Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #26 Skrevet 9. august 2014 Jeg har kun hatt dem på døren en gang siden vi flyttet hit for 8år siden og jeg avviste dem høflig. Syns mange av dere er litt vel krasse mot dem, de formidler videre noe de tror sterkt på, du kan velge å si nei til dem. Men syns det er ok at en gjør det på en ordentlig måte. Og sånn som noen av dere beskriver dem syns jeg er helt hårreisende respektløst, de er mennesker de også! Anonymous poster hash: 735f3...311
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #27 Skrevet 9. august 2014 Jeg fikk ein lapp fra dei der dei lurte på korfor det er så masse uroligheiter ut i verden. Jeg sa dokke er jo ein av grunnane. Kristendomen er med og lage den helvete som er ute i verden. Kva med og følge lover i staden for bibelen. Bibelen blir tolka på mangen måter. Viste du at jesus drepte over 2 mil mennesker og satan drepte 10 menesker. Jeg er ikkje intrisert i den sekta dokkes og har jeg oppsøkt dokke. Nei og da står det vel at denne adressa behøver dokke ikkje ringe på meir. Anonymous poster hash: 5ff53...a59
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #28 Skrevet 9. august 2014 Kjære vene, for noen svar! Hvordan skal de vite at dere ikke er interessert hvis dere ikke er ærlige og sier det? Hadde noen på døra jeg også, torde aldri si at jeg ikke var interessert, for jeg ville ikke være uhøflig. Dermed sa jeg bare at det passer ikke nå. Så kom de selvsagt tilbake, gang etter gang. Til slutt mannet jeg meg opp og sa nei takk. Det tok de med et smil, og kom aldri tilbake. Anonymous poster hash: f5f0b...f73
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #29 Skrevet 9. august 2014 HVOR MANGE GANGER SKAL JEG SKRIVE DETTE?? Jehovas vitner tror at snart kommer dommedag og tror at han overlever KUN hvis man er et jehovas vitne Derfor vil de 'redde' dere!! Dere dør i harmageddon hvis dere ikke er et jehovas vitne! Harmageddon kan komme i morgen! Eller om to år - vi vet ikke Anonymous poster hash: 7d87a...9b7 Både du og jeg vet at det ikke bare er Jehovas vitner som kommer til å overleve Harmageddon. Jehova ser hjertene våre(folks hjerter). Hilsen Jehovas vitne. Veldig trist at du skriver ting som ikke stemmer. Det er ikke rart folk tror vondt om oss når de får slike uriktige opplysninger. Anonymous poster hash: 164e4...0b9
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #30 Skrevet 9. august 2014 Så hvorfor skal vi døpe oss da?? Følger du ikke med på møtene du?? Så du mener ekskluderte også overlever? (kan være de har rett hjerte, bare situasjonen er vanskelig) Og hvis det du sier er rett HVORFOR KAN MAN IKKE GIFTE SEG med en VERDSLIG!!????? Anonymous poster hash: 7d87a...9b7
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #31 Skrevet 9. august 2014 Både du og jeg vet at det ikke bare er Jehovas vitner som kommer til å overleve Harmageddon. Jehova ser hjertene våre(folks hjerter). Hilsen Jehovas vitne. Anonymous poster hash: 164e4...0b9 Her i har du i grunnen fått med deg hele Jesu budskap. Veldig bra! 1 Johannesbrev 4:7-8 1 Korintierne 13:4-8 Anonymous poster hash: 23b7d...40d
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #32 Skrevet 9. august 2014 Du feiget ut ja, jv? Anonymous poster hash: 7d87a...9b7
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #33 Skrevet 9. august 2014 Har ikke vært plaget med besøk på døra. Og har lest "vakttårnet"(?) ved flere anledninger. Synes det er interessant å lese om deres tro og har nok mange av de samme synspunktene som den anonyme religionslæreren. Anonymous poster hash: 68074...ef7
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #34 Skrevet 9. august 2014 Så hvorfor skal vi døpe oss da?? Følger du ikke med på møtene du?? Så du mener ekskluderte også overlever? (kan være de har rett hjerte, bare situasjonen er vanskelig) Og hvis det du sier er rett HVORFOR KAN MAN IKKE GIFTE SEG med en VERDSLIG!!????? Anonymous poster hash: 7d87a...9b7 Jeg tok dåpen fordi jeg ønsket å gjøre det som var rett for meg. Hvorfor andre døper seg vet ikke jeg. Det er ingen som tvinger noen til å bli et Jehovas vitne. Når jeg er på møtene så følger jeg med. Jeg liker å lære Jeg kan ikke huske å ha nevnt de ekskluderte? Det blir vel en annen diskusjon som ikke nødvendigvis passer inn her i denne tråden? Man trenger ikke være et Jehovas vitne for å overleve Harmageddon. Hva med alle de som aldri har hørt om sannheten? Hva med de som aldri får anledning til å ta et standpunkt? Hva med barna? Hva med de som dør? Alle de som er i minnegravene? Hva med de? Skal ikke de også få muligheten? Jehova (Gud) er en rettferdig gud,det står at han skal "ødelegge dem som ødelegger jorden" Åp.11:18 Nei.Jeg er ikke feig,men jeg er ikke tilgjengelig på pc 24/7. Anonymous poster hash: 164e4...0b9
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #35 Skrevet 9. august 2014 Dere som er Jehovas vitner. Hvordan kan det være greit å drive med forkynnelse? Hvorfor ikke respektere at folk har en annen tro enn dere? Anonymous poster hash: 9f86e...4a1 Hvis jeg kommer til en dør og de sier at de har en annen tro enn meg så spør jeg gjerne hva de tror. Jeg liker å høre hva folk tror. Hvis de sier de ikke vil snakke/diskutere osv så sier jeg at det respekterer jeg og ønsker de en fin dag videre. Jeg er aldri påtrengende. Men noen er nok det,dessverre.Som dere så er vi Jehovas vitner forskjellige og noen har kortere sosiale antenner enn andre, noe som gjenspeiler seg blandt annet når de går fra dør til dør. Beklageligvis - for det er gjerne de dere husker. Men ha i bakhodet at det er ingen av oss som går ut på å irritere beboeren, uansett hvordan det må føles. Og det er bedre å bare si nei med en gang og si nei takk til litteratur, enn at det blir kastet idet dere kommer inn igjen Vi blir ikke sure av den grunn Anonymous poster hash: 164e4...0b9
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #36 Skrevet 9. august 2014 Jeg glemte å svare ang ekteskap. Det er ingen som kan nekte NOEN i Norges land å gifte seg med den man vil, Norge er et fritt land. Men som døpte Jehovas vitner blir man anbefalt å gifte seg "i Herren", altså med en som har samme tro. Men det gjelder vel i de fleste religionssamfunn? Muslimer blir anbefalt å gifte seg med en av samme tro, katolikker med katolikker osv? Det er jo mer praktisk å være gift med en som deler samme syn og verdier i livet som seg selv Anonymous poster hash: 164e4...0b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå