Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #1 Skrevet 9. august 2014 man ser ofte at far sitter igjen uten tilstrekkelig med penger til å greie å leve. dette fordi boutgiftene ofte er mye høyere, enn hva satsen nav stipulerer. om barnebidragene er høye fonansierer de ofte andre ting, enn bare utgiftene med barnet. Anonymous poster hash: 251f8...b13
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #2 Skrevet 9. august 2014 Da må far levere inn dokumentasjon på utgifter og inntekter, sånn at det kan reguleres riktig. Fatter ikke hvor vanskelig det kan være. Barn koster penger, enkelt og greit. Anonymous poster hash: c419f...0e3
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #3 Skrevet 9. august 2014 Jeg regner med du er i forhold med en mann som betaler bidrag til barna sine? Lev med det! Anonymous poster hash: 32ac7...10f
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #4 Skrevet 9. august 2014 Får 900 kr av bf jeg . Han stakk av etter to måneder med baby , nå er Barnet 7 år og har ikke hørt ifra han på 5 år , da ringte han for å spørre om han kunne få låne Bilen min. Anonymous poster hash: 64539...bd7
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #5 Skrevet 9. august 2014 Det koster å ha barn. Sånn er det bare. Jeg får 2600,- av min eks. Vi har 1 barn sammen. 2600,- dekker akkurat barnehage. Så er det mat, klær, sko, aktiviteter, utstyr, bursdager, bensin for kjøring hit og dit, osv. Jeg betaler gladelig for barnet mitt. Jeg vet at det er ikke gratis å ha barn. Far sukker og stønner over å måtte betale for eget barn. Buhu, stakkars han..... Anonymous poster hash: 3e917...cc3
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #6 Skrevet 9. august 2014 Sjekket SIFO og ett barn på 3 år koster mer enn 4000 kr i mnd uten barnehage, da blir det 6405 kr. Jeg får 1940 i barnetrygd og 2690 og jeg da betaler 2630 for å komme i null og det er så og si likt. Syns ikke han betaler for mye Anonymous poster hash: 63200...3f5
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #7 Skrevet 9. august 2014 Ja, det er kjempesynd på min eks. Han betaler 3350 kr (nei vent, bidraget ble aldersregulert denne måneden, nå skal han betale 3460kr) for 3 barn! Ett barnehagebarn og 2 sfo-barn. Han jobber 100% som butikksjef og tjener 150000kr mer enn meg i året. Han bor alene (leier) og har "vanlig samvær" etter eget ønske. Syns det er helt grusomt å ruinere ham på denne måten!! ...........Eller ikke.............. De jeg kjenner får ikke mye bidrag, som regel er det nesten bare en "symbolsk sum". Kjenner kun 2 stk som får hhv 8000 og 15000 kr i bidrag. Hun som får 8000kr har to barn med en mann som ikke har samvær. Hun som får 15000kr i bidrag har en eks som er multimillionær. Og for at han skal få jobbet og drevet firmaet sitt så har de blitt enige om at hun skal få så mye for å kunne gå hjemme og følge opp barna. Faren har de bare når det passer han.. Alle andre jeg kjenner får fra 1000-4000 kr litt ut i fra alder på barna, begges inntekt og fars samvær. Du må enten være den nye dama eller en mann, hi......... Anonymous poster hash: 9121b...620
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #8 Skrevet 9. august 2014 Eh, Sorry hi. Du er på jordet. Anonymous poster hash: 60ebc...272
BareMas Skrevet 9. august 2014 #9 Skrevet 9. august 2014 730kr får jeg i bidrag, og han sutrer og bærer seg når jeg minner han på at han må passe på å ha oppdatert uteklærgarderoben, ALT annet sørger jeg for. Ja, det er et hardt økonomisk liv...
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #10 Skrevet 9. august 2014 Sjekket SIFO og ett barn på 3 år koster mer enn 4000 kr i mnd uten barnehage, da blir det 6405 kr. Jeg får 1940 i barnetrygd og 2690 og jeg da betaler 2630 for å komme i null og det er så og si likt. Syns ikke han betaler for mye Anonymous poster hash: 63200...3f5 Så far har overhode ikke samvær? Anonymous poster hash: cce67...577
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #11 Skrevet 9. august 2014 Sjekket SIFO og ett barn på 3 år koster mer enn 4000 kr i mnd uten barnehage, da blir det 6405 kr. Jeg får 1940 i barnetrygd og 2690 og jeg da betaler 2630 for å komme i null og det er så og si likt. Syns ikke han betaler for mye Anonymous poster hash: 63200...3f5 Hva mener du med og 2690? Anonymous poster hash: 51e66...380
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #12 Skrevet 9. august 2014 Ja, av og til slår det helt feil. I mitt tilfellet gjorde det da barnebidraget skulle fastsettes første gang, ved siden 100% stilling fikk jeg OS, kl.2 skatt, dobbel barnetrygd, 60 % eller var det mer dekt til barnetilsyn pluss barnebidrag når jeg hadde 60% samvær. Det koster også en del for far når barnet skal tilbringe tid hos han, derfor spurte jeg han om vi skulle redusere barnebidrag til et levelig nivå fra 3600kr til 1500kr mot at han sparte fast 200- 500kr til ungen hver måned, og det gikk han med på. Og etter endringen, fikk barnetsfar mer å rutte med i hverdagen, og han hadde derfor råd å utføre en del kostnadsaktiviteter med vår felles sønn, bl.a dra fast på svømming, på lekeland, dra på en cafe og kose seg med kaker o.l, på kino, dra på ferie osv. For meg er dette mer viktig, far har samholdet og nærvær med sønnen vår, enn at han skal bo i hjel og ikke har råda til noka. For det vil slå negativ ut mot ungen vår til syvende sist. Jeg elsker min sønn så høyt at jeg la stridsøksen ligge dø. I fjor konfimerte sønnen vår, og da fikk han en felles gave av meg og eksen min, nemlig bilsertifikat dekket av oss , men sant skal sies så var det min eks sin ide, og han ønsket å dekke 2/3 av kostnaden. Han har forøvrig i etter tid funnet seg ei flott samboer som bryr virkelig om vår sønn. Hun er ei varm og klok dame, og jeg holder inderlig at det forholdet varer livet ut. De har nå to unger i lag, men fortsatt hun behandler sønnen vår likedan som før de fikk unger. Anonymous poster hash: 4a91b...267
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #13 Skrevet 9. august 2014 Tja min ex har ikke brukt en krone på barna siden han dro. Det er nå 5 år siden og ja vi var gift og barna var planlagt. Han var pådriver for nummer to da jeg egentlig kunne tenkt meg å vente lengre. Så fant han ut at han ikke ville være mann og pappa lengre og dro ut av landet og påstår til nav at han ikke har inntekt og dermed slipper han å betale noe som helst (de får ikke hentet inn opplysninger fra landet han er i) Men ærlig talt så regnes bidrag ut fra inntekt, far og mors, høyt inntekt, høyere bidrag. Er det ikke normalt at man bruker mer penger på barna sine om man har mer penger kommende inn? Å ha barn koster slik er det både for far og mor enkelt og greit Anonymous poster hash: d3a41...985
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #14 Skrevet 9. august 2014 Ikke mine barnebidrag, to barn får fem tusen i mnd, barnefaren tjener over en mill i året. Anonymous poster hash: 5a0c8...8d3
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #15 Skrevet 9. august 2014 Synes ikke det er rettferdig når far ender opp med å betale over 70% av hva barna "koster" fordi mor ikke jobber. Så i mange tilfeller svir det kraftig for en mann med helt normal års lønn på under 500 000 Anonymous poster hash: 68655...fa1
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #16 Skrevet 9. august 2014 nei, jeg er ikke stemor. jeg jobber på nav. ser igjen og ogjen fedre som ikke får endene til å møtes, pga bidragsplikten. så trenger de sted å bo, med rom til samvær, og gjerne en bil så de kommer seg til og fra jobb, og skole kjøring for barna. det går ikke rundt, for veldig, veldig mange. Anonymous poster hash: 251f8...b13
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #17 Skrevet 9. august 2014 Inntektsutjevning er helt feil synes jeg. Mannen min tjener greit, barnas mor (hans ex) tjener ikke fullt så bra (selvvalgt, hun har utdannelse men velger å jobbe i en lavere betalt jobb). Mannen min betaler nesten 10.000kr i bidrag for to barn. Vi klarer oss, men de pengene gjør at vi feks ikke har råd til å ta med barna til syden hvert år. Vi skulle mye heller brukt de pengene på barna enn å betale de til exen hans. Selvfølgelig skal hun få bidrag, men hun får for mye. Barna koster ikke noe mer om far tjener godt, det blir ren inntektsutjevning/lommepenger til mor. Anonymous poster hash: eb757...091
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #18 Skrevet 9. august 2014 Inntektsutjevning er helt feil synes jeg. Mannen min tjener greit, barnas mor (hans ex) tjener ikke fullt så bra (selvvalgt, hun har utdannelse men velger å jobbe i en lavere betalt jobb). Mannen min betaler nesten 10.000kr i bidrag for to barn. Vi klarer oss, men de pengene gjør at vi feks ikke har råd til å ta med barna til syden hvert år. Vi skulle mye heller brukt de pengene på barna enn å betale de til exen hans. Selvfølgelig skal hun få bidrag, men hun får for mye. Barna koster ikke noe mer om far tjener godt, det blir ren inntektsutjevning/lommepenger til mor. Anonymous poster hash: eb757...091 Vi har forøvrig barna annenhver helg og ferier. Så har samvær. Anonymous poster hash: eb757...091
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #19 Skrevet 10. august 2014 Mannen min betaler 7000kr i bidrag for to barn. Han har en helt vanlig inntekt, det samme har mor. Men siden han ikke får så mye samvær som han vil (barna er opptatt med idrett i helgene) kjenner jeg det er litt mye penger. Barna hans har ALT, tusenvis av (u)nyttige duppeditter, sportsutstyr kjøpes alltid nytt osv. Joda, fint at barna har det bra, men våre barn har det da aldeles utmerket selv om de ikke får alt og får ting brukt/arvet. Anonymous poster hash: 956f3...d77
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #20 Skrevet 10. august 2014 Når det er sagt,- det er jeg som må betale alt for våre barn, tomt på hans konto når alt er betalt. Han måtte til og med ta med seg drøye 400000 kr i usikret lån for at mor skulle få ha råd til å sitte med leiligheten. Hun har alltid hatt god råd, merkeklær, utenlandsturer hvert år osv. Vi har ikke råd til slikt. Gleder meg til bidragsperioden er over og vi heller kan gi penger direkte til barna. Anonym over.... Anonymous poster hash: 956f3...d77
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #21 Skrevet 10. august 2014 Min mann og jeg sliter med å få endene til å møtes pga bidraget til eksen hans! Han betaler ALT for mye! Han har 70% av unddrholdningsplikten, selv om mor tjener over 400 000 i året. De bruker penger på splitter ny bil nytt stæsj til barna hver mnd men barnet går fortsatt i ødelagte klær! Mannen hennes driver nå også å tar flysertifikat som hobby faktisk. Men hører nav på fornuft? Neida. For far har en samboer som har inntekt. Har absolutt ingenting å si om jeg er student eller ikke å hvor mye jeg tjener, bare betyr bare at han må betale mer. Men mors samboer blir ikke tatt med i beregningen engang. Jeg får selv bidrag fra barnefar å der er beregningen noe helt annet. Så jo, disse reglene er urettferdige noen ganger! Anonymous poster hash: d5213...e2a
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #22 Skrevet 10. august 2014 Min mann og jeg sliter med å få endene til å møtes pga bidraget til eksen hans! Han betaler ALT for mye! Han har 70% av unddrholdningsplikten, selv om mor tjener over 400 000 i året. De bruker penger på splitter ny bil nytt stæsj til barna hver mnd men barnet går fortsatt i ødelagte klær! Mannen hennes driver nå også å tar flysertifikat som hobby faktisk. Men hører nav på fornuft? Neida. For far har en samboer som har inntekt. Har absolutt ingenting å si om jeg er student eller ikke å hvor mye jeg tjener, bare betyr bare at han må betale mer. Men mors samboer blir ikke tatt med i beregningen engang. Jeg får selv bidrag fra barnefar å der er beregningen noe helt annet. Så jo, disse reglene er urettferdige noen ganger! Anonymous poster hash: d5213...e2a Det skal vel legges til grunn at mor har en å dele utgiftene med når bidraget beregnes? Anonymous poster hash: 8b170...38e
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #23 Skrevet 10. august 2014 Inntektsutjevning er helt feil synes jeg. Mannen min tjener greit, barnas mor (hans ex) tjener ikke fullt så bra (selvvalgt, hun har utdannelse men velger å jobbe i en lavere betalt jobb). Mannen min betaler nesten 10.000kr i bidrag for to barn. Vi klarer oss, men de pengene gjør at vi feks ikke har råd til å ta med barna til syden hvert år. Vi skulle mye heller brukt de pengene på barna enn å betale de til exen hans. Selvfølgelig skal hun få bidrag, men hun får for mye. Barna koster ikke noe mer om far tjener godt, det blir ren inntektsutjevning/lommepenger til mor. Anonymous poster hash: eb757...091 Hvor mye tjener mannen din brutto i året? Anonymous poster hash: 71e27...5bb
Gjest Sekretøsa Skrevet 10. august 2014 #24 Skrevet 10. august 2014 Synes ikke det er rettferdig når far ender opp med å betale over 70% av hva barna "koster" fordi mor ikke jobber. Så i mange tilfeller svir det kraftig for en mann med helt normal års lønn på under 500 000 Anonymous poster hash: 68655...fa1 Men det er heller ikke mulig å gjøre! Hvis mor ikke er i jobb estimerer nav hva hun ville tjent i en 80% stilling. Jeg får 2000 i bidrag, og ungen koster mer enn det, for å si det sånn...
Anonym bruker Skrevet 10. august 2014 #25 Skrevet 10. august 2014 nei, jeg er ikke stemor. jeg jobber på nav. ser igjen og ogjen fedre som ikke får endene til å møtes, pga bidragsplikten. så trenger de sted å bo, med rom til samvær, og gjerne en bil så de kommer seg til og fra jobb, og skole kjøring for barna. det går ikke rundt, for veldig, veldig mange. Anonymous poster hash: 251f8...b13 Ja, det suger maks. Barnefaren her har ikke samvær, han betaler 3000 i mnd. Jeg har ikke råd til bil, huset må jeg ha siden barna må ha soverom, vi spiser ikke biff hver dag for å si det sånn, og klær og utstyr utover det som trengs er ikke aktuelt her i huset. Likevel har vi det bra, men mener du helt alvorlig at 3-5000 i mnd er nok til å velte budsjettet til en voksen person som jobber fullt og som VELGER å ikke se barna sine? Ok. Anonymous poster hash: c419f...0e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå