdige!) og er litt stresset ift. jobb. Jeg er sjef og har ansvar for 8 ansatte. Kan ikke være borte i over ett år.

Ser at jeg kan starte igjen etter 6 uker fra fødsel. Men hvordan løser jeg det mtp. papirer? Jeg vet ikke om jeg er i form til å starte så tidlig, men håper det. 

Tenker 50-60 % så fort jeg og babyen er klar for det.

Fint om noen vil dele sin erfaring, og tips om hvordan jeg skal løse det med permisjonssøknaden.

Anonymous poster hash: f8eec...636
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er selv sjef og gikk nylig ut i 11 mnd permisjon med nr. 2, men angrer veldig på at jeg valgte så lang permisjon. Det er ikke problem ift. jobben, vi skaffet vilsr, men innser nå at jeg ikke er noe "babyjente". Jeg elsker barna mine, men synes det er mer morsomt når de blir større. Og jeg er veldig glad i jobben min :) Du behøver ikke ta mer enn dine uker. Det velger du selv.

Anonymous poster hash: 67a07...b94

Skrevet

Jeg er leder med 40 ansatte, og var borte i 13 måneder. Ingen er uerstattelige, og for meg er det helt feil å prioritere jobb over en nyfødt.

Anonymous poster hash: fc370...a8a

Skrevet

Håper du tuller HI.

Og karrieredame? Med ansvar for 8 ansatte? Det høres bare ut som en mellomlederstilling.

Anonymous poster hash: aaffe...de2

Skrevet

Jeg startet å jobbe 1 dag i uken når babyen var ca 3 mnd. Også trappet vi det opp slik at pappaen og jeg byttet på å jobbe 2 dager / 3 dager annen hver uke når hun var ca 5,5 mnd. Også har vi byttet litt på frem til nå når hun er 1 år.

Jeg er veldig glad vi gjorde det slik, så fikk hun heller ikke den brå overgangen på at nå er mamma borte, og nå er det kun pappa som er hjemme.

Jeg jobbet nok også mer enn dette, men har hatt en veldig fleksibel arbeidsgiver så jeg har hatt mye hjemmekontor, jobbet på de tidspunktene det passet meg osv.

Hadde det ikke vært så fleksibelt så hadde jeg droppet det, mye pga amming osv.

Skrevet

Takk for svar. Hvordan gjorde du det med permisjonssøknaden Modesty? Søkte du om det før fødsel? Eller kan man ta det litt som man føler på det? 

Nei ingen er uerstattelige, men om jeg blir bort i over 6 mnd. vet jeg at jeg har lange og tunge år foran meg igjen. Det orker jeg ikke med så mange barn. Da må jeg finne meg annet å gjøre.

Dessuten elsker jeg jobben min! Jobben min er en livsstil, noe jeg trives med. Min mann er like mye omsorgsperson og han har klart oppgaven utmerket med de andre barna. Han har en jobb han kan være borte fra. Men nå var det ikke det jeg ville ha synspunkter på :)

Skrevet

Man er ikke karrierekvinne om man har 8 ansatte under seg! Og som hun andre sier over her, ingen er uerstattelig, finn vikar i din stilling nå så har du god tid til å lære vekk..blir faktisk gelt dårlig av de som velger jobb over barna sinr, uansett hvor flink pappaen er!!

Skrevet

Ikke karrierekvinne pga bare 8 ansatte???

Hva er karriere?

Jeg driver eget firma med bare 4 ansatte. Vi har tjent så mye penger at jeg egentlig ikke trenger å jobbe resten av livet, og ikke min barn heller.

Karriere er jo når man f.eks lykkes med eget firma, har lederstillinger osv.

Hva er karriere for dere må jeg da spørre?

Anonymous poster hash: 86eb0...ba6

Skrevet

Man er ikke karrierekvinne om man har 8 ansatte under seg! Og som hun andre sier over her, ingen er uerstattelig, finn vikar i din stilling nå så har du god tid til å lære vekk..blir faktisk gelt dårlig av de som velger jobb over barna sinr, uansett hvor flink pappaen er!!

.

Ja om du blir dårlig av det, da skal hun ihvertfall ikke gjøre det!

Anonymous poster hash: c72f9...936

Skrevet

Enig Anonym, men de som går på jobb kun for å heve lønn har gjerne ikke forståelse for at andre kan ha litt mer interesse i jobben sin. Men den diskusjonen kan dere ta i en egen tråd.

Vi gjør det slik og mener det er best for vår familie. Så får andre gjøre det de mener er best for sin.

Skrevet

Tok 100% permisjon.

Begynte å jobbe en dag i uken da mini var 2 måneder og økte arbeidstiden måned for måned.

Ga beskjed til nav underveis :)

Anonymous poster hash: 9eed9...2c4

Skrevet

Så om man har karriere eller ikke er helt anhengig av hvor mange man har under seg?? Tuller dere nå eller? Man kan ha karriere med 0 personer under seg.

Anonymous poster hash: 55be9...8d0

Skrevet

Har du for vane å gi svar som er helt urelevante for hi's spørsmål? Hvorfor i all verden tror du din mening er relevant for hi? Eller noen andre, for den saks skyld.

Anonymous poster hash: 743df...0d1

Skrevet

Jeg tok 80% lønn og to måneder ulønnet perm etter det. Ingen er uerstattelige og barna mine kommer før jobb hvilken som helst dag karriererkvinne eller ei.

Anonymous poster hash: 7949c...a25

Skrevet

Jeg og pappaen delte 50/50. Fungerte veldig fint her. Jeg var tilbake på jobb da baby var 6mnd. Synes det holdt, da jeg ikke er noe utpreget babymenneske. Koset meg masse men savnet voksenkontakt, å utfordre seg selv og det sosiale.

For meg er også jobb en livsstil, og jeg elsker jobben min! Så da babyen var 6mnd var det pappaens tur til å kose seg hjemme.

Alle er forskjellige, og for oss var det dette som passet best.

Anonymous poster hash: f9d90...d45

Skrevet

Takk for svar. Hvordan gjorde du det med permisjonssøknaden Modesty? Søkte du om det før fødsel? Eller kan man ta det litt som man føler på det?

Nei ingen er uerstattelige, men om jeg blir bort i over 6 mnd. vet jeg at jeg har lange og tunge år foran meg igjen. Det orker jeg ikke med så mange barn. Da må jeg finne meg annet å gjøre.

Dessuten elsker jeg jobben min! Jobben min er en livsstil, noe jeg trives med. Min mann er like mye omsorgsperson og han har klart oppgaven utmerket med de andre barna. Han har en jobb han kan være borte fra. Men nå var det ikke det jeg ville ha synspunkter på :)

Vi kjørte tidskonto der far var hjemme 2 dager og jeg 3 fra barnet var ca 3 mnd. I søknaden skrev vi hvordan vi trodde vi skulle legge det opp, men vi gjorde endringer underveis. Mener vi fylte ut et endringsskjema, var ikke noe problem å gjøre om på

Anonymous poster hash: cd51a...75d

Skrevet

Jeg tok 80% lønn og to måneder ulønnet perm etter det. Ingen er uerstattelige og barna mine kommer før jobb hvilken som helst dag karriererkvinne eller ei.

Så hvis man ikke er hjemme i ett år med barnet setter man jobb over sin egen familie?

Ojda, tenk på alle mødre i andre land og ikke minst våre egne mødre som ikke hadde luksusen av å gå hjemme er helt år!

Skrevet

Tilbake i 50 % jobb etter tre måneder.

Skrevet

Så om man har karriere eller ikke er helt anhengig av hvor mange man har under seg?? Tuller dere nå eller? Man kan ha karriere med 0 personer under seg.

Anonymous poster hash: 55be9...8d0

Jeg forstod heller ikke dette. Å gjøre karriere er å gjøre suksess i arbeidslivet. Det kan man gjøre på mang emåter.

Skrevet

Jeg tok 7 måneder permisjon med første barn og 8 måneder med 2. Barn, men i begge permisjonene var jeg inne på jobb på et ca 2-timersmøte hver uke. Hadde da med babyen. Mine ansatte ringte også dersom det var noe de trengte hjelp til.

Anonymous poster hash: fbae7...35b

Skrevet

Jeg tok 7 måneder permisjon med første barn og 8 måneder med 2. Barn, men i begge permisjonene var jeg inne på jobb på et ca 2-timersmøte hver uke. Hadde da med babyen. Mine ansatte ringte også dersom det var noe de trengte hjelp til. Anonymous poster hash: fbae7...35b

Kan også nevne at jeg reiser normalt mye i jobben. Det begynte jeg ikke med før babyene var ca ett år.

Anonymous poster hash: fbae7...35b

Skrevet

2 år. Familien min er viktigst.

Anonymous poster hash: 5c8ec...c15
Skrevet

Så hvis man ikke er hjemme i ett år med barnet setter man jobb over sin egen familie?

Ojda, tenk på alle mødre i andre land og ikke minst våre egne mødre som ikke hadde luksusen av å gå hjemme er helt år!

Jeg vet ikke med din mor, men min mor gikk hjemme med meg til jeg var nærmere to år. Men det er ikke poenget her.

Jeg har ikke sagt at man ikke setter barna sine først dersom man ikke er hjemme i ett år, men i Norge i dag har vi denne fantastiske muligheten. Har derfor ikke sammenlignet med andre land eller tidligere generasjoner da de hadde andre forutsetninger og kunnskap om barnets utvikling og tilknytning. De første tolv til atten månedene er den viktigste perioden i barnets liv mtp tilknytning, så for oss har det vært uaktuelt å overlate barna til noen andre i denne perioden. Ulønnet perm var for å tilpasse barnehagestart. Grunnen til at jeg har vært mest hjemme er pga amming, jeg foretrekker å fullamme til minimum seks måneder.

Skrevet

For meg er karriere og jobb en stor del av meg. Det er hobbyen min. Er også denne jobben som gjør at jeg har muligheten til lange ferier, samt fri i skoleferiene, helger , kvelder etc.

Denne gangen kommer jeg til å jobbe litt hele veien i permisjonstiden. Er heldig, så inntil pappaen skal ha sin del , så blir babyen med meg på jobb( ca 20 %) i uka, også tar jeg litt hjemmefra på kveldstid .

Jeg tar ut 26 uker gradert og han tar ut 23 uker gradert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...