Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #1 Skrevet 8. august 2014 For å mate (hvis flaske) eller skifte på baby?Jeg er i mammaperm, far jobber 100%. Synes likevel at han burde stå opp om natta også slik at jeg kan få meg litt søvn. På hverdager kan han få slippe da han jobber. Men i helgene synes jeg faktisk han burde stå opp, skifte bleie og så legge baby i armkroken min slik at jeg kan amme. Jeg har sagt det til han men han gjør ikke noe med det. Merker at jeg blir mer og mer irritert på han da man er forelder 24t i døgnet og det gjør noe med forholdet vårt også når kun jeg står opp og ser han ligge i sengen, snorke og sove "dypt" og så våkner han uthvilt og fornøyd hver j**** dag. Det er snakk om teamwork Anonymous poster hash: 2aef5...6d6
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #2 Skrevet 8. august 2014 Ukedager nei, i helger så er det en selvfølge. Dette pratet vi om før fødsel og at vi bidrar like mye. Så sett ned beinet jente. Det er hans barn også. Anonymous poster hash: f222a...280
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #3 Skrevet 8. august 2014 Jeg ammet, så det var stort sett jeg som var oppe om natta, hvis ikke det var ekstreme netter. Har hatt barn som har våknet sjelden om natta etter de sluttet med melk, så jeg sto opp så lenge jeg var i permisjon og så sto mannen opp da han var i permisjon. Han våknet ikke i helgene da jeg hadde permisjon fordi han var så vant til jeg sto opp, men da vi ble enige om at han skulle ta nettene, våknet han uten problemer, så han måtte bare innstille seg på å våkne, heller enn å forsøke å sove gjennom som var problemet i begynnelsen. Anonymous poster hash: 45748...694
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #4 Skrevet 8. august 2014 Når babyene allikevel skulle ha mat har jeg selvsagt tatt bleieskiftet selv. Med alle tre. Skulle bare mangle. Har våtservietter og bleier liggende på nattbordet så vi slipper å stå opp. Mannen står opp både lørdag og søndag, så jeg får sove lenger. Når babyene er nattavvent bytter vi på å stå opp. Anonymous poster hash: 0a7e3...ee9
kråkemamma Skrevet 8. august 2014 #6 Skrevet 8. august 2014 I ukedagene tok jeg det meste. Han bidro om jeg var syk eller veldig sliten. I helgene bytta vi på å sove. Nå kommer straks nr 2. Regner med det blir likt nå. Han har tatt mye mere med guttungen nå under graviditeten enn meg. Krev at han bidrar mer.
**snuskeluska** Skrevet 8. august 2014 #7 Skrevet 8. august 2014 Jeg synes jo faktisk mannen din kunne stått opp på natten litt i uken også jeg da. Da jeg var i permisjon tok jeg flesteparten av nettene, men om jeg var sliten (avhenger jo hvor ofte den lille våkner osv) hjalp han meg. Såfremt din mann ikke har en ekstremt krevende jobb tåler han fint å være litt trøtt på jobb innimellom. Ingen er tjent med at du sliter deg helt ut!
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #8 Skrevet 8. august 2014 Ja, mannen har definitivt tatt sin del, særlig i helgene. Litt annerledes på hverdagene, når han jobbet. Ville blitt jævlig sur på mannen. Synes ikke du skal akseptere dette! Jeg mener at det noen ganger er verre å være ekstremt trøtt som hjemmeværende, enn på jobb. På jobb går dagen av seg selv, men å passe mini når alt man vil er å sove er et herk... Anonymous poster hash: e02b1...b4a
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #9 Skrevet 8. august 2014 Når babyene allikevel skulle ha mat har jeg selvsagt tatt bleieskiftet selv. Med alle tre. Skulle bare mangle. Har våtservietter og bleier liggende på nattbordet så vi slipper å stå opp. Mannen står opp både lørdag og søndag, så jeg får sove lenger. Når babyene er nattavvent bytter vi på å stå opp. Anonymous poster hash: 0a7e3...ee9 Slipper å stå opp for å skifte bleier? Lar du bæsjebleie ligge på soverommet over natta? Ewwwwww! Anonymous poster hash: e5f73...187
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #10 Skrevet 8. august 2014 Jeg var syk, så mannen har vel egentlig tatt det meste som dreier seg om natt. Tips til løsning: Når "puppen er tom" i 9-tiden har du gjort deg klar for natten. Da stuper du i seng. Gubben tar over og legger barnet i 11-tiden før han stuper i seng. Da får du sove litt lengre og han får også sin søvn. Anonymous poster hash: 69aa8...f12
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #11 Skrevet 8. august 2014 Når babyene allikevel skulle ha mat har jeg selvsagt tatt bleieskiftet selv. Med alle tre. Skulle bare mangle. Har våtservietter og bleier liggende på nattbordet så vi slipper å stå opp. Mannen står opp både lørdag og søndag, så jeg får sove lenger. Når babyene er nattavvent bytter vi på å stå opp. Anonymous poster hash: 0a7e3...ee9 Slipper å stå opp for å skifte bleier? Lar du bæsjebleie ligge på soverommet over natta? Ewwwwww! Anonymous poster hash: e5f73...187 Så ikke noe feil med det. Hva reagerer du på? Man har vel søppelposer osv. Null lukt. Anonymous poster hash: f222a...280
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #12 Skrevet 8. august 2014 Ikke nå lenger, for nå er det så sjelden vi trenger det. Men vi har alltid delt 50/50 på nattevåk, uavhengig om han skulle på jobb eller ikke. Det var like slitsomt for meg å være trøtt hjemme med tvillinger, som det var for han å gå på jobben. I en periode på 3-4 mnd tok han alt på natta. Da var jeg veldig sliten, så det er jeg evig takknemlig for. Anonymous poster hash: c9ccb...fb0
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #13 Skrevet 8. august 2014 Ja, selvfølgelig. Vi er jo to om det. Jeg har da tross alt gått gjennom ni mnd med et svangerskap og trenger hvile jeg også. Selvom man ikke skal på jobb dagen etter så er det nesten mere slitsomt å ta vare på en baby hele dagen. Anonymous poster hash: 4ddda...633
Gjest Jigglewiggle Skrevet 8. august 2014 #14 Skrevet 8. august 2014 Ja, det gjorde han Vi var to om å få barn og vi har ganske jevn arbeidsfordeling i hjemmet
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #15 Skrevet 8. august 2014 Hi her. Må si jeg er misunnelig på deres menn som hjelper dere. Jeg har nå hintet at jeg er trøtt og sliten og trenger hjelp om natta. Får jeg ingen hjelp snart så eksploderer jeg! For en lat og egoistisk gubbe jeg har! Blir så sint! Anonymous poster hash: 2aef5...6d6
Nettisen:) Skrevet 8. august 2014 #16 Skrevet 8. august 2014 Hi her. Må si jeg er misunnelig på deres menn som hjelper dere. Jeg har nå hintet at jeg er trøtt og sliten og trenger hjelp om natta. Får jeg ingen hjelp snart så eksploderer jeg! For en lat og egoistisk gubbe jeg har! Blir så sint! Anonymous poster hash: 2aef5...6d6 Ikke sats på at hint er veien å gå. Jeg lyktes ihvertfall ikke med det. Men så spurte jeg bare om vi kunne dele på nettene fordi jeg ble koko av søvnmangel og da var det greit uten protest. Han skjønte ikke at jeg hintet.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #17 Skrevet 8. august 2014 Med første sto for det meste jeg opp, siden jeg likevel måtte opp ved amming. Hvis lille slo seg vrang og var våken flere timer i strekk byttet vi såklart på å være våken, både i ukedager og helger. andre gang fikk vi tvillinger, og da hadde vi hversin natt å stå opp. Noen ganger måtte også begge opp hvis tvillingene var våken og slo seg vrange samtidig. Noen ganger våknet også eldste og var like "vennlig" som tvillingene, så da hadde vi det gående døgnet rundt, alle mann Eg ser på det som en selvfølge, man er to for å lage et barn, og da er man også to om ansvaret! Anonymous poster hash: e2b9c...96c
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #18 Skrevet 8. august 2014 Han hjalp til med første og andremann i helgene. Han har ikke hjelp til med tredjemann. Har blitt umulig å vekke. Heldigvis har vi ikke slitt med våkenetter. Da hadde det nok endt med samlivsbrudd. Anonymous poster hash: b736c...c8a
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #19 Skrevet 8. august 2014 Vi gjorde det sånn at jeg hadde babyen på natta frem til 6-7 tiden, da sto mannen opp med baby når han hadde fri, så fikk jeg sovet litt. Men nå hadde vi en baby som var veeeldig mye våken om natten, så om vi skulle stått opp annenhver gang eller noe, så hadde ingen av oss rukket å sove noe særlig. Ettersom mannen fungerer eksepsjonelt dårlig om natten, og jeg ikke hadde fått sove med våken baby på soverommet uansett, så passet det oss begge best å gjøre det på denne måten. Anonymous poster hash: 852d2...79a
carma78 Skrevet 8. august 2014 #20 Skrevet 8. august 2014 Mannen tok førstemann på natta i helgene. Sto også opp med han på ukedagene i 6 tiden så jeg fikk sove til 8. Med nr 2 tar jeg alt. Vi har to tette og han bidrar ellers i hverdagen med førstemann og husarbeid.
Elsker livet Skrevet 8. august 2014 #21 Skrevet 8. august 2014 Han har og er veldig flink på nettene. Det er viktig at begge får nok søvn. Han tåler også lite søvn bedre enn meg. Da vi hadde kolikkbaby tok han hovedtyngden om nettene. Er utrolig takknemlig for det, for jeg er langt i fra noen solstråle om nettene. I hovedsak har jeg ammet barna om nettene, og da har jeg ikke bedt han om å bytte bleie og gi meg barnet. Har bare lagt babyen til (uten å stå opp) og sovnet igjen (sett bort i fra barnet med kolikk). Våknet etter en stund og flyttet baby over til hans seng etterpå. Vi har vært relativt tidlig ute med å bruke flaske som supplement for å venne babyen til det. Mest fordi det er praktisk og en ekstra trygghet, så han har også kunnet gi mat på nettene. Bytte bleier om natta har vi bare gjort om de har bæsjet, og det var ikke så ofte.
*Miss Marple* Skrevet 8. august 2014 #22 Skrevet 8. august 2014 Vi har hatt få våkenetter og når jeg ammet var det selvsagt jeg som tok mating og ev skift, men om de småbarn hatt problemer med å sove har han alltid tatt dem når han var hjemme. Men så jobber han offshore og har fri når han er hjemme. Du må få til en avtale om at dere sover hver deres natt i helgene i det minste. Å få sove ut iblant er faktisk helt nødvendig.
Elsker livet Skrevet 8. august 2014 #23 Skrevet 8. august 2014 Til HI: Du må ikke finne på å hinte. Om ha ikke forstår det selv uten hinting, så må du snakke i klar tale. Gjerne med t-skje.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #24 Skrevet 8. august 2014 Jeg har alltid tenkt sånn at jeg har permisjon fra jobben. Det betyr at all tid utenom jobben for mannen er tid med barna som skal deles oss i mellom. Det er like viktig med søvn for mor som far. Anonymous poster hash: 1b4f6...89f
Anonym bruker Skrevet 8. august 2014 #25 Skrevet 8. august 2014 Før nr 1 var vi enige om at han skulle ta ungen og gi den til meg for mating. Vi oppdaga raskt at det ikke funka, da mannen min ikke våkner av noe som helst og jeg våkner av det minste pip, så jeg gidda ikke prøve å vekke han for å få han til å gjøre noe. Våkna han, så var det greit, men det var aldri vits i å prøve å vekke han. Vi har to barn. Hvis vi var plaga med våkenetter, så måtte jeg av og til få han opp for å avløse meg. Men flere ganger var han såpass i koma at han ikke huska å ha vært oppe med ungen, så da lot jeg være å sende han opp Anonymous poster hash: 4fd48...3cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå