Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #1 Skrevet 8. august 2014 Var en tråd om disse forleden dag, og om hva man syntes om at de kommer på døren! Her har vi ikke vært invadert på det jeg kan huske, men idag troppet det merkelig nok jaggu meg opp en på døren gitt! Og "høflige" meg med kikkehull i døren, "var ikke hjemme" i dag heller gitt da mannen kom hjem en stund etterpå, så hadde misjonæren hengt fra seg en brosjyre på døren med budskapet! Mon tro om misjonæren hadde vært på dib og skuet? Anonymous poster hash: 0a94c...4d1
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #2 Skrevet 8. august 2014 Vi gjør det innimellom, legger igjen om ingen lukker opp.Ihvertfall om vi ser folk inne, til tross for lukket dør. Da trenger vi ikke gå tilbake med det første for du fikk jo det vi ønsket å levere Hilsen et av Jehovas vitner Anonymous poster hash: 164e4...0b9
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #3 Skrevet 8. august 2014 Vi gjør det innimellom, legger igjen om ingen lukker opp.Ihvertfall om vi ser folk inne, til tross for lukket dør. Da trenger vi ikke gå tilbake med det første for du fikk jo det vi ønsket å levere Hilsen et av Jehovas vitner Anonymous poster hash: 164e4...0b9 Hvorfor ikke registrere adressen dere har vært på og ta hintet etterhvert???Hadde du likt å bli ringt ned på døren av selgere feks? Eller narkomae som selger blader? Anonymous poster hash: 0a94c...4d1
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #4 Skrevet 8. august 2014 Vi gjør det innimellom, legger igjen om ingen lukker opp.Ihvertfall om vi ser folk inne, til tross for lukket dør. Da trenger vi ikke gå tilbake med det første for du fikk jo det vi ønsket å levere Hilsen et av Jehovas vitner Anonymous poster hash: 164e4...0b9 Må vere sløsing av trykksaker, folk som ikke åpner gjør det vel som oftest fordi de ikke er interessert? Hadde jeg funnet noe sånt hadde jeg stappet det rett i søpla... Anonymous poster hash: 12944...791
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #5 Skrevet 8. august 2014 Vi gjør det innimellom, legger igjen om ingen lukker opp.Ihvertfall om vi ser folk inne, til tross for lukket dør. Da trenger vi ikke gå tilbake med det første for du fikk jo det vi ønsket å levere Hilsen et av Jehovas vitner Anonymous poster hash: 164e4...0b9 Hvorfor ikke registrere adressen dere har vært på og ta hintet etterhvert???Hadde du likt å bli ringt ned på døren av selgere feks? Eller narkomae som selger blader? Anonymous poster hash: 0a94c...4d1 Men det er jo ikke snakk om at de vil selge deg noe, da! De vil fortelle sitt budskap, videreformidle noe de synes er helt fantastisk! Om du ikke er interessert, er det bare å si det, så er de faktisk mennesker som forstår det! Anonymous poster hash: c428f...673
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #6 Skrevet 8. august 2014 Vi gjør det innimellom, legger igjen om ingen lukker opp.Ihvertfall om vi ser folk inne, til tross for lukket dør. Da trenger vi ikke gå tilbake med det første for du fikk jo det vi ønsket å levere Hilsen et av Jehovas vitner Anonymous poster hash: 164e4...0b9 Må vere sløsing av trykksaker, folk som ikke åpner gjør det vel som oftest fordi de ikke er interessert? Hadde jeg funnet noe sånt hadde jeg stappet det rett i søpla...Anonymous poster hash: 12944...791 Og det var der det havnet med med samme for å si det sånn, søppelet gikk rett i søppelet Anonymous poster hash: 0a94c...4d1
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #7 Skrevet 8. august 2014 Vi gjør det innimellom, legger igjen om ingen lukker opp.Ihvertfall om vi ser folk inne, til tross for lukket dør. Da trenger vi ikke gå tilbake med det første for du fikk jo det vi ønsket å levere Hilsen et av Jehovas vitner Anonymous poster hash: 164e4...0b9 Hvorfor ikke registrere adressen dere har vært på og ta hintet etterhvert???Hadde du likt å bli ringt ned på døren av selgere feks? Eller narkomae som selger blader?Anonymous poster hash: 0a94c...4d1 Men det er jo ikke snakk om at de vil selge deg noe, da! De vil fortelle sitt budskap, videreformidle noe de synes er helt fantastisk! Om du ikke er interessert, er det bare å si det, så er de faktisk mennesker som forstår det! Anonymous poster hash: c428f...673 Niks, for de dukker opp igjen, så derfor lar jeg være å åpne opp! Og vil jeg ha den informasjonen de vil kaste på meg, så oppsøker jeg den heller på egen hånd! Anonymous poster hash: 0a94c...4d1
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #8 Skrevet 8. august 2014 Vi gjør det innimellom, legger igjen om ingen lukker opp.Ihvertfall om vi ser folk inne, til tross for lukket dør. Da trenger vi ikke gå tilbake med det første for du fikk jo det vi ønsket å levere Hilsen et av Jehovas vitner Anonymous poster hash: 164e4...0b9 Hvorfor ikke registrere adressen dere har vært på og ta hintet etterhvert???Hadde du likt å bli ringt ned på døren av selgere feks? Eller narkomae som selger blader?Anonymous poster hash: 0a94c...4d1 Men det er jo ikke snakk om at de vil selge deg noe, da! De vil fortelle sitt budskap, videreformidle noe de synes er helt fantastisk! Om du ikke er interessert, er det bare å si det, så er de faktisk mennesker som forstår det! Anonymous poster hash: c428f...673 Niks, for de dukker opp igjen, så derfor lar jeg være å åpne opp! Og vil jeg ha den informasjonen de vil kaste på meg, så oppsøker jeg den heller på egen hånd! Anonymous poster hash: 0a94c...4d1 Jeg sa at de forstår, ikke at de nødvendigvis respekterer det fullt ut... Anonymous poster hash: c428f...673
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #9 Skrevet 8. august 2014 Jehovas vitne er fantastiske folk. Hvertfall her jeg bor! Jeg er uinteressert i besøk, men de legger igjen blader og de har jeg liggende på kontoret i en bunke (religionslærer)! Syns det er interessant, og de er svært lite masete her hvertfall. Sa at jeg ikke er interessert og ikke religiøs men gjerne leser bladene. De har ikke ringt på siden! Dukker bare stadig noe opp i posten, og det er jo helt greit! Finn på noe smart å si neste gang! Kanskje de slutter å ringe på. Som f.eks: Har en mann som jobber natt og sover ujevnt, de må slutte å vekke han... Anonymous poster hash: 24c01...d72
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #10 Skrevet 8. august 2014 Vi gjør det innimellom, legger igjen om ingen lukker opp.Ihvertfall om vi ser folk inne, til tross for lukket dør. Da trenger vi ikke gå tilbake med det første for du fikk jo det vi ønsket å levere Hilsen et av Jehovas vitner Anonymous poster hash: 164e4...0b9 Hvorfor ikke registrere adressen dere har vært på og ta hintet etterhvert???Hadde du likt å bli ringt ned på døren av selgere feks? Eller narkomae som selger blader?Anonymous poster hash: 0a94c...4d1 Men det er jo ikke snakk om at de vil selge deg noe, da! De vil fortelle sitt budskap, videreformidle noe de synes er helt fantastisk! Om du ikke er interessert, er det bare å si det, så er de faktisk mennesker som forstår det! Anonymous poster hash: c428f...673 Niks, for de dukker opp igjen, så derfor lar jeg være å åpne opp! Og vil jeg ha den informasjonen de vil kaste på meg, så oppsøker jeg den heller på egen hånd!Anonymous poster hash: 0a94c...4d1 Jeg sa at de forstår, ikke at de nødvendigvis respekterer det fullt ut... Anonymous poster hash: c428f...673 Sant det, men da forstår de likevel ikke,hehe Anonymous poster hash: 0a94c...4d1
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #11 Skrevet 8. august 2014 Jehovas vitne er fantastiske folk. Hvertfall her jeg bor! Jeg er uinteressert i besøk, men de legger igjen blader og de har jeg liggende på kontoret i en bunke (religionslærer)! Syns det er interessant, og de er svært lite masete her hvertfall. Sa at jeg ikke er interessert og ikke religiøs men gjerne leser bladene. De har ikke ringt på siden! Dukker bare stadig noe opp i posten, og det er jo helt greit! Finn på noe smart å si neste gang! Kanskje de slutter å ringe på. Som f.eks: Har en mann som jobber natt og sover ujevnt, de må slutte å vekke han... Anonymous poster hash: 24c01...d72 Religionslærer men ikke religiøs? Tok du en hvit løgn da eller er det tilfelle? Vel, jeg sier ikke at de ikke er hyggelige folk, for det er de sikkert, men etter min mening er det respektløs å pakke denne informasjonen ved å dukke opp på dørstokken! Hadde ikke brydd meg hvis de sto på en stand på et senter feks! Anonymous poster hash: 0a94c...4d1
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #12 Skrevet 8. august 2014 Om ateister gjorde det samme, dør-til-dør-ateister. https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=U58wgn-9Y3c#t=157 Anonymous poster hash: 23b7d...40d
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #13 Skrevet 8. august 2014 Vi legger ikke igjen for å plage. Det må dere aldri tro! Kanskje det ikke passet å åpne, kanskje folket i huset sov/stod i dusjen/ikke hørte at det ble banket/var i hagen på osv. I sånne tilfeller(som vi vurderer mens vi står på trappen), så legger vi igjen..eller i de store kampanjene der vi ønsker å nå flest mulig.. Når den som lukker opp sier at de ikke ønsker noe, så blir det notert. Hvis jeg går tilbake i samme område en annen gang,så går jeg ikke tilbake til det huset - men noen andre vil kanskje gjøre det, fordi de ikke vet at de ikke bør det. I et distrikt på kanskje 20.000 mennesker, så er det ikke alltid like lett å vite alle dørene som ikke ønsker flere besøk. Jeg får selv telefoner fra telefonselgere, det står gjerne dørselgere på døren osv. De som ikke appelerer til meg er jeg veldig kort med Det er bedre å ikke ta imot enn å kaste det når dere kommer inn Og selv om noen av oss ikke tar et nei for et nei,så hører vel de til unntaket..vi vet at vi skal respektere beboeren og gå om vi får et nei Anonymous poster hash: 164e4...0b9
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #14 Skrevet 8. august 2014 Har opplevd å bli ringt på mobilen av jehovas. Måten de snakket på indikerte ikke hvem de var. Jeg ventet en tlf fra skolen til barnet mitt den dagen, så jeg ble rasende forbanna over at de ristet i mine dører og kikket inn vinduer ( naboen så dem). Så topper de det med å ringe meg uten å presentere seg! Nei, vis respekt for folk! Anonymous poster hash: 8ae6e...ea6
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #15 Skrevet 8. august 2014 Pappa er Jehovas vitne å har sett han diskutere reiligion her inne på forumet faktisk. Anonymous poster hash: fcec2...cc1
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #16 Skrevet 8. august 2014 Det er telefon forkynnelse. Jehovas vitner gjør det innimellom til folk de ikke treffer hjemme Men vi skal presentere oss Anonymous poster hash: 164e4...0b9
Frøken Ubesluttsom Skrevet 9. august 2014 #17 Skrevet 9. august 2014 Noe av det verste er jo at de gir seg aldri. Tar ikke et hint. Jeg opplevde en gang at de ringte på 3 4 5 og sikkert enda fler ganger etter hverandre for de hadde sett at jeg hadde kommet hjem rett før. Jeg satt på do når de ringte på og blei temmelig forbanna for at de ikke kunne ta hintet om at jeg ikke lukket opp. Jeg lukket opp til slutt da. Etter at de hadde stått der og ringt på i evigheter. Hva hvis jeg hadde stått i dusjen da? Hadde de stått der å venta og fortsatt å ringe på? Faens hjernevaska trollpakk som på død og liv skal prakke på andre sin tro og ikke viser noe som helst hensyn idet hele tatt. Møkkafolk. Folk som viser mindre respekt for andre skal man leite lenge etter. Ingen andre jeg har mindre respekt for heller.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #18 Skrevet 9. august 2014 Noe av det verste er jo at de gir seg aldri. Tar ikke et hint. Jeg opplevde en gang at de ringte på 3 4 5 og sikkert enda fler ganger etter hverandre for de hadde sett at jeg hadde kommet hjem rett før. Jeg satt på do når de ringte på og blei temmelig forbanna for at de ikke kunne ta hintet om at jeg ikke lukket opp. Jeg lukket opp til slutt da. Etter at de hadde stått der og ringt på i evigheter. Hva hvis jeg hadde stått i dusjen da? Hadde de stått der å venta og fortsatt å ringe på? Faens hjernevaska trollpakk som på død og liv skal prakke på andre sin tro og ikke viser noe som helst hensyn idet hele tatt. Møkkafolk. Folk som viser mindre respekt for andre skal man leite lenge etter. Ingen andre jeg har mindre respekt for heller. Ja for du fremstår jo som ett veldig voksent menneske med ekstremt godt ordlag.. Anonymous poster hash: fcec2...cc1
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #19 Skrevet 9. august 2014 For min del kan de gjerne gå og ringe på dører, det har jeg ikke noe problem med, det er ikke verre enn at fiskebilen kommer eller at noen kommer for å selge alarmer (de syns jeg faktisk er verre, jeg føler de er rundt for å sjekke hvem som har alarm for å komme tilbake for å gjøre innbrudd hos de som ikke har). De som har kommet hit går når jeg sier at jeg ikke er interessert uten å mase noe mer, det er mer enn de alarmselgerne gjør, de fortsetter å mase... Har aldri opplevd at noen har stått og ringt på flere ganger heller, men skjønner at man kan bli litt irritert når de gjør det. Anonymous poster hash: c1501...80c
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #20 Skrevet 9. august 2014 Jehovas vitne er fantastiske folk. Hvertfall her jeg bor! Jeg er uinteressert i besøk, men de legger igjen blader og de har jeg liggende på kontoret i en bunke (religionslærer)! Syns det er interessant, og de er svært lite masete her hvertfall. Sa at jeg ikke er interessert og ikke religiøs men gjerne leser bladene. De har ikke ringt på siden! Dukker bare stadig noe opp i posten, og det er jo helt greit! Finn på noe smart å si neste gang! Kanskje de slutter å ringe på. Som f.eks: Har en mann som jobber natt og sover ujevnt, de må slutte å vekke han... Anonymous poster hash: 24c01...d72 Religionslærer men ikke religiøs? Tok du en hvit løgn da eller er det tilfelle? Vel, jeg sier ikke at de ikke er hyggelige folk, for det er de sikkert, men etter min mening er det respektløs å pakke denne informasjonen ved å dukke opp på dørstokken! Hadde ikke brydd meg hvis de sto på en stand på et senter feks! Anonymous poster hash: 0a94c...4d1 Det er faktisk tilfelle! Er religionslærer, men ikke religiøs selv. Det er jo et kjempebra utgangspunkt, for man skal jo ikke preke for sin egen religion og kun lære bort hva som er hva rett og slett. Jeg tror det er noe mer enn hva vi vet om, men tror ikke det er Gud og vi kommer uansett aldri til å få vite om det fins eller ikke. Syns generelt religion er utrolig spennende, og fascinerende hva folk tror på og lever etter. Mange gode historier innenfor religion, men personlig tror jeg de er funnet opp eller skrevet om personer som f.eks var gode til å tale, skaffe seg følgere og smarte folk som visste å profittere seg selv som hellig slik at de ikke ble glemt i fremtiden. Mange teorier man kan tenke seg frem til, om de er rett er en annen sak! Anonymous poster hash: 24c01...d72
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #21 Skrevet 9. august 2014 Jehovas vitne er fantastiske folk. Hvertfall her jeg bor! Jeg er uinteressert i besøk, men de legger igjen blader og de har jeg liggende på kontoret i en bunke (religionslærer)! Syns det er interessant, og de er svært lite masete her hvertfall. Sa at jeg ikke er interessert og ikke religiøs men gjerne leser bladene. De har ikke ringt på siden! Dukker bare stadig noe opp i posten, og det er jo helt greit! Finn på noe smart å si neste gang! Kanskje de slutter å ringe på. Som f.eks: Har en mann som jobber natt og sover ujevnt, de må slutte å vekke han... Anonymous poster hash: 24c01...d72 Religionslærer men ikke religiøs? Tok du en hvit løgn da eller er det tilfelle? Vel, jeg sier ikke at de ikke er hyggelige folk, for det er de sikkert, men etter min mening er det respektløs å pakke denne informasjonen ved å dukke opp på dørstokken! Hadde ikke brydd meg hvis de sto på en stand på et senter feks!Anonymous poster hash: 0a94c...4d1 Det er faktisk tilfelle! Er religionslærer, men ikke religiøs selv. Det er jo et kjempebra utgangspunkt, for man skal jo ikke preke for sin egen religion og kun lære bort hva som er hva rett og slett. Jeg tror det er noe mer enn hva vi vet om, men tror ikke det er Gud og vi kommer uansett aldri til å få vite om det fins eller ikke. Syns generelt religion er utrolig spennende, og fascinerende hva folk tror på og lever etter. Mange gode historier innenfor religion, men personlig tror jeg de er funnet opp eller skrevet om personer som f.eks var gode til å tale, skaffe seg følgere og smarte folk som visste å profittere seg selv som hellig slik at de ikke ble glemt i fremtiden. Mange teorier man kan tenke seg frem til, om de er rett er en annen sak! Anonymous poster hash: 24c01...d72 Fascinerende, og du har helt rett i dine antydninger, kunne ikke sagt det bedre selv Hi Anonymous poster hash: 0a94c...4d1
Frøken Ubesluttsom Skrevet 9. august 2014 #22 Skrevet 9. august 2014 (endret) Noe av det verste er jo at de gir seg aldri. Tar ikke et hint. Jeg opplevde en gang at de ringte på 3 4 5 og sikkert enda fler ganger etter hverandre for de hadde sett at jeg hadde kommet hjem rett før. Jeg satt på do når de ringte på og blei temmelig forbanna for at de ikke kunne ta hintet om at jeg ikke lukket opp. Jeg lukket opp til slutt da. Etter at de hadde stått der og ringt på i evigheter. Hva hvis jeg hadde stått i dusjen da? Hadde de stått der å venta og fortsatt å ringe på? Faens hjernevaska trollpakk som på død og liv skal prakke på andre sin tro og ikke viser noe som helst hensyn idet hele tatt. Møkkafolk. Folk som viser mindre respekt for andre skal man leite lenge etter. Ingen andre jeg har mindre respekt for heller.Ja for du fremstår jo som ett veldig voksent menneske med ekstremt godt ordlag.. Anonymous poster hash: fcec2...cc1 Nei ordlaget var kanskje ikke det beste. Men når jeg blir skikkelig provosert eller irritert er det ikke alltid jeg ordlegger meg på en god måte. Beklager det. Faens hjernevaska trollpakk var nok ikke den beste formuleringa, men like fult står jeg for at de er hjernevaska. Alt det andre står jeg for fullt og helt. Endret 9. august 2014 av Frøken Ubesluttsom
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #23 Skrevet 9. august 2014 Dere som er Jehovas vitner. Hvordan kan det være greit å drive med forkynnelse? Hvorfor ikke respektere at folk har en annen tro enn dere? Anonymous poster hash: 9f86e...4a1
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #24 Skrevet 9. august 2014 Jehovas vitne er fantastiske folk. Hvertfall her jeg bor! Jeg er uinteressert i besøk, men de legger igjen blader og de har jeg liggende på kontoret i en bunke (religionslærer)! Syns det er interessant, og de er svært lite masete her hvertfall. Sa at jeg ikke er interessert og ikke religiøs men gjerne leser bladene. De har ikke ringt på siden! Dukker bare stadig noe opp i posten, og det er jo helt greit! Finn på noe smart å si neste gang! Kanskje de slutter å ringe på. Som f.eks: Har en mann som jobber natt og sover ujevnt, de må slutte å vekke han... Anonymous poster hash: 24c01...d72 Religionslærer men ikke religiøs? Tok du en hvit løgn da eller er det tilfelle? Vel, jeg sier ikke at de ikke er hyggelige folk, for det er de sikkert, men etter min mening er det respektløs å pakke denne informasjonen ved å dukke opp på dørstokken! Hadde ikke brydd meg hvis de sto på en stand på et senter feks!Anonymous poster hash: 0a94c...4d1 Det er faktisk tilfelle! Er religionslærer, men ikke religiøs selv. Det er jo et kjempebra utgangspunkt, for man skal jo ikke preke for sin egen religion og kun lære bort hva som er hva rett og slett. Jeg tror det er noe mer enn hva vi vet om, men tror ikke det er Gud og vi kommer uansett aldri til å få vite om det fins eller ikke. Syns generelt religion er utrolig spennende, og fascinerende hva folk tror på og lever etter. Mange gode historier innenfor religion, men personlig tror jeg de er funnet opp eller skrevet om personer som f.eks var gode til å tale, skaffe seg følgere og smarte folk som visste å profittere seg selv som hellig slik at de ikke ble glemt i fremtiden. Mange teorier man kan tenke seg frem til, om de er rett er en annen sak! Anonymous poster hash: 24c01...d72 Fascinerende, og du har helt rett i dine antydninger, kunne ikke sagt det bedre selv Hi Anonymous poster hash: 0a94c...4d1 Det er mye spennende som surrer i de gamle skriftene! Bare litt vanskelig å lese pga. språket. Syns det er treffende at det finnes MANGE skrifter og "evangelier" som ikke har blitt "tatt med" i bibelen f.eks. Fordi de ikke var troverdige nok blandt annet, men hvordan målte de det? Tenk om det var de som var riktige? Anonymous poster hash: 24c01...d72
Anonym bruker Skrevet 9. august 2014 #25 Skrevet 9. august 2014 HVOR MANGE GANGER SKAL JEG SKRIVE DETTE?? Jehovas vitner tror at snart kommer dommedag og tror at han overlever KUN hvis man er et jehovas vitne Derfor vil de 'redde' dere!! Dere dør i harmageddon hvis dere ikke er et jehovas vitne! Harmageddon kan komme i morgen! Eller om to år - vi vet ikke Anonymous poster hash: 7d87a...9b7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå